Alla inlägg under maj 2013

Av Måna - 19 maj 2013 15:04

Uttråkad mamma.
Uttråkad Lina.
Pipig Joel.
Damp hund.

Yeah....skjut mig eller något!!!!

Av Måna - 18 maj 2013 07:55

Sump kaffe.
Älsklingen bryggde sump kaffe.
Vi båda kunde konstatera att det smakade skit vid första klunken...:-/
Gör om-gör rätt!

Ett nytt nattlinne till Lina räddade kvällen igår.
Ett långt,blått,med Ariel,blunder och Sebastian på!
Morgonen räddades av att hon HANN visa det för sin pappa-innan han försvann för dagen.

Å här sitter vi nu.
Lina spelar.
Joel sover.
Jag undrar-VAD erbjuder denna dagen oss?

-du tankar din bil mamma,och sen åker vi till Åsa och jag leker med Kajsa-Stina.hon har massor av leksaker!
-ehh...nej...det gör vi INTE...

Såå...jag börjar med att hoppa in i duschen och fortsätter att fundera på vad dagen erbjuder oss.och om jag inte har fel,kommer jag att sitta ikväll och fundera på VAD dagen erbjöd oss...mig,Lina och Joel...!

Av Måna - 17 maj 2013 21:00

Av Måna - 17 maj 2013 18:59

Spenderades i stallet.

En stycken mamma med barn som kom utifrån Eskilstuna och kolla samt provred Lollo...

Med blandade känslor kan jag säga.

Med av en och flera anledningar måste det börja här,bli så....

Hon skulle höra av sig imorgon.

jamen just.

 

Fjöget för att uträtta en miljon saker,kändes det som.

Började med hundmaten.

Därefter posta paketet.

Därefter hämta ut två paket på OKQ8,jag unnade mig en mjukglass.

Den smaskade jag i mig i bilen...

Och bredvid mig kommer,en volvo-epa och parkerar.

Musiken från basen DÅNAR-typ ända hem till Tångeråsa.

Två smilande grabbar,poppade för fullt.

Glada,skrattade. Och när dom ranta in på macken-lät dom dörrarna stå vid öppna för att musiken skulle fortsätta spela...

Jag kände mig sjukt,sjukt gammal.

Sen gick säkringen...basen tystnade snabbt och musiken förvandlades till något en normal sterio spelar.

Jag gick ur bilen och slängde den där lilla byttan som glassen var i.

Kände mig riktigt gammal.

Log lite för mig själv,där bakom mina STORA svarta solglasögon....

TÄNK,vad skojjigt dom har.Dom unga.Förmodligen heeela kvällen,kommer dom åka runt och spela för lekeberg...

Jag vred på nyckeln och min bil startar.

Men vafan?!?!

Här har jag pillat i "best of Tomas Ledin"...

Jamen...inte fan kände jag mig yngre nu inte....Panik artat rotade jag i dörrsidan,efter något mer passande-för dagen lixom...inte för åldersnojjan som slog till mig med ett baseball trä i bakhuvdet;-)

Se där...best om Rix Fm 2012!!!

YEAH!!!!Jomen eller hur...cd skivan börjar med en ballad...

Skjut mig!!!

Fan....

 

Hur som-coop.

Dit hade tydligen epa killarna och deras tvuhundra vänner slutit upp!

Dom hade under tiden som jag konstatera att bilen stod snett i p-rutan,hunnit parkera OCH tagit sig in på coop.

Jaa...och jag stod snett sen när jag kom ut oxå...

Det sista jag skulle göra,var att ta en jävla cola.TACK så mycket Coca-cola,för att ni satt NAMN på era flaskor.Det funkar inte för en människa som heter Måna...

Jag armbågade mig in mellan epa folket,och jaa...dom är ju minst 10 år yngre än mig-men ändå MINST 10cm högre än mig(den kortaste av dom)för att ta en Cola...en var det ja...

Vafan,kan ju inte ta en Cola som det typ står Johan på¨...nää...och inte...och inte...och inte...och inte heller...och jag kände som 400 epa-killarnas ögon på korta mig,som tokletade bland cola flaskor...Yeah!

Det fick bli en "Emil" eftersom det tydligen var herrarnas sortiment i kylen på coop....

 

Nu sover ett barn.

det andra barnet badar,eftersom farmor hade lovat denne det...

Mmm...Hon får egentligen inte bada när Joel sover.

Men vafan,det är ju ändå fredag...gubben sitter ändå och sår på en åker,kvällen skulle annars ändå spenderas som vanligt i ensamhet,som alla dagar och kvällar nuför tiden...

Sällskaps sjuk? Nejdå,nejdå...inte alls!

Tror jag gosar ned mig i soffan med vovve och ungar sen.

En "ledig" eftermiddag utan kids...Betyder att jag måste föröka ta igen dom nästan 5 timmarna utan dom.

 

Lördag imorgon.

Vi gnetar på.

Söndag sen.

Vi gnetar på.

Å så var det måndag igen...och på onsdag skall Joel få spruta! Jupps....

 

Nää...skita i detta nu!

Av Måna - 17 maj 2013 09:57

Att man kan bli så fruktansvärt besviken på någon nära...

Vad ska man säga?
Så uppenbart brist på intresse,NOLL intresse.

Så jag gör som vanligt,lägger locket PÅ och skiter i det...fullständigt.

Av Måna - 15 maj 2013 16:48

Det börjar ta sig!
Detta kommer,hör och häpna,bli mellan Sveriges mest avancerande och dyraste altan!
Men vad annars?
Det är ju Herr Hultquist i egen hög person som stått för ritningen.
Jag är helt oberoende.

Av Måna - 13 maj 2013 07:34

Vi avsluta söndags kvällen med att ta fram cykeln och ta en kvällstur till skogen,jag och Lina!
Hon var överlycklig med att sitta i cykelkärran-och jisses vad bra hon satt i den nu!!!
Tur jag inte fick den såld i höstas kanske!:-)

Ett hav av vitsippor var målet!
Lina plockade och plockade...och plockade lite till;-)
Livskvalité på högsta nivå!<3

Att jag satt på en cykel...jihoo...!anledningen till varför jag inte använder den,är att sadeln...är obekväm-man får måttligt till skit ont i rumpan av bara en liten stunds cykling:-/ fick även erfara det igår-fick även erfara att lårmusklerna inte använts på bra jävla länge!!!!
-fortare mamma!!!
-det går UPPFÖR här Lina,det är liiiite tungt.
-fortare mamma!!!!
Och det kändes som jag typ bestigit Mount Everest!!!!
Men vafan...vi kom fram och vi kom tillbaka,jag varken svimmade eller spydde,så värre hade det ju kunna vart!;-)

Hade sent igår kväll date med mr mugg:-/ så klocka sprang iväg och blev nästan halv ett innan jag kom i säng:-( och inte fan hade vi trevligt heller....!

Idag har jag miljoner planer,som kommer förvandlas till funderingar,som kommer bli "jag borde",å slutligen förvandlas till-någon annan dag kanske....!
MEN...ska göra ett tappert försök till toys...kan gå bra,kan gå dåligt-den som lever han får se!!!

Av Måna - 12 maj 2013 09:19

Jag vaknar 05:20.

Pavarotti har dragit igång.

Bella kliar sig,skakar på huvudet så att öronen klapprar,lägger sig-reser sig-lägger sig.

Det ÄR varmt i sängen.

Tittar åt höger.

DÄR ligger LINA och sover mellan oss?!? WAA???

Där mina ben och fötter normalt skall ligga-har en viss herr Simba tagit all plats.

Nä...

Ger pavarotti nappen och slår på hans mobil-vilket han blir super nöjd över.

Jag slasar mig iväg till soffan.

Du härliga,underbara soffa-TACK för att du finns!!!!

5 HÄRLIGA minuter senare.

-MAMMMMMMAAAAAAA.Öppna dina ögon nu,jag är törstig!!!

BAH!!!

Pavarotti går då upp i nästa ton-skala.

Det kommer två damar,Cider och Nala in skruttandes.Bella måste naturligtvis göra minst ett utfall.

-MAAAAAAAMMMMMMMMAAAAAA!!!!

Åh...

Godmorgon härliga söndag...!

 

Stefan har en halv ledig dag!

jabbadoo!

Han tog även MED Lina ut???!!!

Ingen blir så glad,så uppspelt,så exhalterad som Lina när hon får följa med pappa ut!!!Springer som en tromb(mer än vanligt)och borsta tänder,borsta håret och klä på sig blir heeeelt plötsligt "no problemas"

Vafan?!?!

 

Det blir lite piller ute idag.

Stefan skulle typ äntligen byta däck på bilen!Moahahah!Nåja...det sitter allround på den nu...Han blir då även tvungen att tvätta den-så att folk ser att vi faktiskt har en mörk BLÅ bil och inte en grå...

 

I valet och kvalet.

I en veckas tid,har jag lusläst blocket annonserna.

Jag har sökt och letat efter en ny hund.

Javisst.

"Men Måna..."

Kommentera inte.

MEN...i urvalet av trehundratusenfemtiosju annonser på hundar-har jag kommit fram till ett NEJ.

Det får väntas,det får läggas på framtiden.

Även om det är tomt här hemma.

Även om jag ser på Bella att hon stundvis är väldigt ensam.

Så kan INGEN hund i världen,INGEN-kunna fylla upp Olivers eller Chers plats här hemma...

Bella har alltid varit hund nummer tre,och nu-resten av hennes tid som är kvar-ska hon få känna att hon är bara hon,och nummer ett.

 

Antar att Joel snart är igång.

Så skall göra det sista inne,så att vi oxå kan gå ut när han har ätit!

 

Kan blir,trots en knepig start på dagen,bli en BRA söndag!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards