Alla inlägg den 20 januari 2017

Av Måna - 20 januari 2017 15:38

Shiiiit...den här veckan!!!Den försvann som "borta med vinden"....och nu är det fredag eftermiddag:-)och en hel helg ligger framför!

I måndags åkte jag och Lina till stan på begärd "tjej dag".
Hon skulle handla lite för sina julklappspengar.
Och ja....det vart en hel del saker med hem.
Jag passade även på att köpa puzzel...vilket sen visade sig inte bli rätt,för det ena var på 100-bitar och det andra på 200- bitar:-/ HAHAHA!!! Lina kan lägga dom där puzzlen....
Vi tog en fika på bullvivan och jag tror att hon uppskattade det väldigt mycket...

I tisdags hade jag tid hos BM.
Det där "mufflan provet"... det är bara SÅ hemskt!!!!
Hela situationen...å att man känner sig så sjukt utlämnad(!)
Man kan ju trösta sig att man inte är ensam om det iaf....för i väntrummet var det 3 andra som blev inkallade på rad efter varandra;-)

Tvättade bilen oxå-vilket var TOTALT onödigt,eftersom det regnade till kvällen:-( jo...fast byta skit är ju oxå ett måste;-)

I onsdags åkte jag ned till Falköping och hämtade bäddmadrasserna till husvagnen(arna)
Nästan en hel dag i min ensamhet i bilen och kan bara åter igen konstatera att jag älskar min bil!!!!! <3
Och det andrum som resan gav mig var välbehövligt:-)
Jag stannade till på Karlssons i Mariestad på vägen hem,hittade 1 kaffeburk med en tillhörande sockerbruk till husvagnen.Även servetter med stjärnor på-till husvagnen;-) Det tog sin lilla tid,fram och tillbaka.
Gubben med madrasserna var sjukt trevlig...en sådan där energi-givar-snubbe:-) Kul!!!
Kom hem,fixade det sista i stallet och åkte sedan iväg och hjälpte Frugan att handla,kånka möbler inne i stan:-)

Igår hade jag hälsosamtal med skolsyster och Lina.
När jag skulle lämna av Joel först,klämmer Lina ur sig att vi glömt gympapåsen hemma!
Hon blev alldeles till sig...så var bara att åka hem och hämta den,bli försen till syster:-/
Och kände mig så disträ när vi var där...som jag var någon heeeelt annanstans:-O

Idag...gör jag inte ett skit!!!
Lina har en kompis med sig hem,Joel somnade när vi väntade på dom utanför skolan och vaknade nu...3 timmar senare!!!!(ja...jag bar in honom från bilen och la honom i våran säng)
Så jag har suttit här på röva hela eftermiddagen...druckit lite kaffe,kikat lite på telefon,kikat på Linas padda...ja,jag plockade faktiskt ur och i diskmaskinen;-)
Men nu sitter jag här igen,HAHAHA!
Ibland måste det vara så oxå.Jag far runt morgon till kväll,varje dag...tar aldrig en lugn stund,så behöver la inte ha dåligt samvete för det kanske;-)

Imorse försov vi oss....
Stefan börja grymta om att han TRODDE vi försovit oss och jag mumlade tillbaka att klockan var typ 03 och att han kunde vara TYST!
Men klockan var 07:14....F.U.C.K!!!!
Sen var vi tvugna att dividera om VEMS fel det var ATT vi försov oss...Hans,eftersom han stängde AV sin klocka när den ringde-eller mitt,eftersom jag glömde ställa klockan och den inte ringde alls... HAHAHA!!!
Lina...hon satt uppe och tittade på tv hon och var helt oberörd av klockan,och var inte alls villig att rappa på det minsta!
Mitt i kaoset,ringer elektrikern och Stefan måste springa och ta honom...Joel ville inte ha på sig några kläder...
Men dagen lixom redde till sig ändå:-)

I torsdags ringde A på Westerdahls.
Våran husvagn är klar OCH står i Örebro!!!!!!
Jag fattade noll...Januari produktion?!Nu är den leverans KLAR!
SÅ JÄVLA ROLIGT!!!WIII!!!!
På tisdag ska vi åka in och skriva papper,samt skriva över den gamla(som dom sålt).
Frågade 4 ggr i telefon om det verkligen var så ATT vi kunde ta hem husvagnen NU!Hahaha!!!!
Han måste trott att jag var full eller något..?!:-D
Kändes som en gigantisk ENERGI-Booz mitt i vinter-deppet!:-)
Ska bara bli så jädrans KUL!!!!
Och nu vart längtan till april ÄNNU större!!!!!!Woop Woop!!!!
Så nästa vecka ska jag ägna mig åt att kånka in saker som ska vara i husvagnen:-) Rensa liiiite mera kanske;-)
SEN kan vi kanske försöka få in den någonstans:-O
Vi hade ju lixom inte räknat med å ha någon husvagn förns tidigast i slutet av februari...

Ikväll blir det tacos och frugan kommer över!
Ho mumla något om "bag in Box"...haha...!!!

Det där är ett räkchips.
Vi gjorde egen "Kina mat" härom dagen.
Stefan friterade.
-hur många ska man ha i då?
-ta en näve eller så....
Han tog en näve,och dom expanderar i fritösen till "verklig" storlek!!!!!HAHAHA!!!!
Som en jävla popcorn-maskin VÄLLDE det upp räkchips....;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards