Alla inlägg den 17 april 2015

Av Måna - 17 april 2015 13:38

fredag idag!
Somnade sent.spänd och med en hemsk migrän...:-(
Skrot!
Tror att det varit en lugn natt,inga tecken på besök under dom mörka timmarna:-)

Solen skiner,men blåser kallt idag:-/
Ska ändå försöka gå ut med ligisterna,ska åka till affären.
Idag är det fredag,JAG ska unna mig chips och dipp till kvällen;-)
Meeeen,jag glömde köpa chips till mig:-(
Å det går ju inte!!!!
Så får kasta in ligisterna i bilen och åka en sväng.

Kikade på kort idag.
Gamla kort.
Jösses....
När det gäller vikt.Ska man känna efter hur man själv vill vara,hur man själv vill se ut och man ska själv vara nöjd.Om man inte är det-då måste man ta tag i det...Tycker jag.

2013 orkade jag inte med mig själv.Ville verkligen inte se ut som jag gjorde,hatade mig själv.
Jag orkade ingenting.Hade problem med fötterna.Flåset ska vi inte tala om.Och psykisk mådde jag rent ut sagt skit!
Joel är född december 2012,och Mats 2013 bestämde jag mig för att det fan fick vara nog...Jag ville INTE se ut som jag gjorde då.
Träning har aldrig varit ett alternativ för mig.Jag HATAR träning!!!!Jag har inte heller haft möjligheten-Då mina fötter gör ont.Det gör dom ibland fortfarande...Så inte ens promenader-dessa populära barnvagns promenader,har gått för mig:-(
Jag började räkna kalorier....för att få upp ögonen vad saker och ting innehåller,vad det är jag stoppar i mig,vad jag ska försöka utesluta...

Bröd åkte bort på en gång.
Potatis(som jag inte ens tycker om)ratade jag.I viss utsträckning även pasta och ris.
På sommaren vid grillning,kunde jag ändå ta liiiite potatisgratäng;-)
Jag är godis-råtta och kan INTE vara utan godis.Alltså...fick jag räkna mina kalorier noga,dom dagar jag åt godis.
Och började att endast dricka Cola zero.
Kunde heller inte utesluta bullar och kakor....;-)

Å jaa....jag är inte mer än människa,klart att jag har fuskat till å från.Haft perioder när jag struntat totalt i vad jag stoppat i min.Haft perioder när jag knappt stoppat i min något alls...
Men som sagt...jag är bara människa jag oxå.
Finns väl inget rätt och fel,anser jag.Alla gör som dom själva vill-bara det funkar och bara man är nöjd med sig själv!

Vad jag vägde då,mars 2013 och vad jag väger idag,april 2015-tänker jag inte berätta!;-)
Men över 50 kg har jag gått ned.
Jag har inte satsat "stenhårt"...har tagit det lugnt och även tillåtit mig att "frossa" i godsaker;-D
2 år har gått!
Jag anser mig inte vara klar i min "vikt resa"...jag har liiiite till å kämpa med,för att JAG själv ska vara nöjd!:-)
Men det går segare och segare...
En övervikt börjar så fort med att försvinna-för att sega sig mer å mer ju fler kg du tappar!

I mars 2013 stod jag framför spegeln,i trosor och bh och tog kort.
DÄR startade jag.
Finns ingen bättre start än att se sig själv på kort...
Idag,april 2015 står jag åter framför spegeln i trosor och bh och tar kort.
Och ja...jag VÅGA lägga upp kort här på bloggen!!!!
Detta är min blogg,jag gör vad jag vill,det är mitt liv.
Men ändå visa min resa hit,till idag:-)

Och JA-ikväll ska jag unna mig dill och gräslöks dipp OCH dillchips:-)

Å med det vill jag säga:TREVLIG HELG!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards