Alla inlägg under maj 2013

Av Måna - 29 maj 2013 14:22

Första helt egna vändningen!!!:-)

Av Måna - 28 maj 2013 17:08

Av Måna - 28 maj 2013 10:02

Morgonen har börjat bra-ÄN...

Det är nu runt tio-tiden som det börjar balla ur...Lina som börjar ilskas.


Vi har tusen och åter tusen planer på "att göra listan" idag.

Det...kommer antagligen bli som vanligt-inte ett skit gjort.


Vad som hände på affären igår-undrar jag.

Både jag och Stefan har träningsverk i benen...Moahahah! Whaaaat???


Det är storm,men solen skiner,VÄRME!!!

Kan behövas efter HÄLL regnet inatt.


2-årig bröllops dag idag!!

Hell yeah!

Stefan säger:

-Grattis...eller vad fan säger man???

Jag tuttar på honom...

-Nää...Bra kämpat,säger man :-D

Ha ha ha!

TUR att vi har samma form av humor!


Ska försöka rensa idag...eller...nää...jag ska försöka putta ut Lina utanför dörren.

Plocka gräs till ninisarna,städa lite i stallet och kika på hur vi skall kunna fixa till det,där nere inför hösten...

Vi ska "plantera" blommorna i dom stora urnorna som kom fram förra helgen.

Hoppas att det blir bra!

Ska bara tvätta blommorna först;-)


Nehe...Lill grodan börjar knorra i vagnen nu!


Go,go go!!!

Av Måna - 27 maj 2013 23:27

Påstår att han INTE vill komma in på kvällarna(om det inte HÄLL regnar då)
Men var eviga natt som han är inne,har han denna pose i sängen,i min säng-eller PÅ mig i min säng!

Ha ha...han kan spela hur tuff och cool han vill-men jag VET,att han är en "mamma-gris"
:-D

Av Måna - 27 maj 2013 23:12

Stor handlat.
Vi har inte stor handlar sedan den första april...
Nu var det tomt.
Inget kött,kyckling,korv,köttbullar eller dyl i frysen.
Inge pasta,ris i skafferiet.
Ingen mjölk,pålägg å dyl i kylskåpet.
Tomt helt enkelt!
Farmor tog Lina och Joel,efter en bråkig dag med Lina...:-/
Jag och Stefan åkte själva-HELT SJÄLVA!!!
Vi har inte handlat utan barn sen Lina föddes...kändes skumt,sjukt skumt-men underbart!
"Ska vi handla ALLT DET DÄR!??"
Var Stefans kommentar på handlingslistan!
"japp!!!"
Det tog tid!
Vagnen blev knök full och lite till!
Summan av kardemumman blev 3695:- woohoo...eller nått?!
När vi bara hade tandkräm,schampo,balsam och tips kvar-lägger den satans jävla scannern av!!!!!hur ÄR det möjligt???
"Slut på batteri"
Vafan??!!!
Jag går och ska få hjälp med en ny!
Jamen!
Jag får den nya,som visar saldo NOLL!!!
Va???
-den visar noll?!
-jaa?!
-men...vart tog mina saker vägen?
-hade du scannat något?
-ehh...JA,en knök full vagn!!!
-ånej.
-lindrigt sagt va?!
-men handla klart,så hjälper vi er sen och tar ett vanligt köp.
Mummel,mutter!
Förvånad?
Både ja och nej!
Att det händer oss är jag inte det minsta förvånad över.
Att det inte hände när vi hade Joel och Lina med oss-DET är jag förvånad över....hade ju gjort hela situationen så mycket roligare,med två trötta och skrikiga och gnälliga små kottar i varsin eller samma vagn!
Är även förvånad att detta hände NÄR Stefan var med!

Nu är skafferi,kyl och frys fulla igen!
Känslan är så underbar när man precis har handlat!
Å jag köpte en rökt kalkon klubba...ja just...hur äter man en sån?när äter man en sån??
Haha...men den såg så sjukt inbjudande ut OCH jag kommer ihåg-att en kille på ett scout läger hade en sådan med sig och tuggade på-å det var så gott!
Kanske blir som med lammfärspajen jag mindes från kvinnersta,som var så mör och god...
1-jag hade fläkten på högsta när jag stekte färsen!var nästan så att jag såg små vita lamm i köket,kände lukten av dom iaf..,
2-försökte krydda bort lamm smaken(ehh???)
3-tuggorna expanderade till osvälj-bara i munnen...
Jag hävdade bestämt för Stefan att det VAR GOTT!!!
Han var grön i ansiktet.
Jag tvingade mig att äta,bara för att jag tjatat i flera år om hur gott det var!
Två små bitar av pajen försvann....resten fick Bella,Cher och Oliver äta upp!
DOM tyckte det var gott iaf;-D

Kanske dra med mig Jess på road tripp på fredag!
Vi får se...;-)

Nää...Stefan snarkar,Vella springer i sömnen,Joel snosar,katten däcka(han blev visst överraskad av HÄLL regnet,och skrek som Lina när jag öppnade dörren)
Hoppas på en bra dag imorgon,hoppas jag slipper höra ett enda "nu är jag arg på dug mamma!"
Hoppas även slippa höra "jag hoppas polisen kommer och hämtar dig mamma"...
Varför?
Jo,jag har bett henne städa sitt rum...:-/
Imorgon är en annan dag!

Joel från imorse(och Stefan)

Av Måna - 27 maj 2013 09:16

Dagen börjar med tandis...yeah!!!!
Jag som surar över mina 154:- i månaden i friskvårds avtalet-skall numera vara tyst!
Med dagens besök och åtgärder samt kommande åtgärder i augusti-slutar vi på runt 4500/5000:-....wtf?!?
Hjälp,att det kan vara så dyrt!!!!
Ett jätte stort hål som uppkommit på två år...dom undra vad jag ändrat i min kost...ehh...har slutat dricka redbull?!

Joel vakna strax innan 05,DET är inte ok-min lilla groda!!!!jag lyfte över honom till våran säng...
05:45 tröttnade han på att ligga i våran säng och kika på min telefon!
Masa mig upp och fixade mat till honom.
När jag kommer upp igen...har han SOMNAT om...vafan?!?!
Lilla Joel-det är inte heller ok!!!!
Väcka både honom och Stefan!

Inhandlat två rullar med sopsäckar!
Idag drar jag igång stor-rens av huset!i mån av tid mellan matning,blöjbyten och matlagning vill säga!
Nu ska det mesta skiten UT!!!

Vi ska väl även försöka komma iväg och handla mat när Stefan slutat jobba!

Imorgon vet. Med Bella på kvällen OCH vi har även 2-årig bröllopsdag:-) kanske slänger ihop någon god mat då!

Nu,inväntar jag på att Joel ska vakna-så han kan få lite mat,så jag kan dra igång röjandet!
Tvhyllan...får vi väl ta och slänga:-/ å tv'n...

Av Måna - 25 maj 2013 19:45

Av Måna - 24 maj 2013 08:25

Golv,tak och halva väggar ska bli klara-sen tar snickaren semester.
Efter det skall glaset mått-beställas.
Väggen ska öppnas upp för altandörren ut.

Stefan ska gräva och grusa fram till altantrappen.
Elektrikern ska dra in el.

SEN är den klar!!!
Låter lite...men ren fakta är att altanen kommer stå färdig augusti/september.
Sikket jävla bygge;-)

Takstols fest blir det tydligen...ha ha!
Någon gammal tradition.
Så kanske under nästa vecka-blir det smörgås tårta.

SEN blir det ju naturligtvis altan-fest!Detta bygge måste ju invigas!

Möbler som skall köpas,och jag tycker nog att en ny,ståtlig grill skall inhandlas oxå:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards