Direktlänk till inlägg 17 november 2018

En lördag!

Av Måna - 17 november 2018 11:16

Fy bubblans vad grått det är!
Igår kom solen-SÅ efterlängtad!!!ALLT känns så mycket lättare,livet blommar upp av lite sol.
Dock insåg hur bedrövligt skitig min bil är!Jag lovar,den har nog aldrig varit så här skitig!!!!Det är så att reg skylten nästan inte syns faktisk...
Jag måste tvätta,får boka in det under något dag nästa vecka:-)

I torsdags åkte jag till min kära syster på förmiddagen.
Det var ett tag sedan.
Avstånden och det tråkiga vägen gör att det lixom inte blir av.
Jag menar,man är ju dålig på att hälsa på folk nästgårds!Och då är nästan 7 mil enkel resa inte prio ett.
Så det blev ingen träning i torsdags och jag intalade mig att det var okey.

Igår var det på med Kina skorna igen.
SEGT!
Och nu vet jag varför det gått så segt med träningen i veckan-en förkylning som är på G.Skrot
Men Elsa och jag traskade på,vände i backen och traskade hemåt.Vi traskade hem på strax över 6 km OCH på tredje bästa tiden:-)
Det kändes inte som att vi skulle få ett så bra resultat när vi traskade fram.

Fredag igår och det betyder att L kommer och äter:-)
Det blir en del prat,maken fick håret klippt och vi gick och la oss tidigt!En vanlig fredag alltså!

Imorse när jag slängde (rullade ur sängen) benen över sängkanten insåg jag att det gjorde ont i precis hela kroppen:-/
Mitt vänstra knä krånglar och hälsporren på höger fot gör sig påmind.
Arg dom ett bi släppte jag ut hästarna och insåg att det inte blir någon träning idag:-(
Jävla fot!!!!Jag blir så ledsen.
Men efter morgon kaffet och lite fundering bet jag ihop och drog på mig Kina skorna ändå.
Vafan...kan ju inte sitta och sura över en ömmande fot heller!
Under tiden jag går gör det inte ont,skorna och hälskyddet hjälper så mycket.
Det är sen,resten av dagen,resten av veckan som får lida för det!
Vi gick.
Och jag tänkte att vi kunde ta det rätt lugnt idag-men det slutade med att vi joggade sista 1 1/2 km hem:-) Och det gick SÅ bra!!!
Nu vet jag att min fot kommer straffa mig för detta,att jogga betyder ett hårdare nedslag mot mark för hälen...;-(
Annars skulle jag klara mina 5 km i jogg...men hälen sätter stopp!
Nu hoppas jag att det håller för EN dag PW till,för att ta en paus på måndag:-)
Idag tog jag dom tunna tightsen,vilka känns mycket bättre att träna i?!Hur är det lixom möjligt?Det var inte så kallt idag heller-så tappade inte känseln i låren;-)

Stallet väntar.Idag ska det städas och rensas på lastpallar och vedspill,hästtransporten ska in för vintern-och i år ska den ända längst bak!!!
Maken ska ha möte vid ca 12-13 tiden,sen kan han hjälpa till med att ösa bös.
Ska försöka få med mig ungarna ut oxå,dom kan gott ta och hjälpa till,så dom oxå får lite aktivering idag.

Så går även denna lördag,och imorgon väntas en ny dag med nya tag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards