Direktlänk till inlägg 10 juli 2023

Städdag

Av Måna - 10 juli 2023 08:48

Så får det bli idag.
Vädret är än så länge mulet och svalt. Så om inte himlen spricker upp blir det en bra dag för att städa bohaget.
Det som skitar ned är helt klart hundarna.
Wilda fäller i drivor och på den lilla golvytan inne i vagnen märks det väldigt väl.
När S inte är här får hundarna sova med mig i sängen? så där måste jag dra ur och skaka alla lakanen.
Finns även små grästussar att klippa av och gå lite med trimmern.
Ja? när man har hela dagen på sig(nästan) så får det ta den tid det tar.

På eftermiddagen ramlar dom andra tre in? och det tysta lugnet kommer förvandlas till något helt annat.
Helgen har varit bra,men varken jag eller J är stor-pratare? så det är ganska tyst här? speciellt igår kväll kände jag att det ska bli skönt med mera sällskap.
Det är absolut Inge fel alls med att bara jag och J är här-det är jätte skönt. Men det är skönt att det även blir lite mera liv.
Jag kommer att ångra att jag skrev detta på onsdag? hahaha!
Elsa och Wilda är lite lugnare utan Lexi oxå. Kanske är det en slump denna helg,men det märks speciellt på Elsa.
Jag ska notera detta senare idag när Lexi kommer.

Ovanligt tyst på campingen idag. Känns nästan som lågsäsong?! Eller så har folk bara inte vaknat ännu?
Jag vaknade tidigt-hade nog velat sova mycket längre för känner mig redigt trött idag.
J trynar som en liten gris där inne? igår vaknade han vid 12:20!!!!
Jag bryr mig inte så värst? tycker nog att dom kan få sova när dom är lediga och har lov. S tycker annat? han tycker att dom kan komma upp och äta frukost med oss.
J är ju i regel vaken länge på nätterna,han har en kompis som han pratar och spelar med. Om jag har förstått det rätt så är det på nätterna man hålls som mest med dom där spelen?!

Nej? jag måste sätta fart. Jag ska fara iväg en sväng till Färjestaden innan jag kan dra igång med min städdag!

Solen skiner inne i Kalmar iaf!

Wilda vill hålla koll-samtidigt som hon är rätt trött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards