Alla inlägg den 12 februari 2019

Av Måna - 12 februari 2019 18:19

Dagen började med att Joel stod på näsa på vägen ned till bussen.
Som känt ylar han som en stucken gris när han slår sig-så även imorse.
Jag hjälpte honom att borsta bort gruset från hans händer och bedömde att såren på händerna inte var så värst.
Men byxorna hade gått sönder,på båda knäna...och så kan man inte åka till skolan,så jag skickade in honom igen-och gick ned med Lina till bussen.
För att komma på att även hon kunde åka med mig om jag nu skulle skjutsa Joel...tillbaka in igen!
Joel var som typ hysterisk!!!!Och ja...han hade skrapat sönder sitt ena knä ordentligt...och det blödde rätt mycket!

Det blidde sjukvård!
Fram med plåster,väteperoxid,ahlosol och kompress.
Tvätta och blåstes om honom,sätta en kompress på knät.
Släppa ut lite hästar och sen skjutsa ned dom till skolan!

I allt detta fick jag syn på ett storm hål i Joels skor?!
Lina svarade upp med att dom varit trasiga länge!
What???
Så där kan man banne mig inte gå runt!!!
Så det fick bli att hämta Joel på skolan när han slutade och åka vidare till stan.
Vi startade på mega,dom hade inga skor han ville ha,men 2 par nya byxor....vart ju ett par minus idag!Och jag köpte vinterjackan som Lina velat ha i över 2 år...har sagt nej,tyckt den varit för dyr!Men idag slog jag till och köpte den till henne:-)
Vidare till m-berg...där han efter funderande hittade ett par nya kängor:-)
Vi hann ikapp skolbussen på vägen hem...!

Solen sken,men tyvärr lika sketa kallt idag med!
Så Nää...latmasken stretade imot och vann över träningen idag oxå....jag vet,jag har noll motivation...Hoppas den ska komma in genom dörren någon dag!

Imorgon har jag på fundering att kanske ta mig an bagaget på min bil.
Trehundratvåmiljoner hårstrån från Elsa bor där!Det är inte riktigt man tar det så ofta,men nu ligger det alltså på planering ATT göra det!Kan köra in bilen i stallet så jag får stå varmt iaf och göra det;-)

Nu blir det en liten stund på sängen,efter maten fick min mage damp och att det gör ont är bara förnamnet :-(

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards