Alla inlägg under januari 2016

Av Måna - 30 januari 2016 20:22

Löpet tycks aldrig vilja vara över(!)
Elsa löper,INTE Nicki...och känns som det varat i tre månader...
Jo,jag tycker allt att det är lite jobbigt.Elsa tycker allt att det är lite jobbigt.
Och varför vill då inte terrien löpa?
Ska hon börja när Elsa slutar-tror jag att jag bryter ihop!!!!:-/

Igår kväll var jag(som alltid)piss trött.Jag väntade ändå ända in i det sista med att lägga mig-eftersom Stefan skulle ut och "jobba" en liten sista sväng.
Han glodde på någon helt värdelös "robot"film....
23 gav jag upp!
Ut med Elsa och Nicki,tvätta av sminket,borsta tänderna och FLUXA!!!!;-)
Puffar mina kuddar och ska rätta till mitt täcke-då jag upptäcker,att NÅGON satans jävla hundjävel BAJSAT i min säng!!!!:-@
Jamen...herre skapare vilket total freakat utbrott man kan få!!!
Tre,äckligt,vidriga,torra HUND bajskottar skakas ut mitt täcke.
Bonk,Bonk,bonk...
Jag.dör.äckel.döden
Jag.får.damp
Det var inte långt ifrån,att jag ströp hunden där och då...
Men undvek att titta på det lilla(just då)äcklet till hund!
Nästa gång du Nicki,BÖR du för ditt liv-hålla INNE med dina bajskottar,för jag LOVAR dig-att om du en,endaste gång till,bajsar i mattes säng...kommer du inte ur det hela med livet i behåll(!!!)
Hela dagen har jag gått och muttrat om denna äckliga upptäckt....

Idag grillade vi bog:-) till det gjorde jag hasselbackspotatis.DET var flera år sedan jag gjorde...!Toppade med riven ost,och jösses vad mumsigt det blev!
Stefan lyckades excellent med köttet,så jädrans gott det blev:-)
Jag stekte majs till-det blir så gott.Man tar vanliga majskorn,häller upp i kastrull och steker i smör å saltar-blir precis som en grillad majskolv;-)
Körde även vitlöks stekta champinjoner!
Mozzarella och cheddarost såsen var dock smaklös:-/
Blir mycket kött framöver,då frysen är full.Är så dålig på att komma ihåg å tina upp.Och är lite dålig på att komma på maträtter med kött...
Men...näst på tur blir det fläskfilégryta *vattnas i munnen*8-)

Å idag åkte Lina på "stryk" av Lollo ligist.
*jävlashettis*
Hon skulle gå in i boxen och ta ut henne för att borsta på gången.
Sur-tanten Lollo vände upp arselet,som vanligt,dock var Lina beslutsam att ta ut henne...och då sparkade hon.
Hon träffade Lina på benet,som stöp rakt ned i spånet.
Jag var inne hos Formosa och skulle ta av henne täcket...på 2 hundradelar var jag borta i Lollos Box-ut med Lina för att sedan ta itu med den sura shettisen-som även vände upp röven mot mig.
JÄVLA fasoner!!!
Lina själv var väldigt ledsen,men klarade sig väldigt bra-men som hon sa själv:Hjälp mamma vad RÄDD jag blev!
Jo... Du hjärtat,du kommer säkert bli sparkad någon mer gång,bli klämd,bli trampad på foten,tappa hästen ute,ramla av och slå dig osv....DET är så när man håller på med hästar.
På Linas fråga VARFÖR Lollo är så sur,vart det ett kort enkelt svar:Shettis.
Medans Lollo är en typisk grinig shettis tant,är INTE Leotine det....
Imorgon är en ny dag,får vi se om hon tänker vända upp röva igen?!:-@

Om en vecka fyller tuffingen 6(!!!) år!!!what?vart tog dom åren vägen?:-O
Och vart tog den här veckan vägen???
Kommande vecka styr vi ihop till kalasandet nästa helg.
Vi kör en dubbel,allt på samma dag,sen är det över;-)

Av Måna - 29 januari 2016 20:47

Igår...fattade jag ett beslut,som jag ALDRIG har gjort på jaa....typ 19 år(?)som hästägare...
Jag lät mina hästar stå inne,hela dagen(!!!)
Det var sånt jävla oväder igår morse...full STORM med omkring blåsande saker,grenar som knäcktes av träden och så spik-regn på det.
Jag känner mina 4 fålar,och dom hade gått HYSTERISKA ut till hagen,för att stå på samma plats hela dagen,för att sen HYSTERISKT gått in igen...
Så fick det bli och så var det.
Dom måste ha trott att jag var heeelt dum i huvudet(jaa...jag undrade det själv med)
Imorse gick dom ut,ställde sig vid grinden-tills dom 7 timmar senare skulle få gå in...!yes...
Nu blåser det så in i hell igen...:-/

Så...igår,efter att jag fyllt på vatten till dom och fodrat hösilage,hamnade jag i köket,vid köksbordet,skalandes en apelsin och tittade ut genom fönstret.
Då drabbades jag av liiiite smått panik.Helt ensam.Alldeles tyst.
Bara jag och mig själv...
Och var tvungen att fort förse mig med uppgifter.
Tvättade håret lite snabbt,sen drog jag till m-berg.
Äntligen inhandlade jag mig en ny plattång för presentkortet jag fick när jag fyllde:-)
Å så lite annat smått och gott.
På något vis var det alldeles magiskt...
Kändes som jag hade all tid i världen,bara jag lixom!:-)
Men sen,sen fick jag bråttom att hämta kidsen:-) <3

Så idag,idag skulle jag till å prova den nya plattisen:-)
Jomen...först plattade jag håret,men sen kom jag på att jag skulle prova det där med att ge mig på å försöka få till EN lock,en jävla lock lixom...men näää....
Goggle igen...får fram någon snitsig brud,som Snipp snapp trollar fram lock efter lock på löpande band med sin plattång.
Om JAG lyckas,nej,nej,nej,NEJ!!!!Inte fan finns det en möjlighet att håret ens viker sig i något som kan kallas för lock....
Vad är problemet???
Varför kan INTE jag när alla andra kan?va?va?va?
Det hade varit kul bara,å lyckas EN gång...:-@
Hymp....!!!
Lägger NED projektet!

Igår var Lina på 6:års kontroll.
Medvetet hade vi undvikit att berätta för henne att hon skulle få spruta....
HAHAHA-jag höll på att dö,vid blicken av HENNES blick på mig när ordet sades:Vaccinationssprutan!!!
Men hon var sååå duktig:-)Märkte knappt att hon fick sprutan!
Wow lixom,vilket tjej vi har:-)


Egen gjord pastasås...jösses,vad alla åt:-)

Av Måna - 24 januari 2016 20:48

En vän till mig,skrev för ett tag sedan att hon hade funderingar på att lägga ned fb ett tag.
Anledningen?
Joo....jag minns inte riktigt ordagrant men något i stil med att det bara cirkulerar tråkigheter,människor som är ledsna,uttjatade debatter...Att hon är en känslig människa som blir berörd.
Jag håller med.Jag håller med till etthundratio procent.
Å jag återkommer till den bristande glädjen...
Åh nej,jag är inte så jävla munter själv-men ta mig fan ingen annan heller?!
Jag är mitt inne i årets värsta period för mig.Det är sååå mörkt.Det är som att gå å gå men aldrig komma till dörren....
Dörren...är nog den där våren,som aldrig tycks vilja komma.
Där i mitten av det mörka-DÄR befinner jag mig....tillsammans med(tydligen)miljoner andra fb-användare:-O
Skrot!!!

Efter frukosten masade sig familjen seg ut.
Stefan sladdar in på ett ben in genom stalldörren för att prova sitt limmade duschmunstycke till varmvatten slangen.
Limningen fungerade ICKE...vatten sprutade hejvilt överallt.
Mina lugna sansade hästar,förvandlades på 0,2 sekunder till vilda hästar på prärien.
Utskjutande luft ur näsborrarna,HÖGT lyftande svansar och åtta hovar spatserande på tå...
Min halv stora (vilda) travare mätte ungefär 192 vid utgång till hagen,samtidigt som Thifany-som ändå är en rätt liten figur,växte till samma höjd som Formosa normalt brukar ha.
Den stillastående soptunnan,hade förvandlats till en hungrig dinosaurie,postlådan till en skjut galen jägare och efter oss kom MINST en flock på 20 hungriga hyenor...
Amen vafan?! Allt detta pga ett duschmunstycke....och en förväntansfull Karl...
Väl ute i hagen,efter en vild utgång,andades dom vilda mustangerna ned sig till dess normala igen...

Vi säger Hello till regn och goodbye snö.
Muntergöken jag,säger:Vad är värre än snö?
Joo...IS!!!
Hela vårt landskap,kommer inom 24 timmar förvandlas till istid aka 2016.ALLT kommer bestå av is...!
Det är så briljant lysande underbart;-)

Kan man låta bli att längta till sommaren just nu???
När ungarna hoppar ut i sina foppisar...?
När huden luktar gott av varm sol!
När man kan trippa ut barfota på morgonen och dricka muggen med kaffe på altan trappan.
Det underbara livet,underbara årstiden....men nu?
Förvisso finns det inget som hindrar mig att dricka morgon kaffe på altan trappen...men tjusningen försvinner,när man behöver bylta på sig x-kg kläder innan.
Barnen kan förvisso nu oxå gå ut i sina foppisar...men tror gråten över kalla tår ligger närmre än skratt...
Och nää...min hud kommer vara TORR och inte lukta annat än lotion vad jag än gör...

Idag blev vi bjudna på mat:-) Det är alltid,alltid uppskattat att bli bjuden på mat!
Kyckling och ris...och ingen mat smakar så bra som den mat andra lagar:-)
Imorgon är det måndag...tvättning och städning står på schemat.
Har fuskat lite redan ikväll och gått och samlat ihop all tvätt från div familjemedlemmar.
Medlemmarna som INTE hittar till tvättkorgarna:-/
2 maskiner hann jag med nu ikväll,så inte lika mycket imorgon:-)
Under veckan ska hästfoder inhandlas,Lina ska på 6-års kontroll OCH få en spruta-samma dag ska Joel till tandläkaren..men får nog boka om även den tiden(ett jävla ombokande på tandläkartider här hemma)det är Hindersmässan-som vi avstår detta år...Stefan får åka själv i år:-)
Och...Lina å Joel ska till sina dagisar.
Vi tar på sikte mot en BRA vecka:-)

Av Måna - 23 januari 2016 20:50

Vart tog den här veckan vägen?
Den gick så fort...att jag inte hann reflektera över att BÅDA barnen varit borta tis-Tors.... :-O
Joel trivs,han trivs som fisken i vattnet på sitt dagis.
Han dansar in GLAD på morgonen och han är lika GLAD när jag hämtar honom:-)
DET känns SÅ bra!!!!
Dom säger att han även är glad hela tiden <3
Min lilla kille...känns som han gick från 3 till typ 7 år.

I veckan har jag och "helvetes"maskinen separerat!!!
Nåja...han har inte flyttat på riktigt,men kontakten ÄR utdragen!(å det ska krävas mycket innan JAG stoppar i den igen)Woop woop!!!!
Så...nya värmen är klar i stallet:-) OCH vi har varmvatten!!!!Så nu,kan vi duscha hästarna:-)
Det är så jabbadoo-roligt och både jag å Lina är typ tok glada:-)
Först ut att få sig en härlig dusch är Leotine!
Vi ska ta det någon dag när vi känner för det.
Stallet är nu heeelt klart.Vi har lite små plock att städa undan bara.
Trodde aldrig att det skulle bli så här bra när idén kläcktes.
Hade inte beslutet om att sluta med suggor tagits,hade vi aldrig kunna gjort det här-för har inte funnits någon plats här hemma.
Hästarnas boxar blev 4x4 meter,då vi använde dom befintliga stolparna som redan stod på plats.Allt material till boxarna har tagits från såghuset.Så vi har varit duktiga och återbrukat:-) Allt för att få detta så billigt som möjligt.
Det jag saknar är "mina" järn dekorationer som sitter kvar i gamla stallet.Ska höra med Stefan om vi kanske kan flytta på dom:-)Tråkigt att dom ska sitta kvar där...

Haft en sjuk häst....eller HAR en sjuk häst.
Thifany har fått värmeutslag pga sin täta päls.
Så i torsdags for jag in till Hööks och köpte mig en klippmaskin.Och så rakade vi av henne pälsen.
Det är första gången som jag själv gör detta...så jag var väl så där måttlig oroad över hur det skulle gå.
Men visst....inte faaan skulle hon vinna något som hellst pris i skönhetstävling just nu...MEN täckena döljer och kan ändå säga att det inte blev SÅ förjävligt trots allt;-)
Thiffi själv,stod konstant som en kamel typ hon dog nästan,så skönt var det tydligen!!!:-)
Dock ville hon inte gå med på att raka sig i ansiktet...det blev ett drag...inge mera...HAHAHA!!!
Hon är inte vacker i ansiktet just nu...:-/ Men vi smörjer och smörjer...och jag hoppas att hon nu kommer bli frisk,bättre och se normal ut igen:-)
Tack vare denna procedur,har plattan i min vänster arm blivit riktigt sne på mig.Så nu har jag GALET ont och är svullen:-/
På vintern fryser jag ju om min arm,DET har jag klarat mig utan denna vinter....MEN så blidde det så här istället;-(


Jag har hamnat i totaly kaos i mitt liv(!!!)
Planerings människa som jag är,i minsta detalj-har tappat allt...:-O
Och då menar jag allt.
Jag har ingen rutin längre,jag har noll planering och jag nästan som rycker på axlarna åt det mesta...
Jag har haft minsta lilla sak in skrivet i kalender,noterat i huvudet...till noll...till inget alls längre.
Jag vet i faaan vad som hänt...
Stefan frågar det samma:VAD har det tagit åt dig???
Jaa...om jag nu det visste?!
Det kanske reder upp sig?Eller så fortsätter mitt liv att vara totaly kaos...å andra sidan...känner jag mig bra mycket lugnare och mindre stressad så här!

Vi har en dotter,som alldeles snart fyller 6 år.
Helt galet!!!Nyss var hon en pytteliten för tidigt född krabat.
Nu är hon "stor",uppkäftig och självständig...HAHAHA,nää-inte riktigt;-)
Och i mitt kaos liv,ska jag då planera ett barn kalas....(ooops)
Ja...jag har skrivit inbjudnings korten.Och jag TROR att jag lyckats skriva ned en planering på ett papper,papperet har jag satt på kylskåpet-för att INTE tappa bort min halv taskiga planering....
Å jag ska få till en bjudning till farmor/farfar,mormor/morfar,syster och kusiner oxå...
Jomen...DET blir nog bra i slutänden,annars...blir det som det blir;-)

Helvetes maskinen....

Woop woop!!!!

Av Måna - 19 januari 2016 22:04

Jojjomen...så var dagen här,när mitt "nya" liv börjar.
Imorse for 2/2 barn iväg till sina resp dagis.Och kvar hemma själv blev jag...
Det gick bra.Förutom at jag inte lämnade telefon i 5 sekunder...nästan så att jag tittade på den lite för ofta...jamen...dom kanske skulle ringa,från Joels dagis...han kanske ledsen...saknade sin mamma lixom.
Men nej...ingen ringde,förutom ett samtal från Tyskland-som jag INTE svarade på....

Jag hade bestämt att åka till Ica maxi imorgon.
Jag ska lämna på dagis och tänkte fortsätta till stan.
Det har varit typ tomt i vårt kylskåp en längre tid...har varit tom i huvudet och vi har klarat oss bra på en ost,skinka och smör...(inte sååå illa,men inte långt ifrån) har inte haft motivation alls till att handla och när jag gjort det-har jag iaf inte fått med mig något hem...
Nu var det dags igen.
Jag ändrade om i planeringen och åkte dit efter dagis hämtning.
På.en.tisdag
Av alla dagar i veckan,ÄR tisdagar dom allra,allra värsta dagarna att åka dit på.
Varför?
Jo,det är pensionärernas handlings dag....
Jag har inget emot gamla människor,men dom råkar vara lite ego inne på Ica maxi.Dom råkar vara lite för mycket bara...
Och VAD gör dom på barnavdelningen och VAD gör dom på blöjavdelningen?!
Jo....
Vi tog oss genom detta ganska smärtfritt,förutom att vagnen fastnade i en reklamskylt,att jag glömde lösa in pant kvittot....:-)
Vi börjar,efter 6 år komma in i detta nu!jag menar,jag har ju till å med lärt mig vart dam toaletten ligger nu;-)

Hela dagen har det varit full rulle...har inte suttit ned,känt efter,saknat,deppat eller funderat:-)
När jag hämtade Lina,ville hon inte med-hon ville stanna.
När vi hämtade Joel,sa han:Men mamma,jag leker här.
Känslan när hjärtat smälter och går itu på samma gång lixom.
Det blir nog bra det här...
Jag fick mina snosningar nu ikväll samt att vi fick hurra för Joel,SOM KISSADE PÅ POTTAN!!!!
Uj uj uj!!!Det ÄR stort!!!Han vägrar befatta sig med pottan....
Men nu har alltså första besöket utfärdats!
Om någon berättat att sitt barn kissat på pottan,för 8 år sedan,hade jag rynkat på näsan och funderat VAD problemet med den människan var!Hahaha!!!

Elsa och Nicki är igång i löp.
Jag har idag,investerat i varsina "trosor" till dom!
Nu matchar dom varandra...och Elsa slipper svansa runt i Bellas gamla "trosor",ehh jaa....dom är liiiite för STORA kan jag säga;-)

Från underbara -5 igår,klev jag utanför dörren i -17 imorse...igen...
Nääää.....;-(
Det var så ledsamt...
Igår var en så jädrans skön dag.Jag drog barnen i pulka fram å tillbaka till farmor,sen åkte dom pulka fram till 18-tiden.Ingen som frös,inget gnäll..bara nöjda och glada barn.
Det gick inte idag:-/ Dom försökte åka lite...men började frysa.
Attans!!!!!
Så...jag säger det igen,jag HATAR vintern!!!!!

Vi taggar för en ny dag imorgon.
Upp före tuppen;-)
Och imorgon,imorgon äntligen blir jag av med maskinen:-)
Hinna med stall på FM för att faktiskt ha en lugn eftermiddag!
Vi önskar mildare väder;-)

Stefan upptäckte att han hade ett "brinnande" batteri i fickan...HAHAHA!!!

Så här har vi det denna kväll;-)

Av Måna - 17 januari 2016 20:31

Det har varit kallt...det har varit så jädrans kallt!!!
Yes...jag tjatar om det...men jag hatar det verkligen,verkligen mycket.
Ljudet av ISkall,knarrande snö under skorna...
Händerna som domnar bort på 5 minuter...
Kalla kinder och låren ska vi väl inte prata om(!!!)
Nu ikväll har mätaren tickat upp till hela -7,9 grader!!!!
Jösses...NÄR hade vi så HÄR varmt senast?*glad*
Så kanske till å med barnen kan åka pulka imorgon utan att jag behöver spätta loss dom från div åkdon....!

På tisdag börjar mitt nya liv.
På tisdag,lämnas båda barnen på deras respektive dagis och jag blir själv....
Jag har inte varit själv på 5 år och 50 veckor ungefär.
Du kanske skulle tycka det var skönt,men jag tycker att det är HEMSKT!!!!!
Jag ska ha två dagisbarn...två barn borta tre dagar i veckan a 5 timmar.
Fy...
Veckan som gick har varit hektisk.
I onsdags var Stefan med Joel,i torsdags och fredags var han själv på dagis.
I onsdags hann jag inte reflektera över mitt tillstånd:Ensam.
Morgonen började inte bra och vi blev osams.... Vi bråkar väääääldigt sällan,jag och Stefan,men så blev det i onsdags morse.
Å jag var så ledsen...jag var ledsen hela tiden i stallet(Tack du fina vita att jag fick gråta med näsan inborrad i din päls,även om du inte förstod ett smack)
Och när jag kom in från stallet,fortfarande ledsen-tog jag xc90'in in till Örebro och besiktade den.
Hemma igen,dammsög jag och sen kom dom hem!!!!:-)
Men i torsdags....Stefan lämnade och när jag kom in från stallet,vart jag sittandes vid köksbordet,stirrade på den dumma snön utanför fönstret...jag bara satt där,det var tyst,det var tomt och HEMSKT!!!
Under hela denna tiden som jag varit hemma med barnen,har jag lixom aldrig varit still...
Det finns triljoner saker att göra.Dom dagar jag skitit i allt och lagt mig på soffan,är lätt räknade och jag har då varit sjuk!
Men nu?!
Mina små,blev typ vuxna:-O
Ja...på tisdag börjar mitt nya liv-med 2 barn på dagis...

Varje kväll,när jag går ut och kvällskissar hundar och det varit så förbannat kallt,har jag genast tänkt på krogen?!vafan???
Jo...alla dessa svin kalla kvällar som man stått i den där jävla krogkön och frusit arselet av sig!!!!!
Men typ alldeles för lite kläder...har man stått där och nästan grinat av köld...för att man skulle vara fin lixom?!
Tänk OM det skulle vara i dag..HAHAHA!Kan se mig själv i mina Jackson fodrade stallskor,raggsockorna,en stor ful men varm mössa,svetshandskar,termobyxor och en stor tjock tröja under en stor tjock jacka.
Folk kommer inte in pga att dom är FÖR fulla,jag skulle bli nekad att komma in pga FÖR fula kläder...HAHAHA!!!!
Tur,att jag inte ens överväger att i dags läget ställa mig i någon förbannad krogkö!!!;-D
2008 var jag senast på krogen....uj uj...det är 8 år sedan(!)
Vad tiden går...

Imorgon är det måndag...jag avbeta 2 tvättmaskiner idag,så halva jobbet redan gjort:-)
Vi fixar stallet,sen får vi se vad dagen bjuder på!:-)

Härom kvällen var det kallare...

Ligger liiiite i det;-)

MEN...det är ljus till klockan 16!!!!!och bara skumt ute när klockan är 16:30...SÅ underbart:-)

Av Måna - 16 januari 2016 21:22

3 år...
3 jävla år har gått.
Och nää...jag minns inte längre;-(
Vissa speciella saker kan man ta fram i huvudet,men i det stora hela-har man glömt...Det jag var så rädd för att göra;-(
Jag stirrade mig blind på en bild igår.
Tittade på honom...grävde så djupt jag kunde komma,för att få fram allt!
Mina fina,fina,underbara vovve!!!!<3

Du är så saknad.
Lämnade detta liv så fruktansvärt tomt.
En del av mig försvann...för 3 år sedan...

Att 3 år har gått?!
Helt sjukt!!!!!
2013 var ju inte riktigt "mitt" år... Alla mina 3 hundar blev ängla-hundar....

Jag pratar med dom fortfarande...ofta...så ofta som det är stjärnklart ute.
Oliver<3
Cher<3
Bella<3


Du vet hur mycket matte älskade dig!!!
Du var mitt allt här i livet<3

Så saknad,så älskad!!!!
Du fattas mig...men det vet du...

Av Måna - 14 januari 2016 21:21

Eftersom det är rätt fullt i huvudet med annat just nu,lägger jag upp en bild...eller två;-)

Lycka att ha en häst...jag har 4!!!:-)
Och dom sista dagarna har dom agerat både stött pelare,hals kramare och fått pälsen blöt av tårar...

HAHAHA!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards