Alla inlägg under juli 2014

Av Måna - 30 juli 2014 10:18

Med anledning av värme,tjat,gnälliga barn och konstant huvudvärk...blir bloggen lite bortglömd:-/

I Will be back...

Av Måna - 26 juli 2014 20:11

In dundrandes med kids och husvagn:-)
Hela dagen har det varit full rulle!!!
Kids,öl,skit-snack,mat och skratt.
En helt fantastisk dag som vi avrundar på altanen.

Sånna här dagar vill man aldrig att sommaren ska ta slut!!!:-)

Av Måna - 23 juli 2014 11:20

Idag är vi tillbaka till vardagen igen.
Tvättmaskinen är igång.
Allvaret har börjat igen.

I måndags rullade vi hemåt,med två ilskna ungar i bilen(!)
Tig även det idiotiska beslutet att prova E4:an hem över Norrköping...fy fan.
Aldrig,aldrig mera!!!
Tråkigare väg får man ju leta efter.Och rastplatser?!
Vid beslut att stanna,skrek två barn,en pappa som domderade som vanligt och så jag...som hade Linas stora hörlurar på mig!
Som vanligt när Fam.Mongo är i farten!!!!!
Vi hittade en rastplats till slut,kom väl in på breställ med både bil och husvagn!
Ut,bak,fika,kissa Elsa,in,rulla.
Mil efter mil på den här skit vägen:-@
Nej...Vimmerby och Hultsfred är allra bästa vägen att åka!
6 mil längre var även denna väg...!

Igår packade jag in kidsen igen i bilen för att åka till syster och hämta Nicki!
Lilla söta Nicki!!!
Hon luktar lite ko...men vi är glada ändå att hon är hemma:-)
Elsa är oxå glad över att vara hemma igen:-)

Lina är inte helt kry,därav kör hon 24/7 gnäll metoden.
Joel är inte sen att haka på!
Å jag känner för att ta sats och springa med huvudet före rakt in i stenväggen!
Men skjut mig!!!
Det är fan nästan 30 grader ute,vindstilla,jag vill själv krypa ur skinnet-och så drar dom där två igång med årets gnäll!!!
Det.är.underbart.att.vara.hemma.igen

Åkte till mor å far och vattnade deras blommor igår!
Men vafan...tro inte att mamsen har 1 jävla blomma!!!;-)
Kändes som jag sprang som idiot,men Sveriges minsta vattenkanna(!)Ty blommorna skulle bara ha en sådan kanna per kruka...!!!
Tog mig friheten att smyga ned i deras pool!
31 grader och jag kan lova,det var det skönaste/uppfriskande på hela dagen!!
Tio underbara minuter i det svala vattnet innan jag var tvungen att rulla igen...hemåt...!

Ikväll är Stefan på Hjälmar.Jag stannar snällt hemma med Lina och Joel,eftersom vi inte har någon barnvakt.
Det gör inget.Tyckte förra året att det dör inte riktigt var min grej.visst...det var roligt lite då å då...men medelåldern var 50,och jag förstår varför!!!;-)
Så ikväll är jag alldeles själv hemma,jag ska läsa lite i min bok,jag ska ta en cider och jag ska lägga mig tidigt!

När man kommer hem efter två veckor borta,luktar huset äckligt.
Hela huset luktar skumt,instängt och...skit äckligt helt enkelt:-/
Känns inte som man "kommer hem"...skit konstigt!

Till semestern hade jag köpt med mig smink borttagningsservetter!
Med anledning av annat som hände för 3 år sedan,fick jag utslag av dom!Men tänkte att jag nu skulle prova dom...
Detta resulterade i röda och svidande ögon(ögonlock)och nej-kan fortfarande inte använda dom:-/
I måndags kväll började jag smörja på hydrokortison salva...å jävlar vad skönt!!!:-)
Å eftersom vi inte ska någonstans och inte heller träffa någon,kör vi osminkat idag.

Nala kom hem imorse!!!
Var faktiskt riktigt orolig över henne igår kväll!
Ingen som sett henne sen i fredags...
Men nu är hon hemma:-) Å jisses vad kelig hon var!!!Å Cider går efter och skriker på mig...;-)

Räkningarna inlagda.
Bilen ska på service.(inte idag då)
Bilen ska besiktas.(inte idag)
Hästtransporten ska besiktas.(inte idag)
Tvätten ska tvättas.(Idag)
Ska snart börja med maten.
Jomen HELLO Tångeråsa.

Jag lovar...jag är inte alls bitter,nej!
2 veckor semester,2sköna veckor-DET ska man vara glad för:-)

Av Måna - 21 juli 2014 06:45

Nää,inte alls...sur...precis så där sur dom bara jag kan bli!:-O
Joel vaken sent igår kväll-upp tidigt imorse,en stund efter 05.
Han drar igår och går bananas i hela vagnen!
Å vem får ta hand om honom?
Jo,jag!
Ja vet,jag är hans mamma.Det är mitt ansvar.
Pappan sover fortfarande,han frågade vart jag skulle när jag klev ur sängen.jagade ikapp Joel som lekte med hans telefon...sen somna om igen!
Det jag blir sur över...är att just nu sitter jag här trött som ett as och han sover.
Varför?
Jo,för att JAG ska köra 34 mil hem idag.
Han får inte köra en jävla meter...så även hur trött jag än är-så är det bara att gnata på.
Så...därför är jag sur.
Att han ligger å sover och att jag fick masa mig upp 05:30!
Tur att någon av oss kommer vara pigg på hem vägen:-@

Omtanke...eller vad kallar man det för?!

Av Måna - 20 juli 2014 10:19

Tredje campingen vi besöker på Öland.
Å utvärdering av denna.

Eriksöre:
1-fräschare servicehus.bättre duschar,då man har ett eget rum och inte delar dusch i samma utrymme som toaletterna.
2-fräschare diskrum.Nästan som hemma känsla.
3-trevligare människor!(?)
4-lugnare om kvällarna/nätterna.
5-uber fina bad möjligheter med stranden.Långgrunt
6-fin camping.trevlig miljö.
7-trevlig personal.
8-suveränt hundbad.
9-saknad av pool lite granna,saknar bättre utbud på affären,lite tråkig lekpark,saknar utbudet av mat,saknar utbudet på dags aktiviteter som företags jippon.saknar glass caféet!
10-lika lång resväg!

Så vi vet inte...Kanske vi återkomma igen.
Även om vi åter säger att det INTE blir Öland nästa år...som vi sa förra året oxå!
Att ställa upp på säsong är på tapeten...men längden på 34mil är väl kanske i längsta lagret!
Hur ofta kommer man åka då lixom?!
Över en helg är avståndet alldeles för långt!
Jävla Ö,jävla oss som bor i Sveriges tråkigaste stad!!!Det är ju SKRUTT HELT ENKELT!!!

Men om man inte ser sig om i Sverige,har man heller inget att jämföra med:-)

Av Måna - 20 juli 2014 09:55

Å natten till ära har båda barnen sovit i sängen!
Behöver jag säga att det varit varmt??!!
Två kottar som avger en kamins värme!!!

Det är ju söndag...sista dagen på semestern.
Imorgon rullar vi hemåt.BAH!!!Att det alltid ska vara så tråkigt,och att man aldrig är nöjd,bara vill ha mera,mera!

Är alla så?
Eller är det unikt för bittra mig?;-)
Men detta är oslagbart?
Varmt i havet...mysiga svängar med Elsa på kvällskvisten.
Cider i förtältet när mörkret lagt sig.
Strosande i foppisar,tillsammans med miljoner andra foppis fötter:-)

Så idag får vi verkligen fånga dagen!:-)
Bada så länge vi kan,äta glass och leka i lekparken-det som Lina vill!
Å naturligtvis låta Elsa springa och simma i havet!
Som btw mätte temperaturen 25(!)grader igår!!!woop woop!!!

Raka bena i en balja och sen mot duschen!
Lina är hängig idag...tror hon har lite vätske brist:-/
Häva i henne all möjliga olika safter/drickor idag!!!

Av Måna - 18 juli 2014 11:25

Traskar man upp till affären för att köpa dom traditionella frukost frallorna.
Så där lagom nyvaken,håret står åt alla håll och inser att pyjamasbyxorna inte tillhör det sexigaste klädesplagg jag äger:-O
Lina skuttar framför mig och hälsar på en å annan.
Men vi är likasinnade här.
I affären är vi flera pyjamas människor...
Dock har ingen så fula pyjamasbyxor som jag,med Gällivare häng som skulle få Ronny och Ragge att gapa;-)
Sen lunkar vi hem igen...med våra 6 frallor.
Någon sitter utanför sin husvagn och dricker sitt kaffe.
En hund skäller.
Något barn har redan börjat vakna.
Fåglarna kvittrar och solen värmer redan på.
Semester lunk.
Det underbara semester lunket!
Som man inte mot något i världen vill byta ut just nu...

Tre dagar kvar på Öland för denna sommar.
En lång resväg hem.
Ställa av husvagnen,Stefan börjar jobba igen.
Vi går mot en jävligt jobbig höst...
Jag vet.

Det känns som sommaren är slut...19 augusti är Lina tillbaka på dagis igen:-/
Allvaret.
Alla måsten.
Har miljoner saker att verkligen ta tag i när vi kommer hem...fy...

Men inte älta det.
Nu är vi här,vi har tre dagar kvar på denna underbara ö!
Verkar som denna dag kommer bli HET!
Å jag har vidbränt baconet på ryggen:-/ typiskt och är ju inte förvånad.

Kanske hinns det med ännu en tripp med vagnen i år:-)
Funderar på en Smålands resa...men det är långt,själv med barnen...!
Å Linas "glädje" över att sitta i bilen är ju inte att leka med;-)

Av Måna - 16 juli 2014 12:14

Å lugnet och känslan att aldrig vilja åka hem infinner sig:-)

Stefan är på tur med Lina,som nått bristnings gränsen för gnäll!
Gnäll,tjat och bråk varje dag!
Idag fick det vara nog...
Det har alltid varit så här varje semester.
Blir nog lite för mycket för henne.
Hoppas Jon fått sig en tankeställare nu när dom kommer tillbaka...

Stranden och glass står väl på schemat under eftermiddagen!

Kära mor å far rullade hemåt idag,finaste dagen sen dom kom ned...:-/
Tråkigt!men hoppas dom tyckte det var bra ändå:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards