Direktlänk till inlägg 14 november 2018

Men åhhh!!!

Av Måna - 14 november 2018 14:00

I måndags blev Lina hemma från skolan i feber.
Dock var hon tillräckligt pigg för att som en skugga följa mig genom huset och säga:Mamma!
Om jag fått 1:- för varje mamma,hade jag i tisdags kunnat åkt och köpt mig en ny bil;-)
Jag lovar!!!

Men i tisdags var allt som vanligt igen och båda kidsen for iväg med bussen och jag till bassängen.
Men vad segt det går?!Jag som trodde det var förra veckan som segade sig-men likadant igår och lika idag:-(
Igår var det kaos med folk:-/ Då tappar man så mycket glädje med simmningen,att få simma runt i cirkel,simma om,mötas och trängas.
Jag gillar badhuset i Kumla.Men om jag tänker mig fortsätta med detta när mitt årskort gått ut-blir det nog inte Kumla igen...
Anledningen?
Jo...alla vi som motionssimmar blir hela tiden undan skuffade och flyttade i bassängen.Vi kan behövas trängas 12-15 st på 2 banor:-/
Det är skolelever som kommer,inget konstigt alls.Men dom får mer och mer plats i bassängen.
En morgon hade en skolklass 5 banor.Dom är där i lektion och ska inte bada-och då tycker jag att 3 banor för dom räcker...
Tillkommer det en klass,sätter dom motionssimmarna i mitten av bassängen...98% är äldre människor och kanske inte har det lättaste att ta sig över eller under avdelarna,men ingen stege kan sättas i år dom:-(
Badvakterna(inte alla) upplevs ganska oengagerade och vissa är faktiskt lite otrevliga:-/
Förra fredagen var det en tant som frågade badvakten om dom inte kunde lägga om banorna för oss motionssimmare.Jon fick ett snäsigt svar tillbaka att hon(badvakten) inte såg något problem med hur banorna låg i vattnet.
Nej...som motionssimmare kanske man ska välja ett annat badhus!
Dom säger att Hallsberg ska vara bra,så kanske blir att prova det nästa gång:-)

Men segt går det iaf denna vecka oxå:-/ Känns som att man inte kommer en meter framåt och klockan står bara still!!!
Lägger om träningsdagarna,simma tis-tors,PW fre-sön och sen paus på måndagar!Det blir bra tror jag:-)

I söndags begravde vi Nicki.
Det blev så fint!Är så stolt över min make som grävde och grusade.
Nu låter vi ett gravljus lysa i lyktan för Nicki,älskade hund!!!
Känns mycket bättre för Lina nu,när graven är klar.Hon går dit och pratar med Nicki.

Tiana och Belle har börjat få gå ut korta svängar nu:-)
Det är på tiden,dom river hela huset och far i fönstren!!!
Men 1-2 timma åt gången räcker,sen vill dom IN och sova!hahaha!!!
Cider och Nala är fortfarande INTE så förtjusta i sina nya familjemedlemmar!Det kommer,en dag kommer dom acceptera dom här i huset:-)

Nu har första ungen kommit hem,jag har druckit mitt eftermiddagskaffe,ännu en tvättmaskin är klar och väntar på mig,ska dra fram dammsugaren och dra en vända och sen hoppas jag hinna med en stund vid datorn innan hästarna ska in och mat ska lagas:-)
Hej å hå!

Jag är alldeles i extas över att jag kommit på vad jag ska köpa till mina barn i julklapp!!!!!
Så klockrent:-) Och en stor klump har degats ut i min mage.
Nu ska jag bara komma på vad vi ska köpa till Joel i födelsedagspresent:-)
Har en aning;-)

Nej...dags att köra på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards