Direktlänk till inlägg 29 maj 2017

Fjugesta-Öland...

Av Måna - 29 maj 2017 11:47

Det har varit lite "lång" ledigt och naturligtvis styrde vi bilen söder och åkte till Öland.
Resan "började" med vägarbete och stopp i Mjölby...där vart vi stående en bra stund...nästan hur länge som helst:-/
Både Lina och Stefan hann få damp i bilen...
Hade sedan resten av resan ned oflyt med trafiken!
Men...inget värre än så,vi har typ inte bråttom;-)

En sjukt härlig helg har passerat:-)
Underbart väder-varje dag!!!-Så kroppen min har intagit färg RÖD,och värst bränd blev jag på smalbenen.
Ungarna har badat minst en gång i timman...jag är övertygad om att det var svin kallt-men inte dom!
En herre med termometer hävdade att det var 22 grader i vattnet(!)
Kan inte vara möjligt....?!
Vid dom stunder ungarna befann sig på land,var dom i lekparken:-)

Att det är så härligt att åka hemifrån en stund <3
Att komma iväg och finna lugnet och en inre frid:-)
Att bara vara...varför uppnår man aldrig just den känslan hemma för?!

Idag är det måndag.
16 grader...från gårdagens 27 på Öland(!)typ vinter känns det som.
Tvättmaskinerna går för fullt,dammsugare och tvättmaskin har fått jobba,jag har pratat med vc och boxer samt betalat räkningar!

På "att göra" listan väntar en stor städning av bilen,tvätta bilen.Klippa gräset och dammsuga övervåningen...men hej-hej måndag!

Stefan släpade med sig tv-kortet ned till husvagnen och fick naturligtvis inte med sig det hem...haha!!!
Mig bekommer det inte,men HAN:-O

Fick tid till vårdcentralen den 9/6 för bedömning av mitt ben,förhoppningsvis en remiss till USÖ!Jag hoppas verkligen på det nu:-)

Igår hade vi 6-årig bröllopsdag:-)
Tänk vad tiden går fort <3
Förra året spenderades även den på Öland...dock satt vi ju mestadels av dagen igår i bilen...
Hade även oflyt med trafiken hem:-/
Vart fast i bilkö på Ölandsbron i ca 45 minuter,och på en avstickare där dom lett om vägen hamnade vi bakom ett tivoli på 5 lastbilar... jo men visst!!!

Leotine mår inte bra...
Kan inte riktigt sätta fingret på VAD som är fel på henne...men hon mår inte bra:-(
Ska ta in henne senare på eftermiddagen.
Dock har jag tyvärr på känn att hennes tid är slut;-( Hon är gammal och har bara blivit risigare och risigare:-/
Hon gillar inte solen och tål inte mygg/knott/bromsar...så detta är hennes värsta period på året.
Har gett henne linfröolja och MSN pulver-vilket ska som smörja inifrån och lindra...men har även sagt hela vintern att om hon kliar sig sönder och samman detta år-tar vi bort henne;-(
Det är inte rätt mot henne,och det är fruktansvärt synd om henne!
Vi får helt enkelt se...

Nu är det dags att hänga mera tvätt och sen åka och hämta Lina!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards