Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Måna - 12 maj 2016 16:37

Dagen igår hade kunnat plockats bort från årets 365 dagar.
Jag skulle ha kört tillbaka bilen in i garaget.
Dagen startade med att Joel välte ut sitt glas med mjölk.DET händer alla,men varje dag i 5 dagars tid???
1 glas utspilld mjölk är som 1 liter utspilld mjölk!!!!!
Jag överväger att låta honom dricka sin mjölk i pipmugg...
Vi blev sena.Jag stressade på kidsen.
Innan sväng mot vänster ut från oss ögnade jag till hästarna.
1 häst på fel sida tråden.... Det var bara att fånga in rymlingen-och inse vad eftermiddagen skulle innebära.

Efter dagis lämning fortsatte jag till Ica maxi.
Där var det tvär dött.
Hjärnan måste jag glömt hemma-för tyckte mest jag irrade omkring och hade ingen aning om vad jag skulle scanna in?!
Jag hade lovat Lina och Joel å köpa nya tofflor och ett par solglasögon till Joel-hans har varit trasiga i typ 2 år...
Storlek 30 till Lina och storlek 28 till Joel.Det gör ju ingenting om dom är någon storlek förstora;-)
Jag tog även en tur till m-berg:-)
Lite hastigt handlade jag shorts och klänningar till kidsen-power walka mellan affärerna i högsta tänkta tempo:-D
Se där...jag KAN oxå träna:-)
På Lindex stötte jag på en gammal "bekant":-) Oj...det var länge sedan jag träffade henne.Kort,men trevlig pratstund-innan jag var tvungen att power walka mitt raskaste tempo till bilen.
Än så länge var dagen riktigt bra!

Barnen kunde INTE ha tofflorna...dom var alldeles på tok förstora:-/
Jag är ju smart och har lärt mig av mina misstag och tog INTE bort några lappar.Stoppade i alla 4 par tofflor i en påse tillsammans med kvittot.

Fixa staket med två anti barn.
Jag placerade dom på den lilla vagnen till gräsklipparen och tuta å körde.
Ned i snåriga taggiga buskar-rev upp armarna,brottades med myggor och små vidriga flugor.
Barnen slogs värre än Mohammad Ali på den lilla kärran och skrek värre än Marlena Ehrman (stavning?) sjunger...
Sen...körde jag lixom sönder gräsklipparen... Jo... Jag körde dän bulten som sitter i ett stag som håller i hela aggregatet.
Detta betyder att aggregatet släpper och trycks in i hjulet.
Någon bult fanns INTE att skåda på en åker,men en pinne i hålet,så vi kunde ta oss hem igen.
Skruva dän batteriet från terrin,byta batteri-och tjofräs så vare det el i tråden.
Åka till verkstaden och fixa en ny bult och laga gräsklipparen:-)
Medans jag sen,skulle köra in gräsklipparen-gick Joel in.
Han klättrade upp på bänken och tog fram påsen med tofflor.
Han tog fram sina gröna,klippte bort lapparna och toffla ut...
Nej,nej,nej!!!!
När jag skulle lägga tillbaka tofflorna i påsen var kvittot borta?
Det visade sig,att min son,strimlat kvittot i små bitar och blandat i sin "geggamojja soppa" ute i sandlådan...
Får då även syn på att hästen,rymlingen,iaf hänger över tråden...
Jag brukar välja alternativ bit ihop,men igår valde jag bryt ihop...
Ringde Mam's grinande värre än världsmästaren i lök-hackning...bad om att få hästen skjuten(?) och mer ork...Att bara orka stå ut-lite till,lite längre.
(Jo...jag säger dumma saker när jag är arg eller ledsen-klart jag inte önskar livet ur min häst...)

Sen låg fru Hultquist och plockade små,små bitar av ett kvitto i sandlådan...fiskade upp dom små geggiga bitarna för att lägga på tork...
Jag lagade sen den förbannade hagen... Tog ståltråd och virade 20 varv-för att säkert veta att det FANNS kontakt!

Med humöret i bott stövlade vi sen in!
För att barnen i säng,för att dö i soffan,för att andas och gå å lägga mig.
Men innan sängen-stod jag i mörkret,bakom ett träd i trädgården och smög på HÄSTEN,SOM hängde över tråden.
Skit häst,prutt häst,jävla häst...sen gick jag!

Efter dagis lämning idag,åkte jag tillbaka till Ica maxi med tofflorna OCH med en liten påse innehållande små,små sandiga kvitto delar.
Jaa...om man pusslade lite-kunde man se datum på en "bit" och tofflorna på olika "bitar" :-)
Hittade tofflor,2 storlekar mindre till vardera barn och gick mot kassorna.
"Tanten" kände igen mig från igår...och det var inga problem med att byta storlek.
Nej,hon ville inte ens SE kvittot!!!!
Yepp...yepp....

Sen gled jag vidare i min fina,underbara passut.Mot okänt mål-hamnade på Mariebergs parkeringen 9:30 och undrade VAD jag skulle göra...
En vän.
Idag,träffade jag en vän.
Vi tog en fika och pratade:-)
Jag vet inte när,jag tog en fika-utanför hemmet-utan barnen.
Det var helt...underbart!!!! (Får man säga så???)
Inge stress.Inge tjat.Inge bråk.Bara jag och hon.
Amazing!!!
TACK Jess!!!!Å sikken jäkla tur att du var ledig:-)

Idag känns livet lugnare.
Idag andas jag lugnar.
Jag ÄR lite lugnare.
Jag är fortfarande särbo...
Javisst...det har varit så ett tag nu...och jag har vant mig vid det.
Ja...jag och barnen bor här i huset.
Stefan...bor i sin traktor:-) jag vet knappt om han sovit hemma eller inte.
Han kommer hem när vi sover-och åker när vi sover.
Men om jag tänker efter-VET jag att han varit hemma,annars är det någon annan som brygger kaffe och häller upp i en termos till mig på morgonen;-)
Vad konstigt det blir sen...när han "flyttar" tillbaka igen;-) blir som att gå från singel till förhållande lixom:-D
Skämt å sido-det ÄR jobbigt...
Men vi är vana nu,att det är så här.Och så länge vi får sköta detta på vårat vis-klara vi oss rätt bra:-)

Om vädret är bra-drar vi till Öland i nästa veckoslut.
Jag och barnen "skiter" i detta och åker.
Morsdag och bröllopsdag vankas det då-men det är lixom inget som blir av att firas här hemma.
Med bröllopsdatum som detta-får jag ens vara glad ATT jag är gift:-D
Och jag behöver inte bli uppvaktad på morsdag-jag är mamma 365 dagar om året OCH det är en stor ära bara det för mig!

Jag ska fullständigt skita i vad andra tycker och tänker.
Avundsjukan är den som speglas...
JAG är nöjd med mitt liv.JAG har allt jag kan önska mig.
JAG älskar mitt liv.
VI har det bra,förbannat bra!
Jag behöver inte klanka ned på andra,jag behöver inte ens bry mig om vad andra tycker-inte det minsta!
Att anta och förmoda saker om vårat liv-drabbar mest andra själva.
Att störa sig/irritera sig på mig/oss-bidrar bara att man drar ned sig själv.
Så ja...jag tänker inte bry mig,tänker inte bry mig ett skvatt faktiskt.
Ja...VARFÖR skulle jag?!


Inte alls det snyggaste-men det fyller sin funktion:-)

Jag och ungarna grillade som värsta Per Moberg i måndags:-)

Ibland går det lite snett.... :-/

Kelloggs har fattat det där med "att få barn å äta" Nu ska vi bara se vad dom smakar;-)

Åh...den här bilen gör mig GLAD!!! Älskar min passutt!!!!

Har funderat på en ny tatuering... Något liknande den här.Ska iaf vara tre hjärtan och tänkte placera den på höger handled...
Vi får se...ska fundera lite till!:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards