Alla inlägg den 7 januari 2019

Av Måna - 7 januari 2019 12:09

Det kom inget regn...eller det vart framskjutet till ikväll.
Så..inga ursäkter-röven blir inte mindre av att sitta och rulla tummarna;-)
Ut i ?spåret? även idag.
Vi tuffade på,Elsa var på lite bättre humör för detta idag:-)
Vi slog till på att byta håll på våran vända...jag vet inte om det känns bättre eller är bättre-snarare liiite sämre,då vi få lite nedför lut genom hela skogen.
Nu är det gjort och som vanligt är känslan SÅ skön efteråt!Vi kunde till å med lägga in några meter jogg.
Jag vill så gärna jogga vändan runt,och jag VET att jag klarar det,jag VET att jag orkar det...men jag VET oxå att kroppen inte håller för det:-( Jag kraschar min fot totalt och skenbenen grinar-i flera dagar...
Någon dag KANSKE det går,kanske jag kan!

Jag glömde skriva att jag failade på mitt nyårslöfte i lördags...
Jag kunde inte motstå godis.
Och som i vanlig ordning mådde jag skit hela natten.
Tok svettades,mådde illa och kunde inte sova.Dumma mig.Jag vet ju att det blir så här-varje gång.Om det är värt det?Nej
Men sen har inget godis stoppats i munnen efter det-så jag tar ett nytt tag:-)

Sovit skit dåligt inatt.
Jag åker fram och tillbaka till Öland...den där vägen.Jobbigt att resa dit på nätterna,för jag blir så trött på dagarna.
Och det är samma visa varje år vi smått börjar närma oss säsongs start.
Jag åker den där vägen på nätterna.Och jag får mer och mer ångest över att pendla vägen ju närmre vi kommer.
Men SEN,efter första resan släpper det och det är som vilken biltur som helst.
Det är så tråk att det är så humlans långt dit:-/
Ju äldre barnen blir ju svårare blir det med skolan oxå...Jag tror att när Lina börjar trean går dom upp på längre dagar alla dagar i veckan:-/ Då slutar hon typ 14:40 även på fredagar,låt oss säga att vi kommer härifrån kl 15...då anländer vi till husvagnen ca 19:30 om det flyter på....
Och sen hemåt på söndagen.Det blir lixom korta helger-typ bara för att klippa gräset.
Men vi kan inte flytta Öland närmre...så vi får väl träta på och se hur det blir när vi väl är där:-)

Näst sista dagen på lovet idag.
Även om det blir jobbigt att skolan startar på onsdag,är det samtidigt skönt.
Här hemma blir det inte mycket gjort om dagarna...och dom börjar bli rastlösa!
Även om Lina skriker rakt ut över att skolan börjar,är det nog kul att få träffa alla klasskompisar igen!
Och nyttigt att få använda huvudet lite granna;-)

Nu måste jag ta tag i barnen...Dom klipper tydligen sönder saker,kläder,på sina rum...Det är någon jävla dille som Lina har!!!Hon tar kläder som HON tycker att hon vuxit ur och klipper sönder...Joel vill ju inte vara sämre han-så han hade tydligen huggit in med saxen i en fleecefilt...
Yeah!!!!
Bara 2 dagar kvar!!!!!


Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards