Alla inlägg under januari 2014

Av Måna - 3 januari 2014 11:14

Förvandlades till ett helt projekt:-/

Kände att det fanns lite ork,att gå en liten sväng!
Just för Lina och Joels,Nicki och Elsas skull!
Det regna!
Men vi traskade glatt runt gårn...
Lina hoppade i vatten pölar,Joel satt och tittade med STOOORA ögon och hundarna traskade på!

Jag hade dock inte med i planeringen att vagnen skulle släpa med sig geggamojja och grus,att ALLT vatten som samlats på regnskyddet skulle hamna på golvet i grovköket,att hundarna skulle behöva duschas-när vi kom in....
Nu är det där pytte lilla orken som bort blåst;-(

Men vi var ute en stund:-) vi gick iaf på en liten promenad!!!
Vi fick lite frisk luft och lite regn på oss:-)
Och vi fick se huset utifrån:-)

Joel nedbäddad för en stunds sömn.
Lina ska titta lite på tv.
Jag ska hoppa in i duschen.

Matlagning...
Fy-för-fan vad trött jag är på att laga MAT!!!!!
Det tar tid,det är tråkigt och enformigt!och tycker mest det blir makaroner,spagetti,skruvar,snäckor,penne,hjul...ja
-allt i pasta väg:-/
INSPERIATION?!?!
Borta...
OM jag i framtiden skulle vinna mycket pengar,ska jag anställa mig en kock!:-)
Någon som bara fixar denna vardags syssla varje dag!:-)
Ingen avancerad mat...bara mat!
Skulle vara då skönt,och mat som någon annan lagat ÄR alltid godare,tycker jag!

Så...det är fredag!
Känns som måndag...det regnar-hästarna har inga täcken på sig:-/ dom ÄR sura!
Ett av D nya regntäckena jag beställt har kommit och ligger på posten.
Med lite tur,kanske dom andra kan komma oxå-så jag kan hämta ut dom oxå!:-)

Lina åter på dagis på onsdag!VART tog dom 19 dagarna hemma vägen????!
Och HUR ska vi lyckas med det?
Vi kommer inte upp ur sängen på morgonen:-O
Stefans klocka ringer,han(typ i sömnen)stänger av den...och vi sover gott vidare...
Joel väcker oss oftast...
Lina vaknar strax efter...
Vi är som trötta kameler,jag och Stefan:-/
Jomensåatt...det blir tufft,på onsdag!

Annars är rastlöshets faktorn på TOPP!!!har inte träffat människor på hur många dagar som Hellst!bara Lina,Joel och Stefan!!!!!!
DAAAAA!!!!!

Inför det nya året...
Inga nyårslöften att ge.Men lite förändring i livet ska ske...absolut!
Dagarna bara försvinner i en rasande fart och dagar blir till år!
Lina ska fylla 4 och Joel 2!!!!hahaha,crazy!!!(även om han fyller sent)
Och JAG....biter mig i läppen hårt...jag ska fylla 30....
30 för i helvete!!!!!!!!jag var nyss 24 och tog CE-kortet,nyss 22 och jobba på rusta,nyss 18 och tog körkort,studenten,flytta hemifrån?!
Jisses!!!
Nu är jag 30!!!!!gammal som gatan;-)

Nej,duschen väntar!
Idag mycket bättre i halsen!!!!!!fortfarande lite svidande,röda,geggade ögon:-/ Lock för vänster öra,ont i huvudet!
Meeen-det går iaf åt rätt HÅLL!!!!
Snart frisk:-)

Viiiiin på semestern;-)

Öland!

I Väckelsång hos goda vänner:-)

HOBBERT!!!!!

Av Måna - 2 januari 2014 11:50

Nytt år har gått av stapeln!!!
År 2014,och detta år ska banne mig bli ett BRA år!

2013:
Januari,februari och mars har Joel kolik.Våran lilla son skriker nästintill varje natt.
Trötthet och maktlöshet är bara förnamnet.
Och dom där underbara "första tiden dagarna" blir allt annat än underbara;-(
15 januari mister jag min allra bästa vän!Min högt älskade Oliver!!!Livet utan honom blir aldrig sig likt igen...
Tomhet,tårar och SORG!
Detta är värsta dagen i mitt liv!!!
<3

Februari-Lina,våran lilla sparvunge fyller 3 år!!!vart tig tiden vägen???:-O hennes kalas,går naturligtvis i prinsessornas tecken;-)
Stolt mamma,stolt pappa!

3 April får min ståtliga stora fina Cher somna in;-(
Min hero,min vakthund!
Du må ha haft dina bökiga sidor Busan,men utan dig hos mig-är det där bökiga saknat!Det är tomt...
<3

8 April,åker vi till Ullared!!!jag,syster och mamma!Mamma som besöker detta shopping paradis för första gången!
Hon som inte skulle handla;-)
Det var kul!Det var roligt att göra något tillsammans med bara mamma och syster!

Maj:Tatuerar mig igen:-) Armen pryds med blommor och hundarnas namn:-) Vi skriver även Joel på ryggen!!!

28 Maj: 2:årig bröllopsdag:-)

8 Juni:Fina Leotine flyttar hem till oss!
16 Juni:Joel döps!

7 Juli:Äntligen rullar vi ut på semester!!!!startar ner mot Väckelsång för att sedan rulla vidare till Öland.
Årets enda semester håller i sig till 21 Juli!!!

9 Augusti:Farfar dör;-(

12 Augusti:Lina skolas in på dagis...

19 Augusti:Lilla Amstaff-korsningen Nicki flyttar hem till oss:-)

September:Världens bästa Ems får en liten Arvid:-)

27 September:Ullared(IGEN)!!!:-) tillsammans med Jess,en underbar dag!!!

30 Oktober:Älskade Bella får somna in;-( Min busiga stora fina svarta ängel!!!Du var ALLTID så glad!!!Och det gör fortfarande riktigt ont i hjärtat på mig...att inte till 100% veta vad som var fel!
Du fattas mig var eviga dag Bella!!!!
<3

4 November:Operation av höger benet!yes,nu slipper jag och Agda 97år tävla om vem som har mest åderbråck;-)

23 november:Lilla Dalmatinern Elsa flyttar hit till oss:-) 13 veckor gammal.

23 November:Eddie dör;-( (den lilla svarta kaninen)

12 December:Vårat första lucia tåg vårat EGNA barn är med i:-)

23 December:Joel fyller 1 ÅR!!!vafan?!?han var nyss bebis!!!!
Stoooora killen:-)

Året resumeras nog mest som:Sorg!
Året 2013,när jag förlorar mina 3 hundar!!!ofattbart!!!!!
Dom har satt sina spår,dom är grymt saknade-varje dag!
Oliver var sjuk.
Cher fick ont i sin ben-hon blev gammal.
Men Bella???Troligtvis en hjärntumör...men ingen vet till 100%!
Det känns som jag svek henne...känns som jag kunde ha kämpar liiiite till!
Men ändå vet jag,att jag gjorde det rätta-hon mådde jätte dåligt!Djuren ska inte behöva lida!

Annars har året varit rätt händelseriktlöst!!!jaa...inte mycket gjort egentligen!
Men det kanske är så?!
Vi tar sikte på ett bra 2014(om jag inte minns fel,sa jag även det om 2013...)
Antal kaffekoppar med grannen går inte att räkna;-)
Antal tillfällen som iaf jag varit sjuk,vill jag inte ens spekulera i!
Möjligheterna finns,alltid,att göra något bättre:-)

Det nya året har börjat med sjukdom:-/ Många säger:Då kan det bara bli bättre;-)
Hahaha!jaa...får väl försöka hoppas på det:-)

Tack till alla som läst och kommenterat bloggen under 2013!
Även om den inte är så innehålls rik,så är det ändå en del av mitt liv ni har läst om och följt!
Alla kommentarer,stora som små-glädjer mig såå mycket!
Lämna mer än gärna ett litet avtryck;-)

Nu är det dags för mig att tvätta ögonen IGEN!!!
Chao!!!!

...

Av Måna - 2 januari 2014 08:14

Båda ögonen igen geggade.
Tack så mycket...
Jabba-fucking-doo!!!

<3

Av Måna - 1 januari 2014 22:56

Joel ville oxå bada idag när Lina plaskade:-)
Men idag var det faktiskt bara Linas tur i karet-utan lillebror!

Av Måna - 1 januari 2014 20:29

Dagen till ära:Jag KAN svälja!!!Det gör fortfarande ont-men inte då att jag gråter!
Jag HAR kunnat dricka men även ätit idag:-)
Woohoo!!!
Dagen till ära:Tjockt gul geggamojja i hela högra ögat!YES lixom!!!

Då var det ju ögonfluss Lina hade,och då ÄR det även D som jag har fått!

Jag kan nog fan inte göra annat än att skratta.....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards