Alla inlägg den 21 januari 2019

Av Måna - 21 januari 2019 14:43

Kan vi slopa det här med matlagning?
Ge barnen varsin ost,varsin limpa och 1 liter mjölk och be dom hojta till när detta är slut?
Okey???

Jag hatar att laga mat...eller,det är inte själva matlagningen i sig jag hatar.
Det är att komma på VAD som skall lagas till mat,var eviga fucking dag!!!!

I mitt system handlar jag för måndag,tisdag och onsdag,sen för resten av dagarna.
2 besök till Ica i veckan.
Jag sätter mig ned tillsammans med familjen och frågar VAD dom vill äta.
Det borde vara den enklaste frågan att svara på,eller???
Nope.
3 fånar stirrar rakt fram med otydliga:öhhh,öhm...ehhh...sen kommer det givna svaret från någon:Tacos!!!!
Ooookey....jag KAN laga tacos 7 dagar i veckan om ni vill,ni kommer äta eran jävla tacos i MAX 2 veckor.
Sen kommer ni spy av bara ordet tacos!Ska vi göra så???snälla!!!Så kan vi skippa tacos for ever sen!

Där är det även slut på ideer....!
Jag.blir.galen
Ska det vara så svårt att tala om vad man vill äta för mat?1 maträtt ska man väl kunna klämma ut sig?
Jag menar,det finns ju HUR mycket maträtter som helst!!!!!

Så...jag får skriva en egen matlista och åka å handla.
Sen kommer tiden för matlagning.Då 2 barn skriker av hunger,magen dööööör och barnen döööör om dom inte får mat NU!och där står man med första skalade potatisen i handen?!

Mellanmål?jo tjena....DET har jag försökt med år ut och år in,men det passar inte mina barn.?vill inte ha,vill inte ha?Och nä...det går inte att tvinga i dom...jag har varken tid eller lust att sitta och glo på 2 barn i tre timmar som inte äter sitt mellanmål!!!

Efter jul/nyår med nytt år och allt skulle den här morsan lägga om rutinerna.
Mat till ca 14:00.Och sedan blir det kvällsmål,lättare,tex smörgås och oboy.
Om det funkar?
Så fan heller att det gör!!!!!
Nu kastar jag kökshandduken och matlagnings-vägrar i detta hus!

För inte bara det att man inte kan säga vad man vill ha...så har man mage att KLAGA på maten!!!
Åh nej...inte den HÄR maten.Och även OM man klämt ur sig vad man vill ha,har man glömt bort det till den dagen och klagar ändå på maten...

Nej...
kan man inte tala om VAD man vill äta,och om man inte heller äter när maten står på bordet-oavsett vad det ÄR,får man vara utan!

Jag går i strejk nu.
Tänker inte ta fram en kastrull,stekpanna eller plåt.
Tänker inte slå på vare sig ugn eller spis.
Tänker INTE sitta och planera mat för att åka och handla.
Tänker inte göra nått.PUNKT

Det är måndag.
Korvstroganoff och ris dög inte alls till någon.Och HUR skulle jag kunna veta att dom ätit just det i skolan idag?(fast det är kanske var förälders skyldighet att kolla skolmaten INNAN man planerar din egna mat???)
Den maten dom åt till lunch vid ca 11 idag,ska dom alltså klara sig på tills vi kommit hem från badhuset vid ca 18:30.
LYCKA TILL...

Men jag är rutinerad och van morsa till dom här 2 barnen.
Så jag VET,att alldeles innan vi ska åka idag kommer gnället och tjatet börja.Det kommer hålla i sig tills vi ramlar innanför dörren ikväll.Den här morsan kommer vara arg och frustrerad,fräsa om att fika INTE är någon mat.Att det INTE är meningen att vi ska äta på badhuset och NEJ vi kommer INTE stanna på macken och köpa korv NÄR VI HAR MAT HEMMA!!!!

Humöret var bra.
Nu är det down.
Ute snöar det för fullt och lägger sig på isgatan...vi kommer slå ihjäl oss.
Hunden löper och nej,jag har inte sovit inatt!
Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards