Alla inlägg under oktober 2012

Av Måna - 31 oktober 2012 15:53

Lina skulle minsan INTE gå ut idag.

Och därmed betyder det att hon heller INTE ska ha några kläder.

Att försöka få på henne kläder är som att försöka undvika vintern...Det är omöjligt just nu.

Gap,skrik och slag innan man lyckas få på henne kläder.

Idag gav jag upp,hon fick bestämma.

 

Jag var faktiskt tillräckligt lycklig,för att jag lyckades smussla ut 1 hel ikea påse med leksaker från hennes rum till garderoben  

HA HA HA-ha ha ha,nu du julen och tillbehör är jag förberedd,så det så!

Hämtade ut paket,med julklappar,på posten igår samt att det kom ett paket med julklappar med posten idag.

Så snart är det bara papperet kvar som ska inhandlas och tejp  

kan jag sitta tryggt och lugnt här i min "stuga" medans ni andra slås ute i julhandeln.

 

Imorgn är det handling på G.

Jag  måste även lyckas få AV Lina hennes nattlinne och FÅ på henne kläder...uj uj uj!Börjar förbereda psyket OCH henne för det redan nu.

  

 

Kaffe med grannen.

Lina passsade på att dra ut en hel trårulle med "björntråd",hämta en sax,stö ut äppelskivor och apor på rumsbordet,stjälva och tappa mammas telefon bakom elementet,smula sönder en servett på golvet...Ja,morgonens städning känns helt plötsligt alldeles värdelös!

 

 

 

Av Måna - 31 oktober 2012 07:34

Starta dagen med bajja!
Kapp-å med min mage betyder det nog lycka:-)
Lina kom in till oss här tidig morgon-arg,sur och tvär:-/
Hon kanske kommer igång...!

Stallet gjort när jag släppte ut dom!humör höjare å inse att det var en bajjahög i vardera box:-)
Å så slipper jag ta det ikväll!
Bajjamannen skulle byta däck på bilen ändå-tror jag ska tvinga honom att tvätta den då oxå!

Underbara fina morgon!
Fast just den korta vackra stunden har dragit förbi-och det går aldrig att få med det på kort!
Men ett försök iaf;-)

Idag blir det bruna bönor för hela slanten!!!woohoo!

Av Måna - 29 oktober 2012 20:25

Ikväll är den sådan kväll som jag längtat efter.

Inte just DENNA kväll,utan bara att det skulle bli kväll.

Dagen har ju varken varit bra eller dålig.

Lina har dock tillhört kategorin "Liten uppkäftig unge"...jaa...mjo...lättaste beskrivningen.Domderat och styrt,härjat och gnällt lite.

Men inte konstogt efter att hon knöka inatt.

 

Skönt att kunna bara sitta här,i tystnaden(eller så tyst det kan bli med tv igång)med fötterna på bordet(min pse lixom)och datorn i knäet.

Andas lite granna.

Lägga måndagen bakom sig,vänta in E M S.

Måndags kvällen är min heliga kväll.

Har matat(proppat)i mig två päron,päron är ju för jäklans gött.Ju hårdare dom är desto godare är dom.

3 dagar kvar innan jag fyller år.

28

Bara en nuffra ändrat i papperen,annars klart detsamma.

Inte äldre än 25-aldigt äldre än 25;-)

 

Kom just på att Stefan ingen juklapp får.

Hum...

Fast vi har iof inte bestämt om vi ska ge varandra någon julklapp...

2010-Gav vi oss själva en ny bil.

2011-Gav vi oss själva en husvagn.

2012-???

kan bli svårt att överträffa oss själva där:-D

Nja...jag tror att jag och älsklingen hoppar över det där med julklapp till varandra i år...eller...har iof en hur bra julklapp som hellst till honom...mmm...vi får se,prata om saken.

Huvudsaken är ju att vi har varandra,och Lina och får vara tillsammans med nära och kära-Juklappar är bara materiella ting som har blivit till hysteri och överskattat.

Min åsikt.

 

Nja...

Ta en liten kiss.

Hämta vatten.

Rasta hundarna.

Snart E M S!!!

 

Av Måna - 29 oktober 2012 13:58

Årets julshopping ÄR klar!;-)
Har nog aldrig varit klar så här tidigt något år.
Jag tackar,bugar och bockar internet för det!
Visste ni att det även går att handla online på toys r us,fraktfritt över 500:-
Slipper man gå in och trängas i den där varma,hysteriska affären som har en förmåga att spela alldeles för hög musik!

Spagetti och en något annorlunda köttfärssås till mat idag!
Lina gillade det,tog mera mat tre gånger:-)
Å pga vädret kör vi eftermiddag i soffan har jag bestämt;-)
Mulan startas NU!

Av Måna - 29 oktober 2012 13:58

Årets julshopping ÄR klar!;-)
Har nog aldrig varit klar så här tidigt något år.
Jag tackar,bugar och bockar internet för det!
Visste ni att det även går att handla online på toys r us,fraktfritt över 500:-
Slipper man gå in och trängas i den där varma,hysteriska affären som har en förmåga att spela alldeles för hög musik!

Spagetti och en något annorlunda köttfärssås till mat idag!
Lina gillade det,tog mera mat tre gånger:-)
Å pga vädret kör vi eftermiddag i soffan har jag bestämt;-)
Mulan startas NU!

Av Måna - 29 oktober 2012 08:30

Knölig natt!
Lina i sängen,bajjamannen fått larm,Lina kom på att hon skulle tillbaka till sin säng...telefonen ringer och väcker oss med sin måttligt irriterande ringsignal!

Men vi är halvt igång iaf!
Jag med kaffe muggen och Lina....sittandes på bordet sjungandes "blinka lilla stjärna"...yeah!

Av Måna - 28 oktober 2012 21:56

Varför måste du ligga sååå nära mig??

Det tar lixom tid för mig att somna då...,,!!!

Av Måna - 28 oktober 2012 08:12

6 friska minus grader vare det här!
Gött och gå ut imorse,friskt och skönt.
Här i huset bosar elementen på med värme...:-/

Besikta hästtransporten igår med blankt papper och jämna fina bromsar!:-)
Hem och hämta Lina och sen vidare till Mam's och Papi!
Fika och tog med Linas nya säng hem:-)

Hemma igen var det en överspelad dotter som for runt i hela huset!
Överlycklig för sin stooora nya säng:-)
Javisst...ser kanske inte alls ut som en 2,5 åring bor där inne...men alla leksaker ÄR kvar;-)

Idag tar vi och tvättar å dammsuger lite granna!
Bajjamannen jobbar och Lina har redan fått på sig klänning;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards