Alla inlägg under maj 2014

Av Måna - 31 maj 2014 22:35

Helt sjukt...
Hon HADE 3 uteburar!!!
Ett stort åbäke som hon ville bli av med,så den fick jag på köpet;-)
Dock fick vi såga av den på mitten för å få plats...men blir galet bra ändå;-)
Har man tur eller?!janwn...Någon jävla gång ska väl för fn jag oxå ha det!!!
Tre ninnis burar hemma...dom kommer bli så glada:-)

Av Måna - 31 maj 2014 11:44

Vaknat upp till ännu en lördag.
Varför blir man aldrig piggare?varför ALLTID trött???

Så det är lördag.
Igår kväll var jag ivrig till att åka på utflykt...kom inte fram till någon destination.
Gränna.
Det hade varit något!
Men av en anledning blev det inte så.
Vill inte åka själv med Lina och Joel.
Stefan jobbar.
Stefan anser att det är totalt onödigt att åka längre sträcka än 3 mil för ett utflyktsmål.
Jag får avstå.
Om jag inte tvingar NÅGON att följa med;-)
Du vet vem du är:-)

Bad day idag!
En sån här "blä fy skit"dag!
När inga kläder tycks passa.När sminket bara känns kladdigt.
Å håret...håret står åt alla håll och vill inte alls se någorlunda normalt ut!:-O
Röven är för stor och magen putar,naglarna är inte fina...och spelar bulle vad man än försöker göra åt något!
Ful...ja,det är dagens ord.
Alla har vi sånna dagar...piss dagar helt enkelt!!!

Försöker sätta mig å kika på en kanske,eventuell sommar-planering!
6-21 juli Öland.DET är ku iaf bokat,betalt och klart!
Sen ska jag försöka planera in en tur till Väckelsång till bästa Netta!
Att klämma in det en helg ser inte heller lätt it:-/ Det är långt...jätte långt!
Juli känns kört.
Inte lockande att åka helgen efter vi kommit hem från semester...
Midsommar helgen finns som alternativ...beroende på vad dom har för planer oxå...
Vi brukar just inte göra något.
Sen är det nästa helg kvar i juni.
15 är jag på kennelträff i Finspång.
14 är Stefan på maskin mässa.
29 är vi på dop!
Choop choop!
Sen var vi inne i juli redan...
Alternativ är att åka i augusti...
Men då får jag åka själv med barnen...

Idag,åker jag till Kristinehamn och köper två kaninburar!!!
Hittade två,vinterbonade på blocket,till pang pris!!!
Kaninburar är DYRT!Speciellt uteburar...
Så nu blir det två uteburar och jag har tre kaniner!:-/
Hur gör djur lixom...
Tänkte att det kanske,kanske skulle kunna gå att få dän kaninburen som sitter på väggen utanför stallet och laga lite på det som är trasigt...ställa den på lastpallar.
Får kaninerna flytta ut och upp till huset:-)
Underbart för dom!!!!

Nu vaknat Joel.
Lina springer runt i heeeela huset med två ligister till hundar bakom sig!

Av Måna - 29 maj 2014 19:50

Dock funderar jag på om jag skulle sätta dit mellanväggen och ta bort den vänstra grinden...
Utrymmet blev stort så dom klarar sig båda två bra på ena sidan!
Well well...vi får se:)

Av Måna - 29 maj 2014 10:28

Igår,igår hade vi 3-årig bröllopsdag!
Jag fick blommor?!?
Det är ungefär som att vinna på triss,plötsligt händer det;-)
Jaa...när man inte får födelsedags presenter,julklappar och inte blir uppvaktad på morsdag...blir man rätt paff över blommor på bröllopsdagen!;-)

SOVMORGON idag:-) som småbarns förälder betyder det att klockan blev 07!!!!woopwoop!!!
Underbart!
Lina som var tröttare än tröttast igår,sov bort heeeela eftermiddagen:-O och ja just...liiiite svårt att somna igår kväll!
Jag hann bara så gott som lägga mig i sängen,så kom hon fnittrande och böka ned sig i våran säng;-)
Och hon har faktiskt sovit helt stilla oxå:-)

Solen skiner!!!
Kändes bra mycket varmare ute idag än igår!
Kändes som höst igår kväll när jag gick till stallet i vinter jacka:-/
Semestern känns ofantligt långt borta...m tanke på klimatet!
Man ska INTE klaga på vädret...och jag är mera vår/höst människa,HATAR vintern och ogillar extrem hetta!
Men på sommaren ska det vara varmt!!!

Haft skit ont i vänster armen sen i söndags!TROR att plattan där i vart över belastad i samband med studsmatte köpet:-( men det gör så ont,så jag kan varken bära Joel på vänster armen eller hålla hundarna i kopplen...:-/ Ger det tills på måndag...sen får jag nog ringa vc!har varit inne på röntgen förut för plattan i armen...när det gjort olidligt ont:-/ men den har då suttit där den ska!

Leotine HAR börjat klia sig:-( nej...Hon som INTE ska ha exem...å trots att sågverket inte rört sig en mm så blev jag tvungen att öppna "lilla stallet" igår,så att hon och Lollo kan komma undan solen!
Staccars Formosa...kan iaf stoppa in huvudet...:-( känner ju liiiite dåligt samvete för att hon inte får gå på bete i sommar;-(

Mam's och Papi har premiär tur m sin husvagn!
Inom familjen...har vi lagt "bud" på hur många gånger vi tror att dom kommer åka ut!
En skog,en liten sjö,lugn och ro var målet!Imorse när jag messa mamma fick jag till svar att dom sovit på en lastbilsparkering!!!hahaha!!!jaa...vi känner ju pappa;-)
Men dom hade iaf sovit gott:-)

Av Måna - 28 maj 2014 11:33

Nu börjar temperaturen stiga ute!!!

Redan läser man nyheter om barn och hundar i varma bilar;-( Jisses....

 

Elsa ska ju med oss till Öland på semester denna sommar.

Jupps,jupps!

Efter flera år som hundägare har jag ÄNTLIGEN tagit mig i kragen och köpt hundgrindar till bilen.Två grindar och en mellan vägg,lås bara.Vilket kommer ställa till med problem när Joels vagn ska med;-) ja ja ja...:-P

Men...har även insett den galanta med detta!

Jag kan låta hundarna sitta kvar i bilen-Öppna hela bagageluckan och behöver inte oroa mig för att dem ned hissade fönstren släpper in tillräckligt med luft eller inte:-)

Har sett fördelen med detta då Nicki kursat och hon suttit i transportburen...men kan inte riktigt knöla in Elsa där i....

PERFEKT!

 

Härom dagen kom jag på att jag för nått år sedan sett en skylt med telefon nummer på en hundgrind.

Har med ljus och lykta letat och sökt på nätet efter detta!men utan resultat:-(

Jag mailade "hundskyltar" på fb och frågade,hon tog min idé och några timmar senare kom texten jag skickat till henne upp på hennes skyltar....hum... 

Men vill inte ha någon gullig skylt med en söt vovve på.

Jag vill ha en skylt som SYNS och informationen är väl egentligen viktigast!

 

Så nu så...har jag lyckats smurfa in på en sida på nätet där du kan designa din EGNA skylt!Heeelt perfekt!!!Välja egen färg,text,utformning!

Funderade på VAD exakt det skulle stå på min skylt... Och blev följande: "Jag finns i närheten!RING mig ifall du tror att min hund mår dåligt! 07X-XXX XX XX"

GUL skylt med svart ram och svart text,går INTE att missa!!!(mitt val då)

och har man inte hund i bilen kanske man har någon annan skylt man vill göra;-) Kika in på: 

www.skyltmax.se 

 

Å nu ska man ju inte lämna hund i bilen...Men,man måste kunna gå in och handla,eller springa in i en affär där inte Elsa får följa med in.Bättre än detta kan jag inte ordna för henne på semestern:-) 

Parkera bilen där skugga ges,öppna bagageluckan,vattenskål på gallret,och nu med en skylt-så andra människor kan ringa mig:-) KAN faktiskt vara så att det beror på andra saker att folk behöver få tag på en oxå.

 

Ibland kan "små" saker göra STOR nytta!!!

 

 

 

Av Måna - 25 maj 2014 22:06

Helgen till ända!
Dagen började m kaos.
Elsa kvälls kissade INTE igår och kissade inne imorse:-/
Medans jag skulle försöka ta hand om kiss,försökte Stefan få ut henne....å så drog dom ut-båda två,nedför heeela gräsmattan,över vägen,ned till sjön...
-jaa...dom sprang iväg...ned till sjön...
Vafan?!
Var bara å hoppa i Foppa tofflorna och iförd nattlinne kuta efter.
Om dom kom tillbaka?
Nej.
Jag blev tvungen att kuta ned för hela backen,klaffsa ut i gegga/vått gräs och hämta dom små jävlarna...:-@
Bära Nicki hem.
Detta bidrar inte med plus,till mitt usla morgon humör...:-/

Vi drog,jag och barnen och köpte studsmatta själva.
Tröttnade på att vänta på Stefan som aldrig kom in.
Koppla Hästtransporten själv...låter larvigt,men jag suger på å koppla släp..
Lastbilschaffis och kan inte koppla släp?!
Asså...jag KAN...men D tar lite tid.Lastbil och släpkärra är två heeelt olika varianter.Jag är dessutom rädd om min bil!
Tut tut,vi for iväg--->citygross here we come!
En vagn,två barn,en mamma...
När vi hittade på studsmattorna kom jag på att detta kanske INTE var den mest briljanta ide jag kommit på:-/
Vet ni hur jävla mycket en studsmatta väger?!
Å dessutom problematiken m en vanlig kundvagn...
Men efter lite kånk,stön och tysta svordomar låg den jäveln snett över vagnen!MOT kassan!
MEEN...den kom lixom inte ut ur kassa området..så kassörskan och dn gubbe som köpt 5 grandiosa pizzor lyfte vänligt studsmattan rakt över vagnen.
Jag fick bära Joel.
Med Joel på ena armen och försöka hålla koll på Lina samtidigt som jag svärandes(tyst)sköt vagn helvetet framför mig mot utgången.
Behöver jag säga mer?
När jag ÄNTLIGEN tagit mig ut ur snurr dörren,gav armen vika och var bara å ställa ned Joel...
DÅ kommer en pappa,med sin fru och sina två barn.
Han kastar sug fram mot oss.
-ser ut som du behöver hjälp?!
Tack,tack,tack!!!!!det finns fortfarande hjälpsamma människor!
Han hjälpte oss till bilen och mig att lasta in denna tunga jävla studsmatta!!!
Om jag var tacksam?OH jaa,hade kunnat kyssa hans fötter efter mina etttusentvå TACK!:-)
TACK mannen på citygross!!!!

Vi styrde vidare mot pyttan för morsdag fika!
Dit hade Stefan tagit sig.
God blåbärstårta,trötta barn och trevlig stund:-)
Även en till kik i deras Hobbert;-)

Sen susa vidare mot Edsberg för röstning!
Adrenalin och lite stress...blev som det brukar:En förvirrad Måna.
Kommer in på bredställ.Räcker fram papperet till fel person.
Kastar mig in bakom skärmen...står och glor och funderar på vad i helvete jag ska stoppa i kuvertet?!
Kikar fram bakom skärmen
-hallå?!jag har glömt något va???
Tjejen jag gav papperet som inte skulle ha papperet pekar på ett bord!
Ja!!!där ligger ju lapparna!!!
Tar min lapp,in m D i kuvertet,klistrar igen,ger fel person papperet igen...räcker fram visa kortet istället för körkortet!
Yeah...that's me lixom!
Som Lina,4 år,REDAN säger:Men mamma då...

Hem å grilla!
Vin...förtjänar ta mig sjutton vin!Armarna värker fortfarande efter kånk på studsmatta och bärande på Joel!
Efter maten skall studsmattan monteras ihop...Lina slår Joel i pannan med ett hjärnrör...!
Två av två barn gråter!
Nu var det ju inte meningen av henne;-(
Blev liiite fel i det pirriga att hjälpa till å hennes pirr för att få upp sin studsmatta!

Nu sover dom,mina kottar!
Efter 5 (!)glas vin,känner jag att kvällen är slut,och jag vill gå å lägga mig!!!

Camping 2014 ÄR bokad!!!
Eriksöre here we come,6 juli till 21 juli!!!
Det blir säkert Asa bra!
Lyckades 5 minuter efter bokningen,boka om!
Jag hittade värsta PANG platsen!!!dock...i bokningsbekräftelsen stod det:plats xxxx svår backad!rekomenderas endast till husbil och tält!
Jabbadoo!!Fam Hultquist's vanliga tur...och jag fick panik!!!
Men det gick att boka om,två platser upp-så chansen att vi fortfarande får havsutsikt är nog god:-)
Å hoppas att det blir bra för Elsa!
Dock värker mattes hjärta för att Nicki inte får följa med;-(
Well...efter två timmar skulle vi bli utskickade!
Å mattes hjärta värker för Cider...som vägrar använda kattluckan:-/

Nu lämnar vi denna dag bakom oss!
Missade elitloppet på tv idag:-/ men antar,att om jag hade satt mig i soffan-hade två små mini ligister inte velat se det ändå och gjort allt i sin makt att störa sin mamma!;-)
Over and out!

Av Måna - 24 maj 2014 10:25

Å det är varmt,såå varmt!
Man skall inte klaga på värmen...inte alls!
Men tycker synd om hästarna och lite om hundarna.
Tror det blir att ställa in hästarna över dagen...dom har inget skydd i hagen...eftersom sågverket står KVAR!:-/
Hundarna gillar inte heller å vara ute!dom trivs faktiskt bäst av å vara inne!

Idag vet i sjutton vad som händer!

Sovit riktigt dåligt inatt:-(
Har varit varmt.
Joel vakna vid 04 och börja krångla.
Skit-lukt öste in genom fönstret.
Urk...jag är trött helt enkelt!

Kanske köpa en studsmatta till Lina idag...även om känslan att köpa en pool känns mer lockande;-)
Men D där m pool..nja...tycker inte D spelar någon roll HUR mycket man sköter dom...dom blir äckliga iaf!
Å så pool...hemma...med lina...nja...

Nu mot duschen!
Hoppas att Joel somnar:-)

Av Måna - 23 maj 2014 12:25

Det blir en lååååång dag...!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards