Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Måna - 2 januari 2019 19:26

Nytt år,nya möjligheter,nya mål,nya planeringar!
2018 är bakom oss,och jag kan inte annat än att säga att det var ett bra år:-)
Jag är nöjd,helt klart!!!

Nu så här efter 6 veckor i förkylning,skulle jag vilja säga att jag nästan är frisk!woohoo...bättre sent än aldrig lixom!
Men har inte varit någon träning....ingen alls!Nu börjar det klia i hela kroppen efter det.Jag får ändå se det som en lång vila för min fot:-)Och hoppas den håller bättre när jag drar igång igen!

Jullovet har varit lugnt med förkylning på båda ungarna:-/
Men även dom börjar friskna på sig...det hör ju till,att barnen är sjuka när det är lov....:-/
Mer regel än undantag tycker jag!

Idag tog vi oss ändå iväg härifrån.Ena guldfisken dog igår,så Lina ville köpa nya kompisar till denne.Sagt och gjort!Så passade på att handla lite mat oxå då kylskåpet ekat tomt-i några dagar!
2 slöjstjärtar fick flytta in i fisk-villan tillsammans med guldfisken!Hade en fundering på om vi skulle avveckla fiskarna nu...men nä,Lina ville absolut ha nya fiskar!!!

Å jösses vad det har blåst nu!!!Det har ju varit ruggigt obehagligt!Jag ogillar så mycket när det blåser så där:-/
Man vet aldrig vad som kan komma farandes,eller vad som inte finns kvar dagen efter.
Men vilket perfekt vinter-väder det blev:-) När det är någon minusgrad,bar mark,torra vägar-ja,då duger även vintern för mig!!!!
Känns som vi kommer närmare våren-men att ha i åtanke att det värsta av vintern är kvar(!)
Så är det ju!Januari,februari och mars är väl dom värsta månaderna för en ?vinter hatare? som mig.

Barnen var nöjda med julen:-) Och deras julklappar!Jag tycker mest vi vuxna bara äter och äter!All denna julmat som skall frossas i tills det ta mig sjutton kommer ut prinskorvar ur öronen på en och man vill inte se denna mat på MINST ett år!
Men vi är oxå nöjda-även med maten;-)

Nyårslöften inbringas från å med idag.Joooo...jag ska utesluta godis ur mitt liv.Och går in i det med:Det kommer aldrig att gå!hahaha!!!Men jag ska ärligt försöka,på riktigt alltså!
Anledningen är faktiskt för att jag mår så dåligt av att äta godis.
Så mot lite bättre hälsa 2019 alltså.
Och just nu kom jag på att jag faktiskt har en påse lösgodis i skåpet,som jag glömt bort!hum...inte bra!
Ska även satsa lite hårdare med träningen,liiite mer,liiite längre,liiite bättre:-)

Nu blir det en liten stund i soffan innan sängen.Blir tidigt ikväll,för är så grymt trött!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards