Alla inlägg den 1 februari 2019

Av Måna - 1 februari 2019 10:14

Och det känns som att jag verkligen ger upp på den här vintern!!!!
Jag har bitit ihop så länge nu,så att nu börjar det bubbla över.
Snö och kyla,fine...det hör ju vintern till och det är som sagt bara tacka termobyxor och kängor att dom finns.
MEN...när det blåser storm...snöflingorna kommer som små pilar och träffar frusna kinder.Blåsten tar sig in under termobyxorna och kyler ned låren så att det känns som att dom ska spricka vid minsta beröring.
Näää...jag vill inte mer.
Jag vill ha vår.
Känns som att mina ny köpta promenad joggers står och hånar mig varje gång jag kommer innanför dörren-full i snö och likt en isbit...
För det känns just nu som att våren aldrig kommer att komma...den känns så avlägset långt borta;-(

Men det är fredag.
På fredagar får man ta sig ett,två och tillåmed tre glas vin.Ja,det får man!(jävlar om du tar 1 glas vin på en onsdag!!!!)
Och idag ska jag njuta extra mycket av mitt glas vin.
Jag ska sätta mig och känna den här ?fredags känslan?.
Lyckan över att klock(jäveln) inte kommer ringa imorgon bitti.
Lyckan över att vi inte har några måsten alls under helgen!
En inre frid helt enkelt-som kommer att avlösas av rastlösa barn,att vakna tidigare än klockan brukar ringa,tvätt och städning!!!
Haha...jag vet!

Och när jag som nyss tyckte vi kom hem från simskolan-är det två dagar kvar tills vi är tillbaka där.
Förra terminen var det en halvtimmas ?egen?tid i lugn och ro.
Denna termin är liiite mera hysterisk!Två ungar att rodda hem.In och ut i duschen,in och ut till bassängen,in och ut i omklädningsrummet!
Jag försöker ta med mig eget kaffe...som jag springer runt och dricker mellan dusch-bassäng-omklädningsrum-café!

Fredag betyder tacos!
Det var någon vecka sedan,2 faktiskt!Provade ju annan mat förra helgen.Som att bryta mot lagen lite granna.Och eftersom det är fredag är det även 1 vecka sedan vi hade polisen här med 2 patruller....(!!!)2 stiliga civil bilar,4 stiliga civilare...och jag hade tur-det var inte mig dom skulle hämta!
Mycket ska man vara med om här ute i min egna vrå av världen!Kan erkänna att jag för en vecka sedan verkligen tappade hakan,och det brukar jag inte göra över saker längre.
Haha-men det mina vänner är en heeeeelt annan historia;-)

Snart ut i detta väder igen och ta in hästarna igen.Då hovslagaren kommer.
Jag tror banne mig att dom får stå inne resten av dagen... Dom står ändå bara på samma ställe i hagen och glor timma ut och timma in.Lite snäll kan man ju vara ibland-sen kommer jag givetvis svära över dagens beslut imorgon när jag mockar.

Näpp...kan ju iaf ta och resa på röven för att gå upp och borsta tänderna!
Ett steg i rätt riktning lixom;-)
Ciao!

Här står dom så fina och bara väntar på bar asfalt och plus grader!!!
Har impregnerat dom oxå:-)

Elsas nya sele,givetvis i rosa;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards