Alla inlägg under januari 2014

Av Måna - 31 januari 2014 10:11

Men hjälp?!
Stefan blev utringd inatt...runt 01 tiden...gone gone away!!!
Jag vaknar vid 07,DÅ var allt tyst...känslan var stark att bara ligga kvar i sängen,typ heeeela dagen!!!
Men...nej...

Snö,snö,snö i skorna.grrr
Men täcken på,på hästarna!
Formosa kunde ha Mannes nya svarta täcke...provade det igår och det var 1/2 dm kort i rumpan,men annars bra:-) var lite stort på honom...och nu kommer det ju till användning...
Hon får ta det då!
Hundar ut.

Joel INTE på humör denna morgon.
Jag tänker inte ens ödsla bokstäver på allt han lyckats göra denna morgon.
Lina vaknade på ett strålande humör...det försvann dock och vi blev osams:-/
Nu har det rede upp sig:-)

Igår stor handlade vi på Coop m-berg!
Innan halva affären var genom gången,hade jag damp,Joel damp och Lina låg på golvet...yeah!!!!
Och Stefan försökte behålla lugnet trots sin sura och fräsande tant...sin skrikande son...och sin dotter som lekte ålande mask på golvet!!!;-)
Och jag vart besviken...
Coop,Coop,Coop....stod D på var eviga jävla vara!!!!
Svenskt kött?!nee...Coop,Coop,Coop...:-@
Jag tappade orken:-/ dom hade ju knappt korv i annat märke för bövölen!
Stefan for runt med en kassler-bit i X antal minuter,innan även han fick inse att vi skulle bli tvungna att köpa den-märke:Coop!
Dom hade heller inte våtservetterna vi använder,inte hundmaten jag skulle ha!inte äpplena som jag skulle köpa...dåligt med bröd i hyllorna-rätt liten brödhylla får jag säga...!
Det var dåligt med utbud i frysdisken...och fick välja mellan dansk,tysk eller halal chickenbits...men vafan?!
Stora,billiga köttbitar-ytterfilé...som jag skulle scanna.DANSK naturligtvis....
Det enda som jag var nöjd med,var att lösgodiset var nedsatt till 49:-/kg...
Och dyrt blev det...
Kändes piss,att komma hem,lasta in i kyl/frys/skafferi och vara missnöjd...samt halvt ruinerad samt att jag iaf måste kompensations handla...
Nej.
Som jag sa till Stefan:Det här är sista gången vi stor handlar på Coop,aldrig mera!!!!
Jomen visst...det blir till nästa gång att handla på maxi igen!
Eurostop är bäst,men Kumla har det bästa utbudet på svenskt kött och bästa korven:hemgården!
Tråkigt iaf...och så tråkigt att vara sjukt missnöjd när man handlat!

Blev att köpa med Max hem.
Lina var ju såååå hungrig...just?!;-)

Sen två underbara,tysta timmar i stallet!!!

Nu duschen.
Sen dammsuga.
Sen överleva...dom små verkar vara riktigt i gasen idag!
Peace!!!

???

Av Måna - 30 januari 2014 09:23

Förra året vid denna tid punkt...hade jag:
2 Grand Danois.
3 katter
1 ponny
2 hästar
1 barn med kolik
1 barn hemma

Idag har jag:
1 dalmatiner
1 Amstaff(korsning)
2 katter
1 häst
2 ponnyer
1 glad son
1 barn på dagis

Vafan hände????:-)

Av Måna - 30 januari 2014 09:19

Lina kom ned igår kväll till oss,precis när jag skulle till å somna.
Kastade över henne till mitten,vilket hon egentligen inte ville...för hon vill sova på kanten!
Men inatt ville jag ha min (ena)kudde ifred;-)
Hon vände sig om och gosa in sitt ansikte i mitt,och så somnade vi!<3
Älskade ungar!!!
Att kärleken till dom kan vara så STOR...ofattbart!!!!
Dom kan vara jobbiga,skit jobbiga och griniga.Men så fort dom vänder...glömmer man deras jobbiga sidor och vill stanna tiden där och då.

Klockan ringer 06:05...bara för att jag vägrar å ställa den på 06:00.
Ut i det otroligt härliga vädret...börja med att så graciöst som möjligt,hoppa över en snövall på dryga metern som blås igen.
Morgon-trött-snöstorm-stora kängor-snövall-hoppa-snö i skorna.
Hatar vintern och hatar snö!!!!
Hästarna fick täcken på sig idag...tre fröken blå vandrar runt där ute;-)
Har inte lagt ned tid till att prova Formosas nya tjusiga röda ännu...kanske ikväll:-)

Lina ville INTE till dagis idag.
-åh,jag önskar att jag hade feber och var sjuk.Då kunde jag vara hemma och leka hela dagen!!!
Oj...snart fyra år och redan i dom tänken.Lilla snuttan...du har inte börjat skolan än...som du ska gå i...i minst 12 år(!):-O
Å genast tänker jag på Magnus Ugglas låt...som jag inte kommer på vad den heter,den som är bra-fin och förklarar så bra!javisst Måna,du menar den....hahaha!
"Varför längtar du,tills den dan då du ska fylla 7.varför längta så?......"
Okey???

Försöker söva Joel.
Hoppa in i duschen.
Dammsuga.
Få på mig kläder.
Diskmaskinen!
Tvingar Stefan att åka och stor handla på eftermiddagen.
Det.är.tomt.i.kyl.frys.skafferi
Vi skulle,om allt gick som planerat,åka direkt efter hämtning av Lina!
Äntligen!!!

Blir ju förmodligen snö röj för Stefan imorgon natt:-/

Lina fyller om en vecka!!!!!!
Behöver åka och handla något till henne-ställer mig frågan som alla andra runt oss-VAD???
Efter sista leveransen med kläder från syster,kan jag knappt stänga hennes(och Joels)lådor...
Leksaker har hon i överflöd efter leverans från syster och julafton!!!
Jamen....javisst....
Tänkte ändå försöka handla någon fin klänning till henne.
Och sen?!
Puzzel har hon trehundra stycken...
Jaa...hon har typ allt:-/

Längtar efter våren.
Efter Hobbert.
Efter semester.
Efter SOLEN.
Efter värme.

Simba....Du kommer aldrig hem igen va?;-(
Älskade katt!!!!?

Av Måna - 30 januari 2014 07:56

Inte.mera.snö//Tack

Av Måna - 28 januari 2014 10:00

07;58 checkar jag in Lina på dagis med Joel på armen!!!!
Högröd i ansiktet med svetten rinnandes under armarna...men vi klarade det;-)

Jag vaknade av mig själv 05:30...insåg den kritiska tiden-då Lina brukar komma ned till oss då.
Jag får cp fart på mina trötta ben,min trötta kropp och min förvirrade hjärna.I farten får jag med mig babyvakten och telefon.
Kasta på mig byxor,jacka och mössa-hoppa i skorna,låser dörren efter mig och springer ned till stallet!
Sliter ned ett täcke från hängarna-Joel låter i babyvakten,kastar ifrån mig täcket på golvet och jagar ut hästarna.Hoppas inte att det ska snöa idag som sagt...
Springer tillbaka till huset,för att hämta och ut med Elsa och Nicki!
Inget barn vaket:-)
När jag kommer in igen,hoppar Elsa över grinden,springer upp och väcker Lina...:-@

Tandborstning och hårborstning på Lina.Medans hon "sminkar" sig,hinner jag duscha,få upp håret och få på mig kläder!ned till köket och servera henne frukost,få igång ipaden och sen upp igen och hämta Joel!Inser att dörr-jäveln står på vid gavel och frisk kalluft kyler ned hela köket till 18 grader.Satans jävla dörr!!!!HUR kan den stå öppen?
Få på Joel kläder och ned och servera honom frukost!
Tids mässigt hinner jag få på kaffebryggaren till två muggar kaffe!
Hinner inta en mugg innan jag får kasta på mig jacka,skor(låsa dörren igen)och hämta bilen!
In i köket,stänga in hundar.
Få på Lina skor,mössa,jacka,packa hennes väska...
Joel får på sig strumpor och ned i overallen-på med mössa.
Sveper mugg två med kaffe-som är varmt,skit varmt rent ut sagt....så det bränner från munnen ned i magsäcken på mig.skrot
Jaga ut Lina till bilen,spänna fast Joel-inser att Linas bilstol INTE står på rätt ställe sen i fredags,skit!!!krypa in i baksätet och böka med denne.In med Lina,inser att skorna är mulade med snö och att dagis-väskan är kvar inne.

Sen åker vi,på breställ hemifrån!
Vi kör disko-tema denna morgon...det dånar i hela bilen,Lina och Joel tjuter av förtjusning och Lina ropar "högre högre,höj mamma"
Sen sjunger hon med i låten...en Engels låt...:-)
Jag funderar på om högtalarna i xc90'in ska sprängas.Känner mig som familjen annorlunda,fast annorlunda;-)

Men hon kom till dagis.
I tid.
Jag och Joel springer in på Ica på vägen hem...inser när jag öppnar bagageluckan att Joels vagn står kvar bak.TUR att jag inte fullföljde min ide om att åka till maxi efter dagis lämningen...då hade det blivit ett liiiitet problem.

Väl hemma blir det dammsugning,ut med Elsa och Nicki.
Nu sover Joel och jag tror luften gick ur mig här i soffan....!

Puh.
Men vi gjorde det,själva!
Det jag inte gillar är:
1-Lämna Lina och Joel när jag springer ut till stallet.Det tar inte lång tid...men är rädd för att Lina ska vakna och gå upp.Det kan även hända något i stallet,eller att jag halkar och slår i huvudet.DET vet man aldrig.
Ska fan åka och köpa en babyvakt till Lina oxå...!

Hoppas Lina får en kul dag på dagis,utan incidenter...
Kanske det passar så perfekt,att Stefan kan ta med henne när han kommer från stan?!:-)

Nu sover Joel.
Jag ska tvätta håret.

Av Måna - 28 januari 2014 07:02

Stefan ut-ringd inatt på snö röj.

Klockan är 07:00...Lina har ätit frukost,Joel på god väg.
Hästarna är ute och hundarna har varit ute och ätit mat.
Jag har duschat och fått på mig kläder...
I CAN DO IT,BY MY SELF!!!!!
Lina SKA komma iväg till dagis!!!!
//stressar vidare!

Av Måna - 26 januari 2014 10:56

Då är det söndag.
En stillsam sådan.
Vad gör alla människor på söndagar lixom?!Vi gör oftast som ofta inte ett skit.En vanlig dag typ,fast på ett annorlunda sätt;-)

Har dammsugit huset...hohojajaa!
Den däringa växlaren som var trasig är nu utbytt till en ny,fullt fungerande.
Vi har under en veckas tid haft plus minus 17 grader inne,alla element på Max och en värmefläkt i köket för Joels skull.
I fredags vände det...
Om ni åker förbi på vägen,ser att det ryker om huset-kan jag här med säga:Vi eldar inte inne....
På Linas rum är båda fönstren öppna samt takfläkten igång.
I vårat sovrum är fönstret öppet och på Joels rum är takfläkten igång...men vi är ändå blöta här inne av svett:-/
Tar lite tid att få tillbaka den normala tempen igen.
La termometern i knät när vi åt igår,la den ifrån mig när den tickat upp på 28,7 grader och fortfarande tickade uppåt....(!)OMG!!!!
Men snart(hoppas jag)har Stefan det under kontroll.

Lina var ledsen i fredags vid byte av tejp.
Hon var tvungen att kolla sig i spegeln och började gråta.
-åh nej mamma!!!åh nej åh nej åh nej!!!jag vill inte se ut så här.Alla kommer säga att jag är ful!!!
Jag tröstade med att det kommer gå bort(ja,hoppas verkligen inte att D blir ngt ärr)och sa att INGEN kommer säga att hon är ful;-( alla ser ju att det har hänt ngt och kommer fråga vad som hänt,och då kan hon ju berätta det.
Det brister lite i mitt hjärta,att hon säger så.Att alla kommer säga att hon är ful?!?
Jag trodde nog inte att det existerade i en tre(4) årings värld...;-(
Men tydligen...:-/

Joel vill INTE sova...jag skulle vilja att han faktiskt gjorde det.Så jag kan tvätta håret.
Nåja...får ta det när Stefan kommer in.

Såå....hur spenderas denna stillsamma söndagen på bästa sätt då?!

Av Måna - 24 januari 2014 09:07

Familjen goes on Hindersmässa.

Joel i sängen inatt:...det går ju si så där.Han lyckades somna tillslut iaf-typ på Stefan;-)
Men vaken vid 05...pigg som en lärka...

Hindersmässa idag.
Joel sover redan i bilen,tror nästan att Det finns risk att Lina knoppar oxå;-)
Hämtat upp Jens.

Let's go!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards