Alla inlägg den 5 februari 2019

Av Måna - 5 februari 2019 16:09

Och vi kommer ned imorse till ett blött kök.
Ett sprucket akvarium.
Jahopp....inte mycket att göra åt den saken.Det hade kunnat varit värre-att hela skiten spruckit.Nu var det en spricka och vi kunde häva ur några hinkar med vatten.

Så det var bara att sätta arselet i bilen och åka till stan-Marieberg.
Jag började med att smita in på toys.Gapande tomma hyllor,rörigt och avspärrat.
På en hylla stod en alldeles ensam tjur kvar-han fick följa med hem:-)
Sen fortsatte jag min turnering för att upptäcka att:
Djuraffär 1 sålde inte akvarium.
Djuraffär 2 hade lagt ned.
Djuraffär 3 sålde bara sånna som vi redan har-kompletta paket.
Jag fick vackert,lugnt och stilla styra bilen mot Örebro.

Hela vägen in andades jag djupt och tänkte att detta kommer gå hur bra som helst.
Jag HATAR att köra bil i Örebro,avskyr det som synden.Jag gör det bara inte,finns ingen anledning till det-alls!Och OM det skulle dyka upp en anledning till det-finns det miljoner anledningar till ATT skippa det.
Men nu kändes det som dött race... enda utvägen till detta var ju då att beställa ett akvarium ELLER köpa ett likadant som vi har.Det känns inte bra att beställa!!!!
Så njet...JAG fixar detta!
Hahaha...det är ju som att köra vart som helst;-)Dessutom har jag haft körkort i mååånga år,3 stycken faktiskt.

Jag planerade vägen i huvudet noga.
Först fram mot stora korsningen i Örebro.Haha,rätt fil-rätt planering.Rödjusen är AVSTÄNGDA och jag lovar att en klass förskole ungar är mera organiserade än kaoset där i korsningen bland alla bilar!!!!
Andas.
Och det som låter som sirener och blinkar blått ÄR brandkåren på utryckning.Och jag slutar andas så där lugnt.
Jag hinner dock observera hur jävla dåligt plogat det är där inne...överallt och svär över detta.
Men....jag kör ju fyrhjulsdrift;-)Så kan tagga ned några kilo.

Jag svänger av där affären ligger.
I ett hörn,vid hertikarlsalle...bilar överallt,inga parkeringar!!!
Jag fixar detta.
Jag ska bara smyga runt och leta efter den perfekta parkeringen med det perfekta avståndet till affären.
Och vänster,höger och lite vänster och så är jag typ 100 kvarter bort?! Fan.
Får ta mig tillbaka mot affären-fast jag hamnar ju då på fel sida.
Jag ser en parkering!!!!
Jag tänker att jag måste fort TILLBAKA för att lyckas få den parkeringen-bara genom denna här korsningen,över mot rosta-svänga vänster,vänster,vänster och sen är jag ju dom gott tillbaka igen!
Jag står i höger filen...det blir fel...så jag backar och ställer mig så där halvt i vänster filen.
Men när det blir grönt-inser jag att jag ska rakt fram och DÅ står man i höger filen...Men jag lixom skiter i det just nu och kör rakt fram fast jag står till vänster....
Haha!!!!
Det tar bara hur många minuter som helst att komma tillbaka till affären igen-för att upptäcka att parkerings helvetet är upptaget!!!
Jag lixom ger ifrån mig ett skri till följd av satans rövballe!!!
Jag får åter igen se ekershallen och åter igen försöka ta mig tillbaka till affären.
Jag gör en U-sväng så där lagom fint,och där kommer trafikskolan körandes ut ur korsningen.
Nä....

Jag kommer på RÄTT jävla gatan och MOT affären och åter på FEL sida!!!
Jag skiter i det där jävla akvariumet!!!Och när jag kommer in sladdandes i pissig tö mot rödljuset får jag se en minimalisk skylt på husväggen om att affären har 4 p-platser om man åker IN genom väggen till baksidan.
AHA!!!!jag slår på tvärnit,jag drar i backen.
Jo...bilen bakom mig får visso oxå backa och när jag svänger vänster kommer det UT en bil UR hålet i väggen OCH en bil från korsningen-så att jag måste backa lite till och helt plötsligt står TVÄRS över vägen-på mitten...

Jag HAR köpt ett nytt akvarium idag.
Jag fick åka in till Örebro och köpa det.
Jag fixade det.
Jag krockade inte min bil.
Jag skrek lite granna och vart väldigt varm.
Fiskarna har flyttat in i sin nya villa.

På min planering idag var att på vägen hem,svänga förbi stadium outlet samt handla på Ica i Fjugesta.
När jag själv kom UT ur hålet i väggen,körde jag RAKA vägen till McDonalds.
Jag beställde en chickenburgare och en cola.Sen körde jag raka vägen hem.

Väl hemma igen kunde jag andas ut,gå och bajsa och åter finna lugnet.
Jag kör aldrig mer till stan.
Det finns INGEN anledning till det-INGEN alls faktiskt.
Det som inte finns att handla på m-berg eller ytterområdena-det finns INTE!
Jag förstår inte hur man kan bo där.
Människor,bilar,cyklar ta mig fan högt och lågt!!!!
Tacka vet jag landet...där kastar alla sig i fönstret om någon kommer på cykel....HAHAHA!!!
//allt från mig

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards