Alla inlägg den 19 januari 2019

Av Måna - 19 januari 2019 10:56

Det rullade ju på så bra.jo
Ända tills i tisdags kväll,då Joel lägger en pizza på golvet.
Jaaahopp... torka kräks samt peta kräks.
Ni vet gamla trägolv med springor är inte alls så fluffigt och fint när någon kräks!!!!
Han sov dock hela natten ostört med magen drog igång med diarré i onsdags.

Magsjuka är ta mig faaan det värsta som finns i att-vara-sjuk-väg!
Men sen hände ingenting...så jag övervägde att han kanske ätit något olämpligt?!
Natten till torsdag var det min tur...nonstop till toan.
Jag är välsignad med att bara skita när jag har magsjuka,tack för den måste jag säga!
Maken kom ned för trappen,hann säga ?jag mår lite illa?för att i nästa sekund kasta sig in på toaletten...
Jahopp...det var var magsjuka och inget olämpligt ätet:-/
Vi låg som två utsketna päron hela dagen i sängen och typ sov mellan toalett besöken.
Det värsta är orken som försvinner,förmågan att stå på sina ben som inte existerar helt plötsligt?!
Hatar det!!!

Redan i tisdags kväll förberedde gubben med spyhinkar till ALLA i familjen.Var person här i huset fick en egen hink nedanför sin säng.
Det gäller att ligga ett steg före;-)
Joels hink kunde plockas bort igår.Och tur var väl det att Linas hink fick stå kvar.För inatt var det hennes tur att sitta med huvudet i hinken!!!
Fan!
Joel är pigg som en mört iaf.Gubben saknar sin energi och ork,precis som jag...
Jag har iaf skött om mina kameler(hästarna) som jag svär redigt över att jag har när denna sjuka besöker oss...!!!
Det tar liiiite längre tid än vanligt där nere kan jag säga...
Men det är gjort,och nästa kraft ansträngning blir när dom ska in.

Helgen som skulle bjuda på god mat i härlig anda förvandlades till något helt annat långt där ifrån.
Pasta Alfredo och fryst pizza finnes till den som vågar sig på att äta...yoghurt finnes med!

Nu ska jag se om jag orkar stå på benen i duschen.
Behöver både få upp värmen samt tvätta håret.
Skulle behöva byta lakan i våran säng oxå.Joels säng är fixad...och Linas får vänta tills hon blir bättre!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards