Direktlänk till inlägg 26 oktober 2018

Helg:-)

Av Måna - 26 oktober 2018 11:30

Avslutar veckan på topp i bassängen!!!
Tillbaka till min snabba tid idag efter förkylningen,känns så bra!
Knöka fullt var det oxå...3 å 3 på var 1 bana:-/Inte lika roligt får jag väl säga...
Men av erfarenhet vet jag att dom droppar av en efter en-så även idag;-)
På slutet var vi bara 3 kvar,så jag fick en egen bana.
En annan tant som simmade måste haft mani för att vara själv,för hon böt till min bana?!
Om man kan simma själv på en etta-varför tränger hon sig in på min bana?!
Fattade noll...men kändes dumt att byta en tredje gång bara för att bli av med henne....!

Igår var en lugn dag.Joel var sjuk och hemma från skolan.
Jag tyckte väl inte att han var SÅ sjuk för att stanna hemma...så han fick följa med mig till Ica maxi!
Men den kraken var alldeles vit i ansiktet och orkade inte gå,utan satte sig här och var i affären....:-/
Kände mig faktiskt lite taskig!Men som ett litet plåster på såret-fick han plocka ihop lösgodis till sig och Lina.
Jag brukar inte låta dom köpa lösgodis,det blir alltid för mycket i påsarna samt att dom inte äter upp det-utan jag får kasta det för att det blivit stelt och trist!
Men ibland kan även jag vara snäll;-P
Lina skulle ha lite avslutnings fika idag,så jag köpte en fylld blåbärsmunk med glasyr och choklad doppade popcorn på:-)Som lite extra!När jag började laga mat efter insläpp av hästar fick Lina syn på att burken med munken var öppnad....och tom!!!
Fadern i huset hade lyckligt smaskat i sin hennes munk:-/
Ibland är det ju skönt att barnen kan bli arga även på sin far och inte bara på mig;-)
Resterande av kvällen fick han pikar för det!!!hahaha!

En förmiddags kaffe nu,sen ska jag ned till stallet.
Lina påminde mig om att hon har kvartis på eftermiddagen,vilket jag naturligtvis hade glömt...
Å vilket jag faktiskt inte alls känner för heller...men det går fort,och snart avklarat!
Och helgen kan då på riktigt börja:-)

Imorse när jag åkte till Kumla reflekterade jag över hur många som inte skrapar sina rutor?!
Vad är det för fel på folk???
Hur tänker man när man åker iväg med hela rutan,förutom en pytte bit framför facet,full i is?!
Solen på väg upp,vilket gör det svårt att ha bra sikt-utan is på rutan!
Är man så förbannat lat???Eller vad är problemet?
Jag trodde det var a och o att man såg framåt när man kör bil...
Känner mig som en gnäll-kärring...men av typ 10 bilar jag mötte hade 7 is på rutan!!!!
I Kumla mötte jag en mopedbil som vevade för fullt med vindrutetorkarna för att desperat få bort isen?!
En isskrapa hade funkat bättre samt tagit bort isen på kortare tid...

Även om jag kan tycka att dagens samhälle ?var bättre förr? kan jag ibland även älska att leva på 2000-talet!!!
Härom dagen förklarade jag för Lina att jag kan tycka synd att julen blivit så matrialiserad.Det var finare förr,när man dukade med fin porslin,och den bästa maten man hade.När inga julklappar spelar roll-utan bara att umgås och äta gott!Lina tittade på mig som ett frågetecken...?inga julklappar????
Nej...för det är egentligen inte vad julen går ut på!
Skit samma....igår blev jag alldeles överlycklig när jag fick syn på kanelbulle-kit på Ica!!! Woohoo!!!HÄR har vi det ljuva 2000-talet;-)
Jag som inte alls är så förtjust i att baka...eller ska inte säga så heller!Jag tar mig inte an det bara.
Allt är så enkelt att köpa och gott är det oxå!Dessutom är ?farmor? en klippa på det dör med bakning-så hon får all ära till det;-)
2 kanelbulle-kit ned i vagnen!
Hem och rulla ut degen,på med fyllningen-äpple och kanel och sen swish in i ugnen-15 minuter och ut med nybakade bullar!
Alla glada,alla nöjda!
Minimalt med disk och ingen tidsåtgång:-)
Winn winn helt enkelt!
Absolut min typ av grej att göra:-)
Sen kan jag väl erkänna att dom var inte lika goda,som egna bakade bullar;-) Och degen smakade skit:-P

Nope....ta ett ryck nu!!!
Ikväll tror jag det kan bli att köpa pizza,det är över 2 månader sedan vi åt sån mat!Och ja...jag är sugen på det idag!
Helgens vin är inhandlat oxå-för på fredagar är det lagligt att fylla vinglaset;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards