Alla inlägg den 30 april 2017

Av Måna - 30 april 2017 20:52

Till bonde söker fru...om du inte är VÄL insatt i en "bondes" liv...

När dagar inte alls blir som planerat pga Stefans jobb...tänker jag ALLTID på Linda,i VITA jeans,besöka en av Sveriges bönder.
Med ett strålande leende,perfekt makeup och kläder som fan hör hemma mitt i city och INTE en meter utanför det-Allra MINST på en bondgård?!
Jag tänker även oavkortat på dom blonda ansökande tjejerna med "franska naglar"... Öhhh....HUR tänkte dom nu lixom?!

Hur min dag...var INTE vad jag planerade.
Det är Valborg!!!!
För typ 10-12 år sedan hade jag nog skrattat arselet av mig om jag sett mig själv,nu här ikväll,ensam i soffan?!

Hur min dag var planerad eller hur den blev?
Jo...HUR den var planerad kommer här:
Redan innan dagen var kommen,hade den kört ihop sig lite.
Idag var det årets kosläpp hos min syster och Lina får en kalas inbjudan.
Lina vill ju mer än allt annat åka till kusinerna på kosläpp...men kalaset lockade lite.
Kalas blev bestämt.
Jag skulle jobba idag,med att langa sålda hamburgare. Kalas 12-15,kosläpp 11....
Jag får åka,ensam med Joel.Stefan stanna hemma och skjutsa Lina på kalas.
Efter kosläpp,skulle jag åka hem.Olja in och fixa plankorna jag köpte så att jag kan göra plankstek.
När plankorna var klara-skulle jag fixa stallet.Vi skulle hela familjen äta god plankstek tillsammans,jag och Lina skulle ta in hästarna.
Barnen lägga sig,och jag å Stefan sjunka ned i soffan:-)

Så HÄR blev det inte alls...!Så HÄR blev dagen....:
Jag var uppe innan tuppen,eftersom min kropp tydligen tycker att 05:45 är den perfekta tiden att rulla ur sängen-ALLA dagar i veckan.
Snabbt ut med hästar,för att snabbt dricka mitt morgonkaffe-samtidigt som jag slog in paketet som Lina skulle ha med sig till kalaset.
Göra mig och Joel iordning medan Stefan släpar ut en motvillig Lina till traktorn....
Åker och jobbar,langar 240-280 st hamburgare till hungriga människor:-)
Trött som en gris bege sig hem.
Kommer innanför dörren och börjar plocka kläder,saker,plocka undan i köket,slå på kaffebryggaren,plocka i diskmaskinen,ladda en tvättmaskin...
Stefan anländer med Lina och vi hinner ta en kaffe ihop.
Sen ut och fixa stallet....Stefan ut och jobba....vi tar in hästarna tillsammans hela familjen.

Det är Valborg.
Stefan ska jobba.
Stefan ska köra så länge han orkar inatt.
Det är hans jobb,hans liv,hans företag.Han måste det.
Vi lever så här,vi vet precis hur det kan vara.
Du kan aldrig sitta säkert;-) Inte på Valborg,inte på påsk...inte på jul.
Och vi VET att det kan bli så här-som ikväll:-)

Den här goda planksteken skjuter vi på till en annan dag.
Stefan är en snickers-häxa och blir gnälligare än en kärring när han blir hungrig....Så var lite bråttom(jaa även för att han skulle ut och jobba)
Valborgs middag på Stickninge blev...(trumvirvel) snabb makaroner och falukorv!!!
Haha-Joel sken upp som en sol iaf och vräkte i sig 2 portioner;-)

19:10 har jag hängt upp tvätten och slagit igång en till maskin.
19:15 slår jag igång diskmaskinen.
Jag kastar in 3 cider för lite chock-kylning i frysen.
Köket är städat/undan plockat.
Elsa och Nicki har varit ute och fått mat...
Med lite lagom trötta ben och fötter tar jag mig upp för trappen för att lägga Lina och Joel.

Under tiden jag väntar på att tvättmaskinen ska bli klar,unnar jag mig en tallrik med kex,brie ost och ölkorvar.En fis-ljummen smirnoff ice-double black gör kvällen komplett!

Bitter???
Nä fan...jag VET att det kan bli så hör!Kanske tråkigt att det måste bli så just idag,just på Valborg!
Men ögonen svider av trötthet-så spelar ingen som helst roll vad det är för en dag idag,för bara båda barnen somnat och tvätten är hängd,stupar även jag i säng;-)

Åter igen:Bonde söker fru....visar upp den lantliga idyllen som inte existerar!
Bara dom vita jeansen....I vilken värld då????Hallå???
Så ni andra "bond-kärringar" som lixom jag sitter själva hemma på Valborg-We go strong,every Day!:-)

Jag har iaf två stört sköna hundar som sällskap...och en jävligt god brie;-)
Och en man som jag älskar av hela mitt hjärta-i en traktor:-)

Härlig Valborg till alla!!!!


Ullared=superbus!!!Såååå mycket fina kläder till barnen:-)

Lejonen på sin rätta plats:-)

Kaninerna har fått nya "bostäder":-)

Åh...härliga maskrosor!!!! <3

7 vilda svin....:-)

Så här....åt jag min kvällsmat... effektivitet och sparsam på disk;-)

<3 hu så gott!!!! Och denna smirnoff är bara SÅ gooood!!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards