Alla inlägg under februari 2013

Av Måna - 23 februari 2013 20:09

Handlat på maxi idag!
Det gick,det funkade och vi kom i mål!!!-utan skrikande barn och irriterande föräldrar!;-)

Försök att döva Joel-nää...blir inget melodifestivalen gör mig denna lördag heller:-/ första gången såg jag programet....Sen har jag vaggat Joel den tiden varje lördag!
Även denna...!
Om jag inte kör ut honom i vagnen...känns bara så där när det är mörkt tycker jag!
Är ju bara för någon timme:-)

Av Måna - 23 februari 2013 13:03

Vi försöker få till det att åka och handla...hela familjen...det känns som/verkar som det är helt,fullständigt omöjligt!

Det har varit grin och gråt-skrik och protester!!!
Joel HAR sovit;-)
Nu,efter 4 timmars tjafsande-HAR ungen byxor,tröja OCH strumpor på sig;-)
Yeah!!!!!

Det visar sig om vi lyckas genom föra denna lördag som planerat...eller om det blir favorit i repris som förra gången kaoset bröt ut inne på Ica maxi.....

Av Måna - 22 februari 2013 20:57

Vaggar Joel.han vill inte sova...
Vaggar,vaggar,vaggar...
Å när han äntligen somnar-ska jag byta om och gå ut för att släppa in hästarna,
Ska ut med hundarna och ge dom mat.
Ropa in katterna.

Stefan-sitter i soffan och äter chips!
Tur jag handlade det idag,så han slapp vara utan dom...

Av Måna - 22 februari 2013 02:06

Man får reda på att man är trött,skittrött-när man byter blöja,"snurrar" ihop den gamla,lyfter upp benen i luften-trevar men hittar ingen flärp på höger sidan-vänder ungen lite upp på sidan,hittar fortfarande ingen flärp!
"Men vaa faan,snälla Joel-kissa INTE nuuuu!!!"tänker jag för mig själv.
Letar lite till,lyfter ungen och inser då-att ingen ny blöja ens lagts dit....yeah!

Har även hänt(natte-tid) att jag "missat" sätta på honom ny blöja och satt på pyjamasen igen-stannat mig själv "något ÄR fel...hum"

Och nu....vägrar Joel somna om!han GÄSPAR och GÄSPAR men NÄ-han vägrar somna om....
Stefan kom upp.
"Går det bra?"
"Mjo...gör D väl"
"Hur länge har du suttit?"
"Drygt en timma nu..."
"Å fy fan vad jag är trött"
Han lägger sig raklång i soffan.
"Vad gör du???om du somnar där-kan du inte räkna med att jag ska bära in dig"
"Ha ha...jag vet...är jätte trött...godnatt"
Orden som skit ned dig och gubbjävel far genom skallen!
1-jätte rart av honom att komma ut och fråga:-)
2-mindre rart att komma ut och beklaga sig man är trött till kraken som redan ÄR vaken och sitter!

Nää...nu ska jag ta min gnäll-spik och gå ut från sovrummet!HÄR är det skit-samma att sitta,kommer bara Stefan att vakna:-/
Woohoo!!!för jag är INTE trött...nä nä...INTE det minsta....;-(

Av Måna - 21 februari 2013 08:10

Lärdom:bada INTE Joel innan läggning!!!

Stefan tog natt-jouren!jag stoppa öronproppar i öronen och somna om!
Vakna 05:45 av att någon petar på mig!tänker onda tankar.
Petandes slutar inte...fortsätter upp i ansiktet på mig,jag skulle precis till att dra min mindre trevliga morgon vers och börja slåss för mitt liv...när jag långt,långt bort hör "mamma,kan du gå ned och hämta saft till mig???"
Aha-en liten Lina i sängen:-)
En stunds gosande-innan hon åter påminner mig att GÅ UPP ur sängen!
Dagen börja bra!
Tydligen har hon varit vaken sedan 05...kommer ha en trött tjej här på eftermiddagen!

Dagen är tomt på aktiviteter;-) sång karriären är lagd på hyllan,annars är det ju torsdag idag!
Men får inte ihop ork,engagemang och barn till sång:-/
Lina tycker själva sången är rolig,efter tio minuter!
Att det är bra mycket mindre barn där gör att hon inte vill umgås med "bäbisarna"!
Efter två timmas strid förra torsdagen som slutade med att hon skrek "jag vill INTE åka och sjunga" gav jag upp med orden "aldrig mer" i mitt huvud!
Har inte hittat någon annan aktivitet till henne än heller:-/

Vi kör igång denna dag på samma vis som alla andra dagar...diskmaskins göra,dammsuga,plocka undan,duscha och få på sig kläder!
Joel just knoppat in i vagnen...lite oroligt-så får se om D blir någon förmiddags sömn för honom....

...

Av Måna - 20 februari 2013 10:56

Svart nagellack känns faktiskt helt rätt!

Å lukten av kenzo är underbar:-)

Av Måna - 19 februari 2013 23:01

Har jag packat bilen full och tagit med ungarna(båda!)till m-berg!
Har inte varit på m-berg sedan november.
Lovade Lina att hon skulle få lite nya tröjor och hon ville ju absolut ha nya nattlinnen...

Insåg när vi skulle åka att bilen var för liten!XC'n har väl bland dom största bagage utrymmen man kan få idag på en vanlig bil?!?men att få med sig TVÅ barnvagnar var tydligen överdrift!Andra människor kanske har tre-åringar som INTE sticker,springer,kutar så långt från deras mamma som jag har...Lina måste ha vagn,Lina få inte under några som hellst omständigheter "vara lös"!
Joels vagn-okey!
Linas scooter-inte okey!men tur att den är så liten ihop fälld-att jag kunde knöka in den på högkant!
Å så ska barn in,väska in,bläddra fram filmen till Lina,och så ska man själv(som dryper av svett)även få in röven i bilen-så att vi kan åka!!!
Det var en omständig grej må jag säga!
Å när man kommer fram-ska allting(i iskalla stormvindar)tas ut ur bilen i den perfekta ordningen...hum!

Dagen till ära hade jag med mig den bästa vagns köraren,Linas idol-Jess!utan denna toppen människa hade jag aldrig kunnat utföra denna auktion!!!
Gnäll och skrik och lite ilskna miner vart det ju under dagen!
Men vi lyckades,vi gjorde det-Joels första tripp på m-berg,och han fick två nya pyjamaser och en joggingdress!:-)

Äntligen har jag åter igen MIN parfym,min doft åter i badrumsskåpet!innan min födelsedag provade jag ut en ny doft,Taylor Swift!lukta gott,frisk och fräsch,passade tills nu:-/ känt att detta inte alls var mig!
I påsen fick jag med en liten prov salva för ansiktet!
Jag som aldrig har haft torr hud-håller på att totalt torka ut denna vinter;-( denna salva(typ 4cm hög) verkade som mirakel!ansiktet är hur lent som hellst-och luktar gott med:-)
Nice!!!

För att komma hem-var det samma procedur igen,packa bilen-få in ungarna och innan vi kom iväg satt den ena och yla-för att den andre yla,och den andre börja yla för att den ena yla...ha ha ha!det är tur att en rullande bil och en dvd hjälper i även krissituationer:-D

Känns lite skönt att ha rastat sig idag!länge sedan nu...blir lätt att vara hemma!särskillt i all den stund med en galning till tre-åring!jag lyckas inte ens få en sådan simpel sak som att små handla nere i Fjugesta att fungera!

Under eftermiddagen kom även den dagliga migränen och gjorde min dag!sablans skit migrän!!!över en vecka som jag dras m den nu!!!:-@ som om inte allt annat vore nog!?

Hoppas på att få Joel att somna snart...så även jag kan få krypa till kojs!stefan snarkar...karlar kan!
"Ska jag hjälpa dig och blanda mat?"
"Ja tack!"
Vänta,vänta,vänta.nää...det kom ingen Stefan-han somna tydligen!

Lina har mardrömmar...eller någon mindre form av nattskräck!vaknar,skriker och grinar och man får ingen kontakt med henne!börja skrika att hon hade ont-så fick iaf väcka Stefan för att han skulle ta henne!stackars liten!
Skulle bara vilja hämta in henne till oss...men hon skulle vakna när Joel vill ha mat!

Såå...jag sitter i vardagsrummet med Joel på armen,Simba på ena sidan om mig i soffan och Cider på den andra!jag hör tunga snarkningar från sovrummet och jag hör Lina hosta från sitt rum!
Joel laddar upp för sång här snart,tror jag:-/


Av Måna - 18 februari 2013 21:26

Kan det där med kvälls mys:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards