Alla inlägg under maj 2017

Av Måna - 29 maj 2017 11:47

Det har varit lite "lång" ledigt och naturligtvis styrde vi bilen söder och åkte till Öland.
Resan "började" med vägarbete och stopp i Mjölby...där vart vi stående en bra stund...nästan hur länge som helst:-/
Både Lina och Stefan hann få damp i bilen...
Hade sedan resten av resan ned oflyt med trafiken!
Men...inget värre än så,vi har typ inte bråttom;-)

En sjukt härlig helg har passerat:-)
Underbart väder-varje dag!!!-Så kroppen min har intagit färg RÖD,och värst bränd blev jag på smalbenen.
Ungarna har badat minst en gång i timman...jag är övertygad om att det var svin kallt-men inte dom!
En herre med termometer hävdade att det var 22 grader i vattnet(!)
Kan inte vara möjligt....?!
Vid dom stunder ungarna befann sig på land,var dom i lekparken:-)

Att det är så härligt att åka hemifrån en stund <3
Att komma iväg och finna lugnet och en inre frid:-)
Att bara vara...varför uppnår man aldrig just den känslan hemma för?!

Idag är det måndag.
16 grader...från gårdagens 27 på Öland(!)typ vinter känns det som.
Tvättmaskinerna går för fullt,dammsugare och tvättmaskin har fått jobba,jag har pratat med vc och boxer samt betalat räkningar!

På "att göra" listan väntar en stor städning av bilen,tvätta bilen.Klippa gräset och dammsuga övervåningen...men hej-hej måndag!

Stefan släpade med sig tv-kortet ned till husvagnen och fick naturligtvis inte med sig det hem...haha!!!
Mig bekommer det inte,men HAN:-O

Fick tid till vårdcentralen den 9/6 för bedömning av mitt ben,förhoppningsvis en remiss till USÖ!Jag hoppas verkligen på det nu:-)

Igår hade vi 6-årig bröllopsdag:-)
Tänk vad tiden går fort <3
Förra året spenderades även den på Öland...dock satt vi ju mestadels av dagen igår i bilen...
Hade även oflyt med trafiken hem:-/
Vart fast i bilkö på Ölandsbron i ca 45 minuter,och på en avstickare där dom lett om vägen hamnade vi bakom ett tivoli på 5 lastbilar... jo men visst!!!

Leotine mår inte bra...
Kan inte riktigt sätta fingret på VAD som är fel på henne...men hon mår inte bra:-(
Ska ta in henne senare på eftermiddagen.
Dock har jag tyvärr på känn att hennes tid är slut;-( Hon är gammal och har bara blivit risigare och risigare:-/
Hon gillar inte solen och tål inte mygg/knott/bromsar...så detta är hennes värsta period på året.
Har gett henne linfröolja och MSN pulver-vilket ska som smörja inifrån och lindra...men har även sagt hela vintern att om hon kliar sig sönder och samman detta år-tar vi bort henne;-(
Det är inte rätt mot henne,och det är fruktansvärt synd om henne!
Vi får helt enkelt se...

Nu är det dags att hänga mera tvätt och sen åka och hämta Lina!

Av Måna - 19 maj 2017 13:59

Fredag igen!
Halleluja!!!!Denna vecka har jag bara längtat till att det ska bli fredag...känslan av att man VET att klockan inte kommer ringa på lördag morgon-awsome!!!!
Sen vet jag även att ungarna väcker oss som i regel 05:30...varje lördag OCH söndag:-/

Igår kom värmen som ett slag på käften!
För tre dagar sedan hade vi 5 grader(!!!) och ungarna hade vinterjackorna på sig.
26,5 grader var det igår,och vid 22-tiden underbara 20 grader!!!!
Även om det kom som en blixt från klarblå himmel,njöt jag av varje minut utomhus:-)
Älskar värmen,älskar ännu mer varma kvällar.
Och tänk vad underbart det skulle vara om det höll i sig nu:-)
Och ungarna föredrar äntligen att vara ute!!!!!Dom blir inte rastlösa på samma vis då,även om dom slåss så gott som dagligen-typ minst en gång i timman:-O

Igår var vi till Ica maxi-Kumla!
Barnen har någon förkärlek till den affären...?
In till Örebro vägrar dom att åka..
Men det ballar alltid ur...jämt och ständigt.Dom kör sitt race och mitt huvud blir alldeles tomt och jag kommer hem med MINST 5 saknade grejor:-/
Igår var Joel i gasen(även målad som en blå tiger) och gick all in med sin lilla kundvagn... hälsenor och kyldiskar kunde INTE stoppa honom!!!
Lina hängde på,dom gånger hon trodde att jag inte såg..!
Nya badkläder och lite shorts och foppatofflor blidde det till dom iaf:-)
Och vid utgång rammade Joel den ena grinden så att larmet startade....
men jag har slutat att förvånas när det gäller mina ungar...;-D

Förra veckan var en besiktningsman här hos oss från Anticimex och gjorde en överlåtelsebesiktning av huset.
För att inte tjata hål i huvudet på mina närmsta så öppnade jag ett instagram konto för vad som händer och blir...!
Men ser ändå ljust på framtiden i dags läget:-)
Den som lever får se helt enkelt.

Nu har Joel slagit upp ett sår på tån och blöder.
Så...måste avbryta här för att plåstra om:-)

Trevlig helg:-)

Av Måna - 12 maj 2017 15:17

Det är fredag.
Fredag med sol.
Känns lixom välbehövligt efter kylan som kom tillbaka?!
Våren känns sååå sen,så istället kan man hoppas på en härligt varm sommar:-)

Det är fredag med en kraftig underliggande irritation...
Det är väl inte alls meningen att sitta instängd i en såpbubbla och kasta blixtrande blickar till allt och alla...:-/
Men det går bara inte att somna på kvällen...
Är så trött,ögonen svider,hamnar i sängen,kuddarna känns fel-vänder dom trehundratrettiotvå gånger,men dom blir iaf inte bra.
Stefan snarkar.
Det är varmt/kallt.
Klockan blir ett,klockan blir två och klockan blir halv tre...och där ligger jag och funderar på OM det finns något som jag faktiskt skulle kunna göra istället för att ligga där och vända/vrida på mig...
Men sen....kommer John Blund...och typ innan han ens har gått-ringer klockan och jag är som ett kolli!!!!!:-O
What?
Vad är problemet?
Har väl aldrig haft några som helst probs med att somna,jag älskar ju att sova!!!!:-/
Men det tar...jag är så bitskt irriterad så hälften vore nog.
Väljer hellre att sitta i min alldeles egna tysta bubbla än att bara få fram väsande,korta ord!
Och ju mer man desperat kryper undan-ju mera trycks allt på!
Och minsta sak som en vanlig fråga om vad det blir för mat-göra att jag måste bita ihop för att inte skrika och kasta saker omkring mig...
Crazy???!!!
Just tired....

Förra helgen åkte jag och barnen ned till Öland.
Det var väl inte dom varmaste dagarna vi fick,men bland dom skönaste:-)
Bara vi...inga som helst krav...inga påträngande människor.Lugn och ro.
Även om vi där nere lever som i ett "akvarium"...är det på ett helt annat sätt.
Där nere säger man hej-hej och that's IT!:-)
Man behöver inte prata,man behöver inte bjuda till-man behöver bara vara!
Jag hade en hel del att göra under lördagen.
Dels hade jag investerat i små bollar som skulle upp i taket på förtältet...Det var inte alls så lätt som en plätt som JAG trodde;-)
Det hade definitivt underlättat om jag varit 10-15 cm längre...Men jag fixade det tillslut:-)
Och riktigt nöjd över mig själv vart jag,och glad över att det ska bli en överraskning till Stefan(jaa...om nu inte Lina tjallat förstås)
Jag hade ett vindskydd att försöka räta lite och slå ned stolpar,markpinnarna hade även slitits upp ur marken...
Mina fina trädgårdsprydnader och solcellslampor skulle ut placeras.
Det blev bra,i slutänden:-)

Vi kom iväg lite sent hemifrån på fredagen än planerat.
Och detta år har 3-4 kisstopp blivit till 1-2 stycken:-)
Efter Vetlanda var jag tvungen att stanna.
Det finns en rastplats där i skogen,ute i ingenstans!Jag lovar....vi bor mera centralt än vad den där rastplatsen ligger:-O

Här finns det rastplats med toalett på båda sidor om vägen,typ 5 meter in.Och på "våran" sida en sjö.Väldigt fint.
När jag svängde av fick jag se att det stod en nyare,svart bil,på andra rastplatsen.
En kille typ i min ålder (25 då...)stod och putsade bilen?!
Vafan?Mitt i skogen lixom?
"Våran" rastplats var tom på folk...
Killen putsar på sin bil.Solar sig lite,tittar in genom bakrutan och putsar lite till...

Jag började med Lina,under tiden skulle Joel sätta på sig skorna!
Lina tog den vanliga toaletten och jag gick runt och tog handikappstoaletten.
Det första jag ser där inne,är att toaletten är full i papper-ända upp till ringen...
Dörren går igen bakom mig och jag får då syn på 2 stora blod pölar på golvet nedanför toaletten...
Och det är rappat med blod över hela toalettstolen samt på hela väggen bakom toalettstolen.
Jag typ dör...!Fy faaan vad äckligt!!!
Jag armbågar upp dörr-fan och far ut...blicken riktas omedelbart på rastplatsen på andra sidan vägen.Killen står fortfarande och putsar på sin bil...
Jag drar ut Joel och kastar in honom på den "vanliga" toaletten,han får pinka med öppen dörr...och jag släpper inte killen på andra sidan vägen med blicken(!)

Får in mina 2 ungar i passutten och när arselet slår ned i säter-låser jag bilen...
You never know...man har väl sett på CSI(!!!)
På 2 hjul lämnar jag rastplatsen och killen som putsar sin bil...

I det stora hela,så har ju förmodligen killen på andra sidan vägen-inte ett skit med blodet att göra!*haha*
Han hade nog en vettig anledning till varför han stod där;-)
Att våran rastplats var helt tom på folk,gjorde det bara liiite obehagligare:-/
Jag hade även haft en utläggning för Lina i bilen när vi passerade Boxholm-om att vi INTE hålls med och pratar med människor på rastplatser vi stannar på(jaa...efter incidenten förra sommaren...)
Så min lilla oro blev till en större oro just nu på denna rastplats...och det faktum att jag är ensam med barnen...

Vi tog en helg på Öland över saken...och på hemvägen stannade vi på samma rastplats-fast på andra sidan vägen;-P

Nu ska jag"döda" hunden,packa ihop här på altanen och gå in...
För jag fryser...för solen har banne mig försvunnit bakom Sveriges största moln....:-/

Av Måna - 2 maj 2017 15:30

Det blev typ 4 timmar sömn inatt...liiiite seg,liiiite ur fas!

Joel vaknade vid 22 och grät till å från till 01:30...
Han hade ont i örat.
Gav honom 2 omgångar med alvedon,det hjälpte inte;-(

Han vaknade imorse och sa att någon pillat in något i hans öra?!Och att det blött...och att han faktiskt hade ont i andra örat oxå...
Bara att ringa vc.

Fick tid 14.
Lina slutar 12:20.... Så för att slå dö på lite tid nere på orten,åkte vi till macken och åt glass.
1 1/2 timma går dock INTE att få dom att ta det lugnt....!
Så sista halvtimmen fick vi spendera i väntrummet på vc.

En otroligt bra läkare fick vi som tittade i Joels öron,jomensåatt-dubbelsidig öroninflammation ;-(
Hell yeah...eller nått sånt!
Dock skulle det ta 1 timma (!!!) innan receptet skulle komma in till Apoteket...
Att slå ihjäl ÄNNU en timma i Fjugesta gick jag INTE med på-vi åkte hem,jag får åka ned senare igen.

Var det inte bättre förr?
När man fick receptet i handen när man lämnade doktorn och vc???
Allt detta elektroniska?
Kanske mycket som är bra nu...men även mycket som var bättre förr!:-)

Imorgon kan han fara ned till dagis igen:-)
Han blir så ledsen när han inte ska iväg...

Solen skiner,det är så varmt och skönt:-)
Hela naturen bara EXPLODERAR ute!!!Älskar't!!!!
Äntligen,äntligen är down perioden över och man kan blicka framåt igen!
Som det ser ut-ska vädret hålla i sig-å då blir det förmodligen en tripp söderut över helgen:-)

Av Måna - 1 maj 2017 21:14

Stefan väckte mig när han gick å la sig,vid 07...!

Jag vaknade sur,skit sur rent ut sagt.Ingen som helst anledning till det alls?!
Asså...man kan inte vakna skit sur,det BÖR vara omöjligt?!

Dagens totala lycka var ju att inse denna härliga sol och dessa många plusgrader-NÄR jag dagen till ära bestämt att storstäda huset och fortsätta med min tvätt:-/
Fuck.
Jag blev inte det minsta gladare av det kan jag lova.
Och jag var verkligen tvungen...tvungen att ta den här storstädningen idag.
Tvungen att tvinga barnen till att städa deras rum...!!!

Det gick.
Jag typ öppnade alla fönster här i huset....solen ligger på och vi har typ 27 grader inne...

Stefan kom in lagom när allt var klar,jaa...även kaffet hade precis runnit ned i kannan.
Fattar inte att han alltid bara lyckas med det?!komma in när allt är klart...

Han får ur sig att han ska köra inatt igen...
Min man har noll i planering....alltså NOLL.Han planerar för sig själv,men glömmer alltid att informera mig om sin planering.

Plankstek.
Eftersom Valborg bjöd på snabbmakaroner och falukorv,skulle jag banne mig fixa den där planksteken idag!!!!
Yes....
Vi hann med en snabbis;-)Dvs...Stefan fixade hästarnas vatten medans jag började med maten.
Ungarnas plankor först in i ugnen,dom hade ätit upp innan våra var klara!
Bara jag och min man vid köksbordet,middag på tu man hand;-)
Han åt upp...och lämnade mig helt ensam med min mat...!
Tack och hej-vi ses imorgon.

Ensam ätandes min plankstek...dök "hennes" leende upp IGEN!!!(Räckte det inte med igår)
Men snälla Linda OCH "Bonde söker fru" kan inte JAG få visa alla ansökare detta i en egen video???;-)
Alla små "guld stunder" som denna???

Ensam i soffan ikväll igen,med 2 puckade hundar(idag är dom puckon)
Och en muppig katt.
Å det bästa är,att jag bestämmer SJÄLV över fjärrkontrollen :-D

Vårbruket har bara börjat;-)

Ryggbiff,bacon lindad sparris,mos,tomat,broccoli och champinjoner:-)

I did it!!!!:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards