Alla inlägg under maj 2014

Av Måna - 17 maj 2014 17:51

Varför känns det som en nedrans söndag då?!:-/
Å jag är sällskaps sjuk,som vanligt typ...
Å jag är vin sugen!!!Men att sitta alena och dricka vin känns så beige:-(
Stefan dricker ju inte...
Å att sitta i soffan å glo på tv,samtidigt som man dricker vin,känns och beige!
Å att muffla i sig chips,i soffan,tittandes på tv...nä...jag skiter i det!
Dricker en cola å häller käft ist!
Att hitta en lika sinnad m kort varsel är som att leta efter en nål i en höstack!!!!

Av Måna - 17 maj 2014 17:00

Sköna härliga ljuva dag!
Så att man blir ro-fylld i kroppen.

Vaknar m en stycken Nala på benen<3 å två kottar i sängen:-)

Mitt charm troll;-)

Linas nya rutschkana!Tråkigt den är så ful:-/

Kaffe på altanen!

Av Måna - 16 maj 2014 23:14

Vi hämtade hem Hobbert idag:-)
Woop woop!!!kärt återseende;-)
Å underbar känsla att ha den hemma,mest för att kika på just nu;-D

Lina åkte med Stefan i lastmaskinen bort och Joel med mig i bilen!
Baxa ur Hobbert från vinter förvaringen.Lina studsa runt som vanligt.
Stefan tog bilen,backa intill å kopplade på-körde ut sista lilla biten från "ladan".
Lina har bråttom hem,för hon ska in i husvagnen och leta efter sitt paraply,så hon vill åka med mig hem!

Under denna lilla stund sitter Joel kvar i bilen,då jag faktiskt trodde att han sov.
När jag öppnar Linas dörr sitter han där och skrattar:-)
Lyfter in Lina,sträcker mig efter bältet och inser att något INTE stämmer!
När jag inser vad det är som inte stämmer fryser blodet till is...
Bilen rullar.

Jag släpper Linas bälte,slänger igen hennes dörr,riv startar i mina adidas skor,vrålar under halv varvet runt bilen:IDIOOOOOOT!!!!!!Jäääävlarrrrr Steeeefaaaaan!!!!
Rycker upp förardörren,in med foten och trampar ned handbromsen!!!
Andas.
Går lugnt tillbaka till Linas dörr,öppnar och spänner fast henne.
Joel skrattar fortfarande.
Lina tittar argt på mig.
-mamma...DU kallade MIN pappa för idiot!
-mmm....det får man ju absolut INTE göra Lina,men mamma blev så jävla rädd förstår du!
-inte kalla min pappa idiot igen!
-NÄ,men då kan ju han se till å lägga i handbromsen så inte bilen rullar iväg med dig och Joel i!
Okey...skäms lite för mitt uttal inför våran dotter!
Men ni som känner mig...vet att det ändå var lindriga ord...

Och okey...bilen med Hobbert på 1800kg,hade inte kommit särskilt långt...
Men det fanns lixom inte i mitt huvud just då-jag blev helt enkelt bara så rädd,mina ögonstenar satt faktiskt i bilen!!!

jag gestikulerade hela teckenspråks alfabetet med fula gester till muppen aka min man,aka barnens pappa i lastmaskinen!
Ylade sen över halva lekeberg om att lära honom hur man lägger i handbromsen på bilen!!!
Han svarar upp med:
-vad är problemet?Det är väl bara å lägga i handbromsen.Kan du sluta stå å vifta och sätta dig i bilen och flytta på dig istället....
Denna gång drog jag ramsan tyst för mig själv!;-)



Av Måna - 16 maj 2014 12:26

Står det mellan:
Ugglarp
Tättö havsbad
Olofsbo

2/3 på västkusten.
1 på östkusten.

Samtidigt som jag fäller en tår för Öland:-/
Men...det kommer fler somrar och semestrar!
Å vi kanske hittar ett nytt semester paradis:-)

Av Måna - 16 maj 2014 12:24

Skrev jag inlägg igår...som puts väck försvann!!!:-@
Inte meningen att jag ska uttrycka mig politiskt med andra ord!!!;-)
Meeen...jag har en text som jag ska ha in här,som handlar om SD!

Idag skiner solen!!!
UNDERBART!!
Har lyssnat på Tomas Ledin hela morgon,vilket jag upptäckte gjorde mig på bra humör!

Joel sover fortfarande(?)
Normal avföring-inge kräks på två dagar!
Jag vill säga:magsjuka out of this house!!!!!!!
Suttit och lagt trehundrasjuttiotvå st puzzel med Lina!
Förvånansvärt att det bara var ett puzzel som inte var komplett!!!

Pizza idag säger Lina.
Tror inte D spelar så stor roll vad vi äter,hennes aptit är inte på topp ännu!mig spelar det inte så stor roll...ganska skönt å slippa laga mat bara:-)

Efter maten-ut i trädgården:-)
Njuta av vädret och att vi är friska!
Med humöret nästan på topp ger vi oss in i ännu en helg,med förhoppningen om att Hobbert får komma ut;-)

Av Måna - 15 maj 2014 08:56

Här har JAG skrivit ett låååångt inlägg om Politik och med ett liten knapp fel,försvinner hela jävla skiten!!!!!!:-@

Oooookey....eftersom jag nu blev så JÄVLA arg...skiter jag i det!

Men ja...under dagen kommer jag yttra mig i politik(?) och vad JAG tycker om detta veka land...

----> mot bajs blöja istället!!!

Av Måna - 14 maj 2014 20:53

Dom hade tydligen ringt från dagis idag till Stefan.(jaa...till Stefan som vanligt)
Berättat att imorgon har dom cirkus-tema på dagis,barnen får vara utklädda!!!Om Lina orkade komma...
Tack-som-fan:-/
Att ringa till någon dagen före...precis som förra gången Lina var sjuk och dom skulle ha avslut på Pippi temat...ringer eftermiddagen före:-(
HUR ska jag ha en endaste möjlighet att kunna klä ut henne???
Jag har inte massa utklädnings kläder ligger,inget som jag kan "plocka" ihop till heller:-(
Så ja,besviken blir jag,främst för Linas vägnar...då hon faktiskt missar detta!

Vi kom ut en sväng på eftermiddagen!
GLADA hundar!!!!
Hyfsat glada barn.
Lina fick följa med till stallet när jag tig in och tog av täckena på hästarna!
Borsta och klappa lite på Lollo:-) ge kaninerna mat!
Sen en stund i sandlådan.

Grymt äckligt godis sugen!!!!:-O
Skulle kunna vräka i mig tio ton choklad!!!
På tal om choklad...för X antal år sedan...vi pratar kanske 10(!)
Nåja...skit samma!
Syster och Jocke bodde ju på Nynäs då och införde i kossornas foderstat choklad!
En lastbil som kommer och tippar av choklad(!)Förstår ni MÄNGDEN!!!!!
Chokladen,andra hands sortering,spill å så,östes upp i en GIGANTISK choklad hög!
Och där satt vi!!!
Du kunde hitta allt!!!!mest(eller bara)marabou!
Nougat,marabou mint-apelsin-vanlig-nöt...
Vi plockade och åt!Man stega upp i högen,slog ned arselet och plockade,smakade,sparade och åt!!!
Himmelriket för alla anställda..jaa...för kossorna oxå;-)
Borde införas igen,fast till grisarna;-)

Vilket DITT favorit godis???vilket är det absolut bästa godiset?
Nu godis,inte snacks;-)
Jag tror,är rätt övertygad om att center/plopp tillhör kategorin tio i topp hos mig:-)

Nu en stund vid datorn-i sökande efter camping;-)

Av Måna - 14 maj 2014 08:23

Nicki.
Nicki the "fucking" Rat!
Nicki the terrier.
Nu är det KRIG!
Hund fan...jamen ursäkta mitt uttal,VÄGRAR bajsa på morgonen.
Totalt vägrar.
Vad är det för dumheter?!vi går,hon tvär stannar och vägrar ta ett enda steg,så att jag får släpa fram hunden!:-@
Jag.blir.galen
Hela jävla dagen får jag passa på henne,jag går ut med hundarna i snitt en gång i timmen,hon bajsar INTE!
Och när hon inte kan hålla sig längre...sätter sig hund fan på golvet och skiter!
Å ja visst...hon skäms...men likt förbannat gör hon det ändå.
Var ute nyss med båda igen.
Elsa sköter sitt.
Nicki trampar runt och ÄR bajs nödig,men näähää då...inte fan sätter hon sig.
Piper och vill in.
Nu sitter hon i bur.
Nu är det krig.
Om inte hunden behagar skita när vi går ut,ska hon heller INTE ha någon möjlighet att skita inne-så det så,Nicki.

Joel i våran säng inatt,vaknade vid 05...vi roade oss med att titta på film klipp på telefonen.han höll sig lugn tills Stefans klocka ringde...
Jag vägrade gå upp!
Joel själv var så trött,att han var tillbaka i SIN säng 07 och somnade.
Lina tittar på sin nya film,utan godis?!
Dock åt hon en smörgås och en yoghurt imorse:-)
Hon får iaf vara hemma från dagis även imorgon.
Tänkte att hon skulle få hjälpa mig att vecko handla imorgon och Joel får vara med din pappa!
Nöja...här sitter jag i ett tyst kök?!
Alldeles för tyst.På något konstigt vis tycks inte hundarna vilja fara runt och ha race när inte barnen är här!
Varför måste allt ske på samma gång?!

Det skulle inte regna idag...SMHI kan sin jävla sak!
När jag klev upp och tittade ut genom sovrums fönstret sken solen:-) Tänkte att jag lite fort skulle masa mig ut och ta av hästarna täckena.När jag kom till köket häll regnade det?! Vafan?!
Ska det ALDRIG sluta regna???:-(
Dom där varma underbara sköna dagarna...vart blev di av?!?

I valet och kvalet vart årets semester går...står det stilla!
Jag hittade en halv ö,som såg nedrans bra ut!vid översikts bilden var det bara vatten och skog....ehh...lite ödsligt kanske?!?
HUR långt är det till närmsta affär då?!
Stefan tycker att 10 mil är lagom avstång(jaa...han är ju LITE hemma kär)Men nu är det ju bara jag som får köra med husvagnen (pilutta honom)så D är ju bara för honom att sätta sig,vara nöjd och se vart vi hamnar,eller?!
Västkusten...jag har hittat en camping på västkusten!vi har ju aldrig ens tänkt tanken!33 mil...jomen..lika långt som till Öland...och Stefan tycker DET är för långt:-@(vi kan ju nästan campa bakom huset?!)
Jag fastnade speciellt för texten "en del av stranden är tillåtet att ha hunden med"
Elsa ska ju med....
Jamen...vad tvekas på?!jag behöver ju inte säga hur långt det ÄR till Stefan;-)
Ska väl även kika hur det ser ut m camping plats i Finspång för kennel träffen!
OM vi nu ska campa under den helgen?!har just inte pratat så mycket om det.
Men FÖRST kanske vi ska ta och hämta Hobbert!
Jag måste sy lite i madrassen...
Jag och sy lixom....hoho!och vi måste fixa en "säkerhets lösning" till Joel,så han inte ramlar ur sängen;-)

Nu är det dags å röra på arselet!
Dammsuga.
Diskmaskinen.
Duschen.
Hastalavisa!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards