Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Nicki....onsdag och valpar!

Av Måna - 22 april 2015 09:33

tjat-Bert är igång...
Han har varit vaken i ca 1 timma och nu börjar han....tjata!
Han är inne i en sugsvamps period nu,allt man säger,när man pratar med honom,suger han åt sig och nya ord sprutar ur honom var dag:-)
Men han har dock hakat upp sig på ordet "mamma".....
Idag vaknar han som en förkyld liten kille:-/
Lina har nästan nyss stigit upp.
Sur.
Jag talade om för henne att det inte blir något dagis idag-det passade inte fröken....
Men lyssnade på hennes konstanta hostningar tills jag somnade igår kväll.och så sov hon ju till 08:30...tycker det är bättre att hon sover ut än att jag ska väcka henne för dagis.
Även hon är ju piss förkyld:-/

Vi skulle ha åkt och handlat idag.Men tror att vi skippar det och tar det imorgon ist.
Vi klarar oss en dag till:-)
Och nu vaknade Lina så sent och jag behöver tvätta håret!

Igår var vi ute hela eftermiddagen!
Passade på att vårstäda uterummet.Nu kan vi börja använda det utan att dela med oss med 3 miljoner flugor:-)

Vi for iväg och inhandlade ett antiskall halsband igår.
Hum...
Började bra....Elsa skällde och Nicki fick sig en dusch!!!!:-O
Har inga behov av halsbandet på Elsa.Ja...hon SKÄLLER när någon kommer...men vill heller inte ta bort det från henne.Det är BRA att hon säger till att det kommer någon-som härom dagen när grannen kom in och jag satt i bara trosor på golvet i köket!tack vare Elsa hann jag springa undan;-)
Kan tycka det är lite jobbigt att hon skäller i bilen...men det är ju bara en liten stund,för att i det sista påminna mig om att INTE glömma henne....och om någon går förbi bilen!MEN hade ju en gång en viss CHER som fick damp utbrott om någon gick förbi HENNES bil...56 kg Grand Danois som slänger sig mot rutan,tok förbannad är inte å leka med....!:-O HAHAHA,så är inte Elsa;-) Hon vill bara inte att jag ska lämna henne...

Nicki fick ha halsbandet ute.
Mm...förutom att jag kände mig som ett monster mot henne så funkade det relativt bra.
Hundar skäller.Det är ju en form av deras sätt att säga till mig "det kommer någon,hallå""glöm inte mig"
Hundar är inte tysta.jösses...det är djur!Men måste finnas en gräns oxå...
I Nickis fall...skulle jag bestämt säga att det är idioti...att sitta och bjäbba,för att det INTE passar henne...!Små hundar säger jag....
Halsbandet är till för att hon ska kunna vara med oss ute,utan att jag vill döda henne efter 10 minuter...!
Lilla fröken har ju bestämda åsikter om hur HON vill ha det,och får hon inte som hon vill-protesterar hon!
Det har hon alltid gjort...Det passar inte henne att få sitta i lina när Elsa får vara lös...

Får hon inte följa med och jag bara stänger in henne i grovköket-pinkar hon på mattan.
Fick hon inte vara med på över våningen-bajsade hon i hallen.(DET har hon slutat med tack och lov)
Hon har ändå börjat bajsa på mornarna....hon hade en lång period när hon inte gjorde det.Sen ett tag tillbaka,får hon en godis så fort hon bajsat på morgonen...DET har hjälp mycket:-)
50% amstaff står inte pall mot 4 SMÅ bjäbbande hundraser...

Mycket valpar nu överallt iom våren!
Åh...jag tror jag DÖÖÖR!!!!Hur många olika söta finns det inte då?
Å alla dessa olika prick mönster <3 å dessa små söta med "blaffor"...DÄR smälter jag!!!!!Dom som har över ett öga är sååå söta!!!
Mmm....OM jag haft pengarna just nu,hade jag skaffat en till...<3 ja...det hade jag gjort,absolut!

Elsa är ju lite egen på sitt vis att hon inte är så förtjust i andra människor.Men om andra människor lyssnade PÅ MIG och LÄSTE AV Elsa,skulle det aldrig vara några problem...oftast inte hunden det är fel på,utan människorna...(å vad jag och syster pratat om detta) Elsa hälsar när Elsa själv vill hälsa...och vill hon inte hälsa-kommer hon heller inte att göra det!
Och en människa som total ignorerar henne,kommer hon hälsa på,när denne har ryggen vänd.Men människan som slänger sig ned som en fåne på marken,pratar med tillgjord röst och försöker "övertala" Elsa om att denne inte är farlig-ÄR enligt Elsa:HUR jävla farlig som helst...HAHAHA,jag förstår henne...jag gillar inte heller människor som kryper runt på marken;-)
5 hundar har jag haft...och alla 5 har mer å mindre varit enmans hundar.Cher och Elsa är dom starkaste enmans hundar,dock är inte Elsa i hästvägar så som Cher var!!!
I Chers värld fanns ju bara hon och jag...Sen kom barnen oxå...och trots "hon och jag",tog hon mot dom med stor kärlek<3
Nu blev detta lång-skriver...inte meningen!
I slut klämmen vill jag säga:Alla hundar vill INTE bli klappade.Alla hundar tycker inte om alla människor.Elsa är min hund,våran flock medlem-hon nöjer sig med det...och har inget behov av andra människor.
Om människor skulle lyssna på MIG,när jag säger:Ignorera henne,hon är inte så förtjust i andra människor...skulle möten med just andra människor funka lite lättare!
Vid möte 4,med en "okänd" människa...Tycker Elsa ändå att det är lite mer okey!:-)
Dalmatinern är ju lixom en "ny" ras för mig.
Men okey...jag älskar dom:-)Sikken personlighet dom har,starka personligheter!:-)
Och jag fann i Elsa en ny följeslagare i livet<3

Så...vi drar igång på denna dag lite försiktigt!
Lina och Joel ska få i sig frukosten och jag ska dammsuga.TUR man har en dammsugare lixom;-P
Elsa och Nicki ska få frukost.
Blir väl en dag ute idag med:-) Kanske skulle passa på och tvätta min bil...så man ser att den faktiskt ÄR blå....:-/ Den har varit svart och grå alldeles för länge nu...

Ciao!!!

SUR hund....:-O

Elsa <3 <3 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards