Direktlänk till inlägg 19 december 2018

Latmask...

Av Måna - 19 december 2018 09:55

Exakt så känner jag mig som.
Kommer verkligen inte iväg till badhuset,eller ut på PW.
Fast det där med PW kan vi lägga ned just nu i detta väder.
Jag och Elsa tog en lång promis i förrgår på åkern.Det var bökigt att gå och jag fick massvis med snö i skorna...men det var skönt ändå!
Jag tänker att jag tar i med kraft-tag efter nyår istället.
Då lär motivationen vara tillbaka och det sista av förkylningen borta.

Imorgon börjar jullovet:-) som jag sett fram emot det!
Inte för att den här familjen tar sig sovmornar,utan för att slippa stressen.
Stressa upp,stressa med frukost och stressa till bussen.
Gå upp tidigare för att slippa stressen känns inte humant för barnen.06:15 går dom upp...Då har vi iaf lite över en timma på oss innan bussen kommer...
Ledighet betyder att vi kan ta dagen precis som den kommer,det är värdefullt!

Annars är allt som vanligt.
Magen fortsätter krångla :-/ Och det är bara att acceptera att jag är inne i en SÅN period nu...lagom till jul-kul...!
Kan inte göra nått åt det!
På programmet idag tänkte jag bädda rent alla sängar,kanske börja slå in lite julklappar samt den vanliga städningen.
Igår var jag till stan och handlade åt min make.
Jag vart helt slut!!!Va faaan?!Orken???Nu vet jag dock oxå att det är vinter och att det inte alls är min tid på året...jag hade lätt kunnat packa en väska och dragit till Spanien.Återkommit typ så där i slutet av april.DET hade funkat bra för mig...men nu funkar det heller inte att göra så,inte i dagsläget,men en dag så...!!!(nu pratar vi dock minst 30 år fram i tiden,haha)och då vet vi ju inte alls hur livet ser ut!

Längtar till våren...fast den är så avlägset långt borta!Vintern har precis börjat-och dom värsta månaderna är kvar,januari,februari och mars!Då jag typ trillar ned i det svarta hålet och omöjligt kan hålla mig kvar vid kanten.
Förra vintern gick bra,och det berodde på allt det här med huset.
Inte en ledig dag,fullt från morgon till kväll med både planering,frågor och folk i huset.
Då gick vintern så fort.
Jag ÄR en projekt människa.Jag måste ha saker eller mål att sträva för,det måste hända saker hela tiden för att jag ska må bra:-)
Och nu är det lugnt med projekt.
Till våren har jag ett stort projekt samt att husvagnen ska ned till Öland,vilket kräver rätt mycket planering!MEN vi är inte där än...det är långt kvar!

Det blir ju en till säsong på Öland,fast jag sa nej till det i höstas.
Jag kände att det fick vara bra,att vi gjort Öland nu.
Och framför allt,att vi pendlat tillräckligt.
Men så vart det ju inte... och då,när vi åkte hem med husvagnen tittade vi på varandra och jag sa till gubben:Vi kommer inte härifrån va?Vi kommer inte lämna Öland va?Vi kommer fortsätta år efter år hit?
Och han tittade tillbaka på mig och skrattade:Nää...vi kommer tillbaka år efter år,kommer aldrig kunna lämna Öland.
Menar är det en till sak i det hela,och det är priset.Platsen ökar i pris för varje år...och jag känner lite granna att vi nu i år betalar taket på vad det är värt!
Vi gör aldrig något,som bio eller restaurang besök eller nått annat,vi åker aldrig iväg-förutom husvagnen.Vi lägger alla sparade pengar på husvagnen.
Inge fel med det-det är ju vad vi vill!Men campingen ÄR dyr och vi skulle säkerligen kunna halvera den avgiften om vi sänkte våra krav och letade reda på en annan camping,även närmare!
Så här känns det nu,men när vagnen väl är på plats och vi är inne i perioden-vill vi inte för nått i världen byta camping!
Nu känner vi ju dom runt omkring oss,och det är inte alls som första året vi rullade in med vår vagn:-)
Nog om det!

Jag ska ta tag i dagen nu.
Börja med att kasta ut dessa kattungar som hellre har race inne än ute!!!
Och som ständigt skall vara där man är...
Sen kör vi!
Dagen blir inte bättre än vad man gör den till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards