Alla inlägg under augusti 2019

Av Måna - 27 augusti 2019 07:53

Så var andra skolveckan igång.
Börjar så smått hamna i mina egna rutiner här hemma.

Skavsåret från hell fick jag i fredags när regnet överraskade oss på promenaden.Jisses vad blöta vi vart....
nu kan jag inte ha andra skor än Foppa,spelar ingen roll hur mycket jag lindar eller plåstrar om.Det är som om en stor bit har lossnat från hälen.
Igår sket sig andra hälen med häl-sporren!
Jag.blir.så.trött
Vart för mycket igår,med att springs runt i hels huset och sedan avsluta med svamp jakt.
Att traska i skogen med foppatofflor är väl inte det bästa kanske.Men har ju inte så mycket till val.
Vi hittade iaf en del kantareller.
Bra kämpat trots invasion av myggor och bett samt älgflugor.
Jag hatar ?skogskryp?,avsky är nog mer att beskriva!får nästan som panik.Och älgflugorna är fan snäppet värre än fästingar till å med...

Hela dagen igår ägnade jag åt att rensa huset.Tyckte nyss att jag gjorde det...men saker är man fruktansvärt bra på att samla på sig.
Jag har 1 rum kvar nu,samt att bära upp saker på vinden.Sen kan jag stryka det från min lista.
Listan som blir längre och längre känns det som.

Nu blir det kraft tag att dra igång med sista rummet-alla mina kläder.
Svåraste utmaningen.
Man kan ju inte spara på allt...men har även så svårt att slänga sånt det inte är något fel på.
Och nej...denna gången tänker jag inte köra någon vända till bra och begagnat! Det är ju inga saker som skall slängas,utan bara kläder.Och kläder har dom så att det räcker och blir över där inne!

My & Minna

Lexi & Hero

Smilla

Elsa

Av Måna - 22 augusti 2019 09:01

Första riktiga skoldagen efter sommarlovet för båda ungarna idag!
Igår hade Joel bara upprop 8:20-10,så jag var med honom.
Tyckte att han kändes så liten vid sin skolbänk och undrade HUR detta ska gå?!!!
Han som alltid är i sin egna värld och har svårt för att sitta still och lyssna.
Ettan....det ÄR stort ändå.
Idag var han super taggad,för att gå ?lång? dag och fixade sin låda med frukt själv imorse.
Lina känner sig lite extra mallig då hon är störst på skolan:-)

Nytt för i år är att skolbussen kommer lire senare.
Räcker nog om vi står på plats till 07:30.
Det är tio minuters extra sömn på morgonen:-)
Bussen åkte och jag blev själv igen,så där super själv.
Funderade på VAD jag skulle göra...och hur tiden ska gå nu?!

Jag och hundarna tog en vända ute ?i spåret?.Våran nya sväng är ngt kortare än den vanliga.
3,7 km ligger den på.Men jag det är nog iaf i längsta lagret för Lexi att knata på.
Elsa låg på som en tok idag...?!Trött blev hon oxå.
Men jag kom ned på 9-tempo och det kändes sjukt bra efter ett så långt uppehåll som det varit.
Fötterna klarar även dessa 3,7 km utan att typ dö.Och jag kör varannan gång med skorna-för att jämna ut skavsåren menar jag;-)
Lexi var ändå redigt trött på slutet,jaa...jag ska väl inte sitta här och säga att inte jag oxå är trött!hahaha!
Hoppas kroppen håller,och jag får bara ge mig fan på att INTE dra iväg längre.
Jag är så duktig att berätta för Lina hur hon ska lägga upp sin träning med att inte ta ut sig.... och så gör jag tvärtom själv!

Idag fyller Elsa 6 år!!!!
Jisses....!!!Har jag haft henne så länge?!Tiden går fort...

Igår skulle jag åka till stan...men det blev inte så!Så jag tänkte jag skulle göra det idag istället...men....nu kommer jag inte på alls vad jag skulle till stan och göra?!hahaha!!!!
Så....vi får se om det bara blir en tur till Fjugesta för att handla lite mat och hämta ut ett paket!

Jag KAN.
Jag VILL.
Jag SKA.

Av Måna - 19 augusti 2019 08:14

Hemma.
Vi kanske inte fick det bästa vädret av Öland denna resa...lite tråk,men man kan inte göra något åt det!

Vi åkte i torsdags morse efter frukost.
Vi hade packat allt i onsdags,så jag drog bara av det värsta med dammsugaren-sen drog vi.
På vägen hem,hämtades 2 kattungar upp utanför Linköping.
Hahaha.
Asså...hela grejen blev ju galet,och nu är det katter överallt!

På semestern mailade jag ang två kattungar i Linköping.Dom jag ville ha,fanns inte kvar.Men fanns två kattungar från en yngre kull,svarta å vita-mest svarta.
Men hon svarade inte på mina meddelanden som jag skickade.Så jag gav upp dom där katterna i Linköping.
Hittade på Smilla och Hero i Kråksmåla som vi plockade med oss hem efter semestern.
Dagen innan vi skulle åka hem,skickar hon i Linköping ATT dom två jag ville köpa från början fanns kvar om jag ville ha dom...för hon som tingat dom hade inte betalat ?tingavgiften?.
Jag övervägde en stund.Men så tackade jag ja!
Förvisso...är det 5 katter... Men vi hade ju 4 innan...haha!
Det är fortfarande katter,och när dom blivit lite större så klarar dom sig nästan själva.
Och katter behövs här,råttor finns det så att det räcker till dom alla.
Så...alltså,i torsdags flyttade Minna och My in till oss.
Men nu blir det inga flera katter;-)

Igår körde vi första PW?n hemma.Och det gick bra!Mina skavsår är tejpade med skavsårsplåster och jag satte på mig hälskydden över-och så körde vi.
3,5 km.
Jag vill nog längre,iaf vändan runt.Men detta får duga gott så här i början med barnen.
Jag har även funderat på om jag ska återuppta simningen nu i höst?!
Jag tycker ju om det jätte mycket.Prova Hallsberg kanske... för simmar inte i Kumla igen,aldrig i livet!!!
Måste lämna tillbaka mitt armband dit oxå.

Idag och imorgon,sen börjar skolan igen.
Oj oj...vart tog sommarlovet vägen?!kändes som att det precis hade börjat,nu när det är slut.
Behöver nog reka Joels byxor idag.Om alla par han äger är med hål i,eller om han har några hela!
Kan vara bra....när jag har två dagar på mig att skaffa nya!!!
:-)

I lördags hoppade Bakerman över till kaninhimlen!Efter 13 år är han väl värd det.

My

Minna

Av Måna - 12 augusti 2019 11:36

Tältet är rivet och mannen har åkt hem.
Han kom ned i lördags och jag hade plockat undan det mesta.vindskydden åkte ned.
Vi avslutade kvällen med att gå upp till restaurangen,jag och barnen åt kinabuffe och han tog plankstek.
Sveriges bästa kinabuffe,även om den inte är allt för stor:-)

Igår åkte tältet ned.Allt som skulle med hem packades in i bilen och efter maten åkte han hem.
Nu är vi ensamma,typ jätte ensamma!Campingen är nästan kan man säga öde.

I lördags körde vi på en PW.Barnen cyklade och jag knatade på.
Hade satt på skavsårsplåster och sporttejpat med torr disktrasa över.
Men fan...det gick sig inte!!!
Blåsorna sprack och jag höll typ på att dö.
Så igår blev det en paus.
Och idag spurtade jag i mina foppatofflor.
Kanske inte det ultimata...men det gick!
En 3 km vända vart det.Och jag tror det duger,både för mina fötter,Lexi och barnen.
Joel kämpade på bäst-utan att klaga!!!

Nu har barnen badat.
Och jag ska ta tag i gräsmattan tänkte jag.Ta av med trimmern och klippa av gräset.
Lite har det vuxit,inte mycket.Men lika bra att ta det innan vi åker hem.
Har ju ingen aning om när vi åker tillbaka igen!

Av Måna - 9 augusti 2019 10:10

Lite varmare.
Lite bättre.
Lite snabbare.
Lite ondare.

Ungarna fick ta cyklarna och vi lämnade Lexi hemma idag.
Bättre tempo lixom!
Hälen älskar mina skor,det går bra!
Nu har jag dock dragit på mig skavsår på båda hälarna och en blåsa på lilltån.
Men det är bit ihop eller bryt ihop som gäller!!!
Plåstersprayen hjälper inte mot detta skav.
Silvertejp kanske?!

Igår kväll tog vi en cykeltur.Det blidde nog närmare 1,5 mil!!!
Men det gick bra-det rullade på bra,och det var skönt!
Imorse när jag vaknade hade träningsvärken intagit så gott som hela kroppen och jag låg och funderade på hur jag skulle orka öppna mitt högra öga,vänster gick bra! Hahaha!

Nu hoppa in i duschen. Rensa hem-apoteket efter div tejp och sår grejor.
Sen packar vi bilen och åker.
Lämnar hus hem,katter,gubbe för några dagar!

Av Måna - 8 augusti 2019 08:31

Och lata dagar på sommarlovet är inte slut än!
Må hända att vi inte gjort så fruktansvärt mycket-men detta lov har gått i rekord fart.Tyckte nyss vi startade det....

Igår for vi till stan för att inhandla div saker,då vi drar söderut imorgon.
Jag skulle ha ett par 3/4 träningstights...men verkar som höst sortimentet övertagit affärerna redan?!Så det blidde inga sånna med hem.
Dock fick jag med mig ett par vanlig-längd tights istället.
Och...jag uppgraderade mina löparskor.

Jag kommer förmodligen aldrig kunna springa min vända igen.Spelar ingen roll hur mycket gel det är i skorna,eller hur många hälskydd eller inlägg jag använder.Nedslaget för hälen är trots det för hårt när jag springer-och hälen kraschar!!!
Så tråkigt!!!!!Det var fantastiskt roligt!

Hälen har fått redig tid nu på sig att bli bättre.Och det har funkar!Nu kan jag,ja-när jag glömmer,gå en dag inne utan skor.Och jag kvider inte av smärta på kvällen!
Dom nya skorna jag beställde i våras(?) blev inte 100% bra.Dom funkade fint för att springa i och dämpningen var guld,men jag fick ont i fötterna av dom,jätte ont!!!
Jag tänkte att det bara var för mig att gå in dom.Men hur länge ska man behöva gå in ett par skor då?
Well....jag köpte ett par nya,uppgraderade versionen av dom jag har!
Nu kör vi,ut i spåret igen.Kanske med ett liiiite lugnare tempo,för jag lär ha tappat ALL kondis jag byggde upp!
Får blunda för tiden och tänka:All träning är bättre än ingen träning!
Det är dags att ta tag i det här nu!!!

Imorgon drar jag,ungar och hundar söderut,för en sista lång-resa i husvagnen.
Mitt psyke har varit redigt down ett tag nu,och har ingen motivation för denna resa heller.
Men det är bara att göra.
Jag vet att jag väl på plats kan andas ut och känna en inre ro,och ångrar inte en sekund att vi åkte.
Har vi tur,finns det något kotte kvar på campingen!
Så idag packar vi.
Så det bara är att åka imorgon.
Jag hoppas Öland kan erbjuda oss BRA väder våran vecka nu.Annars blir det tradigt!

Woop woop!!!Mina nya kompisar:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards