Alla inlägg under april 2015

Av Måna - 30 april 2015 09:52

det är morgon.förmiddag vill jag mer kalla det...efter 09 är det förmiddag!
Sitter en stund i soffan med myskille aka Joel.
Han har sina stunder;-P
Mellan trots,alla dessa NEJ och hyss-vill han gärna sitta och kramas:-)
Han kommer ofta och bara ger mig en lång,hård kram och jag får en puss på kinden:-)
Riktigt go kan han vara,som nu,har han krupit upp i mitt knä och tittar på tv'n.

Imorse när Lina skulle iväg EXPLODERADE hon!
Anledningen?
Hon vill inte börja dagen på dagis med att vara ute...
Under vintern har dom ju varit inne en stund på morgonen,och sedan gått ut.Jag VET hur mycket Lina tycker om det:-)
Nu startar dagen ute på dagis.
Lina blev galen...grinade och skrek,för hon ville INTE ta på sig överdragsbyxorna....
Gick inte att prata med henne...försökte förklara att det faktiskt inte är jag eller Stefan som bestämmer om detta.Hon vägra lyssna....!
Hon var bara så arg:-/ Mot sin vilja satte hon iaf på sig byxorna...och när hon kom ut,glömde hon bort sig lite granna;-)
Även mycket vikarier nere på dagis just nu...absolut inga fel på vikarier!!!Men tycker fortfarande INTE att det känns helt okey,när jag hämtar Lina,att jag inte ser röken av en ordinarie personal....
I tisdags-var det EN ordinarie som jobbade...EN....njae....jag tycker inte att det är vettigt!!!
Som igår då,när jag hämtade Lina,var det hon som fortfarande inte känner igen mig-som prickade av.
Måhända att hon vet vilket barn som går-men VET hon vem det är som hämtar?
Den här känslan...får mig egentligen att inte vilja låta henne åka iväg.Det värdefullaste jag har-är där!
Och skulle det hända henne något pga brist på personal-skulle INGEN sova lugnt om natten...skämt å sido...är det inte sånt här som man kan ta upp med föräldra-gruppen?
Har inte haft möjlighet att åka på dom träffarna,men hoppas att det kommer en träff snart,så ska jag absolut delta!!!

när lugnet lagt sig över Stickninge igår,barnen sov,jag hade satt mig tillrätta i soffan,Elsa i sin fåtölj och Nicki i soffan....
Kräks hunden....:-/
Host,host,blah....upp kommer ett grässtrå blandat med krämig,slemmig hundmat-mitt i soffan...naturligtvis,vad annars?
Hon hade ju kunnat sprungit in på toan och lagt sin hög?!;-)
Torka,ösa,springa....
Men vad sjutton,DET hade ju kunnat varit värre-det hade kunnat vara en dålig unge:-)

Lollo...Linas lilla shetlandsponny...är inte riktigt bra:-/
Jag förmodar och antar,att Lollo har samma som vår lilla Emil hade...Samma symtom på Lollo:-(
Igår var hon så där tung i andningen när jag fodrade dom kvällsmat:-(
Värst på vår/sommar.
Annars är hon faktiskt pigg...men kommer inte hålla i det långa loppet,Lina är så grön-så än är det inga probs!!!Men om jag känner min dotter så kommer hon vara på en helt annan nivå i slutet av sommaren....
OM det nu blir så-kommer inte Lollo hålla för det lilla...Är hon inte dålig kommer jag inte ta bort henne-aldrig!Alla MÅSTE ju ha en sur-puck i stallet,en ondsint shettis lixom;-)
Men spånar och funderar på Leotine.
Leotine kommer hålla såååå mycket längre....men (alltid ett men)Leotine är inte inriden,inte vad jag vet...!Kanske....kanske skulle ta och satsa på en inridning....
Leotine är ju bara sååå rar!Hur snäll som helst....
Jag ta ett snack med "hon som kan",måste även prata med test-ryttaren;-)
Prova kan man alltid göra...och sen hur det kan bli-visar sig!
Nu sätter vi schema och kommer igång:-)

Valborg idag-det firas hemma hos syster!
Jävla 7 mil...Så tråkigt att det är så långt mellan oss:-(

Fick en heeeeel tvättkorg med ren tvätt idag....
Yeah!!!
Min stora fundering,TVÅ funderingar,är:Varför lägger man trasiga strumpor i tvätten?Varför slänger man dom inte?Är det för att man själv inte tvättar?är det för att man inte ser hålet?är det för att man är lat?
Och numero två:Har vi bönder mera kläder än andra?
Jaa...jag älskar kläder!!!!jag älskar att handla kläder,speciellt till Lina och mig:-P så jävligt mycket kläder är det här hemma...
MEN,vi har även kläder för stallet,kläder för grisarna,kläder för "att vara med pappa",finkläder,kalas kläder,dagis kläder och hemma kläder....
Det extra som tillkommer är väl stall och griskläder samt "att vara med pappa" kläder,som andra kanske inte har!
Gäller ju även skor....

Nu fick jag en snorbuse av Joel.
Tvättkorgen ropar på mig och håret ska tvättas!!!:-O
Ciao!!!

Det HÄR fina täcket ska Thifany få!!!!!:-)

Av Måna - 29 april 2015 18:41

For ned till systemet idag.
Ja...det händer mycket sällan,nästintill aldrig.
Känner mig som en ny fylld 20-åring som på skakiga ben ska köpa din första lagliga cider!
Jag skulle ha NÅGON cider...men vart två fulla påsar:-0
Behövde heller inte visa leg!(tacka f-n för det i MIN ålder)HAHAHA!!!
Tråkiga systembolag här i Örebro:-/
I somras,när vi var på Öland(som vanligt) besökte vi systemet i Färjestaden.
Å vad roligt det var(om man kan hävda att DET skulle vara roligt alltså)men fanns hur mycket olika cider som helst att välja mellan:-)
Systemet här...hade just inget att hoppa högt för:-/

Jag fick tummen ur idag och tvättade bilen!woop woop!
Jag spraya avfettning FÖRST,spolade,tvättade med svamp,spolade,tvättade SAMMA ställe igen med svamp...heeeela bilen runt om.
Äckligare och skitigare bil var länge sedan!
Solen sken,hade motvind och blåste rent ut sagt SKIT kallt!!!!
Jag slarvade oxå...för bilen är stor och jag är kort....så skippade faktiskt taket idag....:-/
Nästa gång tvättar jag bil fan på macken...inte i biltvätt då,det vågar jag inte göra efter att den slog dän extraljusen:-(
Annars hade jag lätt tvättat bilen en gång i veckan i biltvätt.
Ungarna bråkade OCH Elsa(?)rymde...:-@
Hon fick hux flux för sig att ränna ned över vägen!!!!
Okey....hon skämdes när hon kom.Sen fick hon gå in...och tror hon skäms lite fortfarande,för hon ligger i sin korg ute i grovköket!
Nicki satt i sin lina,med sitt antiskall och det funkar bra:-)
Inte en enda gång sedan jag skaffade det har jag vilja strypa henne;-)

Idag lagades det "pasta gratäng" med kassler,champinjoner och broccoli.
Jösses,det vart gott:-)
Lina åt två portioner alldeles nyss och tyckte det var riktigt gott:-)

Sett här nu på eftermiddagen att hon är röd både på kinder och haka...
Jätte konstigt?!
Bara hon inte fått något allergiskt...
Får hålla lite koll bara,hon säger själv inget om det!

Verka hästar står på prio lista just nu.och när jag åker med Thifany och Leotine,blir Thifany kvar hos syster över sommaren.
Hon har lite häst "problem"...Oskar skall byta upp sig,men klarar inte riktigt av den tilltänkta ännu,KS's häst är halt!Och jag är inte den som är den...självklart att dom får prova att låna Thifany under sommaren att rida!
Jag kan lika gärna åka dit och rida henne som hemma!Vi kommer ju åka med Lollo en gång i veckan på lektion ändå!
Hade varit Nice om Formosa oxå hade kunnat få hänga på;-P

Sista dagarna har jag funderat och tänkt mycket på tiggarna i dagens Sverige.
Jag brukar inte ge mig in i såna här frågor,då man lätt blir kallad idiot(i dagens Sverige)eftersom yttrandefriheten ej längre existerar i detta land.
Laila Bagge gjorde sig påmind om att hon levde när ifråga satte hur tiggarna har råd med nya mobil...
Oj...hon fick ångra sig bittert.
Jag är INTE Laila Bagge-så jag kan säga rent ut sagt att jag håller med!
Idag tex...hade tiggaren utanför Ica rast.han satt inte där utanför när jag sprang in.
MEN jag såg honom och Coop-tiggaren komma ut från Chaplin (pizzeria) och tända varsin cigg....
I söndags...satt han och prata i telefon när jag kikade in.
Enligt någon uträkning någon gjort...skall antalet tiggare fördubblas här i Sverige i sommar...
Jösses...
Läser samtidigt om hur dom skräpar ned i sina läger,bajsar helt ogenerat mitt på marken...WHAT??
Nere i Sverige har dom öppnat en helt ny camping för tiggarna.För 50:- får dom stanna där i 3 månader.
Men dra åt helvete!!!!JAG får betala ca 255:-/DYGNET!!!! Och är det ett lägre pris-ligger ELEN på 45:-/DYGNET!!!!
Va i helvete?
Får dom skatta för sina pengar?
Det måste räknas som en inkomst...annars blir det ju svarta pengar....man får inte "jobba" svart här i vårt land...jag får inte göra det iaf...Skatteverket ska ha in var krona...
Men dessa tiggare då?
Dom behöver inte redovisa sina kronor....
Jag förstår att människor i detta land RASAR över detta!
Läser även om aggressiva tiggare-som gett sig på folk...Vart ska det sluta,när ska det sluta?
Får dom hållas hur som och vi får INTE uttrycka oss,för då är vi "jävla rasister"....dagens Word lixom!
Är det inte sjukt?
Förr i tiden,satt det faktiskt någon enstaka tiggare som behövde hjälp kanske!?Detta ÄR organiserat...får människor säga vad sjutton dom vill.
Läser om svenska-hemlösa,som säljer tidningen där pengarna går till just SVENSKA hemlösa...ingen vill köpa deras tidningar längre,människor har tröttnat på att ge pengar hit och dit...samtidigt har dom i Sthlm 2(!) heltidsanställda som fungerar som dom svenska-hemlösas livvakter MOT tiggarna.
I Vingåker motar tiggarna bort pensionärs kvinnan med röda korset bössan.
Vafan ÄR detta?!
Jag då?
Jag har inga överflöd med pengar,jag har väl lika stor rätt jag å sätta mig utanför Ica?!Jag har oxå hål att stoppa pengarna i...vad skulle det vara för skillnad på MIG och tiggarna?
Stefan skulle kunna skjutsa ned mig i traktorn...jag menar-jag åker ju runt i en ganska stor bil,det ser inte bra ut för inkomsterna på gatan.
Jag skulle kunna samla pengar i en burk till min mormor.
Min morfar har blivit dement....han känner inte igen sina barn,sina barnbarn.Han kommer inte ihåg vad han gjort i livet...;-( i höstas var det inte möjligt för mormor att kunna ha honom kvar hemma...:-/ ett par som levt ihop i 60 år,blir tvugna att skiljas åt-pga denna hemska sjukdom...
Första räkningen hon får för hans boende ligger på 10.000:-(!!!)
Det ska hon betala i månaden,plus hyran på sin egna lägenhet....och hennes vanliga räkningar.
Hur fan är det ställt egentligen?!
Min morfar,som jobbat hela livet OCH betalat skatt...blir "rånad" på sina pengar pga sjukdom...
Sen kommer det "flyktingar" in i detta land,som protesterar mot ett tänkt boende,total förstör bussen-slår sönder,bajsar och kissar i den...!
Förlåt mig-men jag kan fan inte tycka synd om dom!!!
Men visst Sverige,stöd tiggeriet lägg ned MER pengar på invandringen-fortsätt att pissa på våra gamla!!!
DET ÄR SÅ JÄVLA TRAGISKT!!!!
Ja...jag skulle kunna sätta mig utanför m-berg med en liten mugg.Sitta med en filt om mig,blogga med min iPhone 6 och röka mina pall mall och dricka min Cola zero... Då platsar jag va?
JAG skulle använda mina pengar till en bra sak...inte ett barns operation som skall utföras ETT bestämt datum-som förlängs och har förlängts i ca 6 månader...Någon svarar ju nu lite checkt:Men det är ju för att dom inte fått ihop tillräckligt med pengar...
Kanske det....kanske inte...svårt att tro,att 50% av tiggarnas barn behöver opereras...jag är ledsen!
Skulle jag sitta var dag och tigga pengar i en månad...skulle dom pengarna (i mitt tycke) gå till en betydelsefull sak.Att hjälpa min mormor...!
Som är född och levt i detta land i hela sitt liv.Som arbetat,kämpat och betalat skatt-och Sverige bara hånar dom...
Vad kostar det inte och bygga upp en camping till tiggarna?Varför läggs inte DOM pengarna på dom gamla?
Att bli gammal i dagens Sverige är ovärdig....;-(

Var dag läser jag minst 2 efterlysningar om stulna saker...
Husvagnar,traktorer,bilar,motorcyklar...ja...det
mesta faktiskt!
Vill inte läsa detta...jag blir deprimerad över att leva i detta Sverige!
Man får inte ha något ifred längre...
I detta land växer mina små barn upp just nu.
Hur förklarar jag för dom?man får inte ljuga och man får inte stjäla....men vi måste låsa in allt vi äger och har-annars blir vi av med det?! Sjuk logik det där...
Det är ju ingen hemlighet att vi haft inbrott.Ingen hemlighet för Lina heller.Går inte att hålla henne utanför detta.
Pappa har ett järnrör innanför dörren...vapen i vapenskåpet...mamma bär in alla saker från stallet...Hon förstår och hon oroar sig oxå...
Igår frågade hon mig om tjuvarna kanske skulle stjäla Joels "grävskopa" i sandlådan?
Jag svarade att dom nog var intresserad av den.
Lina kontra med att säga att dom kanske oxå hade barn och skulle ge den till dom...
Jag är rak och säger vad jag tycker till svar:Jag hoppas verkligen inte att dom har några barn...
Varför inte mamma?
För att människor som fan inte kan sköta sig,som gör inbrott och stjäl andras saker-ska banne mig inte ha och uppfostra barn!
Mammor och pappor ska ta hand om sina barn,lära dom vad som är rätt och fel...ha en klump i magen om att något ska hända dom,visa dom rätt väg i livet....inte åka runt och göra inbrott hos andra människor på nätterna,när barnen sover...

Nu vart ett kort inlägg ett långt inlägg!
Och jag hann elda upp mig (för x-antalte gången idag)

Nu ska jag jaga mina ungar i säng,strax.
Jag är själv ikväll...så lär dröja innan jag kommer ut till djuren.
Blir ingen kvälls promenad med Elsa idag....
Ciao!!!


Elsa har fått Bellas korg...Mmm....liiiite stor för henne;-)

Musse still alive!!!!

HAHAHA!!!!;-)

Investerat!!!!Har tvättat allt som går utom fönstren:-P
Skit kul!!!!:-)

Av Måna - 27 april 2015 09:29

ny vecka är kommen!
Solen skiner och känns som att det kan bli en FIN dag!
Vi är ju inte så bortskämda med någon värme direkt...

Igår for vi till Ica en sväng.
Jag handlade följande:1 burk majskolvar,1 tictoc,1 riesen,2 snusdosor,1 Cola och 1 salladsdressing.
Joel hade somnat,så Lina satt kvar med honom i bilen.Sprang in och roffa åt mig sakerna.
-vill du inte ha en påse?
Jag tittade på dom ynka varorna och man är väl en mamma och har balanserat 1000 mer saker i armarna förut;-)
-nää...jag tar det som det är!
Ut mot bilen!
Och när jag ska fumla efter upplåsnings-knappen på bilnyckeln...far salladsdressingen ned i asfalten som en projektil och EXPLODERAR!!!!!BAH!!!
Salladsdressing på mina skor,på mina byxor,på min bil...på hela asfalten som en fyllehunds-spya...
SKROT!!!
Det var bara att torka,ja-inte asfalten utan det andra nämnda...:-/
Hela botten på salladsdressingen hade spruckit,torkar av flask-helvetet och ställer in den i bilen uppåned.Jag var för snål för att kasta hela flaskan för 22:-(!)HAHAHA!!!
Åkte sen för att leverera snus till Stefan!
Å inte fan gjorde jag någon sallad som planerat...
Men är inte förvånad att det händer!För ska det,så SKA det jävlas...

Vårbruk.
Det är över!!!!!!!!rekord-snabbt detta år!jag är lycklig,jag känner att jag kan börja andas igen:-)
Nu...är det tremiljonersjuhundra andra saker som skall göras.
I år måste sommar-hagen sättas om...tråd,stolpar och knorrar!
Yes....!

Eftersom jag gjorde hushållssysslan TVÄTT igår.Har jag ju ledigt idag;-)
Å eftersom jag rymde från biltvätt förra veckan-kanske jag kan få tummen ur och göra det idag...
Bilen ser verkligen bedrövlig ut...
Stefan ska nolla koderna och sen ska vi göra en felsökning.
Hoppas att någon kan komma fram till VAD som är fel på den:-/

Det är även Valborg i veckan!
Vi går in i maj!!!!woop woop!!!
Har lite funderingar på att dra iväg med husvagnen på torsdag-en natt:-)Det kan vi:-)
Ska höra med tänkta resmålet först:-D

Vi tar sikte för en BRA dag.
En lugn dag.
En harmonisk dag.
Yes-WE can do IT!!!

Kollade på dom äckliga ormarna igår igen!

Gäller att vara garderad när man ska grilla:-P
Åh ja,flintasteken LEVERERADE igår!Så sjukt jävla gooooood!!!!

Dom vill ju ut och äta lite gräs!!!!

I'm so sorry Musse!
I 4 år har du varit inneboende hos oss...i iaf 2 av dom åren har du varit Linas trogna följeslagare.
Idag var det dags....tvättmaskinen.
Jag hoppas att han klarar av det...

Av Måna - 26 april 2015 09:07

ny dag nya tag!!!
Och jag undrar:Är det höst?
Det blåser storm och är allt annat än skönt ute...jag var "smart" och hade ena sovrums fönstret öppet inatt.
Det VAR skönt när vi gick och la oss...men inte sen,inte under hela natten och definitivt inte imorse!
MEN...på plus var att alla låg stilla under sina täcken;-)
(Joel sov hos oss inatt)

Igår kavlade jag upp ärmarna och bestämde mig för att flytta en brädhög...
Inte vilken brädhög som helst-utan en brädhög som legat på samma plats sen typ tidigt 80-tal...!
Började typ förra sommaren,men gav upp!
Stefan kom å muttrade om att jag gjorde fel,och att jag inte fick slänga brädorna i en enda stor hög.
Dom skulle sorteras...
Ja!!!Bräd-jävlar som ingen ägnat en jävlaste tanke på över 30 år-SKULLE SORTERAS!!!!
Så även igår...började han muttra om det här med att sortera...
Skit ned sig!
Jag kastade korta brädor i en hög och långa brädor i en annan:-) helst skulle jag slänga allt i pannan...MEEEN en dag om ytterligare 30 år KANSKE någon behöver EN bräda...
Jösses!!!
Efter en timmas slit...hade högen jag slängde brädor på blivit större,men syntes knappt att högen där dom låg blivit mindre...
Jag gav ännu denna gång upp!!!!skrot!!!
Jag kunde dock under mutning av en hel förpackning riskakor mocka ur boxarna!

Vi överlever knappt dagarna mellan 07-19...
Åh...det är lika jobbigt varje år!Två ggr denna vecka har jag farit till syster.
Bara för att det är så jävla skönt att vara där!Nöjda ungar och nöjda hundar!
Igår var det två trötta hundar här hemma som inte ville göra mycket av dagen!:-)
Min kära svärmor bjöd på mat!woop woop!!!Den underbara känslan av att SLIPPA laga mat!!!potatisgratäng och oxfilé stod på menyn:-)
Jag åt som en gris-inte ungarna:-/
Förra helgen vart vi bjudna på mat i pyttan!Ska göra det till en rutin...att se till å bli bjuden på mat en dag på helgen;-) HAHAHA!!!

Annars tuggar jag fradga här hemma!
Frustration som blir till redig irritation.Bråkiga barn...
Jag kan då inte begripa-varför ALLT ska sägas emot,varför allt ska gnällas om,varför det ska retas och slås,varför ALLT ska protesteras mot...
Jag blir galen!!!
Just nu,när vi har det så här hemma...kan man då banne mig inte bara sköta sig?!
Iaf för att underlätta för sin mamma,som snart exploderar i atomer!!!!
Inte ens en liten sak som att sätta på sig kläder ska funka...nej...det ska lixom bråkas om det oxå:-@
Och tystnaden som INTE existerar...barn är aldrig tysta...och när man är helt själv med dom,blir det så uppenbart!Kan inte ens prata i telefonen...för då höjer dom upp sin nivå ännu ett steg!
Sliter mitt hår...som förresten MÅSTES färgas igen...:-/

Idag...
Tror jag att det blir å tvätta några maskiner.
Hade som planering att vi skulle grilla!Hittade på två fiiiina flintastekar...åh....I Love IT<3
Vi har hela frysen full med fint kött...kalv!Men flintastek står mig nära hjärtat.Skit kött egentligen,eftersom det är marinerad överbliven julskinka....men kan ändå inte rå för det!!!!även köpt hem färska champinjoner...asså....går inte att misslyckas:flintastek,grillade champinjoner och bacon lindad halloumi!!!!!!!woop woop!!!Å ingen Karl som hel grillar torrt kött;-P
Så blir det:-)

Vi har fått en fiskare!
I år blev det sagt att INGA båtar skulle läggas på våran mark.Inga "säsongs platser".
Nu var det en kille som ringde Stefan och ville ha sin båt nere vid sjön.
Stefan sa nej.Men efter en stunds pratande-kom det fram att kille är han med den röda audin!Våran "favvo fiskare"...som ringer om det är något,frågar vart han får parkera.
Och ja,han fick ha sin båt här!!!
Och lös noga nu:Han skriver en lapp och tackar för förtroendet att ha sin båt här i somnar,lägger i ett kuvert tillsammans med en 500-dring!
Ja...han hade inte behövt betala,tycker ändå att det var ett BRA initiativ av honom och han kommer garanterat att ha sin båtplats här säkrad flera år framöver:-)
Smart kille;-) OCH helt otroligt att det fortfarande finns människor kvar i detta land med goodwill!!!!

Nu ska dammsugaren fram!!!
Ciao!

När jag äntligen hittat en parfym som kunde ersätta min Kenzo...så slutar dom sälja den!!!
Jag köpte denna istället....och hoppas att den passar:-)

Sällis både fredag och lördag kväll av fröken:-)

Förbannade brädhög.....:-@

Av Måna - 23 april 2015 15:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Måna - 22 april 2015 09:33

tjat-Bert är igång...
Han har varit vaken i ca 1 timma och nu börjar han....tjata!
Han är inne i en sugsvamps period nu,allt man säger,när man pratar med honom,suger han åt sig och nya ord sprutar ur honom var dag:-)
Men han har dock hakat upp sig på ordet "mamma".....
Idag vaknar han som en förkyld liten kille:-/
Lina har nästan nyss stigit upp.
Sur.
Jag talade om för henne att det inte blir något dagis idag-det passade inte fröken....
Men lyssnade på hennes konstanta hostningar tills jag somnade igår kväll.och så sov hon ju till 08:30...tycker det är bättre att hon sover ut än att jag ska väcka henne för dagis.
Även hon är ju piss förkyld:-/

Vi skulle ha åkt och handlat idag.Men tror att vi skippar det och tar det imorgon ist.
Vi klarar oss en dag till:-)
Och nu vaknade Lina så sent och jag behöver tvätta håret!

Igår var vi ute hela eftermiddagen!
Passade på att vårstäda uterummet.Nu kan vi börja använda det utan att dela med oss med 3 miljoner flugor:-)

Vi for iväg och inhandlade ett antiskall halsband igår.
Hum...
Började bra....Elsa skällde och Nicki fick sig en dusch!!!!:-O
Har inga behov av halsbandet på Elsa.Ja...hon SKÄLLER när någon kommer...men vill heller inte ta bort det från henne.Det är BRA att hon säger till att det kommer någon-som härom dagen när grannen kom in och jag satt i bara trosor på golvet i köket!tack vare Elsa hann jag springa undan;-)
Kan tycka det är lite jobbigt att hon skäller i bilen...men det är ju bara en liten stund,för att i det sista påminna mig om att INTE glömma henne....och om någon går förbi bilen!MEN hade ju en gång en viss CHER som fick damp utbrott om någon gick förbi HENNES bil...56 kg Grand Danois som slänger sig mot rutan,tok förbannad är inte å leka med....!:-O HAHAHA,så är inte Elsa;-) Hon vill bara inte att jag ska lämna henne...

Nicki fick ha halsbandet ute.
Mm...förutom att jag kände mig som ett monster mot henne så funkade det relativt bra.
Hundar skäller.Det är ju en form av deras sätt att säga till mig "det kommer någon,hallå""glöm inte mig"
Hundar är inte tysta.jösses...det är djur!Men måste finnas en gräns oxå...
I Nickis fall...skulle jag bestämt säga att det är idioti...att sitta och bjäbba,för att det INTE passar henne...!Små hundar säger jag....
Halsbandet är till för att hon ska kunna vara med oss ute,utan att jag vill döda henne efter 10 minuter...!
Lilla fröken har ju bestämda åsikter om hur HON vill ha det,och får hon inte som hon vill-protesterar hon!
Det har hon alltid gjort...Det passar inte henne att få sitta i lina när Elsa får vara lös...

Får hon inte följa med och jag bara stänger in henne i grovköket-pinkar hon på mattan.
Fick hon inte vara med på över våningen-bajsade hon i hallen.(DET har hon slutat med tack och lov)
Hon har ändå börjat bajsa på mornarna....hon hade en lång period när hon inte gjorde det.Sen ett tag tillbaka,får hon en godis så fort hon bajsat på morgonen...DET har hjälp mycket:-)
50% amstaff står inte pall mot 4 SMÅ bjäbbande hundraser...

Mycket valpar nu överallt iom våren!
Åh...jag tror jag DÖÖÖR!!!!Hur många olika söta finns det inte då?
Å alla dessa olika prick mönster <3 å dessa små söta med "blaffor"...DÄR smälter jag!!!!!Dom som har över ett öga är sååå söta!!!
Mmm....OM jag haft pengarna just nu,hade jag skaffat en till...<3 ja...det hade jag gjort,absolut!

Elsa är ju lite egen på sitt vis att hon inte är så förtjust i andra människor.Men om andra människor lyssnade PÅ MIG och LÄSTE AV Elsa,skulle det aldrig vara några problem...oftast inte hunden det är fel på,utan människorna...(å vad jag och syster pratat om detta) Elsa hälsar när Elsa själv vill hälsa...och vill hon inte hälsa-kommer hon heller inte att göra det!
Och en människa som total ignorerar henne,kommer hon hälsa på,när denne har ryggen vänd.Men människan som slänger sig ned som en fåne på marken,pratar med tillgjord röst och försöker "övertala" Elsa om att denne inte är farlig-ÄR enligt Elsa:HUR jävla farlig som helst...HAHAHA,jag förstår henne...jag gillar inte heller människor som kryper runt på marken;-)
5 hundar har jag haft...och alla 5 har mer å mindre varit enmans hundar.Cher och Elsa är dom starkaste enmans hundar,dock är inte Elsa i hästvägar så som Cher var!!!
I Chers värld fanns ju bara hon och jag...Sen kom barnen oxå...och trots "hon och jag",tog hon mot dom med stor kärlek<3
Nu blev detta lång-skriver...inte meningen!
I slut klämmen vill jag säga:Alla hundar vill INTE bli klappade.Alla hundar tycker inte om alla människor.Elsa är min hund,våran flock medlem-hon nöjer sig med det...och har inget behov av andra människor.
Om människor skulle lyssna på MIG,när jag säger:Ignorera henne,hon är inte så förtjust i andra människor...skulle möten med just andra människor funka lite lättare!
Vid möte 4,med en "okänd" människa...Tycker Elsa ändå att det är lite mer okey!:-)
Dalmatinern är ju lixom en "ny" ras för mig.
Men okey...jag älskar dom:-)Sikken personlighet dom har,starka personligheter!:-)
Och jag fann i Elsa en ny följeslagare i livet<3

Så...vi drar igång på denna dag lite försiktigt!
Lina och Joel ska få i sig frukosten och jag ska dammsuga.TUR man har en dammsugare lixom;-P
Elsa och Nicki ska få frukost.
Blir väl en dag ute idag med:-) Kanske skulle passa på och tvätta min bil...så man ser att den faktiskt ÄR blå....:-/ Den har varit svart och grå alldeles för länge nu...

Ciao!!!

SUR hund....:-O

Elsa <3 <3 <3

Av Måna - 21 april 2015 07:50

idag HAR jag en sjuk unge här hemma!
Mina funderingar från igår-blev till att hon får vara hemma idag,men nu "på riktigt" sjuk.
Hostar och låter som en kråka,igår kväll hade hon nästan feber.
Ja...tur i oturen att det blev just nu då!
Jag var iaf uppe och studsa vid 06...eller studsa kan jag väl inte påstå...en zombie som liknade en sur citron mer....

Nicki...den lilla råttan...går mig just nu på nerverna,varenda jävla nerv i kroppen!!!!!
Maken till irriterande hund!!
Alternativ till mindre irritation är:Spika igen kattluckan,skaffa ett antiskall...
Att spika igen kattluckan vore ju väldigt mycket tråkigt för Nala.Men ett antiskall SKA införskaffas!!!!
Är så trött på att hon skäller,på precis allt!!!
Båtar på sjön,en katt i trädgården,en bildörr som slås igen,vinden blåser i en markis,ett barn som hostar på övervåningen... Och nu har hon ju fått med sig Elsa oxå...
Elsas skall är mörkt och inte så intensivt.
Om du tänker dig en råtta som går på högvarv blandat med en skällande hyena så har du Nicki!
Det knottrar sig i ryggraden på mig när hon skäller.
Vi måste ta tag i detta!!hon kan inte fortsätta så här och jag kan inte gå runt och bli irriterad på henne!!!!!!
Hon vart så här efter inbrottet....antar att hon tagit på sig någon slags vakt-roll i detta hus.
Men jag är ledsen Nicki...du kommer nog inte ens att lyckas skrämma en nyckelpiga med ditt skall....

Igår skulle Papi hämta husvagnen då.Så nu är även Hobbert hemma.
Full.i.fasan.bajs :-@
Det är långt,långt kvar innan vi ska ut och rulla med den...men nu är den hemma iaf.
Har lite grejor från Ullared som ska packas in oxå.
Är ju sugen på att sy nya gardiner till vagnen...men tror jag skippar det i år...kommer ihåg hur mycket jag svor när jag sydde gardiner till kaben!!!:-O
Men vi får se...;-)

Så,men två kottar och två hundar funderar jag på hur vi bäst slår ihjäl den här dagen!
Såg att det var ett hav med vitsippor borta i "hagen",det skulle Lina tycka om.
För kort att ta bilen-för långt att gå!
Men om vi tar bilen kan vi kika på ormarna,äckel ormarna!
Grizzly kanske har antiskall...?
Well...kvälle blir det hur vi än gör:-)

Lite kvalitets tid med pappa,när man inte träffar honom på dagarna nu!

Ibland känns det lite...tomt på frukost bordet...;-P
Men det var ingen som ville ha något annat....

Av Måna - 20 april 2015 13:09

helgen flutit på som vanligt.
Igår for vi till pyttan,hem till Mam's och Papi.
Vi flydde bajs doften som råder här hemma:-O
1-En av hundarna har fisit något som luktat i stil med ruttet kadaver.
2-någon(barnvakten i lördags)hade placerat en bajs blöja i sophinken i köket(!)
3-Joel gick runt och "pjutta" samt ladda blöjorna med något som ta mig sjutton INTE var luft!
4-jag åt mina chips och min dipp i lördags kväll...KAN hända att någon oskyldig fis även kom från mig:-O
5-Stefan körde bajs för fulla muggar utanför....Behöver jag säga något mer om den lukten???
Så...vi packa oss in i bilen och åkte.
Pizza vart det,Lina och Joel åt som tokar(?)
Plötsligt händer det...eller så ska jag väl inte säga...dom äter bra båda två:-)

Hästarna fick stå ute inatt!hoppas,hoppas,hoppas att det kan fortsätta med värme nu-så dom kan stå ute:-)
Skulle vara så skönt!

Vi säger väl att helvetes period 1/2 är igång.
Vårbruk.
Skjut mig!!!!
Jag skulle nog klara detta lite bättre om:
1-mina barn slutade slåss.
2-om mina barn inte gnällde så mycket.
3-om jag inte hade några djur.
Det blir låååånga dagar nu framöver...
Och just nu i skrivandes stund,funderar jag på om Lina skulle vara hemma från dagis den här veckan.
Jag vet...jag kommer ångra mig sjukt mycket...men jag får inte riktigt till det med tiden:-/
Stefan kommer börja 07 på morgonen....INNAN det,ska jag gå ut med hundarna,ut med hästarna(om dom inte står ute)väcka Joel-som vill sova till strax efter 08...väcka Lina.Sen måste jag göra ordning dom två samt mig själv-alla ska äta frukost,innan vi kan komma iväg:-/
Asså....jag vet inte om jag orkar det...
Lina är i början på en piss-förkylning igen...så visst,hon är lite hängig...men inte nog för att stanna hemma...och vet att hon tycker att det är så kul,när hon väl kommer DIT.
Får fundera på det...

I lördags såg vi Lodjur!!!
Wow!!!Inte var den så skygg heller-så kunde gå ur bilen och knäppa lite kort:-)Sen for den iväg som en raket mellan träden!
Vi skulle egentligen kika om ormarna kommit till stenmuren uppe vid kyrkan-jaa....2 äckel låg där i solen(!)TUR man kan sitta kvar i bilen och spana på dom!!!Urk vad jag hatar ormar!!!!

Härligt väder idag!!!!Tvättar för fullt,laddar diskmaskinen,lagat mat,städat av,tjatat på barn,rensat kartonger.
Ja,min kära mamma skickade med mig två kartonger och en gigantisk papperspåse med saker igår...
VHS filmer,böcker,puzzel och spel...
Strax efter 06 var Lina och rota fram alla spel.
Vi skulle spela...
Det där med att lyssna....
3 spel avverkade vi,sen TEJPADE jag igen lådorna och ställde undan dom!!!!BAH....

Idag har vi på planering att gå till farmor(som varje måndag).
Papi skulle hämta hem sin husvagn ikväll,så jag hakar på och drar hem våran oxå:-)
Stefan har inte tid med husvagnar just nu...men Papi hävdar att det är "no problem" att få ut dom ändå!
Jaa...vi får väl se...;-P

Vänta in dom två sista tvättmaskinerna innan vi drar oss ut.
Kanske skulle passa på att åka förbi ormarna även idag....Lina tycker det är lite spännande!!!;-)
Å hundarna vill ut:-)

Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards