Alla inlägg den 19 maj 2019

Av Måna - 19 maj 2019 21:22

Tiden rinner iväg.
Och jag insåg att snart typ en månad har gått...
Jag skulle vilja hävda att inte ett skit har hänt,men det har det visst gjort.Men jag lever mitt i ?mitt mörker? just nu...:-/

Jag brukar gå ned mig,stänga in mig och bli deppig på vintern.Men sen när våren sakertligen kryper fram,kommer även jag tillbaka till livet.
Men inte i år...inte denna gång:-(
Ingen vet vad som händer,inte heller jag själv-plötsligt har jag bara fallit rakt ned i det här mörka hålet!!!
Och det går banne mig inte att klättra upp,1 bra dag-3 ännu värre...
Spelar ingen roll hur mycket jag anstränger mig-jag blir inte glad.Jag hittar inte motivationen.Jag finner ingen ork.

Men i allt detta mörka,har jag haft Lexi som tvingat mig orka-varje dag!:-)Det var lixom meningen att hon skulle flytta hit just nu tror jag.
Jag har även min envisa syster som ringer varje morgon,trots mitt ständiga svar:Jag är inte på humör idag...
Och så min bästa vän,som orkar lyssna på mitt mörker!Och jag får inte glömma min man som lever tillsammans med mig...!

Min fot är oförändrad.Och jag måste inse att den är kraschad,den kommer inte bli bra:-/Så imorgon tänkte jag ändå besegra mig själv,snöra på mig springskorna och ge mig ut på rundan.Det kan bara bli värre med min fot,men vafan...huvudet mår ju bättre av det!Har inget att vänta på...
Vi får se åt vilket håll det barkar!

Vi har varit till Lidköping och kollat på campingplats,samt ansökt om säsongsplats där.
Det kändes klappat och klart.Även om vädret var skrot när vi var där,mannen höll på att frysa ihjäl,vi tappade bort barnen och efter 10 minuter satt vi i bilen på väg hem!!!
Jag hann aldrig få någon uppfattning alls om campingen,gubben var nöjd!?
Ingen annan förstod vad han hann se som inte vi andra såg?!
Att lämna Öland har känts så självklart under vintern,att detta är vår sista säsong där nere...men samtidigt,så gjorde det inte mitt mörker ljusare.

Cider har försvunnit från mig,oss.Nu har hon varit borta i 3 veckor...hon som aldrig ens lämnar gården.Hon kommer inte komma hem till mig,oss,mera...;-(
Jag skriver mig,eftersom Cider var min katt-redan innan jag flyttade hit.Och Cider var så speciell,det var mig hon tyckte om,hon accepterade aldrig barnen,eller andra djur.Hon höll sig alltid för sig själv,men kom alltid till soffan på kvällen och sov i vårat sovrum!
Det är jobbigt när dom försvinner,att man aldrig får veta vad som hände med dom.Jag behöver inte fundera på om hon flyttat,skulle hon aldrig göra!Hon gick inte ens in i huset om det var någon för henne okänd här och hälsade på.
Men det är ledsamt att hon är borta!

Något nytt jag har provat på är vaxning.Jag fick se mitt ansikte i solljus och insåg att jag på äldre dagar ofrivilligt skaffat mig mustasch!!!!Herre min Jesus!!!
SÅ kunde vi ju fan inte ha det.
In och handla vax remsor som jag gladeligen skulle få BORT håret med!
Dagen efter var jag redo.
Till min förvåning gjorde det inte ens hälften så ont som jag förväntat mig:-)Håret borta och en överläpp som svullnade.
En hel dag sprang jag med kylklabbe under näsan för att svalka den sjukt irriterande huden.
2 dagar helt okey och jag hann känna mig nöjd,SEN ploppade det upp 2 stora,typ varbölder under näsan...och nu har jag 2 stora sårskorpor att dras med.
Jag kommer INTE göra om detta men jag kommer heller ALDRIG acceptera en musche!!!!!!
Och jag lovar,det SER förjävligt ut!!!Hahaha!

Helgen har spenderats i husvagnen.En kort helg och alla nerver i kroppen stretade mot till att åka.
Men iväg kom vi,hela familjen.
Vädret har varit skit,regn och mulet.Uttråkade barn-inga av kompisarna var på plats.
Men ändå...helt utan måsten och bara tid till att vara.
Och där å då kom vi åter fram till det vi kanske redan visste-Nope,vi kommer inte att lämna Öland.
Det går inte.
Vi kan bara inte.
Vi vill inte.
Vi stannar kvar.
Och någonstans blev det nog lite ljusare i mitt mörker.
Och trots vädret,var det en bra helg.Det var så skönt att bara vara där och lite som att ladda batterierna.

Jag tar nya tag för att klättra upp här ur hålet...och klart att det går!
Vips vaps ler även solen strålar mot mig:-) Eller...jag menar,vips vaps ser jag dom igen!
Det är måndag imorgon,och vi laddar med ny dag-nya tag!!!
Och det ska jag ge mig fan på!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards