Alla inlägg under februari 2013

Av Måna - 28 februari 2013 08:33

Morgonstund-har guld i mun????
VEM kom på och sa det???
Jag känner inget guld i mun...mest en torr tunga,dålig andedräkt!

Den här tysta morgonstunden med mitt kaffe på morgonen är bortblåst!
Med muggen i ena handen,Joel på benet som man måste sitta och guppa med-för att han ska vara lugn,Låtsas äta-frukter,tårta,paj och pizza medans jag i all hast även försöker få i mig min RIKTIGA smörgås!
"Mamma,mamma,MAAAAMMMMMAAAA,ät den här,smaka den här,drick detta"
"Mmm"
Kaffet kallnar,smörgåsen sväljs med hela tuggor!!!
Hela köksbordet ÄR fullt med saker,grejor,handdukar och post-jag sitter även bredvid ett ångande element-svetten forsar som niagarafallen!!!
När det sedan är dags för Lill-grodan att sova,förflyttar vi oss ut i stora hallen(även Lina och ALLA hennes mat-saker)och fortsätter där ute-vänster armen drar vagnen fram å tillbaka,fram å tillbaka.höger handen äter div olika plast saker....
"Vart tog dom tysta,mörka mornarna,ensam vid köksbordet vägen???"

Vi var även på jysk i tisdags!en "hylla/byrå" i samma serie som dom andra hallmöblerna vad nedsatt till 750:- från 990:-,den fick följa med hem:-)
Lina tjatade från tisdags kväll att vi skulle sätta ihop denna!
Igår morse(efter morgon stöket)andades jag djupt 10 gånger och öppnade kartongen!Lina var lugn!
När ALLA tremiljoneråttiosju delarna låg som ett enda stort puzzel på köksgolvet inser jag:att det inte finns en enda jävla skruv med i kartongen!
Jag som är en lugn och sansad människa,som nästan aldrig brusar upp över saker å ting;-) måste genast kasta på mig jackan och springa ut-för att bespara Lina kommande ramsa med barn-förbjudna ord!!!!!:-@ i samma stund som jag i Foppa-tofflor vandaliserar en snödriva...

Den nya,fina,svin dyra babyvaktern-fungerar ej,...eller...babydelen är inte med laddningsbara batterier-jävla smart!!!!
Igår vaknade Joel redan vid tio tiden-vilket Lina tur nog hörde,så idag vågar jag inte ställa ut honom-måste dock lura honom ändå-med att sätta på både mössan och björnen på honom samt bädda ned honom i vagnen-sen när han sover-ta av täcke och öppna björnen!
Tur att inte försäljaren på "säljar'n" stod bredvid mig när jag upptäckte att det inte fanns några skruvar till min hallmöbel;-D

3-års trots på Lina är i full blom,VARJE kväll när jag lägger henne-går vi genom dagen,allt som blev fel,varför hon skrek,varför hon vägra,varför hon skrek,varför hon gnällde,varför hon skrek,varför hon vägra....!
Hon lyssnar.
Hon lovar att nästa dag ska vi vara glada:-) vi ska inte bråka(å med bråk-menar jag VÄRLDSKRIG!!!)om tanborstning,kamma håret,byta blöja,klä på sig,plocka undan,äta mat,inte misshandla katterna(Nala)osv...
Men näst-kommande morgon ÄR ALLT jag sagt bort blåst någon annanstans och vi är åter på noll igen!!!
Ibland(var 5:te sekund ungefär) undrar jag om valet att låta tv'n vara avstängd hela dagarna var så klokt....!
JA Måna,svarar jag mig själv samtidigt som jag vaggar en vagn,slår huvudet i väggen samtidigt som någon gall-skriker och kastar saker bakom min rygg!!
Yeah!!!!!!
Länge leve det hetsiga humöret inom familjen Hultquist!!!;-)

Jag läser en blogg ibland(vid sällsynta tillfällen som det finns EN sekund över)
Igår skrev hon om "helvetes timmen",och jag skrattade och log-var tvungen att tvinga min trötta,halvt medvetslösa,halv blinda(ur plockade linser)till man att läsa detta då vi lagt oss,samtidigt som jag med vänster arm vagga på vaggan och med höger hand kliade katten(Simba)som låg på min mage och kurrade!
"Hon kan ju inte få det mera RÄTT!!!det ÄR PRECIS så här "vi"har det(JAG-MÅNA)!!!
Jag ska,om jag får ihop TVÅ sekunder bifoga det inlägget under dagen!!!

I mina alldeles förstora,trasiga pyjamasbyxor med häng ned till knävecken och i mitt svarta,vit noppriga,trasiga linne-måste jag nu skynda mig upp för trappan och rädda det som räddad kan i Linas fönster-då EN fluga lyckats ta sig in där och Lina själv går lös med flygsmällaren!!!
(Att byxorna och linnet är trasiga är inget som ser katastrofalt ut;-))

Jag talar lugnt och tydligt:V.I. D.R.A.R I.G.Å.N.G D.E.N.N.A D.A.G
Och nu hör jag hur det far ned porslin från Linas fönster...jalla JALLA för fan!!!!!

Av Måna - 27 februari 2013 17:44

Ibland orkar man inte mer,men då går det över till instinkten:jag måste....

Av Måna - 26 februari 2013 16:20

Bokrean,gick galant jue;-)
Nu avancerade inte jag till stan eller m-berg,utan tog det som erbjöds på Ica maxi!
Fick även m mig lite annat lullull;-)

Lina fick en hel hög m böcker!prinsessor-böcker som spelar hemska melodier,låter olustigt och allmänt störande;-) så där så att man vill slå huvudet i väggen-när man inser va faan man köpt hem egentligen:-/
Men Lina är nöjd-och även om hon fick väldigt många prinsess böcker,var det mamma mu som var mest spännande,tyckte hon:-)

Av Måna - 26 februari 2013 09:26

Lugnet före stormen!!!

Har fått på Lina kläder,bostat och satt upp hennes hår,borstat hennes tänder-ALLT detta utan bråk!!!!
Jag ska köpa mig en trisslott!!!

Väntar in klockan för att väcka Lill-grodan!klä på honom och mata-för att sedan fara iväg mot bokrea!kanske finns någon bok för mig oxå...som jag kan läsa.....när alla sover,eller när ingen är hemma...till hösten kanske;-)

Kallt ute idag,om man jämför med igår lixom!
Armen har lagt av idag,den hade blivit bättre...men igår kväll började D göra ont och imorse nästan så att jag ville gråta en liten skvätt!

Kontoret har förvandlats till tvätteri igen,golvet är inte dammsuger,på köksbordet ser det ut dom en puzzel verkstad-men...jag skiter faktiskt i det;-)

Av Måna - 25 februari 2013 20:29

Eftermiddagen spenderades ute i den härliga,kalla och blöta snön!!!
Cider befann sig Max 2 meter bakom oss hela tiden och jamade,jamade och JAMADE!!!
Simba frös om tassarna och hitta den perfekta platsen-under Joel naturligtvis!

Imorgon SKA jag(vi) på bokrea!
Japp!!!
Har redan nu börjat mentalt förbereda mig-men jag SKA,jag SKA,jag SKA ta mig iväg!

Nu familjen annorlunda!
Jag ryser!
MEN för jävla imponerad av dom,att dom får ihop det,att dom orkar,att det går....och dom skrattar och ler:-)



Av Måna - 25 februari 2013 20:29

Eftermiddagen spenderades ute i den härliga,kalla och blöta snön!!!
Cider befann sig Max 2 meter bakom oss hela tiden och jamade,jamade och JAMADE!!!
Simba frös om tassarna och hitta den perfekta platsen-under Joel naturligtvis!

Imorgon SKA jag(vi) på bokrea!
Japp!!!
Har redan nu börjat mentalt förbereda mig-men jag SKA,jag SKA,jag SKA ta mig iväg!

Nu familjen annorlunda!
Jag ryser!
MEN för jävla imponerad av dom,att dom får ihop det,att dom orkar,att det går....och dom skrattar och ler:-)



Av Måna - 25 februari 2013 09:25

Matning 03:30-04:45,lugnt och fint,insåg bara att detta verkligen INTE är min tid på dygnet:-/
Joel var nöjd-han var så nöjd att jag kunde lägga ned honom och han låg och kika på sin spacade mobil:-)
Kvart i åtta tyckte Lina att jag faktiskt kunde gå upp;-)

Joel sover igen i vagnen ute!
Har fått i Lina 1 smörgås,1/2 korv och 1 mugg oboy!!!!!WOW!!!
Stefan hade hällt upp kaffe i termos,och just nu när det är så HÄR lugn och skönt,tyst i köket-passar jag på att läsa lite i nya H&C!
Sida 10-11 kommer,då sätter jag kaffet i halsen,känner mig illamående och vill spy rakt ut!!!
Anledningen?! Jo...gröna Lund har för året en ny åkattraktion-Eclipse!
Jag som är så hemskt fruktansvärt vidrigt höjdrädd,får en knottrande hud på hela kroppen av att se denna-på bild...;-(
Fakta:
121m hög
Max hastighet: 70km/h
12 dubbel gungor som hänger i 8meter långa kedjor!
Längdgräns:120cm
Nya Eclipse är världens högsta slänggunga!!!
Ersätter Extreme mitt emot gröna Lunds stora sen!

Jag säger:Fy vad hemskt!
En slänggunga uppe i luften-jag dör hellre!!!
Tur vi lever i ett fritt land,där ingen(förutom min man;-)) kan tvinga upp mig i denna!!!

Av Måna - 24 februari 2013 08:48

Grodan sover,dock lite oroligt:-/
Prinsessan tittar på "plingeling"

Fick faktiskt se melodifestivalen igår-insåg dock snabbt(började titta runt låt 3-4)att det inte alls var mycket att sträva efter!ha ha ha-vilket skiiiit!!!!
Lina kom ut en 50 gånger,det var varmt,det var kallt,ta bort muggen,något som låter,glömt ditten,glömt datten...jaa-det är hennes nya!
Men hon somna tillslut oxå!

Natten blev lugn!
Joel sov-mata strax innan ett och somna runt halv tre!även om man är trött-ska jag INTE klaga!
Mökar kungen hade dessutom laddat blöjan full när jag tog upp honom!

Stefan var trötter och somna på soffan!började ju en film vid 21:30,den verkade rätt bra...men föräldrarna Hultquist orkar inte...!
När mitt kvälls göra var klart-fick jag väcka honom så att han kom in till sängen och la sig!

Dags att dra igång på dagen med dammsugaren,så jag kan göra stallet när Stefan kommer in-så att vi kommer iväg någongång rimlig tid!

Starkt att notera ÄR ju att kvällarna är lite ljusare och att det faktiskt ÄR ljust redan till klockan sju på morgonen!
Hur underbart känns inte det?
Såg även att mina påskliljor har kommit upp ca 3-4 cm i rabatten!!!starka dom är!

Dagens skratt ges åt army of lovers framträdande igår!(vi tittade på youtube under frukosten)
Vad tänkte dom på!?hur pinsamt var det inte?!HUR dåligt var det inte?och VAD gjorde "La Camilla" med egentligen????sitter på en stol och mimar???varför kunde inte sångerskan som sjöng få vara med istället?hoppas hon fick bra betalt,den där Britt!!!(hette hon va???)
Måste nog säga att den där melodifestivalen nog gjort sitt...dra upp Sylvia wrethammar...asså,vi har väl BRA mycket bättre sångare i Sverige,eller?!?!

Avslutat med "I was born in Sweden africa" ha ha ha

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards