Alla inlägg under augusti 2021

Av Måna - 27 augusti 2021 09:26

I onsdags var jag mindre smart och tog en PW med hundarna direkt på morgonen för att efter det ta min timma i bassängen.
Hela kroppen skrek att gå upp ur vattnet och typ dö.Jag lovar? var millimeter ömmade och smärtade vid varje simtag.
Men har jag bestämt 1 timma,då ÄR det banne mig så.

Igår var jag tvungen att ta en repa på mega och stadium outlet innan timman i bassängen.
Vi insåg 5 minuter innan skolbussen kom att ungarnas båda jackor hänger fint kvar nere i husvagnen.
Jag fick mig en rejäl utskällning av min dotter i tidig tonår om HUR mycket hon skulle frysa och hur blöt hon skulle bli under dagen.
Dom fick 2 jackor var då jag inte kunde bestämma mig riktigt.
Men sån är jag.
Timman i bassängen var faktiskt lite jobbig även igår.Klart det är?har inte tränat på 2 år.
Har ätit alldeles för mycket godis,god mat och en hel del alkohol denna sommar.
Så är ju bara att skylla sig själv att kroppen stretar emot nu.
Men ingen seger utan kamp!
Efter timman i omklädningsrummet var där en hel gymnasieklass.
Medans jag rotade runt i väskan och letade efter diverse saker började min sminkväska att vibrera!
Jag tänkte inte mer på saken,rotade fram min nästrimmer och stängde av den.
Med blickarna jag fick av dom unga tjejerna och synen med trimmern i handen insåg jag HUR det faktiskt SÅG ut!!!!
Fan?
Jag hoppas skolklassen var på besök från typ Malmö och aldrig återvänder till Kumla igen-samtidigt som mig.

Idag är vädret piss.
Jag måste åka och handla och får inte ihop med med att simma.Därför var en PW på schemat idag.
Men insåg oxå att jag skulle få DRA två hundar svängen runt då dom inte ens ville gå ut och kissa imorse!
Jag tog beslutet om att ta mitt springband.
Det är nog det bästa sättet att plåga sig själv på.
Man stirrar på tiden och metrarna man tar sig fram.Inte ens musik hjälper,inte det minsta.
Det hjälper inte att bandet även står i husets varmaste rum och jag glömde öppna fönstret.
Det vart inte samma distans och inte riktigt samma tempo som ute.
Men jag tog mig genom 40 minuter iaf.
Ingen seger utan kamp.Det ska smaka bajs i munnen-då vet man att det tar!!!

Nu ska jag hoppa in i duschen och ta mig iväg och handla.Hämta paket och något filter till S.
Har kämpat på bra den här veckan.Nu väntas en jobb helg.Hoppas att jag kan hålla även över helgen och köra mina PW trots att jag kommer vara trött.

Av Måna - 24 augusti 2021 22:21

Ibland,inte ofta,kikar jag in här.
Har även försökt skriva något?men kommer aldrig på vad.
Ett inlägg 2020,innan det 2019.
Inte aktiv skulle man nog bestämt kunna säga.

I fredags bestämde jag mig för att återgå till bassängen igen.
Typ 2 års uppehåll.
Jag hade inte med i beräkningen att badhusen i Örebro län inte öppnar förns 11.
Så besviken fick jag istället åka till Ica maxi och spendera min ?sim?tid där.

Gav mig fan på en promenad istället och tog mig runt kyrkan med en hund som draghjälp och en hund som motdrag. Lexi förstod inte alls det där med en PW.
Tiden jag fick skulle jag helst velat radera!!! Nu vet jag att jag inte kan jämföra med sista tiden då jag sprang runt kyrkan. Nåja? bara traggla mot målet.
Dock kommer jag nog aldrig komma tillbaka till sprigningen då mina fötter tog alldeles för mycket stryk av det,som ledde till mitt avbrott i träning.

Jag fick dock i lördags känna i kroppen av min promenad,och i söndags.
Lördagens promenad blev kort och i söndags ingen alls.
Jag får problem med fötterna eller rättare sagt mina stortår.
Jag beställde nya,svindyra,skor.
Dom andra 4-5 paren får stå kvar på hyllan.

Idag var det dags att inta bassängen.
1 timme.
Jag var ju definitivt inte i samma goda kondition som när jag lämnade bassängen sist? hahaha.
Men har jag bestämt 1 timmas simning -då är det så!
Jag hade blivit besviken på mig själv annars.Och det är faktiskt det sista jag behöver just nu.
Istället ragglade jag ur bassängen efter 1 timma och funderade på om jag överhuvudtaget skulle ta mig till bilen!
Imorgon är det på det igen.
Jag saknar dock musik.Jag lyssnar alltid på musik och där i bassängen är det så sjukt tyst!
Kan man ha peltor på sig?Det skulle göra min timma i vattnet 100%.

Eftermiddagen spenderades med pappersarbete hemma med kaffe och med dom nya skorna på fötterna.
Mamma har sagt att jag måste gå med dom inne tills det känns rätt och inte ge mig ut och promenera med dom det första jag gör.
Skulle väl jag aldrig göra??! Hihi!
Dom kändes bra?så kanske jag vågar ta mig en tur med dom på fredag!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards