Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Höst,ungar och tuggar fradga...

Av Måna - 26 april 2015 09:07

ny dag nya tag!!!
Och jag undrar:Är det höst?
Det blåser storm och är allt annat än skönt ute...jag var "smart" och hade ena sovrums fönstret öppet inatt.
Det VAR skönt när vi gick och la oss...men inte sen,inte under hela natten och definitivt inte imorse!
MEN...på plus var att alla låg stilla under sina täcken;-)
(Joel sov hos oss inatt)

Igår kavlade jag upp ärmarna och bestämde mig för att flytta en brädhög...
Inte vilken brädhög som helst-utan en brädhög som legat på samma plats sen typ tidigt 80-tal...!
Började typ förra sommaren,men gav upp!
Stefan kom å muttrade om att jag gjorde fel,och att jag inte fick slänga brädorna i en enda stor hög.
Dom skulle sorteras...
Ja!!!Bräd-jävlar som ingen ägnat en jävlaste tanke på över 30 år-SKULLE SORTERAS!!!!
Så även igår...började han muttra om det här med att sortera...
Skit ned sig!
Jag kastade korta brädor i en hög och långa brädor i en annan:-) helst skulle jag slänga allt i pannan...MEEEN en dag om ytterligare 30 år KANSKE någon behöver EN bräda...
Jösses!!!
Efter en timmas slit...hade högen jag slängde brädor på blivit större,men syntes knappt att högen där dom låg blivit mindre...
Jag gav ännu denna gång upp!!!!skrot!!!
Jag kunde dock under mutning av en hel förpackning riskakor mocka ur boxarna!

Vi överlever knappt dagarna mellan 07-19...
Åh...det är lika jobbigt varje år!Två ggr denna vecka har jag farit till syster.
Bara för att det är så jävla skönt att vara där!Nöjda ungar och nöjda hundar!
Igår var det två trötta hundar här hemma som inte ville göra mycket av dagen!:-)
Min kära svärmor bjöd på mat!woop woop!!!Den underbara känslan av att SLIPPA laga mat!!!potatisgratäng och oxfilé stod på menyn:-)
Jag åt som en gris-inte ungarna:-/
Förra helgen vart vi bjudna på mat i pyttan!Ska göra det till en rutin...att se till å bli bjuden på mat en dag på helgen;-) HAHAHA!!!

Annars tuggar jag fradga här hemma!
Frustration som blir till redig irritation.Bråkiga barn...
Jag kan då inte begripa-varför ALLT ska sägas emot,varför allt ska gnällas om,varför det ska retas och slås,varför ALLT ska protesteras mot...
Jag blir galen!!!
Just nu,när vi har det så här hemma...kan man då banne mig inte bara sköta sig?!
Iaf för att underlätta för sin mamma,som snart exploderar i atomer!!!!
Inte ens en liten sak som att sätta på sig kläder ska funka...nej...det ska lixom bråkas om det oxå:-@
Och tystnaden som INTE existerar...barn är aldrig tysta...och när man är helt själv med dom,blir det så uppenbart!Kan inte ens prata i telefonen...för då höjer dom upp sin nivå ännu ett steg!
Sliter mitt hår...som förresten MÅSTES färgas igen...:-/

Idag...
Tror jag att det blir å tvätta några maskiner.
Hade som planering att vi skulle grilla!Hittade på två fiiiina flintastekar...åh....I Love IT<3
Vi har hela frysen full med fint kött...kalv!Men flintastek står mig nära hjärtat.Skit kött egentligen,eftersom det är marinerad överbliven julskinka....men kan ändå inte rå för det!!!!även köpt hem färska champinjoner...asså....går inte att misslyckas:flintastek,grillade champinjoner och bacon lindad halloumi!!!!!!!woop woop!!!Å ingen Karl som hel grillar torrt kött;-P
Så blir det:-)

Vi har fått en fiskare!
I år blev det sagt att INGA båtar skulle läggas på våran mark.Inga "säsongs platser".
Nu var det en kille som ringde Stefan och ville ha sin båt nere vid sjön.
Stefan sa nej.Men efter en stunds pratande-kom det fram att kille är han med den röda audin!Våran "favvo fiskare"...som ringer om det är något,frågar vart han får parkera.
Och ja,han fick ha sin båt här!!!
Och lös noga nu:Han skriver en lapp och tackar för förtroendet att ha sin båt här i somnar,lägger i ett kuvert tillsammans med en 500-dring!
Ja...han hade inte behövt betala,tycker ändå att det var ett BRA initiativ av honom och han kommer garanterat att ha sin båtplats här säkrad flera år framöver:-)
Smart kille;-) OCH helt otroligt att det fortfarande finns människor kvar i detta land med goodwill!!!!

Nu ska dammsugaren fram!!!
Ciao!

När jag äntligen hittat en parfym som kunde ersätta min Kenzo...så slutar dom sälja den!!!
Jag köpte denna istället....och hoppas att den passar:-)

Sällis både fredag och lördag kväll av fröken:-)

Förbannade brädhög.....:-@

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards