Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Ica maxi,små arg och Hej Öland!

Av Måna - 15 augusti 2016 22:31

I fredags fick jag hem Linas skolskjuts tider i lådan.
Jag öppnad,läste och tappade hakan.
Linas dagar är mellan 8:30-12:20.
Skolskjutsen går mellan 07:20-07:50 på morgonen.
Visst...det är en halv timma,men jag förmodar att efter tidens gång-lär vi oss på ett ungefär NÄR bussen kommer.Om inte annars är det ju ett ypperligt tillfälle att tillsammans släppa ut hästarna:-) (OM inte Stefan röjer snö i Örebro förstås...)
Skolskjutsen går sedan hem 14:30? Ehh...va?!
Så-jag mailade till ansvarig "skolskjutsare" och frågade om det blivit något fel?!DET måste ju uppenbart blivit något fel,2 timmar lixom!

Imorse hade jag fått mail,jag öppnade och läste innan jag fått benen över sängkanten och tagit mig ur sängen.
Jag läser svaret,exploderar som big Bang,inser i samma stund att om jag inte SPRINGER till toaletten,kommer jag pinka på mig(!)
Som en morrande grävling,rultar jag mot toan.Eftersom jag inte är riktigt vaken och arg-låter jag som en elefant på lyse som dundrar fram.
Min sjukt snygga morgon frilla skulle få vilken 80-tals pudelrockare att tappa andan (Stefan tillhör inte en av dom)vid blotta synen.Spritt naked med ögon som brinner kommer jag på sladd mot toan.
Min man tappar hakan i kaffemuggen och får typ ur sig med gapande mun:Vad fan är det med DIG?!
Han får tillbaka ett högt morrande.
Lagom sekunderna innan röven prickar toastolen infaller mitt sjukt låga blodtryck(som var morgon) och jag dundrar ned med en smäll på stolen.
Det svartnar för ögonen och jag får lixom sitta kvar där och muttra en stund.

Jag är uppe lite senare ur sängen-det betyder hej hej,hej då till min man.
Mellan ihop dragna läppar hinner jag väsa ur mig att skolskjuts tiderna stämde.
Han säger glatt:Din frukost i form av en STOR termos kaffe är klart.
Sen är han borta,och jag blir kvar ensam med min ilska.
Jag borde ha krupit tillbaka till sängen där å då TILLSAMMANS med kaffe termosen:-/
Jag är arg,jag tycker inte att en 6:åring ska behöva vänta på bussen i 2 timmar?!(hon får då vara kostnadsfritt på fritids)

Vi skulle åka till Ica maxi.Vi skulle åka och köpa "bajspåsar" till toaletten i husvagnen.
När jag sitter med första muggen kaffe,ramlar det in X-antal gubbar och maskiner å bilar i trädgården...
Det springer lixom runt folk överallt i tjusiga varselkläder.En lastbil dundrar in å parkerar på grusgången och jag slår huvudet i bordet.
Grävning.
Dom ska ju gräva ned elledningarna här-DET har dom sagt sen i januari...ska dom börja med det NU?!
Nope...dom grävde ett bajshål i gräsmattan och sen drog dom;-)

På Ica maxi...vill Joel gå med en egen liten vagn.
Och vi gör ett försök till det-skjut mig!
Jag varnar honom,säger åt honom att han SKA lyssna,han får INTE springa.
Okey?!
2 enkla order...som tydligen var jädrigt svåra att förstå...
Han springer som en galning,kör på folk,kör på butiksinredningen,lägger själv i varor i vagnen,springer å gömmer sig och laddar in i mina hälsenor.
Jag behåller "lugnet",hyperventilerar inombords,talar sammanbitet,ler ursäktande.
En super glad pappa far runt med sina barn och skrattar så där checkt åt Joel "hej å hå vad fort det går här".
Hur orkar man?
Ja...hur orkar man vara SÅ glad lixom?VAD är knepet???:-O
Jag får nog.
Jag hugger tag i min son och lyfter upp och i honom i vagnen.
Då går brandlarmet.
Ja,alltså inte det riktiga...Joel.får.damp.
Han SKRIKER och han grinar och han VRÅLAR över hela affären.
Jag är bestämd,det har ballat ur-vi måste avsluta detta.
Han får hållas.
Så börjar han skrika allt vad han har,att han vill ha sin Coca-Cola?!
Amen vafan... Jag tror det var värst!
Mina barn,får INTE dricka Coca-Cola....!Lina vart "hög" på det som liten och jag tycker inte att det är lämplig dricka för barn.
Dom köper apotekarens Coca-och kallar den för coca-Cola...och det var DEN han ville ha?
Egentligen spelar det ingen roll,för tror ingen brydde sig,men jag skämdes,just för att han skrek efter coca-Cola:-/

Väl ute i bilen tappar jag tålamodet då herrn VÄGRAR bälte.Han knäpper bara av sig det.
Jag kör...2 meter på parkeringen och Joel får bryt-för att han INTE har något bälte på sig.
Men vafan!!!!!
Sen fortsätter dagen i samma anda.Ungen är heeeelt galen!Mamman är lixom ARGARE!

Hej Öland!
Imorgon tänkte vi komma igen:-) Vi tänkte njuta sista dagarna av sommarlovet vid havet,i husvagnen.
Vi tänkte vi skulle äta frukost till den härliga utsikten av havet och Ölandsbron.
Vi tänkte dra i havsluften i näsan så mycket vi bara kan.
Vi tänkte gå kvällspromenader och hoppa på hoppkudden.
Vi tänkte så.
Men nu är den här mamman trött,sååå trött.
Den här mamman vet inte om hon imorgon orkar köra 34 mil med 2 bråkande barn i baksätet...lyssna på gnället,skriken och tjatet.
Vi kanske kommer imorgon-annars blir det på onsdag.
I samma stund VET jag-att en STOR inre frid omsluter hela mig,i samma stund vi går ur bilen.
Vi bara är,utan krav,utan tider och njuter.
Nu är vi förmodligen ganska ensamma igen-som i våras:-)
Det hade absolut sin charm<3

Stefan jobbar,barnen sover.
Jag ligger raklång i soffan-UTAN tv.När inte Stefan är inne-slår jag inte ens igång den där tv'n:-)
Det är tyst.
Lugnt.
Skönt.

Imorgon är en ny dag.
Joel har redan packat en väska-HAN ska minsann till Öland imorgon.Och han ska köpa tuggummi där och bjuda sin syster på ;-)


Jag och Lina hade en egen kräftskiva igår:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards