Alla inlägg under november 2018

Av Måna - 21 november 2018 19:46

Och veckans första pass i bassängen.Dagen till ära var det jätte lugnt och ingen trängsel alls:-) Jag höll min tid och det kändes riktigt bra idag!

I måndags började jag måla toaletten:-) ÄNTLIGEN är det igång.
Och andra strykningen i tisdags!Jag hann även ut på en PW innan Joel kom hem med bussen:-)

Färgen i badrummet blir typ brun/beige/sand färgad.
Det skall även där upp en guld spegel.Handfatsmöbeln hittade jag på kök/sälj och det gamla badkaret har fått vandrat vidare och ett nytt väntar på inflytt.
Inget hörnbadkar denna gång-men ett massage kar;-)
Ska få dit det nya ?golvet? bara... hoppas på ett samarbete med gubben;-) Och så ska jag ta hem lister dit in.
Jag tror helt klart att det kommer bli skit bra när det är klart!
Dock tycker min make att färgen jag målat med är ful...hymp... HAN ska få se hur bra det blir när det är klart!

Jag hann även ta tag i den tvättade tvätten.
Mitt absolut hat-göra!
Men nu är det gjort och jag passade på att rensa ur kläder från barnen.

Efter badhuset var jag in på dollarstore en sväng.
Hittade en jätte tjusig lampa till kontoret,lite fluffigare än den som var!Det blev humlans bra!

Imorgon ska jag till tandläkaren och laga ett (vad dom påstår är)pytte pytte litet hål.
DOM hävdar att jag inte behöver någon bedövning....jag dödar dom!!!!Hoppas att dom inte luras nu...
Ska handla och hoppas även att jag hinner in på Toys och kika efter utklädningskläder,Lina ska på utklädnings partyt på lördag!

Från å med i måndags är det socker-avvänjning här i huset.
ALLT hamnade i soptunnan....allt!
Blir en tuff period framåt,men det är ju för en bra sak:-)
Bara man kommer över den magiska gränsen-så släpper det sen!!!

Ikväll blir en tidig kväll-det har jag bestämt!Klockan drar iväg till 23-23:30 varje kväll innan jag släcker lampan...Blir inte många timmars sömn då:-/

Av Måna - 17 november 2018 11:16

Fy bubblans vad grått det är!
Igår kom solen-SÅ efterlängtad!!!ALLT känns så mycket lättare,livet blommar upp av lite sol.
Dock insåg hur bedrövligt skitig min bil är!Jag lovar,den har nog aldrig varit så här skitig!!!!Det är så att reg skylten nästan inte syns faktisk...
Jag måste tvätta,får boka in det under något dag nästa vecka:-)

I torsdags åkte jag till min kära syster på förmiddagen.
Det var ett tag sedan.
Avstånden och det tråkiga vägen gör att det lixom inte blir av.
Jag menar,man är ju dålig på att hälsa på folk nästgårds!Och då är nästan 7 mil enkel resa inte prio ett.
Så det blev ingen träning i torsdags och jag intalade mig att det var okey.

Igår var det på med Kina skorna igen.
SEGT!
Och nu vet jag varför det gått så segt med träningen i veckan-en förkylning som är på G.Skrot
Men Elsa och jag traskade på,vände i backen och traskade hemåt.Vi traskade hem på strax över 6 km OCH på tredje bästa tiden:-)
Det kändes inte som att vi skulle få ett så bra resultat när vi traskade fram.

Fredag igår och det betyder att L kommer och äter:-)
Det blir en del prat,maken fick håret klippt och vi gick och la oss tidigt!En vanlig fredag alltså!

Imorse när jag slängde (rullade ur sängen) benen över sängkanten insåg jag att det gjorde ont i precis hela kroppen:-/
Mitt vänstra knä krånglar och hälsporren på höger fot gör sig påmind.
Arg dom ett bi släppte jag ut hästarna och insåg att det inte blir någon träning idag:-(
Jävla fot!!!!Jag blir så ledsen.
Men efter morgon kaffet och lite fundering bet jag ihop och drog på mig Kina skorna ändå.
Vafan...kan ju inte sitta och sura över en ömmande fot heller!
Under tiden jag går gör det inte ont,skorna och hälskyddet hjälper så mycket.
Det är sen,resten av dagen,resten av veckan som får lida för det!
Vi gick.
Och jag tänkte att vi kunde ta det rätt lugnt idag-men det slutade med att vi joggade sista 1 1/2 km hem:-) Och det gick SÅ bra!!!
Nu vet jag att min fot kommer straffa mig för detta,att jogga betyder ett hårdare nedslag mot mark för hälen...;-(
Annars skulle jag klara mina 5 km i jogg...men hälen sätter stopp!
Nu hoppas jag att det håller för EN dag PW till,för att ta en paus på måndag:-)
Idag tog jag dom tunna tightsen,vilka känns mycket bättre att träna i?!Hur är det lixom möjligt?Det var inte så kallt idag heller-så tappade inte känseln i låren;-)

Stallet väntar.Idag ska det städas och rensas på lastpallar och vedspill,hästtransporten ska in för vintern-och i år ska den ända längst bak!!!
Maken ska ha möte vid ca 12-13 tiden,sen kan han hjälpa till med att ösa bös.
Ska försöka få med mig ungarna ut oxå,dom kan gott ta och hjälpa till,så dom oxå får lite aktivering idag.

Så går även denna lördag,och imorgon väntas en ny dag med nya tag!

Av Måna - 14 november 2018 14:00

I måndags blev Lina hemma från skolan i feber.
Dock var hon tillräckligt pigg för att som en skugga följa mig genom huset och säga:Mamma!
Om jag fått 1:- för varje mamma,hade jag i tisdags kunnat åkt och köpt mig en ny bil;-)
Jag lovar!!!

Men i tisdags var allt som vanligt igen och båda kidsen for iväg med bussen och jag till bassängen.
Men vad segt det går?!Jag som trodde det var förra veckan som segade sig-men likadant igår och lika idag:-(
Igår var det kaos med folk:-/ Då tappar man så mycket glädje med simmningen,att få simma runt i cirkel,simma om,mötas och trängas.
Jag gillar badhuset i Kumla.Men om jag tänker mig fortsätta med detta när mitt årskort gått ut-blir det nog inte Kumla igen...
Anledningen?
Jo...alla vi som motionssimmar blir hela tiden undan skuffade och flyttade i bassängen.Vi kan behövas trängas 12-15 st på 2 banor:-/
Det är skolelever som kommer,inget konstigt alls.Men dom får mer och mer plats i bassängen.
En morgon hade en skolklass 5 banor.Dom är där i lektion och ska inte bada-och då tycker jag att 3 banor för dom räcker...
Tillkommer det en klass,sätter dom motionssimmarna i mitten av bassängen...98% är äldre människor och kanske inte har det lättaste att ta sig över eller under avdelarna,men ingen stege kan sättas i år dom:-(
Badvakterna(inte alla) upplevs ganska oengagerade och vissa är faktiskt lite otrevliga:-/
Förra fredagen var det en tant som frågade badvakten om dom inte kunde lägga om banorna för oss motionssimmare.Jon fick ett snäsigt svar tillbaka att hon(badvakten) inte såg något problem med hur banorna låg i vattnet.
Nej...som motionssimmare kanske man ska välja ett annat badhus!
Dom säger att Hallsberg ska vara bra,så kanske blir att prova det nästa gång:-)

Men segt går det iaf denna vecka oxå:-/ Känns som att man inte kommer en meter framåt och klockan står bara still!!!
Lägger om träningsdagarna,simma tis-tors,PW fre-sön och sen paus på måndagar!Det blir bra tror jag:-)

I söndags begravde vi Nicki.
Det blev så fint!Är så stolt över min make som grävde och grusade.
Nu låter vi ett gravljus lysa i lyktan för Nicki,älskade hund!!!
Känns mycket bättre för Lina nu,när graven är klar.Hon går dit och pratar med Nicki.

Tiana och Belle har börjat få gå ut korta svängar nu:-)
Det är på tiden,dom river hela huset och far i fönstren!!!
Men 1-2 timma åt gången räcker,sen vill dom IN och sova!hahaha!!!
Cider och Nala är fortfarande INTE så förtjusta i sina nya familjemedlemmar!Det kommer,en dag kommer dom acceptera dom här i huset:-)

Nu har första ungen kommit hem,jag har druckit mitt eftermiddagskaffe,ännu en tvättmaskin är klar och väntar på mig,ska dra fram dammsugaren och dra en vända och sen hoppas jag hinna med en stund vid datorn innan hästarna ska in och mat ska lagas:-)
Hej å hå!

Jag är alldeles i extas över att jag kommit på vad jag ska köpa till mina barn i julklapp!!!!!
Så klockrent:-) Och en stor klump har degats ut i min mage.
Nu ska jag bara komma på vad vi ska köpa till Joel i födelsedagspresent:-)
Har en aning;-)

Nej...dags att köra på!

Av Måna - 11 november 2018 12:40

Jag vaknade strax före 07 av min makes telefon...larm,larm,larm!
Mitt kända morgon humör infann sig på 0,1 sekunder och jag bestämde snabbt för att ge mig av och ut på en uber tidig PW.
Så blev det.
På med blinkande halsband och reflexvästar och ut i ?spåret?.
Där jag svänger höger,fick jag syn på en annan morgonpigg filur som var ute med din hund.
Så jag och Elsa körde rakt på istället.
DET gjorde Elsa förvirrad...men när vi tar långa svängen går vi där oxå.
Men den tänkte jag inte ta,så efter 30 minuter,vände vi och gick hemåt igen.
Då blev Elsa knäpp och tappade all fokus!Skyller på henne att tiden inte blev så bra idag;-)
Imorgon tar vi en paus.
Foten är skrot och även om jag klarar rundan med hälskyddet och kina-skorna...så kommer jag resterande av veckan leva med en hemsk smärta i hälen och haltande ta mig fram.
Men det är okey,jag intalar mig att det är helt okey att ta EN dag i veckan ledigt:-)

Igår var familjen liggandes med magknip och illamående.
Idag verkar det lite bättre,dock inte för min man!
Men Lina har fått värre hosta och har väldigt ont i halsen.
Sjukdomsperioder... bättre på sommaren,då är inte detta lika vanligt...!:-/

Idag skulle jag behöva åka bort till Håbbert och hämta lite saker.
En flaska T-röd,det svindyra hår serumet(är osäker på om det tål minusgrader)och så var det något mer...som jag faktiskt har glömt nu vad det var?!
Typiskt mig....
Det är som när jag ska åka till affären...jag skriver en inköpslista.
När jag kommer in på affären ligger ALLTID listan kvar i bilen,eller hemma på bänken.Att tro man ska komma ihåg det man skrev upp...haha!!!
Nu hel garderar jag mig med att skriva en lista,fota listan,samt skriva listan på anteckningar i telefon.Då kan det bara INTE bli fel!!!!
Och om man under resan till affären kommer på EN liten till grej man ska ha hem-måste man skriva upp det omedelbart i anteckningar!!!
Även om planen är vattentät-lyckas jag nog faaan ändå att misslyckas!!!
Typ...jag lägger ur lappen i bilen och sen tar jag inte med mig telefonen in på affären...och så får jag stå där med lång näsa och undra What the heck som stod på listan?!
Det har hänt att jag glömt fota listan och sen glömt listan och sen får ringa min andre hälft som förhoppningsvis har tid,att gå in och fota listan och skicka över fotot till mig;-) Hahaha!!!
Minnet är inte på topp...någon dag i veckan...

Nu blir det en kopp kaffe.
Vila foten några minuter och sen älga vidare med det jag tänker mig att göra idag-typ börja med att åka till Håbbert;-)
Ciao!!!

Av Måna - 10 november 2018 20:13

Jag kollade vädret,olika väder,flera gånger imorse.
Nope,njet,nix det skulle inte regna idag.
Kanske lite dis-men inge regn!
Ut med hästarna,utan täcken.
Och efter frukost(kaffe)så gick jag här av och an-fram å tillbaka och drog mig för att hurta it i ?spåret?.
Jag hade ingen lust.
Och jag har ont i foten.
Och det är grått ute.
Och motivationen noll.
Men sen vet jag oxå hur skönt det är-efteråt!
Så...på med kläderna,häl-skyddet och bästa kina-skorna,på med koppel bältet och träningsjackan och sen iväg.

Det skulle inte regna.
Och det har inte regnat på hela dagen,FÖRUTOM under dom 40 minutrarna på min PW!
Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder...bla bla bla!
Men det finns taskig motivation.
Idag tänkte jag INTE låta lite regn pissa ned mitt humör,det räckte med att Elsa vart sur som en citron av regnet.
Men här under min PW upptäckte jag (egentligen ingen förvåning) att mina bästa Kina-skor INTE står emot vatten...Och dom tog fan IN vatten,fram vid tårna!
Känslan när man trampar ned och känner vatten sippra upp mellan tårna-yeah...njet,skulle INTE sänka mitt humör.

A och O under PW?n är musik listan.Jag har skapat en lista för ändamålet och kör shuffle,så det blir olika var gång!
Men ibland blir listan bara helt fel,och ibland blir den galet bra!
Och det gör verkligen så mycket.Jag lyssnar alltid på musik,jämt!Och jag önskade att min öronsnäcka var vattentät-för då hade jag haft den när jag simmar!!!
Och musik gör oxå väldigt mycket för humöret.
Idag blev det en halvbra lista.Och vi kom i mål,blöt om fötter och tassar,på åttonde snabbaste tiden.
Jag får vara nöjd med det resultatet när jag inte har gått på 2 veckor!

Min make har legat i soffa hela dagen.Han har ont i magen och mår inte alls bra.Lina klagade över sin mage och huvudvärk när vi var i stallet.
Och bara någon timma efter hennes ord,fick jag skit ont i magen och började må illa...!
Måtte inte detta utvecklas till något mer!!!!Det kan stanna på detta stadie och sen bara gå över...
Joel är pigg som en mört iaf.Och jag lyckades banne mig att få honom å städa sitt rum idag:-)

Dålig sömn inatt.
Vi har så fruktansvärt varmt inne!!!!Och jag blev svettig av att bara ligga i sängen.
Fläkten vill jag inte starta,kan ju inte sova i det oväsendet.
Lina hade både sin fläkt igång och ett fönster öppet.Joel fläkt verkar oxå ge sig(dom kanske har blivit överansträngda här i somras?!)Så han fick oxå sitt fönster öppet inatt.
Idag har väl övervåningen kylts ned till normal temperatur,medan köket fortfarande ligger på 26 grader:-/
Jag står inte ut!!!
Alla i huset,utom min andre hälft,lider i denna värme-medans han njuter av det!
Om vi ligger tät bredvid varandra i sängen?NEJ!

Nu har jag intagit soffan nere medans övriga familjen sitter uppe.
Jag fick sällskap av Elsa och Belle här:-)
Tyst och lugnt har vi det.
Och eftersom jag mår illa,behöver jag inte frestas av popcorna där uppe:-)

Here we go again!!!

Av Måna - 9 november 2018 13:52

Jag bara konstatera att den här veckan har varit skit jobbig i bassängen!
Inte en enda dag har flutit på bättre:-/ Nu väntas 3 dagar PW med Elsa och sen tillbaka!

Idag tror jag att jag körde slut på mig själv.Laddade stenhårt från början till slut...och jag lovar att det smakade blod i käften på mig efter mina 60 minutrar!!!
Så sjukt mycket folk i badet idag samt 2 skolklasser!
Men jag kunde nästan hela tiden köra bröstsim ned och ryggsim upp!
Och det där ryggsimmet tar på ens ben,jag lovar!
När jag ÄNTLIGEN nådde målet och gick upp IR vattnet-kändes benen som första turen på Gustavsvik...och jag visste inte om jag skulle skratta mig lycklig för det eller grina;-)

Dagens andra träningspass blev att rodda kundvagnen på Ica Maxi!!!
Jag sprang som en gasell mellan hyllorna-men lyckades inte iaf hem ?i tid?!
Min tanke var att även hinna göra klart stallet innan ungarna anländer med bussen...men si det gick inte!
Men jag tycker om kaffe oxå-så blev ju inte ledsen över att kunna sätta mig ned några minuter:-)
Så kör vi stallet på eftermiddagen!

Helgen består av x-antal liter målarfärg...!DET är planeringen iaf,sen vad som blir och inte lär vi få se...

Igår kväll la magen min av:-/
Fick så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen...Så jag gick och la mig!
Men kunde omöjligt somna...dels för magen och för att Belle och Tiana gick bananas i sovrummet.
Min andre hälft fick larm på datorn och gav sig sedan ut på jakt!Vildsvinen går bananas på åkrarna här hemma:-/
Sen vart det hiskeligt varmt i sovrummet och jag skulle slå igång fläkten och då var även lampan tänd.Så lite smidigt skulle jag upp och stå i sängen för att släcka den...smidigt ja...!Hahaha!
Sen bröt magen ihop och jag blev sittandes på toa:-/
Fläkten lät som ett tröskverk så gick heller inte att sova för det,och jag fick tassa upp för att öppna ett fönster istället.
Vid detta hade klockan passerat 00:30 och jag hade lyckats få igång både Elsa och kattungarna...
Så då var dom igång och härjade igen!!!
Suck!

Men det är fredag,och det gör inget att man är lite trött:-)
Det går ändå,av bara farten-just för att det är fredag!
Jag kan glädja mig åt träningens resultat då jag idag jämfört bilder:-) DET kommer jag mysa i mig hela helgen!!!

Lugnet är över,barnen har kommit hem.Och i samma stund dom kommer innanför dörren,kryper kissarna fram och det blir fullständigt kaos:-)

Av Måna - 7 november 2018 14:04

Det sägs att man ska lyssna på sin kropp?!
Men när kroppen skriker i var nerv att kliva upp ur den där jävla bassängen och sluta upp med det jag håller på med,fast jag bestämt att simma en timma SKA jag...Då blir det svårt att lyssna.

Igår kändes det som att simma i gyttja...jag kom fan inte framåt,trots att tiden per längd inte alls var dålig!!!
Lite mör i kroppen åkte jag dit imorse med förhoppningen att det skulle kännas mycket bättre idag.
Fy fan... det var smärtsamma 60 minuter!Jag kan bestämt säga att det gjorde ont överallt förutom i huvudet:-/
Efter 30 minuter tänkte jag lägga ned projektet och gå upp istället.
Men sen är man envis som en gris...och jag SKA simma 60 minuter när jag är där.
Jag hade heller inget projekt att tänka på...det går lättare om man i huvudet försöker lösa något världsproblem eller två;-)
Benen var som spagetti och armarna som gelé när jag äntligen fick gå upp ur vattnet.
Hade det funnits en säng hade jag vilat mig en 30 minuter innan jag fortsatte min dag :-D
Bara på?t igen imorgon-det släpper,jag VET det...det är bara att bita ihop liiiite hårdare och liiite längre. I Will do it!

Igår var jag inne på pickaboo...typ en skräp affär i Kumla.
Det är inte bokstavligt talat,men det finns sjukt mycket skit där,Nää....jaa...men en massa 10:- saker i lådor.Dom har även lite fina lampor och prydnadssaker där.
Jag hittade fina bordstabletter,med kossa och gris-samma som jag har tavlor i köket.
Jag stod där och bläddrade fram dom finaste och köpte 5 st.
Jo...L är ju som regel här på fredagar och äter,så visst måste hon oxå få ha en tjusig tablett:-)
När jag kommit ut ur Kumla slog det mig:varför i hela fridens namn,köpte jag in 6 för??? HAHAHA!!!
Ibland är ju inte hjärna med,jag skyller på gris-passet i bassängen;-)
Så idag svängde jag förbi och köpte en till!Nu är det 6 tabletter till bordet,3 kossa och 3 grisar:-)

Igår åkte jag oxå och hämtade Nicki.
Hennes aska hade kommit.
Och i bilen på väg hem bröt jag ihop lite,igen!
Faaan... det här har tagit så jävla hårt på mig,och på oss;-(
Jag saknar henne så att det gör ont i mig-varje dag.
Hon var jämt så glad att se en,spelade ingen roll om det var 1 timma eller 2 veckor man varit borta.ALLTID så glad.
Och att hon alltid följde mig i huset-vart jag än gick,vad jag än gjorde-då var hon med mig.Min Pickla!!!!
Så igår sa jag till henne,att nu åker vi hem.Nu ska du få komma hem.
Och till helgen ska vi ha begravning.
Jag har köpt en jätte fin gravdekoration med en hund på.

Nicki är min fjärde hund jag tar bort.
Men jag har aldrig tagit tillbaka askan.
Olivers aska ville X ta tillbaka och begrava.
Min veterinär pratade om det här med att ta tillbaka askan.
Hon berättade att hon gjort det med sin första hund och begravt den i sin trädgård.
Dom flyttade sen och när hon passerade huset vid ett senare tillfälle hade dom nya ägarna till huset gjort en lekplats med gungor till sina barn-där hennes hund var begraven.
Hon sa att hon tänker,att dom är med oss iaf!Och det tog jag med mig.
Hade annars blivit en klurig situation med Olivers aska...då X och jag inte levt tillsammans på väldigt många år.
Men med Nicki,har ju 2 barn tillkommit här i livet-så jag frågade dom.
Och ja,dom ville absolut begrava Nicki här hemma.
Anledningen till varför jag blev så ledsen igår,var just den här burken.
En brunt pappers burk.
Och i den burken,ligger min hund.Hela min fina,älskade Nicki-ligger i en pappers burk?!
Panik.
Det är paniken inombords som gör att man bryter ihop en stund,gråter lite,kommer igen!
Jag hatar döden!!!!
Jag hatar det totala slut som infinner sig.Hatar det totalt okontrollerbara som är med döden.
Hatar att inte kunna ta tillbaka.
Att det bara försvinner.
Och även om man ALDRIG glömmer-så fortsätter livet-som om dom aldrig funnits här med oss.
Jag hatar det.

Nu har Joel kommit hem från skolan.
Min make har möte på kontoret,första mötet hemma efter att vi renoverat och gjort så ATT han kan ha sina möten här inne:-)
Det dröjer innan Lina kommer hem.

Stallet är fixat idag under vilda protester från mina armar...!
Jag VISSTE att min långa paus förra veckan skulle bidra med detta OCH att jag skulle känna mig fruktansvärt lat!
Jag hoppas och ber att min fot håller nu i helgen,blir ledsen annars!!!

Tror jag tar en mugg kaffe till;-)
Joel har dragit fram trolldegen jag gjorde igår-första gången ever som jag provar att göra det!
Nja...det kanske inte vart världens bästa;-)
Den håller väl iaf någon dag till eller två:-)

Av Måna - 5 november 2018 13:35

Foten kraschade totalt för mig och jag har varit tvungen till en ofrivillig paus under en vecka:-/
Det har inte funnits på världskartan att jag kunnat gå,med smärtan som är i hälen;-(
Imorgon ska jag ÄNTLIGEN till bassängen!!!

Joel blev inte bättre och i onsdags fick jag ringa till vårdcentralen.
Diagnosen var lunginflammation:-( Så hela lovet har han varit liggandes:-/ Först nu i helgen har han piggnat på sig:-)
Det är så typiskt...varje lov,är det minst en unge som är sjuk:-/ Det är så tråkigt för dom-att hela veckan går liggandes i sängen eller i soffan:-/
Även om hostan dröjer sig kvar,är han pigg nu och idag iväg till skolan:-)

I fredags fyllde jag år och det var lite fest här hemma:-)
En riktigt trevlig kväll blev det:-)

I lördags åkte jag och barnen till möbelaffären och beställde en ny soffa-till övervåningen.
Jag valde mellan 3 olika soffor och miljoner olika färger!
Max bredden var 3.60,och expediten som hjälpte mig fick bara sofforna till 330...
Dom kändes så små?!Men hon sa att dom lätt uppfattas så i affären.
Sagt och gjort och väl hemkomna tittade jag på soffan nere och insåg då att den nya soffan kommer bli minimal!!!!!!Att jag kunnat beställa en likadan vi har nere och den hade fått plats och blivit stor!!!!:-O
Jag mailade på en gång om detta,ifall jag kunde byta soffa!
Detta gav mig rejält huvudbry resterande av helgen och slog ned mitt humör:-/
Imorse hängde jag på låset till möbelaffären!
Det gick att ändra!!!!!
Som en stor sten som släppte!
Sen glömde expediten fråga mig i lördags om jag ville ha vändbara dynor(ja...jag glömde ju oxå bort det)och det vill jag ju naturligtvis ha!
Så...nu blev det en likadan soffa som vi har-Hahaha!Fast den här blir i en annan färg...
Spelar ingen roll-vi är nöjda med den här nere och dom ska ju stå på varsin våning OCH i olika färger!
Det kommer bli kanoners kanon fint sen:-) Jag skulle oxå vilja byta soffbord till nya soffan,men hittar inget alls som passar mig i smaken riktigt....!Mmm...tids nog dyker det väl upp något:-)

Kissarna river typ hela huset!!!
Dom har lixom kommit in i fas 2 nu...och jag undrar lite om det inte börjar bli dags att låta dom prova på att börja gå ut?!
Men Belle är så humlans liten...Tiana är ju större och jag tror hon redan nu klarar kattluckan galant,men värre för Belle!Kanske till helgen,om det är bra väder:-)

Snart kommer kidsen hem med bussen!Ska laga lite mat och ikväll är det simskola.
Veckan ser ut att bli lugn-har just inget på planering,förutom att förhoppningsvis måla lite granna...vi får se!

Det blir alltså en sån här soffa i annan färg:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards