Direktlänk till inlägg 30 januari 2016

Häst spark,grillat och löp...

Av Måna - 30 januari 2016 20:22

Löpet tycks aldrig vilja vara över(!)
Elsa löper,INTE Nicki...och känns som det varat i tre månader...
Jo,jag tycker allt att det är lite jobbigt.Elsa tycker allt att det är lite jobbigt.
Och varför vill då inte terrien löpa?
Ska hon börja när Elsa slutar-tror jag att jag bryter ihop!!!!:-/

Igår kväll var jag(som alltid)piss trött.Jag väntade ändå ända in i det sista med att lägga mig-eftersom Stefan skulle ut och "jobba" en liten sista sväng.
Han glodde på någon helt värdelös "robot"film....
23 gav jag upp!
Ut med Elsa och Nicki,tvätta av sminket,borsta tänderna och FLUXA!!!!;-)
Puffar mina kuddar och ska rätta till mitt täcke-då jag upptäcker,att NÅGON satans jävla hundjävel BAJSAT i min säng!!!!:-@
Jamen...herre skapare vilket total freakat utbrott man kan få!!!
Tre,äckligt,vidriga,torra HUND bajskottar skakas ut mitt täcke.
Bonk,Bonk,bonk...
Jag.dör.äckel.döden
Jag.får.damp
Det var inte långt ifrån,att jag ströp hunden där och då...
Men undvek att titta på det lilla(just då)äcklet till hund!
Nästa gång du Nicki,BÖR du för ditt liv-hålla INNE med dina bajskottar,för jag LOVAR dig-att om du en,endaste gång till,bajsar i mattes säng...kommer du inte ur det hela med livet i behåll(!!!)
Hela dagen har jag gått och muttrat om denna äckliga upptäckt....

Idag grillade vi bog:-) till det gjorde jag hasselbackspotatis.DET var flera år sedan jag gjorde...!Toppade med riven ost,och jösses vad mumsigt det blev!
Stefan lyckades excellent med köttet,så jädrans gott det blev:-)
Jag stekte majs till-det blir så gott.Man tar vanliga majskorn,häller upp i kastrull och steker i smör å saltar-blir precis som en grillad majskolv;-)
Körde även vitlöks stekta champinjoner!
Mozzarella och cheddarost såsen var dock smaklös:-/
Blir mycket kött framöver,då frysen är full.Är så dålig på att komma ihåg å tina upp.Och är lite dålig på att komma på maträtter med kött...
Men...näst på tur blir det fläskfilégryta *vattnas i munnen*8-)

Å idag åkte Lina på "stryk" av Lollo ligist.
*jävlashettis*
Hon skulle gå in i boxen och ta ut henne för att borsta på gången.
Sur-tanten Lollo vände upp arselet,som vanligt,dock var Lina beslutsam att ta ut henne...och då sparkade hon.
Hon träffade Lina på benet,som stöp rakt ned i spånet.
Jag var inne hos Formosa och skulle ta av henne täcket...på 2 hundradelar var jag borta i Lollos Box-ut med Lina för att sedan ta itu med den sura shettisen-som även vände upp röven mot mig.
JÄVLA fasoner!!!
Lina själv var väldigt ledsen,men klarade sig väldigt bra-men som hon sa själv:Hjälp mamma vad RÄDD jag blev!
Jo... Du hjärtat,du kommer säkert bli sparkad någon mer gång,bli klämd,bli trampad på foten,tappa hästen ute,ramla av och slå dig osv....DET är så när man håller på med hästar.
På Linas fråga VARFÖR Lollo är så sur,vart det ett kort enkelt svar:Shettis.
Medans Lollo är en typisk grinig shettis tant,är INTE Leotine det....
Imorgon är en ny dag,får vi se om hon tänker vända upp röva igen?!:-@

Om en vecka fyller tuffingen 6(!!!) år!!!what?vart tog dom åren vägen?:-O
Och vart tog den här veckan vägen???
Kommande vecka styr vi ihop till kalasandet nästa helg.
Vi kör en dubbel,allt på samma dag,sen är det över;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards