Alla inlägg den 1 mars 2019

Av Måna - 1 mars 2019 15:52

Okey...låt oss vara riktigt seriösa nu.På riktigt.
Det här med gräsmattor.
Vad är poängen med gräsmattor?
Jag menar...varför ska du ha en fin,jämn,grönt växande gräsmatta?
Varför skall du ägna tid åt att vårda din gräsmatta?

Dessa funderingar dök upp i mitt huvud när jag idag gick runt i trädgården,med en avdankad grep och plockade hundskit i TRÄDGÅRDEN!
Och jag kunde inte bry mig mindre,om att hundskiten ligger just där!
Jag har hund.
Jag har en stor gräsmatta.
Och min hund förstår inte att man inte bajsar i trädgården.(inte mina katter heller för den delen)
Jag bor på landet,och på landet har man lösa djur.
Och man går inte morgon/kvälls promenader för att hunden ska skita.

Gräset måste klippas,detta gör jag-flera gånger i veckan under högsäsong,i en fart som nästan får gräsklipparen att välta.
Jag ställer ned aggregatet på minsta möjliga höjd-helst så att jorden kommer fram.
Jag har alltså NOLL till övers för en fin och fluffig gräsmatta!!!

I det här hushållet och nära till det här hushållet har jag personer som tycker att det där med gräsmatta är viktigt-att ha den fin lixom!
Jag själv jublade sommaren -18,då hettan vi hade tog DÖ på allt gräs!!!!
OM man nu vill ha en fin gräsmatta,då får man nog se till att sköta den själv...

Jag förstår bara inte poängen?!För VEM ska gräsmattan vara fin?
Det är inte riktigt så att jag strosar runt barfota ute-inte heller någon annan här i huset.
Det som hade varit snyggt här hemma är hästhagar på vardera sida om grusgången,med vitt staket.....!

Min man frågade mig den 26 februari om jag inte kände för att kratta grus i trädgården?!
NEJ.
Om du min kära make envisas med att lägga upp snövallarna på gräsmattan FULLA med grus-vet du själv vart krattorna står!!!
Jag.tänker.inte.kratta.grus
Jag tänker mig mer att minska ned på gräs genom att fylla på med grus...mindre att klippa lixom.
Då skulle jag bli lycklig!!!!

Idag har jag alltså plockat hundskit(eller hudsvajs) i trädgården.
Jag bryr mig inte.
Min hund skiter i trädgården-och jag plockar bort det vid behov.
Jag kastar skiten ut i gamla hästhagen samt på jordkällaren-vilket min man ylar om.
Jag har bott här i 11 år.
Och under dom 11 åren,har jordkällaren ALLTID bestått av 1 meter högt ogräs.Min make eldar det på våren 1(!!!) gång-sen växer det igen.
Alltså,vad faaan gör då lite hundskit?!
Inger är DÄR iaf!!!

Kan någon ge mig en VETTIG förklaring till detta med gräsmattor?En som jag köper rakt av alltså?!


Locket till min bil hade kommit idag.Så från planen ?jag sätter på mig mjukisar och handlar i Fjugesta?blev det ?jag trycker ned röven i ett par jeans och åker till stan?.
På Ica maxi träffade jag på min far.DET var ju trevligt-trots det korta avståndet mellan oss,träffas vi ju inte så ofta:-(
Sen till Möller.
Jag tog ett ärevarv för att kika in A6:ans bagageutrymme.
Men jag hittade INGEN Audi alls-bara en sjukt massa passutter!!!!Tråkigt... hade velat se hur stora/små dom är i bagaget.
Från Möller blidde det raka vägen till bilverkstaden med locket för lack.
Där skulle dom ha färgkod på bilen-vilket skulle befinna sig i BAGAGET!
När jag plockat UR all mat samt hundgrindar OCH punkterat en Pet-flaska så befannsig koden i serviceboken....Hahaha!!!Lyckades även krossa en burk Skagenröra-men det upptäckte jag inte förns jag kom hem!!!
Nu hoppas jag på snabb lackering-så min bil slipper se ut som hej-kom-och-hjälp!

Jag avslutar med flaggan i topp och får visa legg på systemet!
MOAHAHAHAHA!!!!
SKÅL på den!!!!!:-)

Precis!!!!!Hahaha

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards