Direktlänk till inlägg 12 juni 2023

Ledig måndag

Av Måna - 12 juni 2023 18:34

En dag till kunde jag hålla kvar familjen. Idag mindre tjat och gnäll. Jag ska väl egentligen inte säga för mycket? det är nästan bara L som står för allt missnöje. J är mest nöjd som jag uppfattar det.

Idag har det varit strålande väder och varmt. Alla 3 hundarna har fått bada. Det är lågt vatten och man kan gå långt ut med bara vatten upp en liten bit på smal bena.
L gick iväg med Lexi till viken. Det är en gigantisk vik med bara sand och lågt vatten. Där kan hon släppa Lexi lös och låta henne springa runt i vattnet.

S var en sväng till Kalmar och handlade och sen blev det en vända minigolf. Måste säga att det är nog en av Sveriges tråkigaste banor att spela på. Men har man lovat så har man, och J var nöjd trots att han förlorade.

Vagnen och tältet är städat nu,så bara att äta frukost och sen kan vi åka hem imorgon.
Kan inte påstå att jag har någon vidare lust med det. Jag hade som på förslag att domnande lämna mig här nere och hämta mig senare.
Jag har ju cykel,så kan ju cykla till Färjestaden och handla-jag sitter inte alls i sjön utan bil.
Men den övriga familjen gick inte riktigt med på det? hahaha!
Men så har jag ju den där tandläkartiden? och den är bäst att passa.
Och jag saknar faktiskt katterna. Det är jobbigast med att åka hit ned-lämna katterna. Dom är ju vana att jag iaf är hemma jämt. Nu tar S mamma hand om dom. Ger dom mat och ser till att dom har vatten och INTE släpat in djur som råttor i huset? men det är ju inte alls samma sak.

Tror värmen tagit mycket energi idag. 3 hundar är utslagna och 2 barn alldeles tysta. S läser i förtältet och jag satte mig nu en stund efter städningen innan hundarna ska få mat. Om ja la mig på sängen nu skulle jag garanterat somna.

Wilda

Lexi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards