Direktlänk till inlägg 22 mars 2019

Fredag

Av Måna - 22 mars 2019 13:27

Solen skiner!!!Dock blåser det här(som vanligt) och det ligger på rätt mot altanen-annars hade jag satt mig där en stund innan barnen kommer hem.
Jag gjorde ett försök,men nä,det var kallt!!!Eftermiddags kaffet får helt enkelt intas i köket:-)

Igår åkte vi till Västerås och hämtade hem nya bilen!!!!
Först ett stopp i Eskilstuna på gummihuset och hämtade vinter fälgar och däck.Nu behövde vi ju inte byta däck för att åka hem i det fina vädret:-)Och vet inte OM vi ens byter för den lilla stund som är kvar...Kommer det snö och massa minus,får jag väl åka Navara OM jag måste åka någonstans.

VILKET välkomnande vi fick!!!
En egen skylt vid bilen,som hade ett stort svart skynke över sig-wow!
Vi började med varsin kaffe och barnen tog choklad...OCH dom skötte sig exemplariskt.Värre var det när vi var och tittade på bilen...

Det är även sjukt wow att sitta i bilen och köra den!!!!Vilken.... dröm!
Och så mycket knappar...å rattar...å appar...å gud vet vad:-O Och det är så stor!!!!Garage hålet blev så mycket mindre helt plötsligt.
Kommer ta tid att lära sig allt det där....och innan jag skulle åka och handla idag,tittade jag genom instruktionsboken för att leta efter hur man stänger av start/stopp.Han var uber känslig med det.
efter en liten stund kom jag iaf ut ur garaget...mycket sakta.
Liiiite annorlunda kan jag lova,mot att köra passutten.
Lite nervöst är det allt-måste jag erkänna.

Hade sån tur att hitta begagnade hundgrindar.Så imorgon ska jag åka iväg och hoppas att dom passar...!En helt annan modell mot vad jag haft förut.
Gubben vägrade sätta mejseln i bilen för att skruva fast fästena-så nu ett annat märke,där man slipper skruva i bilens tak och golv.
Blir toppen för tjejerna där bak;-)

Annars är det lugnt,eller om vi ska säga lugnet före stormen...
En vecka kvar drygt tills dammtussar och virvel orkaner kommer dra genom huset!
MEN...det är bara att hålla i sig,när stormen far fram;-) Hahaha!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards