Alla inlägg under mars 2016

Av Måna - 30 mars 2016 16:47

Jag har äntlig fått två nya tider hos tandläkaren,en ny tandläkare:-)
På min begäran att byta omgående.
Min sura,spydiga och gråa tandläkare kan vara otrevlig mot någon annan-jag tar inte mera skit från henne!!!
Jag hoppas,önskar,att min nya tandläkare är en bättre människa,trevligare människa-så ska vi nog komma överens,hon och jag.

Första dagis dagen,sen jag vet inte när idag.
Lina fick typ utbrott när hon anlände till dagis.
Hon hatar och då menar jag HATAR att starta dagen ute... Nu är det dags för det.
Mornarna kommer brista ut i illvrål,gråt och skrik,när överdragsbyxorna ska på:-/
Joel var glad idag:-)Han trivs som fisken i vattnet!
Det som i början inte alls kändes bra med hans dagis-har jag smält nu.
Han trivs,han är glad när han kommer dit och när jag hämtar honom.
Jag upplever ordning och reda,som tex bland kläderna där nere-vilket jag aldrig upplevt på Linas dagis.
Men...gällande Joels dagis,cirkulerar det sjukt mycket rykten....
Gällande personal,om kaos och kalabalik,om oordning och bristande tillsyn,att barnen(inte alla)inte trivs...
Jag har ingen aning,jag går heller inte på "lösa" rykten-som jag inte har den blekaste om.Man måste bilda sig en egen uppfattning.
Men undrar lite...ska man fråga?Ska man höra efter?Eller ska man bara blunda för rykten och vara glad att sitt egna barn trivs?:-)Hade jag haft ett barn som misstrivdes på dagis...hade jag kanske känt annorlunda?!
15-timmars barn och deras föräldrar är ju inte riktigt lika delaktiga i verksamheten som D andra barnen.Vi blir lite i regel utanför:-)Just inget konstigt med det.

Härom dagen anlände fiskmåsarna <3
Hur underbart är det inte?Älskar deras skriande ljud när dom far runt!!!
Mindre roligt är all deras bajs,som dom så gärna placerar på bil och hästtransport.
Dom måste på något konstigt vis gilla det...att skita på folks fordon;-)
Förra året rappa dom allt under sin väg....:-/
Men...ljudet av dom,första ljudet efter vintern är som balsam för själen <3

16 dagar kvar-tills vi får tillträde till sommar destinationen:-)
Nu börjar det ju bli lite läskigt..:-D
Jag planerar för fullt i huvudet hur förtältet skall inredas,vad jag ska köpa till det.
Lite hemtrevligt skall det ju absolut vara;-) När första lasset/lassen går ned-vet vi dock inte ännu...
DET beror lite på väder,vind,väglag och tid å möjlighet.
Jag kör inte ned Hobbert i någon halka inte...
Det här ska bli så spännande;-)

I söndags var vi till pyttan och åt frukost hos Mam's och Papi.
(Övriga klanen insjuknade sedan i magsjuka...:-O) hur som...Det var trevligt,när vi träffas alla tillsammans.
Herr Hultquist i egen hög person hade dagen till ära att köra passutten.
Jag älskar min man,väldigt mycket!<3 Han är duktig,mycket duktigt på väldigt många saker.
MEN...han kan verkligen INTE köra bil... :-O
Han har så stor fokus,på det som är bredvid vägen-än PÅ vägen.
Åkermark,natur,trädgårdar,folk...ja det mesta som befinner sig vid sidan AV vägen.
Han håller extremt mycket åt HÖGER av vägbanan.
Jag sitter som på nålar och undrar NÄR vi skall kommer för långt utanför kanten?!
I söndags hände det!!!
Nu var det som så,att det INTE fanns någon väg"kant" utan GATSTEN... Jomen så att...Herr Hultquist kör på gatstenen med passutten :-@
Nu är det nog.
Min RATT!Herr Hultquist får snällt sitta bredvid hädan efter och glo på sin natur/maskiner/åker/folk...
Att det är JAG i denna familj som står för högst bokstavs kombinationer i körkortet-tackar jag gudarna för!!!!
Att åka med den mannen bakom ratten med ett släp dessutom... Aldrig!!! Över min döda kropp...jaa-det skulle BLI min döda kropp!!!! :-O
Det finns nog en anledning varför svärfar aldrig kör bil-utan alltid är svärmor som kör.Det går alltså i arv(!) jag ska höra med farmor,när han "lämnade ifrån" sig bilnycklarna:-D
På ett fint sätt,ska jag dessutom framföra detta till min andra äkta hälft;-)

Imorse när jag packade dagis väskorna hittade jag en shake i Linas väska...
Den stod på hennes hylla-innan påsklovet...
Dom brukar få lite sånna saker på dagis ibland och jag tänkte att hon fått den:-) Kastade ned den i hennes väska iaf.
Jag har då inte rört Linas väska på då 2 veckor.Inte haft den minsta tanke på den där shaken.
ATT det skulle ha varit något I shaken hade jag heller ingen tanke på:-O
Men det var det.... !
Jag lyfte lite på locket och luktade... 4 personer fick kraftiga kväljningar i hallen och vrålade rakt ut!!!!Något...som i pulver fanns där i botten?!
-det där är INTE min mamma.
-va?VEMS är det då?
-det är xxxxxx!
-vad gjorde den på DIN hylla då?
-vet inte...
Stefan vrålar att jag ska slänga den.jag tänkte lixom att jag kanske skulle diska den och lämna tillbaka den...
Xxxxx är då praktikant/fröken/vikarie...
Lina ylade när jag slängde den.Nej,ALDRIG att jag står ut med DEN doften...
-men mamma!!!
-håller man inte rätt på sina saker,får man skylla sig själv.Och den skulle då INTE stå på DIN hylla!Spelar ingen roll VEMS denna shake det är...Den har varit borta i 2 veckor.
Nästa gång,något "annorlunda" står på Linas hylla-ska jag vara NOGA med att fråga Lina vad det är,vems det är-INNAN jag packar ned det i hennes väska:-)

Nu kör vi sista rycket på den här dagen!
Hästarna ska in.-tömkörde Lollo igår,efter sjukdom är det dags igen.Vi tog repan runt kyrkan,OCH Lina knatade på hela vägen:-) shit vad duktigt måste jag säga!!!
Idag hade jag planerat att hon skulle fått rida vändan runt-men vädret är förbannat ostabilt och åkern lär vara rätt kladdig efter dagens regnskurar...Så jag tror vi skjuter upp det till imorgon istället:-)

Av Måna - 27 mars 2016 21:14

Idag fick jag en hel bukett med tussilago av Joel <3
Åh...älskade unge,älskade blommor!
Älskar dom första tussilagosarna som kommer-det stärker VÅR känslan enormt.
Nu står dom så fint på köksbordet och utstrålar värme.
För mera värme vill jag ha,vill ha vår så mycket att det gör ont.
Varje dag med sol är så underbara.
Det lilla gör så mycket,så lite som att låta stallporten vara lite öppen när jag mockar.
Solen strålar in genom dörrhålet och man blir så glad.
Vintern,har ännu en gång varit alldeles för lång:-/
Å eftersom sommaren var så dålig...vart det ju längre...
Mera vår!!!!
Mera blommor,sol och härliga dagar.

Förkylningen biter sig fast på mig fortfarande:-/
Men det är bara å kämpa vidare!!!
Magsjukan är borta-å det är huvudsaken.
Vilken pärs!!!
I tisdags,onsdags och torsdags fanns ingen ork.Jag var totalt orkeslös!!!!Låg som en latmask på soffan och orkade ta mig sjutton inte röra mig.
Fy....!
Fått höra att det varit fler på Linas dagis som fått magsjuka:-/ Nästa gång jag skymtar "magsjuke lappar" låser jag in oss!:-O
Och så fick jag höra att dom även har löss på Joels dagis:-/
Kul....!

När orken kom tillbaka och jag faktiskt tig mig en rejäl titt i spegeln,insåg jag att jag då fan inte kunde se ut så där i skallen...
Igår,åkte jag till Fjugesta och inhandlade ny färg.
Igår kväll färgade jag håret IGEN!
Nu är det orange....HAHAHA!
Ja...men det blev fan bättre än jävla blont!!!!!!:-D
Men....ja...jösses vad jag saknar det svarta....!!!!Jag vill ju ha svart hår... Så varför ska jag då inte bara ha svart hår?!
Varför har jag kommit på den här idén??? Jo....för att jag vill prova något nytt.
Kan nog tänka mig att ha den här oranga färgen ett tag:-) Håret är ju fortfarande väldigt mörkt nedtill...och det måste ju lixom växa ut.OM jag inte åker till frisören och får hjälp med att ljusa det någon nyans...
Ne...köra på detta ett tag-och se hur det blir;-)

Påsken är över!
Igår letade ungarna påskägg.
Min plan var noga genom tänkt.
Joels ägg gömt nere.
Linas ägg uppe.
Dom skulle hitta äggen,slå på tv'n och äta godis-jag och Stefan kunde slumra vidare en liten stund.
Så blev det inte.
Nej...Lina fick spunk för att hon efter 1 minut INTE hittade sitt ägg...
Frökens tålamod lixom....!!!
Så blidde inget "slumra vidare"...:-/ Det var bara å masa sig upp och ut!
Sen blev hela dagen igår lite dum med mat.TUR att det inte händer så ofta-det här med godis-före-åtta-på-morgonen;-)

Nu har jag bäddat ned mig i sängen:-)
så otroligt härligt skönt är det!!!
Avslutade dagen med att gå en lång runda med hundarna.
Nicki fick springa i lång lina och Elsa flumma överallt.Tror tillåmed att dom blev trötta:-)
Nu har Nala anslutit sig till sängen och jag känner att det tar nog inte så lång tid innan jag har dejt med John blund;-)

Hoppas alla haft en underbar påsk:-)

Ja...hon har så fint hår:-)

Alltid roligare att borsta mammas häst...

Kladdkaka med daimtäcke

Så blidde det;-)

Av Måna - 23 mars 2016 10:47

I lördags kväll vart vi,via 1177,skickade in till akuten med Lina.
Hon fick ont i magen vid fredags lunch-som INTE gav med sig...
Hon hade aptit,var inte hängig,drack som vanligt.
I lördags kom det kramper i magen på henne och hon grät.
Lasta in stumpan och åka.
Runt 20-tiden var vi inne,hon och jag.
Inskriva och registrerat en P-biljett,så tog det Max 5 minuter innan vi fick komma vidare till barnakuten,humlans snabbt-tänkte jag...

Vi blev placerade på 3 gråa stolar i korridoren...
Lina som inte alls mådde bra,ville INTE titta på tv,INTE höra en saga...
Hon bara satt på sin stol.
I början var vi helt själva i det väntrum som var närmast toan-vilket var ultimat,då Lina började kräkas.
Sen kom diarré...
Och där satt vi,jag och hon,i korridoren-hon spydde i sånna hära strutar...
Hon var ledsen för att hon mådde dåligt,för att hon ville hem,och för att ingen doktor kom till henne:-/
Kanske vid strax efter 23,fick vi komma in på eget rum,ta blodprov,urinprov.
Lina vägrade lägga sig på sängen,utan kurade ihop sig på en stol och somnade.
Lämna in urinprovet 24:15...och 01 hade doktorn fortfarande inte kommit tillbaka...vi packa ihop och åkte hem.

Men,hennes magvärk försvann INTE,så fick åter igen ringa 1177 i söndags kväll.Och blev ju då skickade till akuten igen.
Nu hade vi mera flyt och fick nästan på en gång ett rum.Lina hoppa upp och la sig och sköterskan slog på youtube och film-där låg vi...hon i sängen och jag hängandes på sängen med mina king Edwards ögon.
Trött var bara förnamnet på vad jag var...HON lite piggare än mig.
Samma sak igen,med blodprover och urinprover-inget som visade något.
Doktorn,jätte trevlig och rar,lämnade över beslutet till mig om vi skulle lägga in henne,komma tillbaka på måndagen eller nöja oss.
Dom(och jag) befarade att det var magsjuka.Han sa att han till 90% kunde avsäga blindtarmen iaf:-)
Vi lämnade barnakuten strax innan 24:-)
Vi svängde förbi McDonalds och åt varsin hamburgare i bilen:-)
Sen somnade hon och jag körde bilen hem.

I måndags,var det lite tråkigt och trött här på Stickninge.
Så efter stallet bestämde jag och ungarna att vi skulle grilla korv bakom huset.
Fick åka till Fjugesta en snabbis och handla korvbröd,å så hade hemgården en ost å bacon korv som var tvunget å provas oxå.
Hem och elda på en liten eld och grilla korv:-)
Så där lagom mysigt faktiskt.
Vi packa oss in och Joel fick ont i magen och min mage kuka ur.
Bädda ned Joel i soffan,han somnade och jag slumrade en stund.
Vaknade av det populära ljudet av en spya....Joel....mitt i soffan...yiäkki!!!!
10 minuter senare kommer Niagarafallen ur röven på mig,Joel fortsätter spy....
Stefan anlände en timma senare till huset,välkomna honom till magsjukan... Tid 18 var det kört för honom oxå som körde på en dubbel.

Helvetiska sjukdomen äntrade då Stickninge!
Jag må ändå vara lyckligt lottad,det var 6 år sedan,en kort variant.Så vi har klarat oss BRA ändå!
Igår sov jag,nästan hela dagen.
Fick pina mig ut å ta hand om hästarna....just igår(och lite idag) hade jag önskat att jag bott helt själv,i en lägenhet,utan djur;-)
Stefan är nu ok,Joel med,Lina har fortfarande ont i magen och jag är död!!!!Har ingen som hellst ork i kroppen...kan ju även bero på att jag samtidigt är piss förkyld:-(

Vad annars?
Det är ju påsklov...som alla andra jävla lov-så ligger vi sjuka:-@
Fy...är både gnällig,sur och trött idag:-/
Har ingen ork och känner mig rätt mesig.

Akuten besök lördag.

Akuten besök söndag...

Hon somna om gott på golvet i sovrummet när vi kom hem,mammas stumpa!

I fredags kunde jag ändå stoltsera med gympa dojor i stallet-vilket betyder våååår!!!!!:-)

Av Måna - 18 mars 2016 21:59

Jo...IGEN!
Jag är piss förkyld!!!!
Det är ju ofattbart...har inte blivit helt frisk sen sportlovet,och så slår det till utav bara fan IGEN!
Halsont i några dagar med var i halsen.Ätit zyx och eftersom mina läppar domnat bort-har jag övergått till vicks....
Huvudet har tickat som en atombomb och haft värk i örat.
Idag kom stoppet i näsan,i kombo med Niagara fall....
HUR mycket snor finns det?Och VART kommer det ifrån?!
Snyta,nässpray,snyta....
Papperstussar överallt!
Jag blir galen....:-/
Varför,varför,varför?!
Varför måste jag bli värst drabbad i den här familjen?!
Å vilken tur...att jag har en tandläkartid på måndag då...fan...

Igår fick jag den briljanta idéen om att jag skulle slinga håret.
Inga mera mörkt,inge mera svart-fine!
Men för att liva upp lite,kan det ju vara fint med slingor va?!
Så...igår kväll satte jag igång med proceduren.
Jag var "tuff" och körde utan hättan.
Woop woop...kändes bra,ända tills jag sköljde ur,hade blåst och tittade mig i spegeln :-O
OM jag hade varit smart(vilket jag inte var)hade jag tagit en slinga på vänster,sen en på höger...
MEEEN....så gjorde jag inte-jag körde hela vänster,SEN höger sidan...
Du.kan.ju.räkna.ut.själv.hur.det.blev
Min kära man övertygade mig om att det inte alls såg så farligt ut.
Men när han imorse satte kaffet i vrångstrupen och börja garva-befarade jag att han ljög...
Skrot!

Lina sov hos farmor inatt.
Tredje gången borta,tredje gången hos farmor...
Hon var lite velig att komma iväg igår kväll? Även fast hon verkligen ville!
Hon berättade idag när vi gick hem-att hon blivit lite ledsen.
-men...varför?
-joo...för jag ville ju vara med dig mamma,samtidigt som jag ville vara med farmor.
<3 Lilla pluttan!
-jo...men det var ju bara en natt,och du är ju jätte mycket med mig:-)

Joel spatsera hem till farmor på förmiddagen.Var Lina DÄR,skulle minsann han oxå vara DÄR!
Med två av två barn borta-drog jag och handlade hårfärg.
Kan inte gå och se ut som en dalmatiner i skallen heller:-P

Väl hemma,körde jag in i garaget och vart sittandes i bilen.
Orkade inte gå ur den.
Lyssnade lite på musik och kände lugn och ro där ensam i passutten.
Ända tills en grå bil susade förbi i backspegeln.
Från ingenstans kom gubben i lådan aka Papi med hund:-)
Så en snabb kaffe och lite skit snack innan han drog vidare till nästa destination.Och jag skulle hämta barnen!

Lina har klagat över magont sen efter maten...Nu är hon vaken och ledsen och har ont?!
Hoppas hon somnar om,så får vi se hur läget ser ut imorgon-om vi får ringa eller inte....?

Sjukt bra väder dom senaste dagarna.Halva häst-gänget UTAN täcken:-) Så gött tycker dom det är att få rulla sig i LERA igen... :-/ TUR att Thifany tillhör häst-gänget MED täcken....Räcker med att se hennes hals och borsta den....!
Men idag,har det torkat upp BRA i både hage,trädgård och ladugårdsbacken:-)
Mera sånt,mera VÅR till folket!!!

Efter maten drog jag igång med operation färga håret(igen)
Gick som en dans,såg lovande ut.Sköljde,blåste håret och BAH!!!!! Amen vafan?!
Vet inte om det blev VÄRRE?
Vet inte om det vart bättre?
Vet i faaan vad det ser UT som!!!!:-O
Men efter att ha jämfört bilder-TROR jag att resultatet blidde lite bättre...lite...Pytte lite granna iaf;-)
Jag får leva med det.
Får använda mina mössor och se glad ut;-)
Om solen lyser på,bleks väl resten lite mer.
Åh....vad jag ångrar det svarta nu.Eller nä..egentligen inte det heller.Jag älskar när håret är svart,jag trivs som fisken i vattnet när håret är svart.
Det är bara det att det är skit jobbigt å hålla på.
Och det är slutet för ALL hårfärg.Du kan ju aldrig prova något nytt-när håret väl är svart!!!!
Annars...hade jag nog provat mig på den röda eller lila färgen som kom i vintras;-)
Den tvättade man ju ur:-) hade varit frän och prova!
Så...nu vet jag inte riktigt VAD mitt hår ser ut som...och vet inte hur länge jag står ut med det...
Amen!

Resultatet av slingor!!!!!!gahhh!!!!

Ja...tror bestämt att jag skippar det i framtiden:-/

Dagens resultat.
Bra eller anus???

Igår och idag... Joo...jag måste nog säga att det vart liiiite bättre än igår!

Jag tyckte min bil var skitig....tills jag träffade på Stefans bil i garaget:-O

Kunde inte låta bli att investera i denna idag;-)

Klippte även Stefan igår-så han slipper se ut som en monchhichi!Hahaha!!!

By the way...Funderar jag på å klippa mig,så här kanske?!:-)

Tänk,om man vunnit pengar!Då skulle jag köpa denna X3 till ninisarna:-)

Ska prova något nytt:-)

Av Måna - 14 mars 2016 19:39

Plötsligt händer det.

Idag åkte jag och kidsen till lek och Buslandet.

Jag har inte besökt detta ställe sedan någon gång när Lina var drygt 3 år...

Jag minns hur jobbigt det faktiskt var då,att ränna efter en SKEN galen Lina,med X-ANTAL kg övervikt...Krypa i dessa gångar och så min höjdskräck på det...(!)

 

Jag sa till dom att det skulle bli en överraskning om vart vi skulle.

Lite smått förväntansfulla kom vi ut till bilen,EFTER att Joel var tvungen att byta blöja igen,EFTER att Lina bytt skor igen,EFTER att jag fick springa in och hämta plånboken,EFTER att Lina RÅKADE putta till Joel så att han ramlade i lerpölen utanför...

Vojne Vojne...Jaa...som vanligt när vi ska iväg.

 

Vi kom dit.

Eftersom Joel inte varit där-visste han ju inte vad som väntade.Eftersom Lina inte varit där på flera år,kommer hon inte igåg...

Men när vi stod vid kassan,började sonen som lixom vibbrera och studsa på fötterna.

-mamma,mamma,maaaammmmmaaaa!!!!

Vi gick tillbaka och låste in jackorna i ett slåp.

Gick lugnt och in genom grindarna.

I samma stund som vi passerat grindarna,SMALL startskottet.

Lina tog täten,Joel tätt efter,morsan med 4 meter efter.

 

Jag trodde att kanske Joel skulle vara lite lugn och aktsam....Han är ju inte jätte tuff när det gäller sånt där liknande...

SÅ FEL jag hade.Så fruktansvärt FEL jag HADE!

Som en galning for han fram,snabbare än en häst skenar.

Lina som är född som en galning,hade jag inga högre förväntningar på att hon skulle vara lugn.

Snabbare än blixten for dom kors och tvärs,upp och ned genom denna lokal,nät,ställningar...you name it!

Och morsan efter...men hur fort jag än sprang hamnade jag konstant efter...och mera efter...och längre efter...

ja men vafan...i vissa hål kommer man knappt genom som vuxen människa!!!! och då...när man smetat sig genom hålet,är ungarna lixom på next level!!!

 

Jag glömde totalt bort min fruktansvärda höjdskräck...eller rättare sagt-jag HANN inte ens fundera på den!Jag hade fullt sjå med att springa,krypa,studsa,åla OCH försöka hinna se VART mina två ungar tog vägen.

När jag kom fram,hade dom redan susat ned för någon kana och befann sig på "down town level"...Bara att kasta sig ned för kanan(som sprakade värre än en eld) OCH börja springa igen!!!

 

Efter 25 minuter låg då denna morsa på level 2 och kippade efter luft.Jag funderade om dom hade tillgång till syrgas i kassan.Förkylningen som fortfarande sitter i samt det faktum att jag har otroligt dålig kondis.

Mina barn...hann spring över mig 3(!) gånger innan det hade slutat smaka blod i munnen på mig och jag kunde återuppta jakten på vildarna.

Mitt i denna hemska klätterställning finns två rör/tuber man åker ned genom-DÄR såg jag,båda två kasta sig ned i och morsan fick även hon kasta sig efter.

Sprakande i trehundra blås for jag ut genom hålet där nere... Men vafan,en jävla nivå skillnad på rör och mark på typ 25 cm.

Platt som en pannkaka smakade jag rakt ned i den då,tunna mattan.

Jag lovar och svär,jag hörde hur var kota i ryggen knäcktes.Ovanför mig,genom nätet såg jag 4 välkända små fötter smattra förbi,där jag låg och undrade om jag någonsinn skulle kunna gå igen.

Det var bara att torka tårarna och lägga i högväxeln,efter dom!!! Spelade ingen roll-HUR mycket jag än laddade,dom sprang tre gånger fortare än mig iaf...

och utan den där syrgasen kom jag bara MER och MER efter...jaa...jag var tvungen att dö några gånger lite här och var oxå...När det brännde liiite för mycket i kroppen eller när dom stackars kotorna försökte rät ut sig-jaa..då la sig denna morsa ned på en lämplig madrass och kippade luft.Det spelade lixom ingen roll...en mor HÖR SINA barn,och japp...Jag HÖRDE dom!(Det var typ bara vi och kanske max 7 personer till)

FATTA,hur dålig kondis jag har!!!!!

Och med en ryggradsfraktur hade jag behövt en rullstol...Ja,någon hade bestämt gott tagit över jakten och satt mig i en rullstol,MED syrgas!

Joel var dyngsvett i håret med knallröda kinder.

Lina var dyngsvett i håret.

Morsan...var dyngsvett HELA hon!!! 

Men ändå sprang dom!

Det var så illa,så jag funderade på om jag pinkat ned mig i jeansen....SÅ svettig VAR jag!Det är ju insane...HUR kan dom bara??? :-O

 

I 2 ½ timmar hade vi detta tempo,denna katt och råttalek,denna morsan som JAGAR sina vilda ungar.Dom brydde sig inte ens....om att deras mamma låg och kippade efter andan på någon madrasserad platå i takhöjd,eller att deras mamma ropade bödjande att vänta-när jag hamnade efter,eller att deras mamma faktiskt VÄGRADE vissa kanor/små hål...-dom sprang ändå!

Dom bara sprang,sprang,sprang och sprang...

 

Vi avslutade med att fika.Dom tog varsin dricka och varsin glass-det var botten upp på deras drickor.

Själv hade jag problem att sitta pga den knäckta ryggen,den ömmande kroppen,den brännande mjölksyran... Jag tog en cappuccino...Den sprutade ned mig med mjölk OCH var kall när jag skulle dricka den...

Men det var skit samma... VI VAR STILLA en ynka stund,för återhämtning,för morsan att få tillbaka andningen,för morsan att försöka känna ryggen igen.

På vägen hem,slog jag på stjärt/ryggvärme för att MJUKA upp ryggen...försöka att dämpa smärtan.

ja... 3 år till nästa gång :-P

Jag är ändå tacksam över detta,då jag sprungit AV mig all påskmat som vi åt igår:-)

 

 

Det där med tänder är ju INTE min starkaste sida...

Nu har jag ombokat på ombokningar och ombokat igen.Mina näst kommande tider ligger i mitten av april och i mitten på maj.

Jag har STENKOLL på dessa tider.

Men...så uppkom en incident i lördags kväll.

Jag satt här i min sköna soffa,åt lite lösgodis,fiskade upp en sådan här röd ferrari bil.Den var mjuk,inte alls hård-mumsade i mig den goda ferrarin.

Och dra åt helvete,tro inte på fan att en tand JÄVEL gick sönder!!!!

En stor 3-kant gick ur hörntanden på vänster sida.

Nu känner jag  mig som en vampyr...Spetsig och vass som satan är den.

Jag fick tid på måndag...Så...

Två tider har huxflux förvandlats til 3(!!!) tider..."Så KAN det gå Fru Hultquist"

Å även om jag kan gå in och titta på mina tider och då även få reda på VEM jag ska till på måndag-bör jag nog låta bli... Kommer HENNES (min tandläkares) namn upp,är det kört.Magen kommer balla ur,kommer få panik och ångest OCH slutligen omboka tiden....

Intala mig själv att jag kan leva med en trasig hörntand,att det inte alls är någon skada...

Har intalat mig NU,att det bäst är att dra ut den.Tjop tjop-Borta!Slipper vi problem med att den kommer gå sönder igen,igen och igen...eftersom lagningen inte kommer att bli bra...osv.

jag funderar på,OM det överhuvudtaget GÅR att laga den...?!

 

Underbaraste vädret idag!

12 grader på termometern,och solen har inte strålat från klarblå himel:-)

Årets skönast dag må jag säga,ÅH TÄNK OM det kan ta och vända nu?!Sommar-däcks-känsla deluxe lixom;-)

Var och tog fram ett ofodrat täcke till Thifany:-) 12 grader...hymp...kan man ju inte knata runt med fodrade täcken heller;-)

Jag kastade ut mina redan trötta barn i trädgården(ja..Joel somnade ju i bilen på vägen hem)För att leka i detta väder.

Själv kavlade jag upp ärmarna och dammsög passutten.Sen SKURADE jag hela passutten invändigt.

jag är uppvuxen med en sjukt pedant far,när det gäller bilar.ibland undrar jag om mamma mutade honom för att vi skulle få åka med i bilen;-)

och nej...detta är väl INTE ett beteende som jag vill ha med mig i min ryggsäck i livet.Men jag har ändå valt att lägga mig på en nivå mitt emellan.

Men...våra barn delar INTE detta.

Jag skurar alltså passutten INVÄNDIGT idag(Trogna läsare kanske minns min lista med "saker jag hittade" en gång i XC90ín,,,,hahaha) SÅ illa var det inte idag.

1 tom tablettask.

1 remsa från ett tuggummipaket.

1 par trasiga solglasögon.

2 par vantar.

1 reflex.

1 lurv till Linas jackas luva.

Capisch?!

MEN...jag dammsög upp ½ snadlåda från Linas dagis och ½ sandlåda från Joels dagis.... Jag skurade dän lera från dörrsidorna-ända upp till fönstren. Men vafan,HUR lyckas man?

Jag skurade sätena-som dom suttit och sparkat på...

NU är det SKO FÖRBUD i passutten.

Även ALLA dagis kläder skall TAS AV på dagis.

No more of this shit!

det pyr av dom små lågorna i skallen på mig.Varför?!Alternativ tre är att plasta in dom...innan dom släpps in i bilen;-)Alternativ fyra-dom får inte åka i bilen....HAHAHA!!!

 

Å inför våren nu,ska jag byta ut hund-systemet i bilen.

Elsas fina bur ska säljas,grindarna till XC90ín ska säljas och nya grindar samt ett lastgaller skall köpas till passutten.Buren har sina fördelar,men absolut sina nackdelar oxå.

Men kanske det viktigaste,Elsa gillar inte buren....

det blir sketa bra när allt är klart:-)

 

Nu ska jag försöka lyfta mig från soffan.

Har nog krossat alla fettceller i rumpan,kotorna i ryggen kommer ALDRIG blir sig lika igen och jag tror fan INTE att jag återfått flåset ÄN....

CIAO!!!

 

 

 

 

Av Måna - 11 mars 2016 19:14

Nej.
Jag tror bestämt att jag raderar den här fredagen ur kalendern!!!:-@

Just nu ligger jag i sängen.
Jag orkar inte en minut till med Lina och Joel.
Kan inte begripa,fatta eller förstå-hur två små mini-människor kan vända upp å ned på precis hela världen på en dag?!:-O

Dagen startade,tidigare än vanligt en "ledig-dagis" dag.
Joel har natt 2,sovit hela natten i SIN säng!!!:-) Woohoo!!!!
Han kom först ned.06:30
Våra barn kommer inte in tassande på tå i sovrummet,dom spatserar fram med bestämda steg.
Våra barn viskar inte "mamma" eller "pappa",dom skriker,alternativ slår ett tillhygge i huvudet på en,alternativ ställer sig på sänggaveln och hoppar ned-på mig eller Stefan...
Imorse fick jag ett tillhygge slaget mitt i plytet i följd av en arg röst:MAMMA!
Yes...det är fredag lixom...;-)

Vid frukosten,eller mitt morgon kaffe-försöker min man övertyga mig om att Gunter ÄR bra...?!
Nej Stefan... "Tinywini string bikini" eller "you tuch My trallala" är INTE bra.
Dom är INTE bra någon dag av veckans 7 dagar...
Dom är INTE bra 07:10 på morgonen...
Möjligtvis KAN dom vara bra efter 1 vinare en lördag kväll...kanske,möjligtvis finns en chans då.
MEN,Herr Hultquist tyckte att Fru Hultquist skulle ändra sin åsikt om dessa låtar.
Högt,anskrämligt högt så tidigt på morgonen spelades dom från hans telegon.
Det här med mitt morgonhumör.... Men ändå,det är inget man kan brusa upp över.....
Han fortsätter in på Samanta Fox(?) Amen vafan?!Bruden...jag menar TANTEN...lever hon ens?
Jag hävdar bestämt att hon endast släppt 1 populär låt-som hon fortfarande rider på som pensionär.
HAN hävdar motsatsen...Sen trillar han in på Sabina/Sabrina eller vad hon hette...
Samtidigt ballar ungarna ur,för att överrösta musiken,skriiiiker dom...det övergår till jakt-till slagsmål...
Yes...det är fredag lixom....;-)

Vi kommer ned till stallet.
Lina är på sitt riktigt jobbiga humör:jag kan inte,jag vill inte,det är jobbigt.
Men ändå sitter hon som fast i mitt ben.
Hon konstaterar att Bakerman inte har någon mat.
Jag konstaterar att hon varit hos kaninerna 7 gånger och fortfarande INTE gjort klart dom?!
När Joel kommer in farande genom stallporten,ylande som en stucken gris med en arg pappa efter sig-brast den lilla,pyttelilla,gnutta tålamod som fanns kvar.
Vi gick hem.
Halva stallet kvar.
Jag orkade inte en enda sekund till.
Muttrande och morrande gick vi hem.
50 meter-20 minuter...

Efter div uppfräschning och mat,var det dags att göra ETT tappert försök till att få klart stallet:-)
Solen,har strålat skönt idag oxå-så jag tog av Lollo sitt täcke:-)
Naken fisen fick vara utan täcke ute,första gången sedan 7:de december:-)
Jag TRODDE jag var en snäll människa just där och då...
Under slagsmål,skrik och krig gjorde vi klart stallet(om du vill ha vittnes uppgifter-kontakta min syster,som jag pratade med i telefon)
Det balla lixom ur i slutet och kan hända att Joel råkade bli blöt...
Vi gick hem.
Fortfarande INTE helt klara...
Men orkade verkligen INTE,för andra gången idag,göra klart...till det bakgrunds sound jag nu hade...

Det skulle bli en lugn eftermiddag inne.
Ja...ända tills jag fick syn på en bil utanför oss-och vart vackert påmind om att Stefan hade möte idag igen,inne i köket...
Fuck!!!!fuck,fuck,fuck!!!!!
Utan att byta om,skickade jag mina barn vidare-hem till farmor.
Efter deras galna uppförande,kan jag omöjligt släppa in dom till en försäljare inne i köket!!!:-O
Eftermiddagen blev nere hos farmor.
2 galna ungar.
2 galna hundar.
Och en hysterisk mamma...
Asså,det är så jävla tur att vi har farmor:-) Evigt tacksam för det!!!!

Hästen utan täcke,har nog inte rullat sig,utan nog halkat i leran.
Den lilla ponnyn är täckt med lera.
Om hon frös?JA!!!Hela hon skakade som ett asplöv...
Så...då är det ju underbart att ha varmvatten i stallet:-)
En stycken liten ponny-duschad:-)
Massa hösilage och täcke,så kommer hon snart upp i temperatur igen:-)
Inge mera "utan täcke i solen" för den lilla fröken på ett tag.
Borstning och Thiff-mys å Formosa-mys.
Stannade kvar och lyssnade på deras tuggande.Det låter harmoniskt när dom äter... Lugnande på något vis:-)

När vi kom in,jag och Lina,var klockan 18:05.
Jag kände mig sjukt glad över att om 55 minuter skall dom vara i sina sängar:-)
Deras pappa öppnar truten och lovar att dom ska få vara uppe...
Efter denna dag,var det inte långt ifrån att jag började stor grina:-/
Så nu ligger jag här och surar.
Dom äter chips och kollar på film.
Jag har huvudvärk.
Jag tänker inte bråka mer med dom idag....

Imorgon är det lördag.
Ny dag-nya tag!
Med lite sömn på detta,reder det nog till sig...
Amen

Även om man är liten,ska man ha en STOR Box:-)

Av Måna - 10 mars 2016 21:34

Haha...vi som tuggar kött för glatta livet,fick just en 55 kg's leverans med kött:-O
Det kom sig lite hastigt och lustigt,så fick besked 17:30 att köttet skulle komma ikväll...
Men,det löste sig;-) Nu får vi fan inte in en enda liten ynka räka i någon av frysarna:-P
Men kött har vi så vi klarar oss läääänge:-)
Tack SiS!:-)

Solen har ju bara varit så sjukt underbar idag!
Sååå värmande och härlig.
Om man stod mot väggen,blundade hårt-kunde man nästan tro att det var vår.Det värmde hela ansiktet och fåglarna kvittrade som galningar:-)
Och om jag tittar mig i spegeln,har jag säkert fått någon/några nya fräknar:-)
Å i rabatten växer snödropparna för fullt nu.
Snälla,snälla,snälla...lite vår?!Skulle vara så underbart,härligt och välbehövligt:-)
Det är snart bara en månad kvar,tills vi får tillträde till säsongsplatsen...
Det känns lite nervöst,pirrigt och förväntansfullt;-)
Sen vet vi inte om vi är på plats den 15:onde april.
DET beror ju helt på vädergudarna.
Är så förväntansfulla för den här sommaren,på Öland;-)

Hela veckan har lixom gått-i en rasande fart som vanligt.
Tis-Tors är dagar som knappt existerar längre,POFF så är dom 3 dagarna bara borta:-O
Stefan har varit borta två kvällar på möte,han har haft möte två dagar inne i stan och idag hade han snubbar hemma och likaså imorgon.
Det händer fullt med grejor här hemma:-)
Planering,investering och snart sätts första spadtaget i marken.
Förändring här hemma,det har jag lixom fått vänja mig vid...skulle inte bli förvånad om jag en dag inte har något utsikt från köksfönstret längre;-)
Man vet ALDRIG....!
Förändringarnas tid är här-och allt kan bara bli bättre:-)

Mmm.... Idag har det bleve möe kaffe....:-O

När gps'en på telefonen ballar ur....HÄR,bor jag;-) HAHAHA!

LOVELY!!!! Det är som kärlek i munnen.... BAH!!!!Blir aldrig bra till sommaren:-/

Åh... Du Thifany <3

[Bild]

Av Måna - 9 mars 2016 21:18

Ibland är det fan jobbigt att vara mamma...jaa...;-)
Oftast eller typ jämt,rullar det på och man tänker lixom inte alls på det.
Rutin.
Man har vant sig att ha konstant en eller två barn bredvid sig,bakom sig eller framför sig.
Men ibland,vissa dagar-upplever man det jobbigt,eller i vissa situationer.
Ja...som när man är riktigt,riktigt pink-nödig...så där så att man inte vet vart man ska ta vägen.
Och i lyckans stund,piper hon:Mamma,jag är JÄTTE kissnödig(!)
Vafan!!!!
Och så sitter hon där...och sitter...
-mamma,kisset kommer inte...
BAH!!!!
-kanske kan mamma få...innan...
-nu kommer det kanske...nää...
Eller när man tror att dom sover,man smyger det tystaste man kan till det gömda godiset,mular in hela munnen full och så hör man bakom ryggen:
-MAMMA!Du säger till mig och Joel att vi BARA äter godis på lördagar...
Ooooops.....
Och när man ÄR helt själv...känner man sig ensam och naken,saknar dessa 20.000 frågor i minuten OCH när man är mitt I den minuten-önskar man att det kunde vara lite tyst...bara 1 minut;-)
Som mamma lever man med att få äta kall mat,hitta på att man har svaret på allt,bryta sina EGNA regler,ge sin egna plats i sängen,alltid avstå att göra något först...Inget man funderar över,oftast...men ibland...

Jag har haft stor rensning i huset.
Oj vad mycket skit som åkt UT!
Jag har samlat en slänga hög och en loppis hög.Loppis högen kommer en snubbe och hämtar,när jag är helt klar:-)
Slänga högen 1 är tippad i pannan.
2 svarta sopsäckar med fina kläder...är brända(!)
Jag ville lixom ge bort dom,till någon bättre behövande...men orkade inte forsla iväg dom.2 svarta sopsäckar har stått typ i 2 år i väntan på...ingenting.
Stefan var snabbare än blixten att kasta dom i skopan...jag hade bara hunnit bära ned dom...:-/
Oj ja...jag har sjukt dåligt samvete.
Men kanske var bäst det som skedde... Jag har ingen aning om längre vad som låg i dom...bara att det var kläder jag själv inte ville ha kvar.
Brända.
Jag fick ta mig en hel måndag att vika dom kläder jag skulle ha KVAR.

Denna vecka,äter vi kött.
Varierar tillbehören,men kör stenhårt på kött!
Måste äta ur frysen lite:-)
Så det får bli kött.Kött är gott,även om jag är dålig på grytor och stekar-blir mest stekt/grillat kött.
Men Stefan är lycklig och potatisen går åt;-)
Måste ju ladda upp frysen med nytt till grillsäsongen;-)
Köttfärsen är dock slut...vilket är rätt snopet må jag säga:-/

På fredag har jag tid hos tandhygienisten...kl 11.
Jag hade bestämt mig för att gå dit denna gången.
MEN...jag måste boka om...är fortfarande välsignad med hosta,näsan är täppt OCH jag vaknade med ett jävla munsår imorse....att jag heller inte har bajsat på över en vecka gör inte saken bättre(!!!)
Nej...jag är hemskt ledsen,men jag kommer inte på fredag heller:-/ jag måste boka om....
Dom kommer snart ringa och skälla på mig:-O
Jag ska även när jag är där,byta ut min sadist-tandläkare till någon annan...
Nu har hela situationen med tandläkaren skenat iväg för mig,och jag får en fruktansvärt panik av bara tanken på att jag ska dit!!!!
Sadist-tandläkaren hjälper inte till det minsta med min panik,allt jag ser är hennes ansikte framför mig:-O
Nej..jag måste byta.japp
Försökte se om det gick å göra på nätet-men nej:-/
NÄSTA fredag-DÅ åker jag,jag loooovar,då ska jag väl banne mig vara frisk OCH fått bajsat!!!

Idag,hade jag 15 minuter över.Så jag passade på att lägga en ansiktsmask:-) Joel blir hysterisk när jag "drar av mig ansiktet"-så passade bra idag när dom inte var hemma;-)
Jag insåg sen,att mitt hår...har typ 50 olika nyanser.
I 30 sekunder kände jag starkt att ta fram färgen ur badrumsskåpet,den svarta färgen...
Men nej,nej,nej-jag skulle ju INTE!!!
Senaste besöket hos frissan,skulle var HELT bortkastat OM jag gjorde det...
Ja...jag ska stå ut ett tag till,en stund till....tills det verkligen INTE går längre,DÅ gör vi något-men inte svart!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards