Alla inlägg under september 2013

Av Måna - 29 september 2013 20:49

Jag dör en stund.

Bella är sjuk.
Jag befarar det värsta...att hon har fått livmoderinflammation.
Ska ringa vet. Imorgon så fort hon har telefon tid,och hoppas att jag får komma in fortast möjligt för koll av henne!!!!
Kan.inte.vara.sant

Av Måna - 27 september 2013 23:47

I alla dessa timmar!!
Vill slita upp dom från deras sängar,gosa,krama och pussa på dom-NUUUU!!

Sova,sova,sova-så det snabbt blir en ny dag(även om jag kommer vara trött)
Å till frukost,blir det "paket" utdelning;-)

Av Måna - 27 september 2013 20:30

Dagen har spenderats på Ullared:-)
In heaven!
Å det har shoppats,gått fram å tillbaka och shoppats!
Massor av fina vinter kläder till Lina:-)

Nu i bilen på g hem!
Varför alltid så segt hemåt?!?
Å magen krånglar:-(
Men...det har varit en helt underbar dag!!!:-)

Av Måna - 26 september 2013 20:33

You Will find me here!!!
WOOHOO!!!!!!!

Av Måna - 24 september 2013 11:04

Med förkylningen!!!:-@
För att klara dagen,matar jag den äldsta kotten med godis...struntar i tanborstning och hårborstning-tar smällen imorgon...
Ett barn=gnäll fri!
Kom an BVC och se vilken super morsa jag ÄR!!!

Gnäll fri Joel är liiiite knepigare:-/
Idag är det inte gnäll,idag är det skrik tydligen som gäller:-/
Hörselskydd på?!

Rensar idag.
Försöker göra alla dom saker jag bett om hjälp om,i flera år nu!
Istället för att försöka skjuta ihop kylen och frysen,funderar jag på att åka och köpa NYA!
Jajjämään-för så funkar JAG!!!
Och katt luckan...come on-någon som tvekar på att det är ett hål i dörren ikväll???
Nu är det NOG!!

Av Måna - 24 september 2013 08:09

ÄNNU en hemma dag från dagis.
Fast inatt,har Lina sovit HELA natten och även i sin säng-woohoo!!!
Det KANSKE betyder att vi går mot en vändning?!?
Vet inte om jag vågar hoppas på det...

Höst allanbrallan!!!
Jag som älskar hösten,tycker i år att den kom lite FÖR fort och är lite FÖR ruggig:-/
Hästarna måste IN nu.
Leotine har redan börja sätta päls,mycket päls!!!
Ser ut som en tjock-korv redan.
Rensa och fick lite fixat i sadelkammaren igår,Lina var med Stefan och Joel somna(efter mycket om och men)
Men än är det ingen som är intresserad av täcken:-/ känns så onödigt att dom bara ligger där,tar plats och jaa...blir förstörda:-/
Får se om vi hinner med mer "stall-göra" idag.

Imorgon satsar vi på att få iväg Lina till dagis.

Nät shopping igår kväll.
Det blev dyrt:-/ bara kläder till Lina och Joel.
Nu sjutton maränger ska dom väl ha så dom klarar sig,iaf en månad fram över hoppas jag;-)

Nu är det full rulle här i köket!!!!
Å NU...just nu-drar gnället igång på första barnet:-/
Jiiihaaa!!!

Kan vara glad en liten stund;-)

När det går över styr,kan det bli si så här;-)

Av Måna - 23 september 2013 10:53

Jag går åt!
Jag älskar mina barn,över allt annat på jorden!!!
MEN just nu,skulle jag glatt lämna dom ifrån mig minst två dagar!
Vecka 4 med sjukdom har vi nu gått in i OCH vecka fyra med BARA gnäll!!!
Om jag bara kunde få EN gnäll fri dag!!!!!
Nej...å nu har gnället ta mig sjutton etsat sig in i hjärnan på mig!!!!
Lina kan inte prata normalt-bara gnäller.
Joel gnäller från att han vaknar på morgonen...
Jag orkar inte mer!!!
Jag vet att dom inte mår bra...men snälla,kan det ge sig NÅGON gång???

Jag har inte tiden till något alls.
Inget blir gjort överhuvudtaget:-/

Av Måna - 20 september 2013 08:31

Nej,han har INTE det?!
En av dom få,då...

Jag bad till honom igår(via Facebook)att få vakna upp till en fredag en sjukdoms fri fredag!
Jaa...liiiite annat bad jag ju om oxå;-) när jag ändå höll på lixom!
Men icke sa Nicke.
Gud läste inte min status...;-(

Lina har hostat sig genom ÄNNU en natt i våran säng:-/ att försöka få i henne hostmedicin är uteslutet.det ÄR lättare att leta efter en nål i en höstack ta mig sjutton.
Joel HAR fortfarande feber...sover än,i våran säng(finns det 3m sängar på Ikea????)
Jag mår heller INTE bra...(hjälp)

Och nej Gud,det låg ingen trisslott med vinst på köksbordet:-( en,endaste miljon hade gjort min dag;-(
Och nej...golven var inte skinande rena är jag som nyvaknast famlade mig till toaletten.damm i vinklar och vrår...som dessutom nonchalant virvlade när jag gick förbi.
Inget nyklippt gräs...mest löv från träden är allt jag ser:-/
Kylskåpet gapar...och visst sjutton står det en baginbox där inne,men...den har jag faktiskt bidragit med SJÄLV!och så har den varit öppnad ett tag:-/
Jag tänker inte öppna tvättkorgen för att se efter om du iaf kunde ha hjälpt mig med det,för vid första blicken in i köket-ser jag att det ligger en skitig strumpa på köksbordet(?!)
När jag såg mig själv i spegeln,LÖS utväxten i håret mer än lampan på toaletten...förbannat!!!
Nu när jag vänder på huvudet ser jag att akvariumet är lika skitigt/rent som igår.
Och nej...tapet rullarna ligger kvar i grovköket...dom fula aprikosa väggarna är fortfarande APRIKOSA och FULA!!!
Det fanns inget nybakat bröd till mig,kunde inte -hur mycket jag än försökte genom täppt näsa ens föreställa mig lukten...
Och om du anser att sovmorgon är när man får sova till 06...undrar jag när du går och lägger dig på kvällen???
MEN,det ser ju ut att bli en solig och härlig höstdag utanför fönstret-Som vi iaf inte kan njuta av pga sjukdom i denna familj!
Tack!!!
Tack så mycket!!!
Tack så fruktansvärt mycket!!!

Nu är kaffet slut.
Huvudvärken DUNKAR i huvudet.
Halsen ömmar.
Och jag vill inte ens tänka på hur mina små <3 -an mår;-(
Jag startar väl med min dagliga dos av Ipren/Alvedon/bafucin då...
Och det där med "fånga dagen"-kan stoppas upp där solen INTE skiner!!!:-@

Det är ju trots allt fredag!!!
Och eftersom Gud inte har facebook(hur når man honom då lixom???)så vet ju alla vad JAG ska göra idag;-(
AMEN!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards