Alla inlägg under januari 2014

Av Måna - 20 januari 2014 08:28

När jag sover,vill jag helst inte ha någon PÅ mig!
Imorse kom Lina,la sig slimmad mot mig på vänstra sidan,så flyttade sig Stefan intill min högra sida...SEN kom Nala och la sig på bröstet på mig.
Gooood morgon;-)

Av Måna - 19 januari 2014 09:25

Dagens tips från Måna:
Sätt på dig en tröja med huva.
Sätt på mössan,trä huvan över mössan,sätt på dig jackan!
Woohoo-vad varmt och skönt det bliiiir;-)

Min klädsel för stall-time:
Raggisar,fodrade stall kängor,långfillingar,mjukis byxor,linne,t-shirt,underställs tröja i fleece,fleece väst,munkjacka,fleece tröja och jacka!
Mössa och tummvantar!

Det är vinter,det är kallt,det blåser här hos oss!!!

Av Måna - 18 januari 2014 11:09

Så jävla TOMT!!!
Förvirring och tankar.
Hästarna är dävna och nedstämda...och jag vet varken ut eller in just nu.
Den dagliga morgon hälsningen från Manne...Nu är det tyst när man öppnar dörren till stallet.Ingen av damerna säger ett ord...!
Har flyttat över Leotine till Mannen Box-hon vill inte stå där:-/
Jag trodde hon skulle bli glad över att få en större Box...Nej!
Och hon som varit så renlig...beter sig som en gödsel spridare!!!
Så...vet inte om jag ska göra ett försök att byta plats på Lollo och Leotine...eller så får Leotine bara flytta tillbaka till sin Box igen.Men då tror jag nog att Formosa blir ännu mera stressad...
Och vad gör jag med alla hans saker?!Alla täcken?sadel och träns...
Suck!!!

Inte ett spår av Simba heller;-(
Han kommer inte komma hem igen...

På morgonen har jag varit ned till Fjugesta och handlat.
Nu ekar det inte fullt så mycket i kylskåpet.
Rally-Kalle som far förbi här dagligen i hög hastighet,hade parkerat låååångt ned i ett dike här borta...Kanske dom kan sänka sin hastighet hädan efter,ja,OM dom får upp bilen därifrån vill säga;-)
Hoppas ingen skadat sig bara!

Joel är inte bättre i sin förkylning heller;-( Tycker så synd om honom.
Lina hostar fortfarande om nätterna;-(
Men pigg och bråkstake om dagarna!!!

Jag behöver uppmuntras!Behöver få skratta lite granna.
Behöver verkligen det!

Ingen bra start på året 2014.
Det kan väl bara bli bättre va???eller???

Av Måna - 16 januari 2014 21:29

Dagen som inte alls blev som den skulle...


När jag kom ned till stallet imorse låg Manne ned i boxen och ville inte resa sig upp...

Jag motade upp honom efter mycket om och men,bestämde att han iaf skulle få gå ut med dom andra.Satte på honom sitt nya fina täcke:-)

Vid elva tiden,hade han lagt sig igen-i halmen...

Och under dagen legat,stått,legat.

 

Jag ringde omedelbart till vet. imorse,medans jag fortfarande var kvar i stallet.Min vet. var idag sjuk och kunde inte ta emot några patienter.

 

Efter min tre muggar kaffe,tog jag det tunga beslutet att låta Manne få gå vidare.

Han har haft det bra,dom 6 åren här hos mig.

24 år gammal.

Han har under hösten åldrats fort.Inte riktigt lagt vinter pälsen och magrat av lite granna.

Mest bara velat vara inne i stallet och myst,istället för att gå ut:-)

 

Vid 15-tiden gjorde jag stallet.Manne kom och ställde sig vid grinden och väntade,väntade på att få komma in.När jag kom ned vid sju,stod han fortfarande kvar där och väntade på mig;-(

Släppte in dom,samtidigt kom Åsa och Jocke...

 

Jag pussade på honom.

Tog av honom täcket.

Kramade honom och gosade in näsan så långt jag bara kunde i hans päls.

Kramade hårt om hans hals,och viskade att jag älskar honom så mycket.

 

Hängde upp täcket.

Gav Åsa hinken med pellets och lite svart havre.

Gick in till honom igen och gav honom en puss.

Åsa tog honom och dom gick ut...

 

Min fina,fina Manne!!!  

Jag är lycklig som haft dig i 6 år hos mig.Världens lyckligaste.

Nu får du springa på dom evigt gröna ängarna.

 

Matte ÄLSKAR dig SÅÅÅ mycket.

 

 

 

Av Måna - 16 januari 2014 13:35

Det går verkligen åt helvete för mig idag....

Det lixom vill sig inte.

Väntar...väntar på att Stefan ska komma hem,att Laila ska ta barnen och att det ska bli kväll....

 

Jädrans skit.

Detta var inte riktigt vad jag räknat med.

fan,fan,fan!

Bita ihop lite till...å lite mera!

Av Måna - 16 januari 2014 09:33

Helvetes-satans-jävla-skit!!!!

Varför ska det tamigfan ALLTID köra ihop sig?????
Hur gör jag nu då????
Hur fan löser jag det här????
Fan,fan,fan!!!!!

Av Måna - 15 januari 2014 08:45

Av Måna - 15 januari 2014 08:30

Jobbig natt!
Haft en Lina i sängen,som hostat,skrikit och sparkats!
En liten Joel vaknade vid 01:40 och var ledsen.
Gick upp och gav honom vatten-och han somna om...trodde jag...
Två timmar senare var han igång igen,och hade under tiden roat sig med att skvätta ut allt vatten i sin säng...
Lina fick bli hemma från dagis idag:-/ Nu äter hon köttfärssås och kött till frukost...well...huvudsaken är ju att hon äter;-)

Joel tillbringade 1 timma vid frukostbordet.Likblek och matt...trött var ju bara förnamnet!!!
Hoppas nu,att han sover lääääänge och vaknar pigg och glad:-)

ÄNNU mera snö har kommit.
Jag biter ihop och försöker verkligen intala mig att jag inte alls hatar vintern...

Gick ännu en vända igår och ropade på Simba...heeelt utan resultat:-(
Ska året 2014 BÖRJA med att jag mister en katt???Räckte det inte med att jag miste mina 3 hundar 2013????

Idag...15 januari,är det ett år utan Oliver;-(
Min bästa vän!!!!Att ett helt år har gått utan dig är ofattbart.
Du hade dagen till ära,skuttat ut i snön,kastat dig ned med huvudet före i snödrivorna!
Jag hade tittat på dig,skrattat och funderat,som så många gånger,om du var knäpp!!!hur kan man frivilligt stoppa huvudet i snön lixom?;-)
Å just nu,ser jag det så klart framför mig:-)
Du är SAKNAD...så fruktansvärt mycket!!!!!<3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards