Alla inlägg under augusti 2016

Av Måna - 26 augusti 2016 13:22

Någon gång blir det klart...men just idag lägger jag ned projektet och tar hand om att slå hö(klippa gräset) en sväng!
Blev tok för varmt att stå i stekheta solen!

ALLT ska målas....!!!

...

Av Måna - 23 augusti 2016 11:17

Innan vi lämna Öland.

I väntan på bussen:-)

Av Måna - 23 augusti 2016 10:31

Så var den nya veckan igång med buller och brak!

Igår var det FÖRSTA dagen i nollan/lekis/förskoleklass... you name it, för Lina.

Det var en kort stund,med samling på skolgården,och sedan var det lite egen tid för barnen med sina fröknar medans vi föräldrar fick vacker sitta och vänta.

1 ½ timma tog det. Telefon nummer osm skulle fyllas i,papper som skulle lämnas in,tas med,scheman... jag kände att det kom som en smäll efter så lånt ledigt.JAG var inte beredd.Stanna upp och pausa lite va??? ;-)

Starten på skolgården var liiiite långdragen...och Lina hann tröttna,få myror i brallan,hänga på mig,sitta ned och hoppa lite. Kan förstå det lite granna,hon är ju inte så toppen intresserad av vad personalen på skolan heter :-O 

Dom hissade svenska flaggan och vi sjöng nationalsången. WoW lixom... i dagens samhälle som vi lever i tycker jag att detta är rätt unika:-) Å måste erkänna,att det ÄR något alldeles speciell känsla att sjunga nationalsången och se vår flagga hissas:-) 

(jag ska införa detta hemma,varje söndag ska familjen sjunga nationalsången och hissa flaggan i vår trasiga flaggstång) Haha!!!

 

Lina hade som önskan att vi skulle åka och klippa henne.Så vi for vidare till m-berg. Där och då-RÖK mitt hår...Jag har aldrig haft så här kort hår i hela mitt liv tror jag.(jo...jag minns en gång för flera år sedan)

Nu har jag kollat i spegeln 2501 gånger,dragit i det,FÖRSÖKT sätta upp en tofs,dragit i det lite mera och nu...nu tror jag faktiskt att det INTE kan bli längre igen;-) och jaa...jag kan nog  mycket väl kunna trivas i detta:-)

BAK i nacken är längden dryga 1 dm!!!!!!! GALET!!!

men nu ÄR det gjort,och bara att gilla läget och jag tror banne mig att jag gillar det.

Jag var så trött på detta hår som bara hänger rakt ned utan någon som helst frisyr,slitet var det oxå...ska bara vänja mig...imorse funderade jag på VEM det  var som glodde på mig i badrumsspegeln... :-O

 

Några timmar på M-berg blev det,bara jag och Lina <3 DET var inte igår detta hände.Vi kikade i affärer,åt mat,,klippte oss och kikade lite mera;-)

Hittade en jätte rolig affär som jag inte sett förut,massor av olika hårband,halsband,hårsnoddar och annat krimskrams!OCH där hittade jag en sån tjusig sjal,med stjärnor på naturligtvis;-) Lina hittade ett fint halsband och jätte fina hårsnoddar med stora blommor på...

Sen åkte hon rulltrappa-DET var dagens höjdpunkt.

hon drog upp för ena rulltrappan UTAN att checka med mig.Jag skakade på huvudet och ropade till henne att STÅ stilla och HÅLLA i sig...

Mina 2 barn är ju som bekant födda "utan" öron.

När hon skulle åka ned igen-började hon gå tillbaka uppför... Jag ropade IGEN att hon skulle stå STILL och hålla i sig.

Då fick jag syn på Idol-Martin (han heter så va?han med skägget som vann) som satt och åt.Jag tänkte att DET kan ju vara kul att Instagrama :-)

Men innan jag fått upp telefon och tagit ett smygfoto av en ätande Idol-kändis,hör jag en duns i rulltrappan,vänder mig om och får se Lina komma med bakåt kullerbyttor för rulltrappen... 

Jopp... det var bara att lägga ned telefon och se vart det skulle barka hän.

Efter 2 trappsteg,återfick hon "bakansen" och kunde ställa sig upp och följa med trappen upp-för att ta VANLIGA trappan ned igen.

Vad var det jag sa?

Ibland är det tröttsamt att ha barn som aldrig lyssnar och kan allt själva.Jag kan tycka att det inte alltid behöver vara upp till bevis-men så är dom,mina kottar <3

Lina blev jätte rädd,och säger att hon aldrig mera tänker åka rulltrappa igen...

JO Lina,det GÅR jätte BRA att åka rulltrappa OM man står STILLA och HÅLLER i sig.Man skainte göra kullerbyttor i rulltrappan;-)

Sen...typ efter 1 timma blev jag skit rädd och tänkte på VAD som kunnat hänt!!!! Tänk om fastnat med sitt hår...eller...ett finger...

Hua!

 

Imorse var det på allvar.

Lina skulle med bussen.

Vi hade en plan.

Den sket sig.

Jag fick andningsstopp.

 

Jag skulle åka med bussen och Lina till skolan idag.Hon har ju ingen aning...ja-inte jag heller!

Så 07;20 stod vi i morgon diset och väntade på bussen,tillsammans med Nala :-)

Bussen kom.

Och jag fick INTE följa med,för då skulle inte alla få plats!? Samt att på mitten av sträckan-SKA HON BYTA BUSS!!!

Det blidde så snabbt...Vi hann inte säga hej då till varandra... 

Och under morgonen har hon varit så velig,ville att jag skulle följa med till skolan idag och var osäker på bussen-OCH så blir det detta!!!!

Hon känner inte busschauffören,ingen på bussen och så ett byte mitt i allt?!

Andningsstopp.

Känner mig som en elak jävla morsa som kastade ut sitt barn till vargarna.Haft ont i magen hela förmiddagen och bara väntar på att jag ska få åka och hämta henne,krama om henne och fråga hur det gick-säga att det blev så dumt imorse....!!!

Å nu funderar jag på om vi skulle skita i det här med skolbuss och jag bara skjutsar henne....Käns inge bra alls just nu.

 

Idag är även FÖRSTA dagen,sedan barnen gick på sommarlova-som jag är HELT själv.

Ja... jag hade kunnat tvätta,städa och plockt undan.Men det vart inte så-jag hade roligare saker att göra.Det är sant...jag hade ROLIGARE saker att göra:-)

tvätten kommer precis inte att fixa sig själv-inte heller städningen... Så det väntar nog snällt på mig tills eftermiddagen;-)

 

Har ingått en "pakt" med min fina vän Lena:-) Den startade igår,måndag och har inget slutdaturm:-) ska bli spännande och se vart det slutar.ÄN så länge har det fungerat skit bra.

Under sommaren har jag slutat dricka cola zero.

Jag vet inte alls hur det kom sig...men det lixom bara upphörde.Så istället har jag köpt hem lite Loka att dricka istället.Första dagarna var hemska här hemma-men nu är det lugnt!

så jag hoppas att det bara håller i sig:-)

 

Nu kör vi all in och drar igång på den här dagen.Det är SNART dags att åka och hämta kottisarna.Se hur "pissnisse" har skött sig på dagis utan blöja idag:-) Håller hårt i mina tumma!

 

 

 

 

Av Måna - 18 augusti 2016 17:30

När vi lämnade Öland måndagen vecka 31,var det fullt med folk,husvagnar,skratt och rörelse överallt!
Här är nu öde.
Knappt några människor,bara några få husvagnar och välldans tyst.
På ett sätt känns det hemskt,på ett annat hur skönt som helst:-)

Vi kom ned i tisdags,efter en SÅN seg start.Kunde verkligen inte bestämma om vi skulle åka eller stanna hemma.
Men tillslut vart det bestämt:Att vi skulle åka:-)
Största anledningen till att det tar emot är att det är så jobbigt att "lämna" Stefan...även om han jobbar sent på kvällarna,träffas man iaf en liten stund <3
Resan var seg pga den saknade motivationen...men gick rätt bra ändå.
Igår hade Joel en hemsk dag,och jag var redo att riva ihop allt och åka hem.
Dock blev den sena tiden ett avgörande beslut till att stanna.

Vädret har inte varit på våran sida!Kallt och regn.
Och när man är bosatt i en termos blir ytan sååå pytteliten när vädret är dåligt:-/
Vaknade 03:45 inatt av ett jävla väder(!)
Desperat försökte jag trycka kudden över huvudet för att inte höra vinden när den kom,för att hugga tag i förtältet och sen ruska om hela vagnen(!)
I 1 1/2 timma låg jag och bara kände obehag för detta jävla väder!
Var mycket övertygad om att vi skulle flyga över till Åland inatt...men när vi öppnade dörren var det samma Ö som igår kväll när vi stängde dörren;-)

Vi for in till Kalmar idag och till min nya favorit affär:-) eko:-
Ja...den där affären som har så billigt lösgodis;-)Nu är det inte därför det har blivit min favorit affär... Men dom har så mycket fint där inne:-)
Vi strosade runt en stund,och jaa köpte varsin godis påse och åkte tillbaka till Hobbert igen:-)
Då kom solen!!!!

Nu har vi varit och köpt varsin glass,betalat för "vinter förvaring" av trallgolvet och stannat en lång stund i lekparken och så har kidsen badat,igen!!!!
Kan inte begripa-det måste vara SVIN KALLT!!!!
Men så länge jag slipper!!!!

Getingar är det gott om även här nere och imorse vart jag stucken(!)
Satan i gatan vad ont det gjorde och fortfarande gör!!!Av ett litet skit djur lixom!
Tur det var JAG och inte Lina eller Joel!!!!!
Fingret svullnade knappt,men pulserar.
Så...nu vet jag hur det känns-och tycker dom är bra mycket läskigare än vad hag tyckte igår!!!!

Planen är att rulla hem söndag förmiddag-men det beror lite på vädret oxå!
Håller det sig som det är just nu,är det bara sjukt skönt!!!Men kommer det massor av regn-då kvittar det!

Bonden har även varit här och sått;-)

Av Måna - 15 augusti 2016 22:31

I fredags fick jag hem Linas skolskjuts tider i lådan.
Jag öppnad,läste och tappade hakan.
Linas dagar är mellan 8:30-12:20.
Skolskjutsen går mellan 07:20-07:50 på morgonen.
Visst...det är en halv timma,men jag förmodar att efter tidens gång-lär vi oss på ett ungefär NÄR bussen kommer.Om inte annars är det ju ett ypperligt tillfälle att tillsammans släppa ut hästarna:-) (OM inte Stefan röjer snö i Örebro förstås...)
Skolskjutsen går sedan hem 14:30? Ehh...va?!
Så-jag mailade till ansvarig "skolskjutsare" och frågade om det blivit något fel?!DET måste ju uppenbart blivit något fel,2 timmar lixom!

Imorse hade jag fått mail,jag öppnade och läste innan jag fått benen över sängkanten och tagit mig ur sängen.
Jag läser svaret,exploderar som big Bang,inser i samma stund att om jag inte SPRINGER till toaletten,kommer jag pinka på mig(!)
Som en morrande grävling,rultar jag mot toan.Eftersom jag inte är riktigt vaken och arg-låter jag som en elefant på lyse som dundrar fram.
Min sjukt snygga morgon frilla skulle få vilken 80-tals pudelrockare att tappa andan (Stefan tillhör inte en av dom)vid blotta synen.Spritt naked med ögon som brinner kommer jag på sladd mot toan.
Min man tappar hakan i kaffemuggen och får typ ur sig med gapande mun:Vad fan är det med DIG?!
Han får tillbaka ett högt morrande.
Lagom sekunderna innan röven prickar toastolen infaller mitt sjukt låga blodtryck(som var morgon) och jag dundrar ned med en smäll på stolen.
Det svartnar för ögonen och jag får lixom sitta kvar där och muttra en stund.

Jag är uppe lite senare ur sängen-det betyder hej hej,hej då till min man.
Mellan ihop dragna läppar hinner jag väsa ur mig att skolskjuts tiderna stämde.
Han säger glatt:Din frukost i form av en STOR termos kaffe är klart.
Sen är han borta,och jag blir kvar ensam med min ilska.
Jag borde ha krupit tillbaka till sängen där å då TILLSAMMANS med kaffe termosen:-/
Jag är arg,jag tycker inte att en 6:åring ska behöva vänta på bussen i 2 timmar?!(hon får då vara kostnadsfritt på fritids)

Vi skulle åka till Ica maxi.Vi skulle åka och köpa "bajspåsar" till toaletten i husvagnen.
När jag sitter med första muggen kaffe,ramlar det in X-antal gubbar och maskiner å bilar i trädgården...
Det springer lixom runt folk överallt i tjusiga varselkläder.En lastbil dundrar in å parkerar på grusgången och jag slår huvudet i bordet.
Grävning.
Dom ska ju gräva ned elledningarna här-DET har dom sagt sen i januari...ska dom börja med det NU?!
Nope...dom grävde ett bajshål i gräsmattan och sen drog dom;-)

På Ica maxi...vill Joel gå med en egen liten vagn.
Och vi gör ett försök till det-skjut mig!
Jag varnar honom,säger åt honom att han SKA lyssna,han får INTE springa.
Okey?!
2 enkla order...som tydligen var jädrigt svåra att förstå...
Han springer som en galning,kör på folk,kör på butiksinredningen,lägger själv i varor i vagnen,springer å gömmer sig och laddar in i mina hälsenor.
Jag behåller "lugnet",hyperventilerar inombords,talar sammanbitet,ler ursäktande.
En super glad pappa far runt med sina barn och skrattar så där checkt åt Joel "hej å hå vad fort det går här".
Hur orkar man?
Ja...hur orkar man vara SÅ glad lixom?VAD är knepet???:-O
Jag får nog.
Jag hugger tag i min son och lyfter upp och i honom i vagnen.
Då går brandlarmet.
Ja,alltså inte det riktiga...Joel.får.damp.
Han SKRIKER och han grinar och han VRÅLAR över hela affären.
Jag är bestämd,det har ballat ur-vi måste avsluta detta.
Han får hållas.
Så börjar han skrika allt vad han har,att han vill ha sin Coca-Cola?!
Amen vafan... Jag tror det var värst!
Mina barn,får INTE dricka Coca-Cola....!Lina vart "hög" på det som liten och jag tycker inte att det är lämplig dricka för barn.
Dom köper apotekarens Coca-och kallar den för coca-Cola...och det var DEN han ville ha?
Egentligen spelar det ingen roll,för tror ingen brydde sig,men jag skämdes,just för att han skrek efter coca-Cola:-/

Väl ute i bilen tappar jag tålamodet då herrn VÄGRAR bälte.Han knäpper bara av sig det.
Jag kör...2 meter på parkeringen och Joel får bryt-för att han INTE har något bälte på sig.
Men vafan!!!!!
Sen fortsätter dagen i samma anda.Ungen är heeeelt galen!Mamman är lixom ARGARE!

Hej Öland!
Imorgon tänkte vi komma igen:-) Vi tänkte njuta sista dagarna av sommarlovet vid havet,i husvagnen.
Vi tänkte vi skulle äta frukost till den härliga utsikten av havet och Ölandsbron.
Vi tänkte dra i havsluften i näsan så mycket vi bara kan.
Vi tänkte gå kvällspromenader och hoppa på hoppkudden.
Vi tänkte så.
Men nu är den här mamman trött,sååå trött.
Den här mamman vet inte om hon imorgon orkar köra 34 mil med 2 bråkande barn i baksätet...lyssna på gnället,skriken och tjatet.
Vi kanske kommer imorgon-annars blir det på onsdag.
I samma stund VET jag-att en STOR inre frid omsluter hela mig,i samma stund vi går ur bilen.
Vi bara är,utan krav,utan tider och njuter.
Nu är vi förmodligen ganska ensamma igen-som i våras:-)
Det hade absolut sin charm<3

Stefan jobbar,barnen sover.
Jag ligger raklång i soffan-UTAN tv.När inte Stefan är inne-slår jag inte ens igång den där tv'n:-)
Det är tyst.
Lugnt.
Skönt.

Imorgon är en ny dag.
Joel har redan packat en väska-HAN ska minsann till Öland imorgon.Och han ska köpa tuggummi där och bjuda sin syster på ;-)


Jag och Lina hade en egen kräftskiva igår:-)

Av Måna - 13 augusti 2016 22:43

Lördag.
En bra dag har passerat.
Även om det ÄR höst och min man är ute och "prasslar" så funkar det rätt bra.
Vi tar oss genom dagarna mycket tack vare dom människor runt omkring oss.

Idag åkte vi till min syster.
Vi tog en dag off från Stickninge:-)
Lina och Joel har 2(3) kusiner-och om dom fick välja skulle dom träffa dom VARJE dag:-)
Lina nästan gråter när vi ska åka dit.
Åh ja...det blir faktiskt alldeles för sällan:-/
(Vi säger här hemma att dom har 3 kusiner,även om Axel inte är MED oss här på jorden <3 )
Att Lina skulle gå genom eld för KS är ingen hemlighet,men så fantastiskt att se Joel.Han är lite här och lite där,med tjejerna och ser nog upp lite till Oskar.
Han är ju stor kille,men så imponerande för en mindre kille som Joel:-)

Båda kidsen fick rida,då det var aktiviteten när vi kom.
Först Dumle,och jaa...jag blev lite nervös där för Joel en stund.Han vart så liten och hästen plötsligt så stor(!)
Lina är inte samma sak,hon blev inte lika liten och inte heller hästen så stor;-)
Hon fick sen rida Ludde och ungen...ja-sken värre än solen,ja båda två;-)

Som alltid,drog lixom dagen iväg på något konstigt vis;-)
Och vi var inte hemma förns sent,ja... 19 är ganska sent-då kottarna ska vara i säng då:-)
Fixa djuren här hemma och sedan äta.

Linas stora idol här i livet är hennes moster.
Hon skulle kunna vara där 7 dagar i veckan-och fortfarande efter en månad göra som syrran sa.Bara hon fick vara DÄR:-)

Vi fick mys-pysa med dom 2 kattungarna oxå!
Uj uj uj-man blir ju helt salig.Och NATURLIGTVIS vill Lina ha en kattunge,vad annars;-)
Men...det får vars-ett tag till,ett bra tag till!
Det är lugnt och skönt just nu bland djuren som är.

Imorgon är en ny dag.
Vi ska plocka in hästen(Nunne)borsta och så ska Lina självklart ut på en tur:-)
Hoppas att Joel kan vara med Stefan en stund:-)

Nu är Jason Statham i full fart och kör sin Audi på tv;-)
DET går INTE att missa;-D

Tack SiS för idag,och för att du är du<3
TACK för att du alltid tar emot oss (speciellt Lina och Joel) oavsett vad<3

Av Måna - 11 augusti 2016 22:10

Uj uj uj!
Dagen startade med att klockan ringde,väsnades,vrålade,förde ett jävla liv imorse 06:30...
Jag vet inte NÄR klockan ringde senast...men det var vääääldigt länge sedan!

Idag var det dags att hämta Linas ponny.
Idag var det även hög tid att besikta hästtransporten.
Den tvåan som blev,gick över i körförbud:-/ Men har ju lixom inte haft användning av den heller.

Jag fick hjälp av min rara,snälla man(som egentligen inte alls hade tid)att fixa tvåan som blev.
Sen var det bara den lilla detaljen ATT hitta en satans besiktningstid:-O
Jag sökte i Örebro,Kumla,Karlstad,Köping,Arboga,Kristinehamn,V
ästerås....och lyckades få en tid i Karlskoga 9:10 imorse....
Det var ju bara att ta sig UR sängen.
08 rullade vi hemifrån upp till Karlskoga-besikta-för att vända tillbaka och köra mot Västerås.

När vi kom fram till stallet där hästen står-var det fullt med folk!!!!
Dom som bodde där,hon som ägde hästen,hennes barn,barnbarn och dotters man...
Och det lilla barnbarnet GRÄT!!!Jomen typ hysteriskt grät.Kramade hästen och typ skrek att hon inte ville ha någon annan häst:-/
Mm...DET kändes inte så kul.Och det återblickade till Linas hysteriska sorg när Lollo gick ut genom stalldörren,sista gången...;-(

Det lugnade ned sig,Joel tittade på papegojor,överföringen av pengar strulade och allt var...ja-normalt så att säga:-D
Hästen kom in i transporten och vi återvände hemåt!

Lina är lyrisk,frälst och överlycklig:-)
Jag har ett stort hål i hjärtat...jag saknar Lollo något så kopiöst MYCKET!Det gör så förbannat ont i hela kroppen,och jag vill fortfarande bara gråta,gråta,gråta.
Tänk om jag kunde få vara barn,en stund.Vara ledsen,prata om henne,gå vidare-på ett helt annat sätt?!

Leotine gillade honom INTE.Formosa hälsade en kort sväng-med återvände sedan till Thifany och Leotine och ville inte befatta sig med den nya killen...
Den nya killen,som knatade iväg-ut ur hagen och iväg mot andra äventyr.
Lina blev väl heeeelt hysterisk,och grina som en tok!!!
Samtidigt,som vi insåg att han var borta,ringde farmor:dom hade sett hästen påväg mot Trystorp och några hade fångat in honom!
Det var bara å ge sig ut.
Å där kom han gående...trippade lixom glatt fram?!
MORR!!!!!

Inatt står han och Leotine inne.BEKANTA sig med varandra,BLI kompisar.Och dom får stå inne på nätterna tills HON accepterat sin nya vän:-)
Mobbing sysslar vi inte med här på gården!

Hästen...heter Little Shadow.MEN...han kallas för Nunne?!
Jag är ledsen...men jag kan inte få ur mig ordet Nunne ur min mun!!!?
Jag föreslog för Lina att vi kunde kalla honom Skuggan.
Men för Lina ÄR det Nunne och för mig är det "hästen".
Vi måste reda upp detta...;-)

Imorgon är en annan dag.Nu är jag redigt trött!!!
Vill bara gå å lägga mig,SOVA!!!

Hittade en gammal bild på Leotine och ett av hennes föl:-)

Av Måna - 9 augusti 2016 09:17

Jag vill intala mig att det INTE är höst.
Men...det är liiiite svårt just nu.Det blåser storm,regnar och en temperatur på 15(!) grader.
Skjut mig!!!
Jag hatar hösten-NEJ jag hatar inte hösten,inte alls faktiskt,jag älskar hösten <3
Men med hösten,kommer ångesten inför vad som komma skall:Vintern.
Och där passar mitt "hata" ord in.För jag verkligen HATAR vintern,blir deppig,gömmer mig inomhus och längtar så att det gör ont efter ljusare tider....
Vi är snart där-jag vet det.
Jag har försökt få Stefan att förstå att Sverige inte är landet för oss;-) Att Spanien eller södra Frankrike eller Italien mer är "våran" grej:-D att vi skulle trivas så bra....men han vägrar.
Ibland är han bara så jävla envis....;-P

Idag har vi varit hemma i exakt en vecka.Känns som minst tre...
Joel tjatar varje dag om att vi ska åka till Öland.
Igår fick jag ett kuvert med en biljett i som han gjort,jaaa....till Öland;-)
Så det kanske är dags igen:-)Måste passa på innan Lina börjar den 22:dra.
Så det är bara å slå upp kalendern och kika över livet;-)
Öland-we are back soon!
Och i Hobbert ligger min source på kylning;-)

Joel börjar snart på sitt dagis.
Jag hade önskat så,att han skulle slutat med blöjor under sommaren.
Men vi är inte överens,jag och min son.
Han har NOLL intresse för att sluta,och då menar jag NOLL!
Han vägrar.
Han total vägrar.
Har bytit blöjor,konstant i 6 1/2 år nu-skulle vara SÅ skönt om det var över:-)
Å jag tycker att även han skulle tycka det var skönt utan?!
Men nää....
Han är ju stor!!!Stora killen nu!
Well.... Det kommer,jag VET att det kommer av sig själv(jo med lite tjatande förstås)men som förälder vill man det skulle ske typ nu!!!!;-)

Jag och Lina åkte till Västerås igår.Vi tittade,provred och köpte häst.
Jo...
SOM jag har vänt ut och in på detta!!!!Dividerat med mig själv,funderat och kommit på en plan,skitit i planen och funderat mera...!!!!
Lollo försvann...DET var inte på planen;-( Det rubbade hela mönstret och jag blev paff och hamna i en återvändsgränd.Jo-fick även lite panik kan jag lova!
Leotine är 20 år gammal,inte inriden,inte inkörd,har väl knappt haft ett bett i munnen.
Jag har inte den tiden att lägga,på att få henne "duglig" till Lina.
Så vi stod på noll.
Ingen häst till Lina.
Samtidigt som halva mig skriker:Inga fler hästar.Skriker andra halvan:För Linas skull!
Jag VILL att Lina ska utveckla sitt intresse-MER än mig själv.Jag tycker det är viktigt och bra att barnen har intressen.
Så...jag började leta.Efter en shettis,efter en b-ponny...och kunde inte alls bestämma VAD vi skulle ha!
Men efter,åter igen,många divisioner med mig själv-kom jag fram till att en shettis,modell större än Lollo,inkörd och inriden blir det bästa.
Capisch!
Att leta efter DEN hästen är som att finna en nål i en höstack.
Så jag satte ut en sökes annons och skulle ta GOD tid på mig.

Igår åkte vi till Västerås.
En 12-årig herre,vid namn "Nunne" med Sveriges största buk väntade på oss:-)
Ja....!
Svart.Vad annars?!Alla shettisar nuförtiden är väl svarta va?! ;-)
Han hade otroligt vänliga,djupa ögon:-)
Lina blev blyg.Ingen vild unge här inte.Men hon borstade och kratsade hovarna.Och provred.
Han var stabil,lugn och harmoniskt.
(HAHAHA,en sådan häst som syster skulle rynka på näsan åt)
Men helt rätt för Lina.
En trygg läromästare i sina bästa år.Detta blir nog kanon:-)
Han var mycket körd,och tyckte det var jätte roligt,vilket ger oss en otrolig fördel:-)
Så... I veckan välkomnar vi Nunne till Stickninge och gänget;-)
En ny plan har utformats och jag tror det blir suveränt denna gång:-)

Idag har vi inget på planering.
Jag sitter fortfarande kvar vid köksbordet;-)
Ungarna leker och hundarna väntar på frukost.
Det är en lugn och seg morgon...å hoppas verkligen att tempot skruvas upp lite mera!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards