Alla inlägg den 19 januari 2020

Av Måna - 19 januari 2020 15:36

Jobb söndag.
Jag har haft så ont i ryggen i veckan-så jag gjorde ett byte.Annars är söndagar min lediga dag och fredagar.
Det går bra.Det går bra att jobba helg ändå.
Jag minns när jag jobbade på rusta (jösses det är typ 15 år sedan!!!)då var jobb helgerna skit... inget roligt alls.
Nu funkar det fantastiskt bra.
Men kanske det beror på att jag sätter mina egna krav-jobbar jag undan i veckorna blir det mindre på helgerna.

Bilen... jag fick tillbaka min älskade bil i fredags.Har varit utan den sedan 23:december.
Jag skulle bara som fortast ned till Ica och handla lite granna.
När jag skulle hem,startade inte bilen?!
Det blidde inte bättre än som så att jouren kom ut och fick ringa ut bärgaren...
Min fina bil bärgades in till VEHO-bil...
Det drar ju ut lite på tiden oxå med alla röda dagar som varit.
Vad som kunde konstateras denna gång var att vi haft råttor/möss som byggt bo i motorn,gnagit av en jävla massa kablar!!!
Uppskattat värde för lagning 120.000-150.000:-
Det svävade på en skör tråd om försäkringsbolaget skulle ta det eller inte...då dom inte står för gnagarskador,inte heller Mercedes tar det.
Vi hade TUR!!!Ren och skär tur.Och jag tackar mig själv att jag valde ett annat försäkringsbolag på bilen än vad vi har på allt annat!
NU hoppas vi att allt krångel med bilen upphör och den rullar och går.Den är inte ens 2 år gammal i dagsläget.
Vi sa att vi skulle byta bil omedelbart när vi fått hem bilen-men det är oxå en stor summa pengar.Vi har inte lust med det heller.
Men nu är bilen hemma.
Vi håller tummar och tår att allt funkar nu.
Annars kan jag tillägga att servicen från VEHO varit i toppklass.

Vi firade jul-åt den godaste julskinkan EVER på gubbens skjutna vildsvin.
Vi jobbade hela julen.
Vi firade nyår.
Vi gick på bio-nya Frost 2.Jag tyckte inte att det var den bästa filmen jag sett kanske.Men ungarna var super nöjda.
Sen tillbaka till vardagen igen och allt vad det innebär.
Nu med stormsteg mot sportlovet.
Som vuxen har man delmål i barnens lov.Man ser fram emot,stretar genom loven och tar nya tag mot nästa.

Vintern är enligt mig perfekt!Behöver inte komma någon snö...och som idag när solen äntligen skiner,är det bara så underbart!Det ger en hopp om en vår.
Även om bakslaget kommer att komma när man minst anar det...!

Och ja...barnen vart mer än nöjda över sina julklappar!!!Det vart lyckat och bra även detta år!

Linas och Pinocchios träning drog igång igen i fredags!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards