Alla inlägg den 4 februari 2019

Av Måna - 4 februari 2019 11:56

Tanken var att ta det lugnt idag.
Men efter stallet var Elsa på och buttade på mig om och om igen.
Hon lyckades övertala mig till en promenad.
Och egentligen...vad fanns det för ursäkter?
Temperaturen är ju perfekt och vädret går inte att klaga på.
På med kängorna och termobrallorna och knata iväg.
Det blev den långa svängen.
Stundom fick vi på 2 ställen pulsa/kravla i 30 cm snö...och fy vad jobbigt DET är!
Vi tog oss runt och jag kan erkänna att det var länge sedan jag var så HÄR trött och svettig...!
Men...precis som alla andra gånger,känns det så skönt efteråt.
Min fot kommer straffa mig,och jag anar en låsning i ena skinkan!Hahaha!

Helgen har varit lugn.
Storstäd i lördags.Och igår vart det inte ett skrutt gjort!
Men snö har det ju kommit-i mängder!!!Mjo...nej...jag klagar inte.Ungarna har fått en snöhög som är upp till taket på stallarna.Dom är UTE!!!Dom grejar och leker och åker pulka.
Nöjda barn-nöjd mamma!

Idag är det simskola.
Och har på min planering att hinna in på Ica maxi efteråt?!
Jag har vid ett tillfälle sett att dom har hjälmar där och ungarna skulle verkligen behöva varsin.
På onsdag ska Lina iväg med skolan och åka skridskor och Joel på torsdag.
Jag som omordern mamma tycker väl att en cykelhjälm kan duga gott-men jag har tydligen missat något där...
Och i min förhoppning kanske dom även har ett par termobyxor till Joel-ibland kan man ha tur!
Annars får jag åka in till stan imorgon.
Dom har ute kläder på skolan-men snålt om det här hemma.
Joels overall är väl urvuxen egentligen sedan 2 år tillbaka(!)Han klagar inte...men det ser ju bedrövligt ut!!!
Kanske egentligen han borde ha ett par nya kängor...det är inge fel på dom,men har blivit otroligt slitna.Vi får se...det är inte längre så lätt,dom växer så fort och jag kan erkänna att jag inte längre har så stor koll på deras storlekar-allra minst på fötterna!!!!

Näää...duschen väntar,så vi kan fortsätta denna dag:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards