Alla inlägg under juni 2019

Av Måna - 30 juni 2019 09:06

Det är något speciellt med sommarlov.
Att överleva varje dag-tillsammans.Mitt största mål är att ta dagen som den kommer.Men hittills har det varit full rulle-varje dag!
Iof passar det mina rastlösa barn,som gärna frågar var femte minut om vad vi ska göra...!Så på detta vis,går dagarna väldigt fort och kvällarna blir sena.
Imorgon,SKA vi ta dagen som den kommer,vi ska prova på att inte göra något alls.

I veckan har vi varit till stan 2 dagar.
Efter midsommar helgen fick jag bara inse det faktum att jag måste byta bikinitrosor,även Lina behövde ett par nya.
Detta är väl det hemskaste man kan göra?Att åka och prova bikinitrosor i en provhytt!
Vi åkte till stadium outlet för detta hemska ändamål.
Utbudet var väl inte det största,men svart passar allt och svart fick det bli.
2 par som inte glider av röven.
Det som fall sig så bra,var att dom har lösa delar där.
När kroppen inte är synkad,men små tuttar och större röv,är det omöjligt när bikini säljs i set.
Men vi lyckades,utan att få utbrott,utan att tok svettas och utan att tappa humöret...
Och ja,vi hittade en underdel till Lina oxå.

Vi är hemma nu en vecka-för att sedan åter styra bilen söderut.
Dagarna på Öland är lite lättare än hemma.Även om jag får dåligt samvete för att jag är där och inte hemma,och när jag är hemma-att jag inte är där!
Det blir lite som att försöka vara på två ställen samtidigt-vilket är helt omöjligt,för det går inte!!!

Inatt kunde jag åter igen inte sova,min andre hälft snarkar så taket lyfter och jag tror att jag snart sover i soffan!!!
Jag hörde en katt fräsa/jama så där som när dom slåss.
Jag kastade på mig morgonrocken och gick ned.I trappen låg Belle,och när jag klappade henne på ryggen var hon blöt?!
Jag spanade i fönstren och fick då se,en räv sitta och spana i sandlådan.
Ropade ned Elsa och skickade ut henne på räven-som försvann...
Vi gick in och jag tog med mig Belle upp till sängen och kikade genom henne.Och ja...räven har bitit henne i ryggen...
Nu är det krig.
Räven ska dö.
Om han har tagit Cider och Tiana kan vi aldrig få veta...men han ska då fan inte få ta Belle eller Nala från oss!
Men lite märkligt var det härom kvällen.Ungarna badade i poolen och vi satt på altanen.
Då fick vi se en vit katt med svart på huvudet och en svart fläck på ryggen jaga något på vägen lite längre bort.
Jag skyndade mig dit så fort jag kunde-men då var katten borta?!
Flera timmar var vi ute och ropade o h var bort och pratade med våra närmsta grannar.
Ingen i närheten har en katt i sådan färg-och jag svär på att det VAR Tiana!!!
Men om det skulle vara hon,varför kommer hon inte hem om hon är så nära?och varför kom hon inte fram när vi ropade?
Jag får inte ihop det!!!
KAN vara så att hon är för rädd för att komma hem pga räven?

Idag blir det fullt hus igen,precis som igår!
Jag ska ändå försöka hinna med att tvätta bilen,och dammsuga bilen!
Måste dammsuga inne och det vardagliga plocket!
Med andra ord,även denna dag kommer passera fort.

Av Måna - 25 juni 2019 19:58

Vi lämnade ett 30-gradigt Öland för att komma hem till regn :-/
Hela vägen upp till boxholm hade vi inte under 27 grader,sen dala det...

Jag har duschat.
Jag är ren!
Efter 1 vecka i husvagnen känner man sig inte ren,även om jag duschar varje dag!
Mina härliga långa morgon duschar försvinner i deras 2 minuter system.
2 minuter vatten.Slut Jo...visst kan man duscha längre-men det kostar för var 2 minuters period.

Trots mycket jobb och stress kunde gubben komma ned och fira midsommar med oss:-)
Med sig hade han min cykel,Joels cykel och en tv.
Och på dessa dagar,har jag cyklat,mer än under 10 år!
Kanoners kanon ju!Och extra bra var den att ha när ungar inte ville komma hem på kvällen,eller försvinner spårlöst 5 minuter innan vi ska åka hem!

4 djur har vi mist:-/
Cider.
2 kaniner och lilla Tiana:-/
Katterna har försvunnit spårlöst och det är så jävla tråkigt.
Tiana var ju knappt 1 år gammal...det är så ledsamt.Saknar katterna jätte mycket.
Kvar är lilla Belle och Nala.Belle som inte är som någon annan katt.Det är inte elakt att kalla henne för lite efterbliven-för hon är det.Hon var även sen i utvecklingen i organen.
Hon blir alldeles utom sig när vi åker hemifrån.Hon är ju som en tredje liten hund som följer efter överallt... Och då får man dåligt samvete.
Men nu är vi alla hemma-och hon är hysteriskt!!!

Borta bra hemma bäst.
Nja...vet inte om det stämmer riktigt.
Men vi har saker att göra här hemma.Städa,tvätta,tvätta och städa bilen,en sväng till m-berg(asså jag MÅSTE ha ett par nya bikinitrosor!!!)och så behöver man några nätter i sin egna(vanliga)säng!
Men nu efter att gubben åkte hem och jag sov själv i vagnen kom jag på att om jag sov mitt i sängen med dom fluffiga nya kuddarna typ överallt-sov jag riktigt bra;-)


Liten blir större...Lexi växer så att det knakar!!!

Av Måna - 25 juni 2019 09:28

No Word needs...
Men idag måste vi åka hem och tvätta.Och kanske se över det mesta hemma.
Men vi är snart tillbaka...omgående!

Det är ett annat sätt att leva,att koppla av,att bara vara-för det finns inga måsten här.
Vi tar dagen precis som den kommer.
Jag lagar mat när det faller sig.
Vi lägger oss när vi fått nog.
Vi går upp när vi känner för det.
Även om jag blir rastlös då och då-spelar det ingen roll-för det finns ändå inga krav på saker som väntar på att bli gjorda!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards