Alla inlägg den 6 mars 2019

Av Måna - 6 mars 2019 15:18

Minus grader,plus grader,snö och regn-jaa...allt på samma dag!
Skulle det inte kunnas slänga in lite sol oxå?!För en ynka humörs höjdare?!

Idag åkte jag till maxi Kumla och handlade.
Började med huvudbry... där har dom infört 5:- för att få låna toaletten!
Wtf!!!
Jo...du som känner mig,vet att jag är i behov av att det finns toalett på platser jag besöker.Att jag vid ett första besök på en plats rekar VART toaletten finns,alltid!Och att jag aldrig lämnar huset utan en toalettpappersrulle.Bla bla bla...så har det varit sen jag var 16 år-JAG är van!
Så..idag var det min sista handling på maxi i Kumla:-/ Jag kan inte åka dit mer pga av denna lilla detalj!
5:- är inte mycket pengar...TRO mig när jag skriver att jag i vissa situationer lätt kan betala 105:- för att få tillgång till en toalett!!!Det handlar inte om summan här.
Det eftersträvas ett kontantfritt samhälle och det är sällan jag har små pengar i plånboken...en sketen etta eller en två kan jag nog skramla fram som mest.
Nej.
Jag skulle kunna säga att 50% av min ?sjukdom? sitter i mitt huvud.OM jag inser att det INTE finns tillgång till en toalett-drar magen igång...eller rättare sagt,jag blir stressad,tänker hela tiden på att magen INTE får krångla nu...vilket bidrar till ATT den börjar krångla naturligtvis!!!
Som idag...jag önskar att jag inte sett den lilla lappen på toaletten när jag kom in och skulle börja handla.
Jag kom 10 meter in i affären och stressen över detta är ett faktum.
Jag klarade mig idag...men jag utsätter mig inte för detta igen.
Så...jag får helt enkelt gå tillbaka till att handla på eurostop hädan efter...pga av denna LILLA detalj...
Av precis samma anledning handlar jag inte på city gross.-nu vet jag att dom har andrar där till ett pant-system för toa nyckeln...men det hjälper inte mig!:-/

Mitt lock hämtades upp på hemvägen:-) Monterat blidde det oxå.Yes!!!!I 1 vecka har jag mått dåligt över hur bilen ser ut fram med ett gapande svart hål,nu kan jag andas ut över att pärlan ser normal ut igen!
Jag menar...bilen ska ju ha ALLA sina delar på plats.

När jag kom hem igen,möttes jag i dörren(förutom av en GLAD Elsa)en hög med fågelfjädrar.
Skrot.
EN viss katt (Nala till 100%) har tagit med sig maten in och slaktat den på TVÅ ställen i huset... man blir så toppen glad...eller inte!!!

Nu har båda ungarna kommit hem och det är snart dags att dra igång matlagningen,och så var denna dag till ända:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards