Direktlänk till inlägg 25 juni 2019

Tisdag kväll

Av Måna - 25 juni 2019 19:58

Vi lämnade ett 30-gradigt Öland för att komma hem till regn :-/
Hela vägen upp till boxholm hade vi inte under 27 grader,sen dala det...

Jag har duschat.
Jag är ren!
Efter 1 vecka i husvagnen känner man sig inte ren,även om jag duschar varje dag!
Mina härliga långa morgon duschar försvinner i deras 2 minuter system.
2 minuter vatten.Slut Jo...visst kan man duscha längre-men det kostar för var 2 minuters period.

Trots mycket jobb och stress kunde gubben komma ned och fira midsommar med oss:-)
Med sig hade han min cykel,Joels cykel och en tv.
Och på dessa dagar,har jag cyklat,mer än under 10 år!
Kanoners kanon ju!Och extra bra var den att ha när ungar inte ville komma hem på kvällen,eller försvinner spårlöst 5 minuter innan vi ska åka hem!

4 djur har vi mist:-/
Cider.
2 kaniner och lilla Tiana:-/
Katterna har försvunnit spårlöst och det är så jävla tråkigt.
Tiana var ju knappt 1 år gammal...det är så ledsamt.Saknar katterna jätte mycket.
Kvar är lilla Belle och Nala.Belle som inte är som någon annan katt.Det är inte elakt att kalla henne för lite efterbliven-för hon är det.Hon var även sen i utvecklingen i organen.
Hon blir alldeles utom sig när vi åker hemifrån.Hon är ju som en tredje liten hund som följer efter överallt... Och då får man dåligt samvete.
Men nu är vi alla hemma-och hon är hysteriskt!!!

Borta bra hemma bäst.
Nja...vet inte om det stämmer riktigt.
Men vi har saker att göra här hemma.Städa,tvätta,tvätta och städa bilen,en sväng till m-berg(asså jag MÅSTE ha ett par nya bikinitrosor!!!)och så behöver man några nätter i sin egna(vanliga)säng!
Men nu efter att gubben åkte hem och jag sov själv i vagnen kom jag på att om jag sov mitt i sängen med dom fluffiga nya kuddarna typ överallt-sov jag riktigt bra;-)


Liten blir större...Lexi växer så att det knakar!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards